20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Guiseppe Rossi  (Lest 48140 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #165 på: 14. Nov. 2006, 17:10 »
Luque er da en veldig skikkelig spiss. Han er best som spiss, men kan og spille venstrekant. Men best som spiss.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #166 på: 14. Nov. 2006, 17:33 »
Er sikker på at Luque vil dra til en annen klubb.Når vinduet blir åpnet.
Hvis ikke Roeder plutselig lar han få spille.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #167 på: 15. Nov. 2006, 22:59 »
Sitat fra: "Håvard"
Luque er da en veldig skikkelig spiss. Han er best som spiss, men kan og spille venstrekant. Men best som spiss.

Vis meg den SPISSEN som forlater boksen!
Ingen spisser forlater boksen med viten og vilje, bare for å blande seg inn i det vingen gjør. Når Luque holder seg inne i boksen er han veldig god, men det er så altfor, altfor sjelden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #168 på: 15. Nov. 2006, 23:05 »
Luque spilte spiss i Deportivo og han scoret jo ikke lite mål der. Det er det en spiss skal gjøre. Samme hva annet han gjør.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #169 på: 15. Nov. 2006, 23:12 »
Sitat fra: "Håvard"
Luque spilte spiss i Deportivo og han scoret jo ikke lite mål der. Det er det en spiss skal gjøre. Samme hva annet han gjør.

Men Deportivo spilte på en helt annen måte enn Newcatle.
I Depo fikk han anledning til å kjæle med ballen, da kunne han gå med ballen innover, og han hadde en langt friere rolle, forestiller jeg meg, enn spissene i Newcastle har.
En spiss i England skal ikke forlate boksen SÅ ofte som Luque gjør, når det bare er han som er der inne.

spansk fotball er noe helt, helt annet enn engelsk fotball.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #170 på: 15. Nov. 2006, 23:36 »
Så lenge han scorer er det vel det samme hvordan han spiller. Og han scorer ofte i forhold til hvor mange kamper han får starte. Bellamy gjør som du sier og hvor mye scorer han?

Det er ikke noe som heter at en spiss skal gjøre det og det. En spiss skal score mål og da skal man drite i hva annet han gjør, så lenge han gjør det.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #171 på: 16. Nov. 2006, 00:47 »
Luque scoret ikke masse mål i Spania. 50 mål eller noe.

Han har heller ikke scort mange mål for Newcastle. Han scorte mot Sunderland, tidenes dårligste lag i PL etter horribelt forsvarspill. Han scorte et veldig bra mål mot Lillestrøm og det siste målet hans mot Palermo hadde jeg enkelt satt selv.

Som Joakim også sier forlater Luque boksen ofte og jeg vil ikke karakterisere ham som en typisk spiss...

Men at han burde fått sjansen snart er jeg helt enig i...

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #172 på: 16. Nov. 2006, 00:52 »
Luque scorer i det minste.. I motsetning til alle de andre vi har.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #173 på: 16. Nov. 2006, 01:01 »
Han har scort 3 mål ja, og det er jo ikke akkurat Shearertakter over det heller. Men for all del. 3 mål er bedre enn 0 mål.

Poenget mitt var at han ikke var en typisk spiss slik som Håvard mente.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #174 på: 16. Nov. 2006, 03:47 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Han har scort 3 mål ja, og det er jo ikke akkurat Shearertakter over det heller. Men for all del. 3 mål er bedre enn 0 mål.

Poenget mitt var at han ikke var en typisk spiss slik som Håvard mente.


Og kor mange kamper har han scora det 3 måla på ?
Tipper 3 kamper.

Er det noken som er i nærheten av scoringsraten til Shearer via antall kamper/mål så er det jo Luque.Hallo.

Og han er ikkje typisk spiss eingang :o
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #175 på: 16. Nov. 2006, 09:38 »
Sitat fra: "kesse"
Luque scorer i det minste.. I motsetning til alle de andre vi har.

Og det er jo ikke helt uvesentlig?

Om Luque kanskje ser lat ut i 80% av 90 min (eller den spilletiden han får) er det faktisk greitt for meg dersom han scorer det målet vi trenger for å skaffe oss 3 poeng.  Heller det enn at Duff og Rossi herjer som to gærninger og kommer til 7-8 sjanser bare for å brenne alle sammen.
Ameobi har kanskje en brukbar scorings-rate i den senere tiden, men nå ser han mer og mer invalid ut for hver gang han faktisk får muligheten og man bør være profesjonell nok til å si at nok er nok og gi ham den operasjonen han så sårt trenger.
Nå kommer jeg også Martins tilbake, og hadde jeg fått bestemt hadde jeg gitt ham og Luque muligheten sammen. Man kan snu og vende på det så mye man vil, men så lenge Owen er skadet er Luque og Martins de to som har absolutt størst potensiale på topp hos oss, bare de får det ut. Men i Luques tilfelle, eller hvem som helst egentlig: man får ikke vist hva man er god for fra tribunen!

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #176 på: 16. Nov. 2006, 14:05 »
Sitat
Luque scoret ikke masse mål i Spania. 50 mål eller noe.


Sa ikke han scoret masse, men det er jo ikke lite mål heller.

Og han har scoret mange mål for Newcastle i forhold til hvor mye spilletid han har fått. Da mener jeg det er det samme hva annet han gjør så lenge han scorer.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #177 på: 16. Nov. 2006, 15:56 »
Han har vært i Newcastle i 15 mnd og scort 3 mål, dvs 5 måneder mellom hver gang han scorer mål. Selv om han ikke har spilt allverdens til kamper er det jo ikke akkurat noe å hoppe i taket for...

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #178 på: 16. Nov. 2006, 16:07 »
Det er ikke fantastisk, men det er en tåpelig måte å si det på at han har 3mål på 15 måneder. Det er jo forsåvidt sant, men han har ikke spillt hver kamp i 15 måneder. Jeg synes hvertfall at han har gjort det bra de få kampene han har fått. Hvertfall denne sesongen og mot Mackems.

Blir nesten 5 måneder mellom hver gang han spiller og hvis du skal regne sånn.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #179 på: 16. Nov. 2006, 16:16 »
Jeg synes ikke han gjør det bra når han står med hoftefeste på 16-meteren og nekter å flytte seg en centimeter. Og hvis rapportene fra Alan Oliver stemmer, om at han nekter å varme opp hvis han plasseres på benken fra start og ser generelt veldig uinteressert ut på trening, så ser jeg ingen grunn til å kritisere Roeders valg med ikke å bruke Luque. Vi kan ikke spille med spillere som ikke vil spille for klubben. Enhver idiot skjønner det.

Luque er VELDIG ustabil i prestasjonene. Men han har vært såpass heldig at han har scoret noen få mål. Likevel har jeg sett altfor mye drittspill fra Luque og har lest for mye drittslenging fra ham i media at jeg ikke gidder å ha noe som helst sympati med ham, og jeg blir veldig glad hvis vi blir kvitt ham i vinter. Jeg anser han som et problem. Og problemer har vi nok av fra før.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon