20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Favorittlag i VM?  (Lest 37005 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Favorittlag i VM?
« Svar #150 på: 07. Mai 2006, 11:20 »
Tyskland er for det første en av de beste fotballnasjonene i verden, og de når alltid veldig langt. At de har hjemmefordel er selvsagt viktigst, og jeg tror at de i hvert fall vil havne i en semifinale.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #151 på: 07. Mai 2006, 13:08 »
Laget til Tyskland er jo noe av det svakeste på evigheter. Forsvaret er jo katastrofalt dårlig og som Semb var inne på så mangler Tyskland profilene.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #152 på: 07. Mai 2006, 13:33 »
Tyskland er veldig avhengige av Lehmann, Ballack og Klose. Dersom bare en av disse ikke har helt dagen, så er Tyskland i alvorlig trøbbel. Disse tre MÅ være på topp gjennom HELE mesterskapet, samtidig som at de beste ungguttene er nødt til å spille stabilt godt gjennom hele mesterskapet. Det gjelder spesielt spillere som Schweinsteiger.

Tysklands forsvar har nok av muskler, men mangler tempo. Og de er unge og ustabile. Huth er på ingen måte sikkerheten selv i stressede situasjoner.
Men Tyskland er gode nok til å nå en kvartfinale. Og de kan, med en dose flaks, nå enda lenger.

Men jeg regner Nederland som et mye farligere lag enn Tyskland i dette mesterskapet. Selv om treskolandet ikke har for vane å være noe stort mesterskapslag. Og de har en viss svakhet hva angår straffekonkurranser, akkurat som England.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tyneside

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #153 på: 07. Mai 2006, 15:25 »
Heia England!!!!
ynesides black and white army..!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Favorittlag i VM?
« Svar #154 på: 09. Mai 2006, 15:14 »
Jeg blir mer og mer sikker på at semifinalene kommer til å inneholde Brasil, Nederland og Italia. Tipper Frankrike og England kommer til å få den siste plassen. Tror ikke Spania når helt opp denne gangen heller. De har jo ikke vunnet noe siden EM i 1968. Kommer neste pokal med inskripsjonen "VM-mestere 2006"? Jeg tviler.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #155 på: 09. Mai 2006, 15:19 »
Sitat
Jeg blir mer og mer sikker på at semifinalene kommer til å inneholde Brasil, Nederland og Italia. Tipper Frankrike og England kommer til å få den siste plassen.

Er bare 4 lag i semien  :P

Dersom spissene til England ikke kommer i form eller i det hele tatt klarer å være skadefrie så tror jeg ikke England når langt akkurat.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #156 på: 09. Mai 2006, 15:26 »
Sitat
Er bare 4 lag i semien

Ja, jeg skrev jo at jeg trodde at de kom til å få den siste plassen. Og før det hadde jeg nevnt tre lag. Kunne muligens med hell formulert setningen bedre ved å ha byttet "og" med "eller".

Uansett skal det jo bli spennende å følge med Sverige og se hvor langt de kommer. De har et bra lag, og klare ambisjoner. Har personlig tro på at de kan ta seg videre fra gruppespillet, og derfra og inn kan det bli superspennende og trangt om plassene, så hvorfor skulle ikke marginene bikke i deres favør? Holder personlig en knapp på Angola og Togo som favorittlag i VM, av den enkle grunn at samfunnsgeografen Journalisten vil sende sin symbolske støtte til land som har nådd VM med få midler og stort pågangsmot. (Dette var et lite spark til de som mener vi bør minske U-hjelpen).  :wink:
Tore Eikeland,

tresteg

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • http://www.henrikbarca.piczo.com
Favorittlag i VM?
« Svar #157 på: 09. Mai 2006, 22:29 »
Blir vell brasil, frankrike, spania, elfenbenkysten, argentina, sverige :D
og ikke minst england.
jeg er medgangssuporter på landslag men ikke klubblag.
3 mest i landslag er spania, argentina og brasil

klubblag blir vell newcastle UTD og barcelonaFC

DanMan

• Gjest
Favorittlag i VM?
« Svar #158 på: 10. Mai 2006, 09:24 »
Jeg har faktisk litt tro på Tyskland. De har flere store talenter, og med litt hell kan de selvsagt vinne hele VM, på hjemmebane og alt. Vrakingen av Kahn møtes med stående applaus fra undertegnede, og Lehmann har vært i god form i år. Lahm, Schweinsteiger og Podolski håper jeg vi får se mest mulig av, og med rutinerte menn som Schneider, Klose og Ballack (som gjerne kan få avgjort sin klubbstatus, slik at han omsider kan fokusere på fotball igjen) vil Tyskland alltid være farlige.

Brasil er en annen - mer selvskreven - favoritt. Behøver ingen nærmere forklaring.

Som outsider har jeg faktisk tro på "Socceroos" - Australia. De sliter per nu med skader på viktige brikker (Schwarzer, Kewell, Viduka og Cahill har alle slitt med sitt, og Vidmar er dessverre ute med det som kan være et livstruende hjerteproblem), og uten disse vil det selvsagt bli altfor tøft. Med disse profilene, samt en Moore i storform, Neill, Emerton, Aloisi, Skoko og en mesterlig trener i Hiddink, er derimot Australia kapable til å "dra en Hellas" og i alle fall overraske stort. Det er nå eller "aldri" for det aldrende Socceroos.

For å gå videre må de slå ut to av Brasil (yeah, right), Kroatia (og dessverre også kong Klasnic) og Japan (meget mulig). De har derfor en realistisk sjanse på andreplassen.

Et lag jeg ikke har tro på er Spania, som i aller høyeste grad er overvurdert. Hvis Fabregas får sjansen er det et stort pluss, men Raul og Morientes skremmer ikke så mange som før, forsvaret er ikke overimponerende og treneren er i beste fall udugelig. Hvordan Del Horno kan prioriteres foran Pernia er for meg ubegripelig. I tillegg feiler jo Spania "alltid" i mesterskap.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #159 på: 10. Mai 2006, 09:36 »
Enig med DanMan angående Australia. Det kan fort bli årets overraskelslag.

Viduka er vel kjent for de fleste. Har hatt en nedadgående kurve de siste sesongene(alder og skader tynger), men er en meget god spiss i form. Kewell har vært god for Liverpool i år, og er på vei mot den formen han hadde i Leeds U. Cahill er en av de beste midtbanespillerene i PL, og er meget målfarlig. I tillegg har man Emerton som i form holder et godt nivå. Og, Neill har vært god for Blackburn denne sesongen. Ellers har man mange brukbare spillere, selv om ingen av de holder et nivå i verdensklasse. Og den kanskje viktigste mannen sitter på benken og heter Hiddink. Laget har ingenting å tape, og jeg tror det vil være uklokt å undervurdere Australia.

Når det gjelder Spania så er de ikke et mesterskapslag, men denne gangen så går de ikke for å være en av de største favorittene, noe som kan være en stor fordel.
Carr har altfor få landskamper for England!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #160 på: 10. Mai 2006, 10:00 »
Jeg tror faktisk Spania har en god mulighet i år.
Torres-Villa på topp er et veldig bra spisspar hvis de velges, i tillegg så har dem Raul. På midtbanen har dem Joaquin og Vicente på hver sin kant, og mest sannsynlig Alonso sammen med Albelda på midten, kanskje Fabregas og kanskje Luis Garcia. Forsvaret kunne kanskje vært bedre, men Salgado, Marchena, Del Horno og Puyol er jo ikke akkurat dårlige spillere. Bakerst kan de jo velge mellom Reina, Casillas og Valdez.

Og vi skal heller ikke glemme spillere som Ramos, Xavi, Baraja eller Reyes.

Men Brasil er nå den største favoritten uansett
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #161 på: 11. Mai 2006, 23:40 »
Spørsmålet er om spanjolene er samspilte nok. Deres mangel på strukturert samspill - sammen med uflaks med marginene - har gjort at de ikke har nådd særlig langt i noe mesterskap på en god del år. Jeg tror ikke hjemlandet til Real Madrid og Barcelona har lyst til å skryte så mye lenger av EM-triumfen i 1968. Nå vil de ha nytt metall i pokalskapet, men noe sier meg allikevel at de ikke kommer til å nå særlig langt i årets VM heller. I hvert fall ikke til topps.
Tore Eikeland,

folesvert

• Gjest
Favorittlag i VM?
« Svar #162 på: 29. Mai 2006, 15:16 »
... tror Italia vil gjøre det skarpt selv om det er fullt kaos i leiren med tanke på Juventus-skandalen. England har jo ikke spisser og vil derfor ikke skåre mange mål  :lol:

Tror mye vil stå mellom Italia, Spania, Brazil og Argentina ... og vil heie på Riquelme. Håper han reiser kjerringa og gjør en flott VM-figur.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #163 på: 30. Mai 2006, 13:25 »
Spania har i utgangspunktet en enkel gruppe. Og vil sannsynligvis få en ok motstander i andre runde. Men Spania pleier ALLTID å underprestere!
Spania har ALLTID et godt lag, med gode spillere på gang, men de greier aldri å innfri forventningene.

Jeg tror ikke de gjør det i år heller. Raul har hatt en dårlig sesong, han fungerer aldri sammen med Torres (kan det ha noe med klubbtilhørighet å gjøre?) og han kan aldri vrakes. Spørsmålet er om David Villa kan gjøre noe med dette. Som toppscorer i La Liga er han absolutt en mann å se opp for, men jeg er redd Spania nok en gang vil slite med å gjøre det alle venter at de skal gjøre. Se opp for en bombe i Spanias gruppe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

DanMan

• Gjest
Favorittlag i VM?
« Svar #164 på: 07. Juni 2006, 12:50 »
Sitat fra: "DanMan"
Hvordan Del Horno kan prioriteres foran Pernia er for meg ubegripelig.

For øvrig har en slags rettferdighet seiret i dette tilfellet. Del Horno misser VM pga skade (feller ikke en tåre av den grunn), og Pernia får fortjent en innkallelse. Han vil helt klart løfte Spania, men noen vinnersjanser ser jeg uansett ikke at de har. Blir nok nok en skuffelse for spanjolene.