20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 168214 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #555 på: 26. Jan. 2016, 08:34 »
Det er ikke noe å danse av glede for, nei.
Remy tror jeg faktisk er den beste kortidsløsningen for oss i kampen mot nedrykk. Vi vet hva han gir oss, og det er jo akkurat det vi trenger nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #556 på: 26. Jan. 2016, 09:45 »
Kan ikke noen ringe Demba Ba? Kan umulig trives for mye i Shanghai, mye finere på Tyneside.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #557 på: 26. Jan. 2016, 11:19 »
Townsend er vertfall god nok for Championship :D

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #558 på: 26. Jan. 2016, 11:55 »
"TOWNSEND DEAL AGREED

Newcastle have this morning agreed a fee of £12m with Tottenham for winger Andros Townsend"

http://www.skysports.com/football/news/11675/10144059/newcastle-agree-fee-with-tottenham-for-andros-townsend

De melder også at Sunderland har bydd på Ayew, og skal visstnok prøve seg på å snatche opp Debuchy foran nesa på Villa.
« Siste redigering: 26. Jan. 2016, 12:19 av Cadel »

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #559 på: 26. Jan. 2016, 12:21 »
Faen ass! Det blir for dumt dette her. Først Shelvey for £12 mill og nå Towndsend for £12 mill. Det er helt natta mener jeg. Shelvey er forsåvidt grei om du hadde halvert prisen. Townsend er ikke verd sin pris i sand engang. Håper så jævlig på Lacazette og/evt. en stopper av rang, for dette er sløsing
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #560 på: 26. Jan. 2016, 12:33 »
litt lunken til Townsend selv, MEN husker enda klassen han viste i QPR. og første halvår i Spurs etter bale dro. De snakket jo lenge om at han ville ta over etter Bale og være hans erstatter.

Townsend er ung, engelsk og ikke minst hurtig. Kommer han tilbake i form har han fin mulighet til å blomstre med Shelvey,Gini og Sissoko rundt seg.

Akkurat prisen hans er meg likegyldig da Økonomien i klubben er sunn. Og Gutta i toppen har meget bra kontroll der.

Spennende tider! Må faktisk si jeg har mer sansen for Ashley. Nå er vel vi klubben som har brukt mest penger på spillerkjøp denne sesongen.
Gleder meg allerede til å kjempe om topp 6 til året med Rogders ved roret ;)

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #561 på: 26. Jan. 2016, 12:37 »
Faen ass! Det blir for dumt dette her. Først Shelvey for £12 mill og nå Towndsend for £12 mill. Det er helt natta mener jeg. Shelvey er forsåvidt grei om du hadde halvert prisen. Townsend er ikke verd sin pris i sand engang. Håper så jævlig på Lacazette og/evt. en stopper av rang, for dette er sløsing

Må si jeg er veldig uenig med deg der.

Shelvey: Ung, engelsk, tilfører oss en helt ny og mye bedre dimisjon på midtbanen. 23 år!! engelsk landslagsspiller

Townsend: ung, engelsk,må tilbake i form men er jo ikke tvil at gutten har mye fotball i seg. 24 år, engelsk landslagsspiller

Dette må jo være et skritt i riktig retning sånn jeg føler det. og prisene spiller jo ingen rolle sånn økonomien i Newcastle er for tiden. Pengemessig har jo Ashley stålkontroll.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #562 på: 26. Jan. 2016, 12:47 »
Nå er vel vi klubben som har brukt mest penger på spillerkjøp denne sesongen.

...og fortsatt ligger vi i nedrykksstriden. Tror vel strengt tatt dette kan kalles å kaste penger ut av vinduet hvis vi skal fortsette på dette viset. £12 millioner for en spiller som knapt har vært på banen på ett par år, kan vel ikke akkurat kvalifisere som den immediate-impact spilleren vi desperat trenger akkurat nå. Er så lei av at vi bruker masse penger på spillere som KANSKJE slår til i PL. Mitrovic, Thauvin og Cabella er tre eksempler. Og midt oppi det hele så nekter vi å bruke £14 millioner eller hva faen det var på Austin i sommer, en spiller som GARANTERT putter i PL. Go figure.

Selvfølgelig håper jeg at Townsend knaller til og herjer på kant resten av sesongen. Håper Mitrovic plutselig finner mål, og putter 15 på resterende kamper. At Shelvey blir Gerrard volume 2, og spiller som han gjorde mot West Ham hver eneste kamp. Men jeg har lite tro på det.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #563 på: 26. Jan. 2016, 12:56 »
Er nok ikke så lett. Er mye å rydde opp i. tipper vi får godene av våre spillerkjøp om 2 sesonger, men poenget er at det er et skritt i riktig retning.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #564 på: 26. Jan. 2016, 12:59 »
Er nok ikke så lett. Er mye å rydde opp i. tipper vi får godene av våre spillerkjøp om 2 sesonger, men poenget er at det er et skritt i riktig retning.

Ja, jeg er ikke uenig i at det er bra at det invisteres!  :D Skulle bare ønske at vi kjøpte litt mer for nuet og ikke bare for fremtiden...

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #565 på: 26. Jan. 2016, 13:22 »
Er så lei av at vi bruker masse penger på spillere som KANSKJE slår til i PL. Mitrovic, Thauvin og Cabella er tre eksempler.
At klubben har rotet veldig på spillermarkedet er det ingen tvil om. Men Townsend og Shelvey har jo begge vist at de kan beherske nivået i PL, noe de tre eksemplene dine ikke hadde gjort før de ble hentet til klubben.

Det er et vanskelig spillermarked i januar da mange klubber er lite villige til å selge og prisen er mye høyere enn om sommeren. Etter min formening kan det forsvares å hente (tilgjengelige) spillere som kan vise til at de faktisk har prestert i PL tidligere. Særlig når klubben sliter såpass som den gjør nå.
Men å hente en spiller som ikke har spilt A-lagsfotball de siste månedene er selvfølgelig ikke helt risikofritt. Jeg rater ikke spillere som Townsend og Shelvey til £12 mill men de har jo fortsatt et utviklingspotensiale i tillegg til at de kjenner og behersker ligaen.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #566 på: 26. Jan. 2016, 13:31 »
Jeg er faktisk ikke helt avvisende til Townsend. Har litt trua på at det kan bli en god spiller, men det er selvsagt mange usikkerhetsfaktorer.
- Lite å vise til over tid
- Ingenting å vise til siste tiden
Hvis han nå kommer inn dørene så skal det bli spennende å se hvor det bærer.

Det har i alle fall vært lite imponerende siden konflikten oppsto, men at vi skal stemple han som ubrukelig allerede synes jeg blir feil.


Det er forsåvidt et stort problem med vi som er supportere i Newcastle, slik jeg ser det. Gang på gang så ser vi at spillere enten bedømmes som ubrukelige, eller som messiaser. Det er greit at vi liker svart/hvitt, men av og til kunne vi også sett litt i gråtoner. Ofte får de knapt en kamp eller et kvarter eller en sjanse før stempelet er satt.

Er spilleren så uheldig å brenne en sjanse så er han ubrukelig.
Er spilleren så uheldig å score hat-trick så er det den nye standarden som forventes.

Ikke rart enkelte spiller med høye skuldre og at presset bygges opp. Det er vel baksiden med å ha blant verdens mest engasjerte hjemmepublikum.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #567 på: 26. Jan. 2016, 14:44 »
Altså vi ligger tredje sist, og det er en stor risiko for spillere med LANDSKAMPER for England å dra til nufc. Synes vi skal være svært fornøyde med å lande to spillere med erfaring og prestasjoner å vise til. Det har jo vært det store ankepunktet mot innkjøpspolitikken til nufc at spillerne vi henter ikke har PL-erfaring, og når de kommer så er folk misfornøyde. Hvem i huleste er det vi skulle hentet? Townsend og Shelvey er godt mulig de beste tilgjengelige spillerne i sine posisjoner med denne erfaringen fra PL vi kunne fått! Jævla godt jobba av Charnley og co. sier nå jeg. Skulle tenkte i de baner for et halvt år siden, ja, men når vi først er i januarvinduet i situasjonen som er, er dette top notch.

Angående Austin vet vi heller ikke hele historien. Kanskje han ikke ville dra kone og datter til nord-øst?

Får vi inn en spiss nå er jeg super-happy. Så får forsvaret være som det er dessverre, men så lenge det scores mer mål er det enkelt å håpe på bedre poengfangst.
Black and white since 1996

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #568 på: 26. Jan. 2016, 15:00 »

Må si jeg er veldig uenig med deg der.

Shelvey: Ung, engelsk, tilfører oss en helt ny og mye bedre dimisjon på midtbanen. 23 år!! engelsk landslagsspiller

Townsend: ung, engelsk,må tilbake i form men er jo ikke tvil at gutten har mye fotball i seg. 24 år, engelsk landslagsspiller

Dette må jo være et skritt i riktig retning sånn jeg føler det. og prisene spiller jo ingen rolle sånn økonomien i Newcastle er for tiden. Pengemessig har jo Ashley stålkontroll.

Det skal du få lov å være, og jeg håper jeg tar grundig feil. Likevel mener jeg dette er middelmådige spillere (ja, vi er jo ikke noe mer enn en middelmådig klubb heller, men). Jeg gir blanke faen i om du er engelsk landslagsspiller, norsk, svensk eller indisk. Poenget er at dette er helt usaklige summer. Selv om økonomien er god, så trenger man ikke kaste penger etter middelmådigheter
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #569 på: 26. Jan. 2016, 15:05 »
Skårar han eit par avgjerande mål/er med på å avgjera nokre kampar slik at me bergar plassen, so er han verdt det.