20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: IRC  (Lest 5720 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
IRC
« på: 11. Mai 2006, 00:30 »
Jeg ser nå at spørsmålet om vi burde hatt en egen irc-kanal stilles gjentatte ganger på en rekke tråder. Dette er kanskje ikke helt heldig. Derfor kan vi diskutere dette her.

Om newutd.com skulle hatt egen irc-kanal, noe som kanskje kunne være en idé, føler jeg for å bruke EFNet eller kanskje UnderNet. Det er i alle fall disse nettverkene jeg har vært delaktig på tidligere. Jeg synes heller ikke vi skal bruke dedikerte nettverk, som f eks QuakeNet.

Så kan vi sikkert diskutere hvilken klient vi anbefaler for disse nettverkene også. Jeg har forsøkt flere klienter, og har mine favoritter selvsagt. Og her kan man sikkert dele erfaringer og la diskusjonene gå høylydt.
Toon, Toon,
Black and white army

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
IRC
« Svar #1 på: 11. Mai 2006, 00:46 »
hej ja fyr opp undernet da!!
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
IRC
« Svar #2 på: 11. Mai 2006, 00:46 »
#newutd elr #newutd.com
!! Join @ undernet
Mirc
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

plebbster

  • Gjest
IRC
« Svar #3 på: 11. Mai 2006, 08:21 »
Jeg kommer på Undernet. Syntes moderatorene her bør være OP-er, og vi ringrever bør være +v, men det finner vi jo ut av. Jeg joiner #newutd på Undernet nå.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
IRC
« Svar #4 på: 11. Mai 2006, 09:31 »
Jeg ser det ikke som naturlig at de som er moderatorer her er OP'er. Jeg har ikke mulighet for å sette opp noe bot-nettverk nå. Noen som kan fikse?
Toon, Toon,
Black and white army

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
IRC
« Svar #5 på: 11. Mai 2006, 12:08 »
Jøss! Eksisterer IRC enda?? Det var noe jeg holdt på med for 10 år siden husker jeg.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
IRC
« Svar #6 på: 11. Mai 2006, 12:30 »
Kan noen vennligst forklare hva som skjer her nå?

Det eneste jeg vet er at Anna er en bott. Og at hun banner. Men hva i alle dager snakker dere om?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

  • Gjest
IRC
« Svar #7 på: 11. Mai 2006, 13:25 »
Jeg kan vel kanskje påta meg ansvaret som " chatvert ". Vi kan få livescore-bot inn i kanalen slik at det blir varslet om mål rundt om i Europa. Men vi trenger vel mange innpå kanalen for at dette skal skje!

#newutd.com på Undernet, gutta!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
IRC
« Svar #8 på: 11. Mai 2006, 15:03 »
få inn en bot som heter Anna da :D

plebbster

  • Gjest
IRC
« Svar #9 på: 11. Mai 2006, 19:57 »
Så langt er det bare jeg, Tyneside, Magnar og aDDis som har vært innom #newutd.com på UnderNet. Håper på å få se flere der utover!

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
IRC
« Svar #10 på: 11. Mai 2006, 20:02 »
Jeg tar gjerne og skaffer X osv... men treger jo folk da.. last ned mirc : www.mirc.com .. så server undernet .. skriver dere /j Newutd.com
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
IRC
« Svar #11 på: 11. Mai 2006, 21:54 »
skal vi få x må vi ha 10 stk med brukernavn som regelmessig må prate i kanalen i 1 mnd.. litt stress men om vi få det til hadde det vært konge

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
IRC
« Svar #12 på: 11. Mai 2006, 21:58 »
Kanskje hvis dere hadde giddet å forklart oss ikke-nerder hva dette går ut på, så ville det kansjke kommet flere folk!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
IRC
« Svar #13 på: 11. Mai 2006, 22:05 »
Haha, jeg kunne ikke sagt det bedre, Lasse. :lol: Tåkeprat kaller jeg det der. Ren og skjær tåkeprat.

"Jeg tar gjerne og skaffer X osv... men treger jo folk da.. last ned mirc : www.mirc.com .. så server undernet .. skriver dere /j Newutd.com"

Hva i all verden skal alt det der bety?

plebbster

  • Gjest
IRC
« Svar #14 på: 11. Mai 2006, 23:08 »
Det virker ikke som dere har giddet å prøve engang!
Noreng klarte det utifra det som sto der.

Jeg skal gi dere en litt bedre forklaring:

1. Last ned mIRC. For dere ikke-nerder så kan programmet lastes ned via en side. Trykk her for siden: http://www.mirc.com/get.html
Det er samme hvilken server dere velger.

2. Installer mIRC. Dette skal gå rimelig greit. Bare aksepter alt av tekst som dukker opp etterhvert - bare stress å lese det.

3. Åpne mIRC. Dobbeltklikk på ikonet, og du vil få et vindu opp med en araber som sier deg at du har 30 dager igjen å bruke mIRC. Dette er bare tull. Klikk " Continou ". Continou, dere! Continou!

4. Nå begynner det litt mer kompliserte. Nå har du fått opp et hvitt, blankt vindu. Stort er det også. Oppe til høyre klikker du File > Select Server > Connect > Servers. Og på  irc network skal du velge Undernet. På den under skal det stå Undernet europa server, eller noe sånt.

5. Nå kobler den seg til dette nettverket automatisk, noe som knapt tar tre sekunder. Du har nå fått tekst i den gamle hvite boksen der det står noe sånt som " Velkommen til Undernet. " Da er dere inne på riktig nettverk, men nå gjenstår bare en ting - å koble seg inn på #newutd.com-kanalen.

6. I den store hvite boksen kan du skrive kommandoer. Skriv akkurat dette: /j #newutd.com

Dere er inne!

Håper å få se flere folk der inne nå og få chattet med dere om Newcastle osv.