20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillerne vi solgte i sommer...Savner vi noen av dem?  (Lest 12460 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Ikke mange vil jeg si. Det har gått nedover med de fleste etter at de forlot Newcastle.

- Kluivert er fremdeles skadet, og når han først er skadefri kommer han ikke inn på Valencia. Han håver samtidig inn flere hundre tusen kroner i uka ved å være skadet der nede. I starten var jeg skeptisk til å slippe Paddy, men nå innser jeg at det var et smart trekk av Souness å slippe han. Penger spart. Dessuten ville han ikke kunne ha spilt for oss uansett p.g.a skade. Savnes ikke!

- O'Brien har fortsatt der han slapp i våres, og har vært dårlig i Pompey. Ville vært totalt overflødig på SJP med Boum, Bramble, Ramage og Taylor. Savnes ikke!

- Hughes har klart seg greit i Villa sålangt, og har spilt fast. Måtte nok finnes seg i å konkurrere med Ramage om backup plassen på høyre om han hadde vært hos oss. Kunne nok ha vært grei å ha som en spiller i stallen, fordi han er et ekte NUFC produkt. Men sportslig sett savnes han ikke!

- Robert har fortsatt å sutre og kom på kant med enda en manager (Perrin). Har laget kvalme i Pompey som han gjorde det i siste tiden i Newcastle. Har også vært dårlig på banen, og har blitt vraket en rekke ganger hos bunnlaget. Savnes ikke!

- Bellamy har hatt en grei start i Blackburn med noen scoringer her og der. Men nå har vi en bedre målscorer og en mer professionall enn Bellamy i Owen. Har nok savnet han som spiller på banen de gangene Owen har vært skadet. Men utenfor banen og når Owen har vært skadefri har han ikke vært savnet!

- Ambrose er vel kanskje den spilleren som har imponert mest etter at han forlot oss til fordel for Addicks. Har spilt bra i de Charlton kampene jeg har sett, og scorer som vanlig mange flotte mål. Har alltid hatt sansen for Ambrose og jeg rangerer han som et større talent enn f.eks Milner. Har faktisk savnet han litt, men regner med at savnet kommer til å avta når Solano finner tilbake til toppformen!

- Jenas spilte langt under pari den siste tiden han var i Newcastle, og hadde nok tankene helt andre steder (London). Er utvilsomt et stort talent, men han ville rett og slett ikke spille for Newcastle mer. Har hatt en ujevn start i Spurs også, men har komt seg litt i det siste. Jenas ville neppe fått plass på dette Newcastle laget. Vi har erstattet han med bedre spillere i Parker og Emre. I tillegg har vi Bowyer og Faye (som nærmer seg toppform). Jenas ville vært overflødig. Savnes ikke!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spillerne vi solgte i sommer...Savner vi noen av dem?
« Svar #1 på: 12. Des. 2005, 17:24 »
Kluivert er savnet.. Shearer duker ikke på sine gamle dager, men hadde vært en mye bedre løsning enn å satt inn Ameobi..
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #2 på: 12. Des. 2005, 17:40 »
milner da? Vil ha han og Ambrose tilbake ASAP!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12. Des. 2005, 17:49 »
savner robert litt...(høres kanskje litt sjukt ut) ikke som person, men som spiller og målene. noen av frisparkene hans var helt ville! Men han måtte gå, og det var det beste...

http://www.petes-place.info/Football/NUFC/Pedro/PedroVideos.htm

se på "Laurent Robert" filmen...

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 12. Des. 2005, 18:51 »
kan ikke akkurat klage på noen av de målene til robert. rett og slett helt fantastiske. må ha oppi mot den beste skudd foten i england =)
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12. Des. 2005, 18:58 »
God oppsummering der!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12. Des. 2005, 19:07 »
På samme måte som det er for tidlig å felle en dom over for eksempel Luque, så er det for tidlig å vurdere om det var dumme/kloke salg i sommer. Greitt nok, jeg er enig i at det var mange spillere som vi heldigvis ble kvitt, men alle oppegående personer ser at Kluivert hadde vært et langt bedre alternativ enn Ameobi på topp.
Carr har altfor få landskamper for England!

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 12. Des. 2005, 19:29 »
Ikke enig der, Kluivert kunne ikke ha steppa inn på vingen som Ameobi gjorde i helga.. og han er aldri på egen banehalvdel i løpet av en hel kamp bortsett i fra corner i mot.. Ameobi reddet et par enorme sjangser i helga.. Kluivert hadde scoret like lite som ameobi gjør nå.. pluss at han hadde sugd noe sykt med penger ut av klubbkassa, har ingen forutsetninger for å plutselig få en stigende formkurve OG sytt og klaga på alt og alle..

Han er en fortapt mann desverre.. kunne vært verdens beste om han bare har villet spillt mer fotball enn å drive nattklubb!
ancs and Scousers, go to H***!!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 12. Des. 2005, 20:44 »
Synes vi burde beholdt Hughes og Ambrose. Milner hadde også vært kjekk og ha i perioder.

Så savner jeg Bellers og Robert som spillere, men ikke som personer og er enige i avgjørelsen om å kvitte oss med de. Synd vi ikke fikk igjen noe for Robert...

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #9 på: 12. Des. 2005, 21:28 »
Eneste jeg savner er Bellamy, han tror jeg kunne ha gjort det godt med Shearer og/eller Owen på topp selv om han er en drittsekk.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12. Des. 2005, 22:13 »
vi kunne ha trengt Bjellamy noen ganger ja, men som nevnt ovenfor har han en altfor uproff tilnærming utenfor banen.
Who else...... Alan Shearer

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12. Des. 2005, 22:14 »
Savner mest av alle Ambrose. Med både Emre og Dyer på skdelisten kunne vi trengt han. Syns det er synd at vi mista han, likte ham og hadde tenkt å starte en tråd om hva som skjedde med ham? Noen som vet noe om det? Ville han gå... ble han solgt av Souness.... Anyone?

Hughes savner jeg også. Grei backup, og et vist potensiale. Hadde vært bedre en klossmajoren Elliott!

Bellamy er også litt savnet. Hadde han klart å oppføre seg hadde det vært en spiss vi sårt trenger.

Robert savner jeg IKKE. Ble dårligere på slutten og det ble for lite ut av alle forsøkene hans...

Hadde vært greitt å ha Milner når vi sliter med skader slik som vi gjør, men regner med at han er bedre når han kommer tilbake fra utlån, dersom han gjør det... Dessuten hadde vi neppe fått Solano tilbake hadde det ikke vært for at Milner ble utlånt.

Jenas trenger vi ikke. Et stort talent, men det kom jo aldri ut i Newcastle, og per dags dato er han et stykke fra en plass i første 11'ern.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12. Des. 2005, 22:20 »
Sitat fra: "molala"
Ikke enig der, Kluivert kunne ikke ha steppa inn på vingen som Ameobi gjorde i helga.. og han er aldri på egen banehalvdel i løpet av en hel kamp bortsett i fra corner i mot.. Ameobi reddet et par enorme sjangser i helga.. Kluivert hadde scoret like lite som ameobi gjør nå.. pluss at han hadde sugd noe sykt med penger ut av klubbkassa, har ingen forutsetninger for å plutselig få en stigende formkurve OG sytt og klaga på alt og alle..

Han er en fortapt mann desverre.. kunne vært verdens beste om han bare har villet spillt mer fotball enn å drive nattklubb!

Samme mann som laget 14 mål i fjor på sikkert like mange kamper som Shola har til nå i sesongen. En hån å si at Kluivert ikke hadde hatt flere mål enn Ameobi. Vår beste spiss i fjor!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 14. Des. 2005, 23:25 »
vel vel, vi kan jo begynne med å se på Kluivert nå da. Har han spilt noe særlig for Valencia nå? Så vidt jeg vet har han gått skada mer eller mindre annenhver uke helt fra sommeren, og langt i fra det han en gang hver.. Og nedturen startet før han kom til Newcastle. Er det noen sjangs for at han ville ha vært skadefri om han hadde blitt i Newcastle mon tro? Neppe med tanke på at vi nesten til enhver tid innehar rekorden i størst skadeprosent blant samtlige spillere.

Det er bare å innse at denne mannen har sett sine bedre dager.. Vi kan iallefall ha større forutsetninger for at Ameobi har en bedre fremtid, da han ikke er like gammel. Det er ikke bare hodet til Kluivert som ikke henger med på fotballbanen lengre. Han har lagt på seg en mengde kg siden storhetstiden i Barca. Jeg er glad han er borte.

Men for å feie all tvil til side: Jeg vil helst ikke se hverken ameobi eller kluivert i newcastles startoppstilling.
 :roll:
ancs and Scousers, go to H***!!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 14. Des. 2005, 23:29 »
Savner ingen.

Eller jo Hughes hadde vert grei og hatt som backup i forvaret betr enn Elliott
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]