20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ameobi ut?  (Lest 27444 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #105 på: 27. Feb. 2006, 17:36 »
Sitat fra: "Joakim"
Det stoppet da faen ikke mot Villa. Både mot Charlton og Everton var Ameobi delaktig i mye av det vi foretok oss. Ameobi har vært ensom spiss i de to siste kampene, og har derfor en mye vanskeligere oppgave enn om han spiller ved siden av Shearer eller Owen.
Men han kommer fortsatt til målsjanser, og han skaper fortsatt sjanser for medspillere. Han dominerte ikke verken mot Everton eller Charlton, og ei heller mot Portsmouth. Men han har gjort en meget god jobb i mine øyne, i alle de kampene.
Jeg teller ikke antall mål for Ameobi. Jeg vet han kan score, men jeg vet også at han ikke vil bli noen notorisk goalgetter. Det har han heller aldri vært.
Jeg vet også at det er forsent å kalle Ameobi et talent, men han har fotballferdigheter i massevis, og han har fortsatt muligheten til å utvikle seg mye. Du blir aldri ferdig utlært.

Vi har ikke sett det beste av Ameobi ennå, men tro meg. Det kommer.

Joda, vel og bra å være involvert, nå så ikke jeg kampen mot Charlton, bare delvis fordi det ble CL i stedet, men jeg så kampen mot Everton. Skal vi verne og beskytte å ta så jævla godt vare på en som bruker så forferdelig mange sessonger på å bli en storspiller bare fordi han er involvert? Jaja, da kunne jo like gjerne manageren vår vært Graeme Souness ennå. Kommer aldri til å bli en topp manager han heller, og vi har kanskje ikke sett det beste av ham som manager, men har er da iallfall involvert. Greitt: hvis det er nok kan vi gjerne ansette ham igjen for min del. Jeg forventer imidlertid mer.

Jeg kan godt telle mål for Ameobi per sessong jeg om du vil. Skulle ikke forundre meg det grann om det er nok med en hånd og fem ginre å telle på...

Nå har jeg allerede sagt at han kanskje er god nok som fjerde\femte valg som spiss i Newcastle men ikke no' mer. Uansett skjer ingenting i forhold til hans fremtid i klubben før til sommeren annet enn det Ameobi selv foretar seg. Da foreslår jeg at han bruker den tiden til å overbevise oss om at vi skal ta vare på, og satse på ham.
Men skal Newcastle beholde Owen og ha ambisjoner om å være en toppklubb neste sessong så vi ha minst to spisser til sommeren. En som kan bli Owens partner, og en som kan være reserve da Owen er skadet. Deretter har vi Ameobi i bakhånd, den rollen er han god nok til å befeste pr idag, og intet mere. Men jeg gjentar meg selv, han har uansett ut sessongen på å bevise noe annet, men det går sakte, så forbanna jævla sakte!

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #106 på: 27. Feb. 2006, 18:16 »
Ameobi spilte lørdag sin tredje dårlige kamp på rad mot dårlig motstand - alle på hjemmebane. Newcastle-Online ser det de fleste her inne ser, at Ameobi ikke holder mål. Han får 5 på spillerbørsen, mens alle de andre får syvere og åttere. Nobby får 9. Og som sagt før; Jeg lar meg ikke blende av at han hadde to gode kamper mot hhv. Pompey og Villa.

Håper en evt. ny manager har baller nok til å fortelle Ameobi at han er langtfra god nok for denne klubben.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi ut?
« Svar #107 på: 27. Feb. 2006, 18:18 »
Joda, han skal jo få spille. Han er jo tatt opp fra junioravd. Han er jo sterk. Han er jo høy. Han kjemper jo. Han har jo lyst på nr. 9. Han hadde jo talent i år 2000. Selvsagt skal han få spille.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #108 på: 27. Feb. 2006, 18:25 »
Sitat fra: "Lasse"
Joda, han skal jo få spille. Han er jo tatt opp fra junioravd. Han er jo sterk. Han er jo høy. Han kjemper jo. Han har jo lyst på nr. 9. Han hadde jo talent i år 2000. Selvsagt skal han få spille.

Hehehe :D

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi ut?
« Svar #109 på: 27. Feb. 2006, 18:28 »
:wink:

Men det verste er at det er sånn det er. Skremmende!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

oivind99

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #110 på: 28. Feb. 2006, 00:07 »
Ameobi sine prestasjoner er jo ikke så dårlige som dere skal ha det til, han har bare ikke fått mål.. Han er ingen goalgetter, det skal jeg ikke påstå, men han er en god spiller, som med litt bedre presisjon vil score! mye tror jeg!! Men jeg skulle gjerne sett Luque på topp.. Men hvis ameobi får litt tillitt til, bare ørlite, vil han overbevise dere..! Bare vent til helga, da kommer han innpå som innbytter og putter ;)

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #111 på: 28. Feb. 2006, 08:12 »
Hva tror dere til neste år da Milner er tilbake...Ville dere brukt han eller Ameobi på topp? Jeg mener vi bare trenger en skikkelig klassespiss, og har bra backup i Milner og Ameobi til neste år.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #112 på: 28. Feb. 2006, 11:00 »
Milner er vel egentlig ving, og ikke spiss. Han passer bedre som tilbaketrukken spiss eller bak to spisser. Blir fint å få han tilbake for å gi en aldrende men dog så god Solano litt konkuranse på høyreflanke.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #113 på: 28. Feb. 2006, 11:56 »
Sitat fra: "John Marius"
Hva tror dere til neste år da Milner er tilbake...Ville dere brukt han eller Ameobi på topp? Jeg mener vi bare trenger en skikkelig klassespiss, og har bra backup i Milner og Ameobi til neste år.

Milner er et av de store talentene i England, og akkurat det hersker det liten tvil om. Jeg tror ikke vi klarer å utvikle ham i riktig retning ved å bruke ham "out of position" bare fordi plassen hans egentlig er besatt mens vi har får dårlig dekning andre steder, hvis det blir tilfellet....
Hvorvidt Ameobi er god nok som backup er jeg veldig skeptisk til. Særlig ettersom en av spissene våre (som antagelig er et førstevalg) heter Michael Owen. Han er mye skadet. Og som en backup som skal spille så mye som Ameobi har spilt i år er IKKE Ameobi god nok. Ikke hvis Newcastle igjen skal bli en Topp-5 klubb i PL, noe jeg mener må være et minimumsmål for klubben og en ny manager foran neste sessong.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #114 på: 28. Feb. 2006, 12:01 »
Owen har aldri vært kjent for å være mye skadet. Det er bare newcastle som er kjent for å ha mange skadede spillere!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #115 på: 28. Feb. 2006, 12:05 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Owen har aldri vært kjent for å være mye skadet. Det er bare newcastle som er kjent for å ha mange skadede spillere!

Slet han ikke veldig mye med skader også de siste to sessongene i Liverpool før han gikk til Real? Iallfall siste sessongen... Har noen kompiser som er liverpool fans som var veldig oppgitt over at han alltid var skadet da. Grunnen til at han ikke var så mye skadet i Real Madrid var vel at han knapt nok spilte førstelagsfotball men ble kastet innpå? Alikevel var det imponerende at han var den spilleren i klubben som scoret mest i forhold til spilletiden han fikk, men det hjelper egentlig lite på skadesituasjonen. Å få Owen som en skadeforfulgt spiller til Newcastle som en av de mest skadeforfulgte klubbene i England.... det luktet det skade av med engang uansett, dessverre!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #116 på: 28. Feb. 2006, 12:09 »
Han er nok ikke kjent for å være skadet nei. Kanskje småskadet da. Syns jeg har lest at han aldri har vært ute så lenge fra fotballen som det han er nå. Det var en artikkel om nettopp skadene til Owen i begynnelsen av karrieren hans i newcaslte. Tror han hadde gått glipp av kun 5 landskamper gjennom karrieren sin på grunn av skade!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #117 på: 28. Feb. 2006, 14:05 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"

Aner du hvor mye Owen var skaddet de to siste sesongene i Liverpool?
En periode på tre måneder, før han skulle slå den opp enda en gang i en måned. Han hadde også en god del skadeavbrekk i Real og denne spilleren er skadeforfulgt de siste 3-4 årene.
iverpool FC

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #118 på: 28. Feb. 2006, 15:42 »
Da må det ha vært en sensorert artikkel jeg leste i høst. Men han hadde iallefall ikke gått glipp av mange landskampene. Og om man sammenligner Owen og Dyer, Beller. Så tror jeg ikke akkuratt at Owen er noe injuryprone akkuratt.
Du om det forsåvidt, for liverpool er jo det laget som har minst skader i PL. Har iallefall hatt det denne sesongen!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi ut?
« Svar #119 på: 28. Feb. 2006, 15:57 »
Owen har vært ganske mye skadet ja. Har lest boka hans, og der står det om alle skadene. Og det har ikke vært få. Men i perioden sin i Real var det vel kun 1 kamp han ikke var i stand til å spille, og det var på grunn av sykdom...