20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 160823 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #165 på: 09. Des. 2013, 00:58 »
Vuckic spiller for Rotherham United om dagen og Adam Campbell hadde visstnok oppført seg som en diva, noe som gjorde at Carlisle ga'n opp.
Nei.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #166 på: 09. Des. 2013, 10:13 »
Det er nok mange gode lånedealer som kan gjøres i januar, med tanke på alle benkesliterne som vil ha førstelagsfotball før vm. Kanskje vi kan få låne Mata en liten stund:)

Jeg er misunnelig på Everton som låner både Lukaku og Deulofeu. Ulempen med å låne så gode spillere er jo naturligvis at nedturen blir stor når de drar sin vei....

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #167 på: 09. Des. 2013, 12:42 »
Jeg forstår de som er skeptiske til låneavtaler der spilleren returnerer til hovedklubben sin igjen etter endt låneperiode, men jeg velger uansett å fokusere på det positive i det.

Mange her i forumet har også nevnt det tidligere, men bare for å ta det opp igjen så se på eksemplet med Everton (som er en klubb som igrunnen kan sammenlignes med Newcastle når det gjelder ambisjoner om ligaplassering) så har de fått lånt inn gode spillere (i f.eks. Lukaku og Deulofeu) som deretter bidrar til at spillerne som er i klubben fra før også hever seg (når de trener og spiller med bedre spillere).

Laget presterer bedre med lånespillerne, gjør det bra i ligasammenheng og kan ende høyt oppe i tabellen, som igjen kan føre til høyere inntekter (gjennom pengepremien for sluttplasseringen etter endt sesong og også muligheten til å delta i Europa-cup'er).

Selv om lånespillerne da mest sannsynlig går tilbake til hovedklubben sin etter endt sesong, så har jo klubben allerede fått økt markedsverdien sin gjennom den hypotetisk, gode sesongen med en bra ligaplassering og Europa-cup.
Det igjen vil også føre til at klubben er mer attraktiv og står sterkere til å hente inn gode erstattere for disse lånespillerne.

Vi må vel stikke fingeren i jorden og innse at vi ikke er en tittelutfordrende klubb i England (Newcastle har vel ikke vært det på over 15 år, og de som fremdeles tror det må seriøst ta av seg sine supporterbriller som er tykt dugget med "The Entertainers"-tåka ;) ), og kan deretter ikke være kresen og forvente at toppspillere på høyest, europeisk nivå ønsker å spille permanent for Newcastle.

Så hvis en av disse spillerne er tilgjengelige på lån så tar jeg ham imot med åpne armer.

Fotball, er til de grader, en "her og nå"-opplevelse og så lenge spilleren har gjort en god jobb for oss de gangene han har representert klubben så velger jeg å huske ham for de opplevelsene, og ikke for at han eventuelt vil spille for en annen klubb når sesongen er over.
« Siste redigering: 09. Des. 2013, 12:47 av nemo »

Tremblem

  • Gjest
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #168 på: 09. Des. 2013, 14:20 »
I stor grad enig med nemo her ja.
Bør alltid prioritere å hente spillere permanent, men er det gode spillere til låns der ute, som Lukaku og Deulofeu, som er enten er bedre enn hva vi selv har eller som kan gi bredde på tynt besatte plasser, ser ikke jeg noe problem med låneavtaler. ( Mata er jo en våt drøm,  :drool: )
Når vi også har en eier som tydeligvis ikke er interessert i å bruke noe særlig penger (gikk mange rykter i sommer om at Newcastle backet ut av avtaler når prisantydning lå på +10 mill pund), kan låneavtaler gi valuta for de små pundsedlene klubben faktisk bruker.

Savner også det noen kommenterer her, hvorfor låner vi ikke oftere ut de antatt beste juniorene? Kan ikke være verre enn å smekke inn en klausul om at spilleren kan hentes tilbake om behovet oppstår. Få en hel/halv sesong i Championship f.eks. kan ikke være annet enn bra for utviklinga for en spiller på +/- 20 år.

Skal det sies at vi per nå har en del spillere ute på lån.
« Siste redigering: 09. Des. 2013, 14:46 av Tremblem »

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #169 på: 09. Des. 2013, 16:00 »
Etter min mening er hvertfall Bigi den eneste som kan komme inn å gjøre enn jobb, bortsett fra de som allerede er inne (Sammy og Dummet). Bigi burde få seg et langtidslån i en championsshipklubb. Lån han ut i januar, og så tar vi en ny evaluering igjen til sommeren. Er han fortsatt for langt bak i køa, er det bare å sende han ut på nytt lån. Samme gjelder forsåvidt Sammy også.

aggietoon

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #170 på: 09. Des. 2013, 20:54 »
Kanskje litt urealistisk men hadde ikke hatt noe imot hverken Shaqiri eller Chicharito inn paa laan.

Zaha er en annen som laan virker som en mulighet.

Naar det kommer til permanent overgang har jeg veldig troen paa at A. Finnbogason kunne vaert en god fit for oss. Usikker paa hvor dyr han hadde blitt, men er en mulig Ashley deal siden han er rundt 24/25 og det virker aa vaere alderen han liker aa handle di

Veni Vidi Vici

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #171 på: 09. Des. 2013, 21:47 »
St Mirren are in line to take Newcastle youngster Adam Campbell on loan come January 1, an agent working for both clubs claims.

http://www.heraldscotland.com/sport/football/newcastle-youngster-campbell-set-to-join-st-mirren.1386609248

På tide.
Nei.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #172 på: 12. Des. 2013, 10:31 »
http://www.thejournal.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-eye-sporting-lisbon-6397760

Jonas ut og Capel inn?
Er han god nok til å gå inn på førstelaget vårt?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #173 på: 12. Des. 2013, 11:15 »
michael says...
10/12/13 10:44am
being told Toon will get Demba Ba back in window and Loic Remy we will also get at least 1 CB and maybe 2 midfielders as Toon push for a Champions league spot :lol: :lol:

nufcwright says...
09/12/13 9:43pm
Zaha on loan to Newcastle United with the toon also weighing up a move for Moussa Dembele :nikke:

leonnufc says...
08/12/13 1:32pm
demba ba to move back to newcastle :D

champmira says...
11/12/13 10:27am
Tiote to Chelsea and Ba going back in P/Ex :koko:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #174 på: 14. Des. 2013, 22:00 »
Ser at NUFC flere steder blir linket med Aiden McGeady. Er ikke det en ving som passer Pardew perfekt? Hurtig, driblesterk og alltid "servert" spissene foran mål. En skikkelig lagspiller.

Minuset er vel at han aldri har spilt i PL før og nivået i England kontra Skottland er jo enormt. Vet ikke hvordan det er i forhold til Russland, men er vel noen hakk fra PL der også.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #175 på: 14. Des. 2013, 23:14 »
Dette er en strålende spiller! Klassisk vingtype som det dessverre blir færre og færre av!

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #176 på: 15. Des. 2013, 15:11 »
Sleng 15 millioner pund på bordet og se om Benteke kommer nordover. Har hatt en heller dårlig sesong i år + skader så storklubbene har vel kanskje lagt han litt på is? Eller er han på vei til å ta en Cisse?

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #177 på: 15. Des. 2013, 18:05 »
Vanskelig å si hva slags spisstype vi trenger... Benteke kunne vært et godt kjøp han, men det ville sjokkere meg om vi la så mye penger på bordet. Jeg har fortsatt et håp om at vi kan klare å sikre oss Remy. Det hadde vært vinduets største varp.

Tror vi skal lete litt etter mindre kjente navn med høyt potensiale.

4-5 mill for John Guidetti synes jeg virker sykt spennende. Men da må han helt sikkert være kvitt sykdommen.

Djordjevic i Nantes gjør det godt i år og er bosman til sommern. Riktig alder og jeg regner med vi blir linket snart ;) Tror han kan være en fin tilvekst for oss. Serbisk landslagsspiller

Jürgen Locadia er et kjempespennende navn som vi har blitt linket til før. Har scora i dag forresten. Spiller for et PSV som har slitt noe voldsomt i motbakke i det siste og kanskje er det mulig å få han for en billig penge?

Konstantinos Mitroglou i Olympiakos er kanskje en dark horse? Gresk liga er ikke alltid det man forbinder med super klasse, men denne spilleren har noe. Har sett han et par kamper og han har vært knallgod på landslaget. Til riktig pris kan han muligens være et bra kjøp. Linka til han i dag btw ;)

Juan Manuel Iturbe er en annen offensiv type som kan være et varp. Har vist gnistrende ting for Hellas Verona i år. Er på lån fra Porto og kan være et kjempekupp. Spørsmålet er bare om han har de fysiske forutsetningene for PL.

Noen tanker om disse?




Leon

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 680
  • Luxury
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #178 på: 16. Des. 2013, 02:07 »
Gleder meg til Januarvinduet og hva slags spillere vi blir linka til.
Kommer det til å komme interesse for Cisse? Hva skjer med Cabaye?
Er Steven Taylor på vei ut? http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3728076.ece

Kan vi få se Obi Martins og hans salto feiringer igjen i Premiere League?
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/west-ham-set-make-move-2915736

Jeg elsker Martins og han hadde nok aldri dratt hvis vi ikke rykka ned. Har jo sagt at Newcastle er verdens beste lag og har fantastiske fans og at han savner tiden der.  :wub:
Men så kom jo skadene da, men for tiden spillern i Seattle i Usa

Kommer det til å skje ting rundt Remy ? Han er soleklar vår første prioritering å må snarest mulig signeres.
En ny spiss trenger vi uansett og Shola er på slutten av sin kontrakt nå.
Hva skjer med Colo? Kroppspråk skriker etter en farvel med St James og hjem til argentina.

Kan fort bli et meget spennende vindu dette.
HOWAY
 :crest:

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #179 på: 16. Des. 2013, 10:14 »
Fortsetter vi den gode formen, så håper og tror jeg at vi ihvertfall klarer å holde på spillerne våre frem til sommeren.

Regner med at vi får inn et par spillere i januar, men liker ikke helt tanken på Berba som vi er blitt linket til. Håper vi klarer å få tak i en yngre spiss med flere år foran seg og ikke en dalene stjerne.