20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 192427 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #975 på: 20. Feb. 2014, 10:32 »
Jeg skjønner ikke hvordan det mulig å ikke forstå hypen her.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #976 på: 20. Feb. 2014, 12:56 »
Tror nettopp det er fordi det ikke er en serie der spenningskurven skyter i været med en gang. Litt som med The Wire.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #977 på: 20. Feb. 2014, 16:17 »
Ja, og spenningskurva kjem ikkje nødvendigvis til å skyta i været i det heile teke. Likevel er det lika bra som Breaking Bad for eksempel.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #978 på: 20. Feb. 2014, 16:21 »
For all del, de to første episodene var bra. Men imo forsvarte de ikke 9.5 på imdb.

Når det er sagt, så har ikke serien fått 9.5 basert på de to første episodene alene. Jeg har nå sett episode 3 og begynner å se tendenser til at serien tar seg opp. Ikke at den har vært svak - heller "treg"
Mener heller ikke det er negativt - bare annerledes enn alt annet jeg har sett tidligere.

Gleder meg til fortsettelsen!
Same old Shearer, always scoring!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #979 på: 20. Feb. 2014, 16:25 »
Serien fortjener 10/10 basert på introen alene, eventuelt de ti første sekundene av første episode. Fem episoder, fem timer og ikke et eneste svakt sekund. Perfekt.
Nei.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #980 på: 20. Feb. 2014, 16:25 »
Btw, helt enig i at skuespillerprestasjonene er top notch! Spesielt Matthew mcC. virker å ha denne rollen in his veins.
Same old Shearer, always scoring!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #981 på: 21. Feb. 2014, 08:17 »
Serien fortjener 10/10 basert på introen alene, eventuelt de ti første sekundene av første episode. Fem episoder, fem timer og ikke et eneste svakt sekund. Perfekt.

Hehe, jupp :)

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #982 på: 21. Feb. 2014, 10:10 »
Eg har sett episode 3 fire gonger, episode 4 tre og episode 5 to gonger! Eg er heilt hekta på True Detective! Det er så mykje clues og eastern eggs i denne serien at eg blir heilt frå meg av begeistring!
Den får verkeleg fram detektiven i deg også, der du finkjemmer kvar episode, begynner å lese The King in Yellow på si o.s.v.

Til no: Det råaste eg har sett på tv, nokon gong!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #983 på: 21. Feb. 2014, 10:57 »
Samme her. Har aldri gleda meg mer til en episode av noe enn jeg gjør til episode 6.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #984 på: 23. Feb. 2014, 19:25 »
Tråden er åpnet igjen. Veit ikkje kvifor den har vært stengt.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #985 på: 24. Feb. 2014, 11:26 »
Spent på om True Detective "kræsjer" etter første sesong i og med de originale skuespillerne skal ut da :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #986 på: 24. Feb. 2014, 19:33 »
Spent på om True Detective "kræsjer" etter første sesong i og med de originale skuespillerne skal ut da :)

Det kan godt skje. Både ny handling og nye skodespelarar kan føre til det. Verte spennande å sjå korleis det verte.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #987 på: 24. Feb. 2014, 20:07 »
Kan se ut som om dmanusforfatter Nic Pizzolatto er godt i gang med andre sesong, og forhåpentligvis fortsetter Cary Fukunaga som regissør. Liker at det ikke er et lass av folk som deler på jobbene. Det er to faste folk som deler en visjon, og ikke syv forskjellige med syv forskjellige visjoner som skriver en episode her og en episode der, og regisserer en episode her og en episde der, noe som gjør at man slipper den konstante forandringen som man opplever i f.eks Breaking Bad og et lass med andre serier.

(Edit: Cary Fukunaga blir visstnok byttet ut, så da kan man nok forvente seg en veldig annen tone over neste sesong.)


Og jeg tror de skal slite med å overgå denne sesongen, men Nic Pizzolatto virker såpass dyktig at det neppe er umulig at han greier det. Men Nic Pizzolatto og Cary Fukunaga har lagt lista usaklig høyt.


"If you ever get the opportunity, you should kill yourself."

Iskaldt, brutalt og JÆVLIG bra. Nydelig!
« Siste redigering: 24. Feb. 2014, 20:25 av boris. »
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #988 på: 26. Feb. 2014, 07:33 »
Da e so herleg sitja nyta denne serien. Gler meg allereie til å sjå den på nytt i lag med ein kamerat som ikkje har sett den.
Eg begynnar å få nokre teoriar på eit par ting vertfall. Likte denne frå Billy Lee Tuttle:" it`s hard to trust a man who can’t trust himself with a beer"

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #989 på: 26. Feb. 2014, 10:09 »
Har en del teorier selv, og det tror jeg alle som ser serien får, selv om de ikke bryr seg om teorier. Det er umulig å se dette uten og komme opp med noen.

Digger forresten at det ikke er en typisk whodunit-serie. For jeg driter jævlig hardt i HVEM som har gjort det, det jeg bryr meg om er HVA og ikke minst HVORFOR. Det er DET som er sakene her. Det er DET som virkelig betyr noe. Hvem som har gjort det er faktisk ikke så veldig interessant.
Nei.