20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leeds - Newcastle lør 22.01.22 kl. 16.00. Elland Road, TV2 Premium 2  (Lest 5859 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Absolutt alt lå til rette for et nytt nederlag før kamp i dag.

Så får vi "igjen" 3 skader og må gjøre alle byttene.

Allikevel blir det 3 poeng!

Dette blir en deilig lørdag.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Veldig deilig lørdag nå ja, blir faktisk en flaske røvdvin til maten her nå.  ::)

Veldig nervepirrende, fikk testet hjertet et par ganger underveis der, men helt ufortjent var det ikke. En del rusk her og der som noen påpekte, og litt flaks, men det er ikke et sekund for tidlig at vi får litt flaks. Syns også at laget står distansen ut litt bedre idag, og det er slett ikke dårlig mot Leeds som er et av de lagene som løper mest, og som tross alt så sent som forrige helg slo West Ham. Tror kanskje denne hardt prøvede troppen/spillergruppen kan nyte godt av en to ukers pause nå, så blir det spennende å se hvordan laget ser ut mot Everton og hvem som evt. har kommet innen den tid.
« Siste redigering: 22. Jan. 2022, 19:08 av chickenman »

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
Men Wood da folkens.

Ser jo like håpløs ut som vi fryktet?

Trippier et beist.

Jeg syns det er direkte flaut hele Chris Wood greia, han er åpenbart ikke verdt i nærheten av den summen, ALDRI!  Men til hans forsvar så har han ikke fått ett eneste innlegg på 180min.... Hadde vi vært stoke kunne vi kanskje hatt nytte av han, men han passer jo ikke inn i filosofien til Howe heller... smøres det en agent her? Alli, Maddison, Zaha, Son, Walker, og mange flere..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Bruce før sparken: 8 kamper, 3 poeng.
Jones som caretaker: 3 kamper, 2 poeng.
Howe: 10 kamper, 10 poeng.

Viktig å få frem at det er faktisk fremskritt her. Howe sitt snitt er isolert sett antakeligvis bra nok til fornyet plass. Viktig å enda ha trua!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Jada vet vi var dårlig under Bruce, men trodde faktisk vi hadde et par uavgjort til. Må moderere kommentaren min sist kamp at vi ikke hadde gjort noen fremgang under Howe. Er fortsatt kritisk til enkelte grep han har gjort, selv om pilen ikke peker rett opp så peker den rett vei iallefall.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil

Viktig å få frem at det er faktisk fremskritt her. Howe sitt snitt er isolert sett antakeligvis bra nok til fornyet plass. Viktig å enda ha trua!

Howe sine kamper inkluderer Arsenal, City, Liverpool og United også. Under Jones møtte vi Chelsea mens Bruce kun møtte Tottenham og United av de 6 store. Så ja, fremgang har det vært. Spillmessig er det jo også helt klart store fremskritt fra de første 8 kampene. Men som flere har nevnt så skulle vi såklart helst sett enda litt mer fremgang resultatmessig.

Fabian Schär man of the match etter avstemning fra twitter. Eneste stopperen som virker å holde PL nivå denne sesongen. Kriminelt at han var bak Lascelles og Clark i køen under Bruce.
« Siste redigering: 22. Jan. 2022, 23:27 av Eriksen »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil

Godt poeng. Det er nok mykje jobb med å omvende dei frå Bruce si hjernevasking :)

« Eddie Howe deserved this.

It is comical how the media (and some Newcastle fans?) have looked to point the blame at the new owners and Head Coach for the position that Newcastle United have found themselves in.

That honour goes only to Mike Ashley and Steve Bruce, who left an absolute shambles behind them, as they ran off into the night with their pockets stuffed with cash.

Newcastle United have played better football since Eddie Howe came in and have deserved better results, only to find sheer bad luck and shocking individual errors by players undermine his efforts.

Getting his players on the front foot as much as possible, this was the seventh time in ten Premier League games under Eddie Howe, where Newcastle had scored first.

Only the second time it has resulted in a win and a clean sheet.

One nil to the Newcastle!»

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ja, i dag var Schär BB. I likhet med mange, så er han en spiller som trenger tillit for å kunne prestere på sitt beste. Og nå som Lascelles (forhåpentligvis) er ute ei stund, så er det jo lov å håpe på bedre tendenser defensivt også.

Dummett var rævva i dag, men likevel synd at han pådrar seg en skade. Håper ikke det er alvorlig. Foretrekker uansett Manquillo/Lewis på VB, og Dummett som venstre stopper (dersom han skal brukes).

Kan det være at skadene vi pådro oss i dag tvinger klubben til å punge ut for nye spillere? Faktisk litt krise at Joelinton er skadet nå, så behovet for en ny SM har aldri vært større!
Skulle også hatt inn en bedre spiss med hurtighet, for Wood alene på topp er veldig begrenset.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Utrolig viktig seier!

Shelvey hadde en god kamp offensivt, men det er så smertelig tydelig at dette laget skriker etter en skikkelig ballvinner på ankerplass. Mistet tellingen på hvor mange ganger Leeds bare skled igjennom midtbaneleddet vårt.

Vi har hatt mange dårlige stopperprestasjoner i år, men så får de også helt ekstremt lite hjelp fra midtbanen. Må ofte ut og støte på en midtbanespiller og da åpner jo rommene seg bak.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Utrolig viktig seier!

Shelvey hadde en god kamp offensivt, men det er så smertelig tydelig at dette laget skriker etter en skikkelig ballvinner på ankerplass. Mistet tellingen på hvor mange ganger Leeds bare skled igjennom midtbaneleddet vårt.

Vi har hatt mange dårlige stopperprestasjoner i år, men så får de også helt ekstremt lite hjelp fra midtbanen. Må ofte ut og støte på en midtbanespiller og da åpner jo rommene seg bak.

Enig, forsvaret får mye kjeft, men de har ikke fått mye hjelp heller. Sagt det før, er nesten samme forsvaret som var brukbart solide under Rafa. Grunnen til at det har rent inn bakover, er nok dårlig organisering. Er vel ikke Howe noe mesterhjerne når det gjelder defensiv organisering, men vi presser nå motstanderne nå da, hvilket i seg selv gjør at vi ikke blir overkjørt i like stor grad. Men ja dæven, hadde vært godt med en bulldoser på midtbanen, en Tiote på høyden eller Batty for de som husker han.
No fate but what you make

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Gode poenger Amdymag og Geordie. Det er lett å skylde på stopperne, men både midtbane og backene har også vært like skyldige. Matt Richies herlige offansive bidrag blir for meg overskygget over hvor hjelpesløs han er bakover. Håper Dummett sin skade ikke er alvorlig, for han kan være solid bare han kan spille. Lewis så også bedre ut enn Ritchie før han ble skadet. Vet ikke om Dummett eller Lewis er best, eller om Bakker som er linket er bedre enn begge? Men det jeg vet er at jeg vil ikke se Matt Ritchie spille venstreback igjen.  :-X

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Nå som vi er tilbake med 4 bak kan jeg aldri se for meg at Howe putter Ritchie på venstrebacken igjen.

Ellers synes jeg Dummett alltid har vært bedre på stopperplassen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Under Bruce vart me dårlegare defansivt for kvar sesong som gjekk. Det kan vel tenkjast at Howe treng litt tid på seg for å snu den trenden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil

Jeg registrerer at Wood selvfølgelig får mye pes - men han gir oss akkurat noe av det vi har manglet på topp når Wilson er borte.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Nå som vi er tilbake med 4 bak kan jeg aldri se for meg at Howe putter Ritchie på venstrebacken igjen.

Ellers synes jeg Dummett alltid har vært bedre på stopperplassen.
Vil ikke see Ritchie som venstreback igjen om vi så spiller med både fem og seks spillere i back rekka heller...  :-X