Som den Bruce hateren jeg er så var jeg var faktisk villig til å Bruce cred i pausa for at vi fortsetter å spille offensivt selv på 1-0. Hva skjer? Vi har mye ball og setter inn 2-0 mot et West Ham med 10 mann som er desperate og sårbare.
I andre omgang derimot tok det 5 minutter å skjønne hva som kom til å skje. Dette har vi sett så utrolig mange ganger før. Vi har kontroll og tar ledelsen men gir bort alt av initiativ og gjør ingen press på ballfører. Om vi får tak i ballen har vi nærmest ingen interesse av å angripe. Hva skjer? Motstander får fritt rulle opp med sjanse etter sjanse, hvor flere av disse kunne blitt mål.
Motstander får også tilbake tro og selvtillit mens våre spillere blir litt usikre. Så, som så mange ganger før når vi holder på slik, kommer målet/målene. Og når vi til slutt velger å angripe igjen mot 10 mann så merker vi fort hvor sårbare de er bakover som et resultat av utvisninga og scorer ganske kjapt. Denne kampen skulle vært over til pause. Vært kritisk til Bruce lenge men slike omganger gjør meg direkte forbanna. Fordelen med utvisninga nulles ut når de ikke trenger å bry seg et sekund om sjanser imot.