20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Manchester United, St. James' 27.12.21. Kl. 21.00 TV2 Play  (Lest 1838 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Ny kamp. For de som måtte lure på om PL har noe i mot Newcastle, se på denne statistikken. På den tradisjonelle Boxing day runden siden 11/12-sesongen (i PL), møter vi nå ManU for 4. gang. Vi har ellers møtt City 2 ganger og Liverpool en gang. Kun 3 ganger har vi møtt "enklere" motstand i form av Bolton, Stoke og Everton. 7 av 10 kamper har vært bortekamp (inkludert dagens kamp). Sier sitt tenker jeg.

4 av de 5 siste oppgjørene mot Man U har vi tapt, med til dels store siffer. Vi har tapt siste 3 kampene i PL med ganske store siffer.

Christiano Ronaldo har på 12 kamper mot Newcastle, putta 8 mål.

Er ikke spesielt optimist i dag heller må jeg si. Selv om vi har spilt ok, slippes det inn horrible mål, sammen med en dommerstand som ikke akkurat er kompiser om dagen.

Fernandez, Lewis, Dummet og Hayden er ute med skader/suspensjon. Manquillo, Krafth og Shelvey er tvilsomme.

Howay the lads, kjør debatt!
« Siste redigering: 27. Des. 2021, 11:10 av Geordie »
No fate but what you make

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Må alltid ha troa!  :)

Full støtte fra St. James Park og en skikkelig laginnsats får vi håpe fører til poeng.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
1-0 ledelse betyr dessverre nada med dette forsvaret. Litt mer spenning gir det ihvertfall!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Eddie Howe har gjort underverker med lagget offensivt (og spesielt Joelinton!), men defensivt er det helt krise. Ikke så rart når det alltid er en eller flere CC/league one spillere bak der, men lell. Må begynne å tette igjen bak. Men Newcastle skaper sjanser, og spiller mye bra fotball fremover på banen.
Nei.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Absolutt godkjent kamp.

Synd med skadene. Denne hadde vi tatt, tror jeg, om vi hadde våre to viktigste spillere.

Lateralus

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Herlig innsats, og helt rett tatktikk. Man Utd så jo ut som de kom rett fra nachspiel i 1. omg. Det som verre var er at vi mister våre to kanskje viktigste spillere med langtids(?)skader. Som fan av Newcastle blir man stadig ovveraska i en eller annen retning. Men at en av PLs beste indreløpere heter Joelinton.... Den så i hvert fall ikke jeg. Han dekker jo opp delvis opp for Shelvey til og med. Kudos.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Fantastisk spilt, men trist utfall. Poeng er ikke dårlig, men vi fortjente 3. Når vi i tillegg får skade på Maximim og Wilson når vi endelig har lettere kampprogram så kommer vi dessverre dårlig ut i fra kampen igjen. Vi spilte i hvert fall på oss litt selvtillit her, og viser at nivået er blitt generelt høyere.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Får håpe skader ikke setter oss tilbake, var absolutt en positiv kamp, hvor vi burde fått med oss 3 poeng. Ser Joelinton får mye skryt rundt om i dag, fantastisk å se hvordan han har reist seg etter at Howe kom inn. Samme gjelder vel i bunn og grunn resten av laget også.

Og, høydepunktet for meg i går var stemninga på tribunen. WOW!!!!! Er tilbake til gamle dager nå, akkurat slik det skal være på kampdag på St. James', og mye av grunnen til at jeg begynte å følge Newcastle i sin tid. Gåsehud......
No fate but what you make

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Everton kampen blir fort utsatt nå tipper jeg. Likså greit.

Helt sin sykt "trøkk" på tribunen om dagen!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg ser på terminlista vår nå, og dersom vi klarer bygge selvtillit på denne kampen, er potensialet der for plukking av poeng.
Everton og Soton borte, etterfulgt av Watford hjemme før Leeds borte. Alle kamper godt mulig å vinne. Vi har ikke topp 4-lag før Chelsea i midten av mars.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Isolert sett sterkt med ett poeng her, bare så synd det ikke ble tre, for det hadde gutta og Howe fortjent. Syns IGJEN(!) forsvaret er "all over the place" på målet imot, og synd at Saint Maximin ikke setter 2-0 på den store sjansen tidlig i andre omgang. De to situasjonene der tapte vi to poeng på, og med skader på både Wilson og Saint Maximin ble det dessverre et dyrt poeng. Men veldig mye posetivt å ta med seg fra kampen ellers.  :D

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
https://www.themag.co.uk/2021/12/former-top-referee-rules-on-controversial-newcastle-united-v-manchester-united-incident-keith-hackett/

Jeg mente at dette var rødt da jeg så den, og var overrasket over lite protester og ingen VAR sjekk. Tanker? Kunne fint vunnet dersom det ble dømt rødt. Situasjonen:

https://twitter.com/PoorEPLreferees/status/1475578277037232131
« Siste redigering: 29. Des. 2021, 01:06 av Eriksen »

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Husker jeg ropte oransje da situasjonen med Ronaldo/Fraiser oppstod.

Kan vel egentlig kanskje forsvare begge utfall. Et rødt hadde kanskje vært litt for drøyt, mens et gult var for billig.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Her hadde vi virkelig fortjent tre poeng. Men med skade på ASM og Wilson ender vel egentlig denne kampen i minus.