20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noe bedre Newcastle kunne gjort for å havne høyere?  (Lest 5275 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Noe bedre Newcastle kunne gjort for å havne høyere?
« Svar #15 på: 24. Des. 2005, 01:18 »
newcastle attraktive, hallo, det var jo ingen som hadde hørt om newcastle før robert kom til klubben!! :D  haha
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #16 på: 26. Des. 2005, 01:39 »
Hmmm?? :shock:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 26. Des. 2005, 13:32 »
robert som sier det, "ikkje for å skryte,men det var ingen som hadde hørt om newcastle før eg kom til klubben" han sier så mye den mannen, men han var no god fotballspiller og det er vel det som teller. sa det i sammenheng med at han var linket til marseille tror eg det var.. men han var jo med på å få nufc opp på tabellen og så..
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #18 på: 26. Des. 2005, 14:34 »
Hehehehehehe, burde nesten tenkt meg til at godeste Laurent har sagt noe sånt... Faen for en klyse, men faen for en fotballspiller :roll:  :roll:  :cry:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 26. Des. 2005, 23:49 »
Hehe, for å sitere noen jeg aldri siterer. Klanen.
Han er riktignok ei klyse, men han er VÅR klyse! :lol:

Han prater jævlig mye, og har altfor høye tanker om seg selv. Han er overhodet ikke spesielt intelligent. Men det er Laurent Robert. Og han er en helvetes god fotballspiller.
Og han er fortsatt Newcastles eiendom.

Han er en aldri så liten dumb-ass, men han er VÅR dumb-ass.

Men det er vel ingen som skjønner hva jeg vil frem til. For Robert er jo over natta blitt verdens dårligste fotballspiller. Så forbanna dårlig har han blitt at Martin fra Tufte IL er langt bedre. Og de begge spiller jo venstreving. Ergo må jo Martin være langt bedre. Han prøver jo i det minste, for det gjør jo aldri Robert og han klager og syter og er dårlig til å spille fotball. :evil:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 27. Des. 2005, 22:15 »
Nei Joakim. Han er ikke like dårlig som Tufte spillerne. Men han er ikke verdens beste fotball spiller heller, som mange her inne mener han er.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 27. Des. 2005, 22:44 »
Sitat fra: "kesse"
Nei Joakim. Han er ikke like dårlig som Tufte spillerne. Men han er ikke verdens beste fotball spiller heller, som mange her inne mener han er.

Ingen har sagt at han er verdens beste fotballspiller. Men han er mer enn god nok for Newcastle United FC.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 27. Des. 2005, 23:04 »
mange som hevder han er av verdensklasse... Noe som er rart da han sliter benk i Pompey. Men jeg skulle gjerne hatt han som backup i Newcastle.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 28. Des. 2005, 00:52 »
Er ikke god nok for Newcastle, nei. Eller jo, som backup, og alle veit at han ikke godtar det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 28. Des. 2005, 18:18 »
Sitat fra: "kesse"
mange som hevder han er av verdensklasse... Noe som er rart da han sliter benk i Pompey. Men jeg skulle gjerne hatt han som backup i Newcastle.

Hvis du sier VAR i stedet for ER kan jeg *nesten* være enig. Men Robert er ikke det han engang var. Verdensklasse er alikevel et vel sterkt ord og bruke om Robert, han har jo knapt nok vært med på det Franske landslaget. Ikke engang da de slet med skader og spillere som ikke ville spille mer landslagsfotball. Da var Robert misfornøyd med at han ikke kom med i troppen. Det er rart han ikke gjorde det dersom han var i verdensklasse...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 28. Des. 2005, 20:23 »
Når det er snakk om noe Newcastle kunne gjort bedre:
Ser man på skade-situasjonen i Newcastle i høst og fram til nå, er det tydlig at vi har altfor mange skader, så godt som hele tiden. Der lurer jeg på om det er noe å hente ved å studere hvordan andre lag forebygger skader, og evt hvordan de legger opp treninger før kamp. Virker som vel mange av våre blir skadet på trening dagen før kamp ol.

Vålrenga (som jeg ikke liker lenger) ansatte nylig Harald Åbrekk, som "spiller-utvikler", var det det? Jeg skjønner tankegangen i det og det er ikke sikkert det er så dumt. Vet ikke om det finnes noen som utfyller denne rollen i newcastle. I såfall bør vi stille oss spørsmålet om vedkommende gjør en god nok jobb! Jeg har faktisk stor tro på å kople en psykolog til en sånn rolle. Erik Soleer er som kjent psykolog og jeg er ofte imponert over hva han uttaler som ekspert-kommentator for TV3. Tror det har mye med hans psykolog bakgrunn å gjøre. Beina spiller ikke en god kamp og vinner poengene for deg hvis det ikke sitter oppe i hodet. Sier ikke at en psykolog er det ideelle her, men kanskje ikke så dumt? På en annen side, godt mulig en helt annen kunne gjort denne jobben meget bra, eller bedre.

Taktikk er det også fullstendig mangelvare på i dagens Newcastle lag, om det er bare managerens oppgave kan vel til en viss grad diskuteres. Uansett, han diskuterer vi allerede på en annen tråd....

Kjapp oppsaummering:
- bedre på å forebygge skader, det kan hjelpe oss langt på veien
- få det beste ut av hver enkelt, arbeide med å utvikle spillerne
- taktikken (som sagt, når jeg sier det ønsker jeg IKKE å pendle denne tråden over på den uendelige diskusjonen om vår mye omtalte manager Graeme Souness).

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 29. Des. 2005, 15:19 »
Klubben burde helt klart se til Norge, og ansette en spillerutvikler. Men Norges beste spillerutvikler har jo nylig gått av med pensjon, og jeg tror ikke han anser seg som spesielt høyaktuell for å flytte til England med det første...

Rune Skarsfjord ble jo nettopp hovedtrener i Haugesund. Men jeg er sikker på at det finnes slike folk også i England. Å knytte en pyskolog til denne rollen er jeg derimot svært skeptisk til. En idrettspsykolog kan vi heller bare hyre inn når vi trenger det. Jeg vil at vi skiller mellom en som jobber med å følge opp enkeltspillere. Det gjelder både talentene og gamlingene.

I tillegg må vi ha en idrettspsykolog/mental trener tilgjengelig, som bør settes sporenstreks på Bramble og Ameobi. To unge spillere som har ferdighetene i orden. Men de virker litt redde for å mislykkes, og spiller med nervene i helspenn.

Erik Solér egner seg verken som idrettspsykolog eller som spillerutvikler. Harald Aabrekk er ingen psykolog. Det er i såfall andre som skal ta seg av den oppgaven i Vålerengen. Men Rekdal er jo så flink til det selv, og forteller sine spillere at de er dårlige og at de er slitne. Da får du et heidundranes bra fotballag, Kjetil. Virkelig. Alle som har fulgt Tippeligaen på nært hold så at det skjedde noe med Vålerengen straks Rekdal fortalte sine spillere at de ikke tålte å spille mange kamper på få dager. Noe forteller meg at Rekdal burde ha fått påspandert en studietur til England. Der har du tett kampprogram.
I RBK har Høgmo ansatt Knut Tørum til å være "spillerutvikler" for a-laget, også har man ansatt Trond Norsteien (tidligere trener for Trondheims-Ørns kvninnefotballag og assistent på damelandslaget) til å følge opp klubbens yngre spillere, sammen med juniortrenerne Rambo og Brutter'n. Anne-Marte Pensgaard hyres av Høgmo når det er spillere som trenger mental oppfølging. Deriblant får Per Ciljan Skjelbred hjelp av henne nå i opptreningsperioden etter beinbruddet.

Noen som er på kronerulling for å få Newcastle på studietur til Norge? Til Trondheim, Oslo og Kristiansand?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 29. Des. 2005, 17:37 »
Kronerulling? Mulig du er stinn av gryn, men det er ikke jeg, Newcastle får fikse den biten selv. :wink:
Jeg mener ikke nødvendigvis at en spillerutvikler bør være psykolog, og har også liten formening om akkurat hvem det skal være! Men prøvde bare å peke på at når du hører på det Soleer ofte sier som ekseprt kommentator har han endel gode poeng som andre ikke er like flinke til å få frem. Var bare et eksempel!
Det finnes garantert folk i England som kunne jobbet bedre med spillerne våre enn de fleste tilgjengelige i Norge. Sammenligner bare med hvordan noen gjør det i Norge fordi jeg kjenner bedre til det! Det som overrasker meg veldig er om ingen, eller veldig få, i Newcastle følger med på hva som skjer i klubber utenfor St.James Park og evt utenfor England. Der har de mye å lære iallfall, det er helt sikkert.