20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 187097 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #150 på: 02. Des. 2013, 15:08 »
Sett at vi beholder Remy, er ikke Long den eg vil ha. Med de spillerne vi har per dags dato, mener eg vi trenger en oppgradering av Shola.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #151 på: 02. Des. 2013, 15:53 »
Hundre prosent enig i at vi har mer bruk for et alternativ til Shola per dags dato. Vi er nødt for å legge om taktikken fullstendig om han byttes av, og det kan være veldig uheldig. Sånn sett er Gomis og Diabite mine favoritter i første vinduet. Alt annet holdt likt.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #152 på: 02. Des. 2013, 19:56 »
Frode, nå holder vi oss til en ting her... "value for money".... anyone !?

Dette er ikke et nedslående argument men kan kanskje skaffe litt perspektiv. Akkurat nå har vel NUFC 4-6 spillere som aktuelle for en fransk landslagstropp, 2 aktuelle for en nederlandsk tropp, 2 for Argentina, 1 aktuell for Italia, 1 for Nigeria, kaptein på Elfenbenskysten... ++  Når hadde vi sist like mange landslagsspillere?
Angående Debuchy og topp 5 høyrebacker i PL. Det er ikke mange kampene siden han var så svak at enkelte her begynte å sammenligne med Simpson. Mot Hull så han ut som en bedriftserie spiller. Nå har han tatt seg opp siden Ben Arfa ble plassert på benken og han fikk en foran seg som er bedre defensivt, men å begynne å nevne han som en av de beste backene i PL må vi nok være forsiktig med å gjøre om "vi" NUFC supportere skal bli tatt seriøst. Jeg liker trenden med at han spiller bedre og bedre, men synes han må prestere over en lengre periode før vi skal nevne han som en av de beste backene.

Har du sett debuchy på landslaget? han har vert en av dei klart beste spelarane på bana dei siste 5 landskampane. Han har vert på eit nivå med alba for Spania og Barca, ja han har hatt 2 svake kamper i år der forsvaret generelt var heilt horribelt. men ta dei 10 andre kampane han har spelt så ser ein nivået. Er ikkje uten grunn Sagna sitter på benken for Frankrike, forøvrig ein spelar som har vert ansett som ein av dei beste høgrebackane i pl dei siste 4-5 sesongane så det gir en peikepinn. Han er uten tvil ein av dei 5 beste i pl.
- carry on!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #153 på: 02. Des. 2013, 20:24 »
http://www.transfermarkt.co.uk/en/juan-iturbe/profil/spieler_81455.html?from=direktErgebnis

Henter inn en type som jeg har nevnt før jeg. Har igjen laget et praktmål for hellas verona mot fiorentina i dag. Han er på utlån med opsjon på kjøp ifølge transfermarkt, men burde kunne være en spiller verdt å se nærmere på uansett. Ikke sikkert Hellas Verona har råd til å beholde han og jeg tipper PL lokker  :coloccini:

Noen som har sett han?

Og i Frankrike har denne spissen herjet ganske bra i år: http://www.transfermarkt.co.uk/en/filip-djordjevic/profil/spieler_47065.html
Jeg har heller ikke sett han så  mye, men høster mange lovord i Frankrike og er bosman til sommeren. Da ville det ikke overraske mye om han havner her ;)
« Siste redigering: 03. Des. 2013, 21:52 av kung_zlatan »

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #154 på: 05. Des. 2013, 16:22 »
Eks Shearer fan på jakt etter ny klubb: http://www1.skysports.com/football/news/12691/9056788/premier-league-dimitar-berbatovs-agent-says-he-wants-to-leave-fulham

Er jo ikke mer enn 32... Vet ikke helt hva jeg synes jeg. Tror at Berba med riktig motivasjon kan tilføre et hvert lag utrolig mye. Hva tror dere?

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #155 på: 05. Des. 2013, 19:38 »
Åhå, nei. Vi skal ikke ha inn den lafferen der. Latere enn Daniel Braaten. No way.

Tremblem

• Gjest
« Svar #156 på: 07. Des. 2013, 00:30 »
Eks Shearer fan på jakt etter ny klubb: http://www1.skysports.com/football/news/12691/9056788/premier-league-dimitar-berbatovs-agent-says-he-wants-to-leave-fulham

Er jo ikke mer enn 32... Vet ikke helt hva jeg synes jeg. Tror at Berba med riktig motivasjon kan tilføre et hvert lag utrolig mye. Hva tror dere?

Søppel. Bidrar med absolutt ingenting.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 07. Des. 2013, 00:55 »
Spiss må vi uansett fikse i januar. Gjerne en det lukter litt mål av også. Trenger et bedre target man-emne enn Ameobi som også er i stand til å putte på høyeste nivå. Samt at vi ikke står helt på bar bakke når Remy forlater oss til sommeren.
Men - la det være noen andre enn Berbatov da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel_88

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #158 på: 07. Des. 2013, 03:15 »
http://www.adressa.no/100Sport/fotball/tyskland/article406765.snd

spennende om vi virkelig følger denne spilleren! sier ikke nei takk, han har vokst meget i bundesliga de siste åra!

rart at ingen har nevnt dette før, det står jo tross alt i norsk media  :thumbu:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 07. Des. 2013, 12:13 »
Ettersom vi var hyppig linket til Per Ciljan årene før han dro til Tyskland er det vel ikke noe sjokk, nei.
Veit ikke hvorvidt han er spillertypen vi trenger da.
Generelt kan jeg si det er vakkert å se at Per Ciljan Skjelbred lykkes da jeg hele tiden har ment han har vært blant våre klart beste midtbanespillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 07. Des. 2013, 17:11 »
Ettersom vi var hyppig linket til Per Ciljan årene før han dro til Tyskland er det vel ikke noe sjokk, nei.
Veit ikke hvorvidt han er spillertypen vi trenger da.
Generelt kan jeg si det er vakkert å se at Per Ciljan Skjelbred lykkes da jeg hele tiden har ment han har vært blant våre klart beste midtbanespillere.

Norges beste fotballspiller.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 08. Des. 2013, 16:48 »

Litt av noen armmuskler han har opparbeidet seg! :o

Tremblem

• Gjest
« Svar #162 på: 08. Des. 2013, 17:05 »
Vært artig med en nordmann i Newcastle, kanskje vi kunne fått litt mer oppmerksomhet i norsk media også! :) Gjør han det bra i Tyskland, klarer han PL også!

Erstatter for Cabaye til sommeren?

Håper og tror ingen av de etablerte forsvinner i januarvinduet, og skal bli meget spennende å se om vi følger opp det siste januarvinduet, med noen transfers inn.
Etter mitt skjønn trenger vi en høyreback som backup for Deb, samt en spiss på permanent tranfer. Sikra Remy hadde vært gull, men tror han forsvinner til sommeren. Da trenger vi en annen av samme type. Samt en kraftig spiss som erstatter for Ameobi! Jeg har alltid hatt sansen for spisspar med en target-man og en mer bevegelig type.
« Siste redigering: 08. Des. 2013, 17:14 av Tremblem »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 08. Des. 2013, 23:46 »
Savner også noen gode talenter 18-20 åringer som kan pushe på og kjempe om en plass eller komme inn fra benken. Hva skjer med talentene vi har? Er de ikke gode nok eller er vi for feige med å bruke de?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 08. Des. 2013, 23:57 »
Syntes jo Bigi var god da han fikk muligheten i fjor, men av en eller annen grunn har han forsvunnet totalt fra førtelagsbildet. Forsåvidt er konkurransentøffere nå - men et eller annet har skjedd har jeg inntrykk av. Hvorfor verken han eller Vuckic er lånt ut skjønner jeg ikke helt, for de burde absolutt vært det, og er vel de talentene vi har som kanskje har størst sjans til å slå gjennom, sammens med Sammy. Skal vel ikke glemme Dummet heller.
Føler vel at Sammy har minst like mye å bidra med som Obertan, men fortsatt ganske langt unna god nok standard for Premier League. Adam Campbell hadde et mislykka opphold i Carlisle, og en kan jo begynne spørre seg om han blir en ny Walton?

Generelt føler jeg vi ihvertfall har mislyktes i det økte fokuset på å hente unge talenter fra utlandet og utvikle de videre til PL-spillere. Der har vært mange opphypa kjøp som har endt i nada.
Vil vel også påstå at Carr på mange måter er sjukt overvurdert av enkelte. De kjøpene vi har gjort av etablerte spillere er vel ikke akkurat skjulte juveler som ikke resten av fotballverden har visst om. Av unge, ukjente talenter har vi sålangt ikke levert noe fantastiske resultater. Leste en artikkel for litt siden som påpekte at denne ekstreme skryten av Carr egentlig var ja... ekstrem. Ikke direkte uenig der.