20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF  (Lest 19556 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

oyvind

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #270 på: 20. Okt. 2021, 19:31 »
Tror dog de fleste eiere i PL ville blitt kastet "på hue og ræva" ut av ligaen om man skal se på de moralske og ærlige perspektivene/og satt regler iht. Inntjening av penger og hvor pengene egentlig kommer fra. PL tenker neppe så mye på dette, de er opptatt av å opprettholde sin posisjon i fotball verden. Det håper jeg de fleste kan enes om. PL har signert en ny tv avtale til over £ 5 Milliarder, topp 6 klubbene er i harnisk fordi de ikke kan få mer av denne pakka enn de andre klubbene i PL. Skulle ikke forundre meg om også her PL gir etter tilslutt.

Derimot, om FFP skulle fungert optimalt i PL, så burde det vært satt et tak på sponsor inntekter som i dag varierer ekstremt fra klubb til klubb. Konklusjonen hadde blitt at vi hadde fått en mye jevnere liga. Resultatet hadde blitt at vi hadde fått en masse flukt fra England som stor nasjon innenfor fotball, og noen andre hadde tatt over herredømme PL.

Jeg avventer dette med Sponsor inntekter frem til dette blir klart, men jeg tror det blir vanskelig å finne hjemmel for å nekte eiere å spytte inn penger via sponsor inntekter fra egne bedrifter. Juridisk sett så ser jeg på det som en svak sak, selv om 18 klubber nå har stemt for dette. Selvfølgelig skjelver disse klubbene. Om det skjer så vil uansett finans kontakter og forretningsforbindelser, slik som andre klubber har, føre til at det sprøytes langt mer penger inn i Newcastle enn pr. I dag.

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #271 på: 20. Okt. 2021, 20:10 »
Kommer vell inn ett statlig selskap fra Kina og spytter inn milliardene etter at olje måleren har vært ute av drift ett par minutter....