20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Favorittlag i VM?  (Lest 37199 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #60 på: 05. Feb. 2006, 02:22 »
England har en særdeles god midtbane. Både Parker, Carrick og King kan ta den defensive midtbanerollen, uten at England blir svekket på noen måte. Jenas er en utfordrer til en plass på den samme midtbanen, og selvsagt også en Dyer i storform.

I angrepet er det også mange gode spillere. Men Owen og Rooney er flere hakk bedre enn de bak, og England er derfor svekket hvis en av de to ikke er med.

I midtforsvaret kan man velge og vrake. Dersom Woodgate er skadefri og i form når VM starter (kanskje noe tvilsomt?), så mener jeg han bør starte sammen med Terry, og man kan da flytte Carragher ut på høyrebacken.

Bridge og Cole er selvskrevne på venstrebacken.
Høyrebacken er der England sliter mest. Neville er egentlig ikke god nok, men han er likevel langt bedre enn backup Luke Young.

Slik ønsker jeg å se England i VM:
-------------- Robinson ----------
Carragher - Woody - Terry - Cole
Beckham - Parker/King - Gerrard
--------------- Lampard -----------
------------- Owen - Rooney------
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #61 på: 08. Feb. 2006, 02:42 »
Carragher er helt klart best som stopper. Terry er bankers i den posisjonen, den andre plassen står mellom Rio og Carragher. Carragher er mer solid enn Rio, men Rio har bedre individuelle ferdigheter. Ellers så har man King i bakhånd, men han mangler noe på rutine i forhold til de andre 3. Vanskelig å sette opp en drømmeduo, England kan i alle fall være fornøyd med å ha mange meget gode alternativer til dne plassen. Campbell er på vei ned, men kan muligens bli motivert til å finne tilbake til gammel form, og Woody er jo helt klart et alternativ når han blir skadefri og får en lengre periode på førstelaget til Real M. Ashley Cole og Wayne Bridge er to gode kandidater til venstrebacken, mens på høyrebacken er det større problem. Carr skulle vært skadefri. :lol:

Owen - Rooney på topp er faste, og kommer til å være det dersom Owen blir klar i god tid før VM. Ellers så har man jo Defoe(som sliter med tilliten i Spurs), en lovende spiller i Darren Bent, en annerledes spisstype i Peter Crouch, samt Alan Smith. Samt talent som Ashton/Moore i bakhånd.

Det mest spennende er kanskje hvordan Svennis kommer til å sette opp midtbanen. I Beckham, Gerrard, Lampard, King(som en def. mid), Parker, Carrick, Jenas, Joe Cole, og muligens vingspillerne Downing/SWP har Svennis utrolig mange mulige kombinasjoner. Det jeg har sett av Lampard og Gerrard i sine klubber er meget bra, her snakker man om noen av de beste midtbanespillerene i Europa. Likevel, de fungerer ikke optimalt som duo på midtbanen.

Keeperplassen er svak i forhold til andre nasjoner. Foruten Robinson(som er bankers) er det ikke mye å skryte av i ustabile James, skadeforfulgte Kirkland og middelmådige Green.

Sikkert er det i alle fall at England har en god sjanse til å vinne hele greia. Hadde vært litt morsomt med tanke på de engelske tabloidene sin til stadighet aksjonering mot svenksen.
Carr har altfor få landskamper for England!

plebbster

• Gjest
Favorittlag i VM?
« Svar #62 på: 08. Feb. 2006, 09:29 »
Jeg mener Woody og Ferdinand bør spille midtstoppere for England i VM. John Terry er god, men slår verken Woody eller Ferdinand når det kommer til stykket. Det eneste jeg vet om midtbanen er at Beckham kommer til å spille ving, og Lampard og Gerrard blir sentrale midtbanespillere.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Favorittlag i VM?
« Svar #63 på: 08. Feb. 2006, 10:12 »
Jeg har studert Englands tropp en god stund, og dette er det jeg har kommet fram til:

....................Paul Robinson (tot)..............

Carragher (liv)......Ferdinand (manu)......Terry (che).....Bridge(che)

Beckham(real m).....Lampard (che).....Gerrard (liv)......Joe Cole(che)

................Owen(new)..........Rooney(manu).............

Benk:
D. James (villa)
Woodgate (real m)
Parker (new)
Shaun Wrigth Phillips (che)
Alan Smith (manu)

Rotasjonsystem: (Jenas, King, Vassel, Carrick, Crouch, G. Neville, Cole)

Campbell blir ikke med i troppen. Svennis tar ikke sjansen på ham pga de "personlige problemene". Robinson er en langt bedre keeper enn James. James er litt fomlete, og surrer litt med plasseringen.

Owen og Rooney er noen neppe uenige med meg i. Alan Smith er langt mer målfarlig enn flaggstange Crouch, som skyter i blinde. Lampard og Gerrard ER GODE SAMMEN. Det har de bevist mange ganger. De er jo kanskje verdens to beste midtbanespillere, og ikke tale om at noen av de skal vike plassen for noen andre.

Beckham er god på dødballene, Cole har vært meget god for Chelsea i år og Bridge er en ufattelig god venstreback, som jeg syntes er bedre enn blant annet Cole.

Ferdinand (grøss og gru) og Terry er nok bedre enn Woodgate. Terry er nok PLs beste forsvarspiller og Ferdinand har vært Manutds reddende engel under flere anledninger. Carragher har hatt en knall sesong for Liverpool, kanskje vært den aller beste. Å sette han på høyrebacken, tro meg, det funker veldig bra.

James på benk med midtbanegiganten Parker, den skinnende juvelen i SWP, en god Woodgate og så klart Alan Smith, som er mye bedre enn både Vassel og Crouch.

Spillere som Gary Neville, Jermaine Jenas, King, Carrick, Vassel, Crouch, Cole og sikkert mange flere må nok bli vraket fra benken. Flotte å rotere litt med, prøve å få den rette kombinasjonen. Men jeg tror at om England stiller opp med denne troppen, da skal de være veldig, veldig farlige.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #64 på: 08. Feb. 2006, 18:34 »
Hvor i all verden har du gjort av Ashley Cole?
Man kan si mye pent om Bridge, for all del, og man kan si mye rart om Ashley Cole. Men jeg mener han er en bedre venstreback enn Bridge, og et klart førstevalg.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #65 på: 08. Feb. 2006, 23:26 »
Tror Olav er meget nærmt start 11`eren her ja!! A.Cole har jo vært lenge skadd, men jeg tror nok han spiller om han er frisk!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #66 på: 09. Feb. 2006, 17:28 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"
Tror Olav er meget nærmt start 11`eren her ja!! A.Cole har jo vært lenge skadd, men jeg tror nok han spiller om han er frisk!!

Tror ikke det hjelper om Bridge er i toppform, mens Cole er i elendig form når VM starter. Er Cole frisk, så er jeg hellig overbevist om at han spiller.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #67 på: 09. Feb. 2006, 17:48 »
A. Cole er nok førstevalget foran Bridge i Svennis sine øyne. Ikke i mine.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #68 på: 09. Feb. 2006, 17:54 »
Sitat fra: "geordie-olav"
A. Cole er nok førstevalget foran Bridge i Svennis sine øyne. Ikke i mine.

Nei. Dine nei. Men jeg trodde det var Svennis' England det var snakk om. Ikke Olavs England.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #69 på: 09. Feb. 2006, 18:23 »
Da tror jeg det blir den nøyaktig samme troppen. Bare at A. Cole bytter plass med Bridge, og Gary Neville med Carragher...

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #70 på: 14. Feb. 2006, 18:13 »
Så Gerrard og Lampard passer sammen?? Hva med deffensiv dekning da??
Lampard og Gerrard er meget like i spillestilen og er langt bedre offensivt enn deffensivt. Det er vikitg med en som kan gjøre grovjobben på midbannen og Gerrard er ikke den mannen, jeg ser han spille en til to ganger i uka og bør ha litt peiling.

Det er viktig å ha ballanse på midbannen og ulikespillertyper på topp.
iverpool FC

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #71 på: 15. Feb. 2006, 11:30 »
That is correct Dag.

Det blir spennende å se hva Svennis gjør for å få Lamps og Gerrard inn i samme lag uten at det fører til for store huller i midtbanen. Både Lamps og Gerrard er som Dag sier svært glad i gå fremover på banen.

Parker, King eller Carrick kunne fungert som et anker på midtbanen. Men, da må man enten vrake en spiss eller spille med tre midtstoppere. Man kunne ha kjørt med følgende oppstilling i 3-5-2: Robinson; Carra, Terry, Rio; Becks, Lamps, Carrick/Parker/King, Cole/Downing; Rooney, Owen.

Eventuellt, Rooney kan settes ned på en av flankene slik at systemet blir 4-5-1. Det er fullt mulig at Gerrard og Lamps i et 4-4-2 kan gjøre stor suksess, men den defensive dekningen er noe sårbar i et slikt system noe som fort kan straffe seg i VM.

En ting er sikkert, og det er at det er svært lenge siden England har hatt et bedre spillermateriale å jobbe ut fra.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #72 på: 15. Feb. 2006, 17:56 »
Eventuelt Gerrard på venstre.
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #73 på: 18. Feb. 2006, 01:29 »
Ellers har jeg også sansen for spania, men ikke grunnet liverpool`s spajoler men David Villa i valencia.
iverpool FC

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Favorittlag i VM?
« Svar #74 på: 19. Feb. 2006, 12:05 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Eventuelt Gerrard på venstre.

Gerrard kan plasseres på venstre ja. Gerrard kan spille i alle posisjoner på midbanen, samt også på backen.

Gerrard gjør uansett en solid jobb. En av de mest komplette spillerene i Europa per dags dato. Herlig spiller som jeg mer enn gjerne hadde sett i den svart-hvite drakta. Selv om Gerrard kan plasseres i flere posisjoner, så er han aller best sentralt. Det samme gjelder Lampard, og jeg har vansker med å sette en av disse på benken. Det er nok også hodebry for Svennis.

Om du holder med Spania så må du nok som vanlig bli skuffet. Laget er stort sett elendige i mesterskap med tanke på det laget man har til disposisjon.