20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 575443 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

nemiarwen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 358
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2520 på: 13. Mars 2014, 19:36 »
Er ikke noen Pardew fan selv, men helt hypotetisk:

1. Dersom det samme hadde skjedd, og Alan Shearer/Kevin Keegan hadde vært manager, hadde vi ønsket at de hadde fått fyken da? Med bakgrunn i eksakt samme situasjon.

2. Om vi hadde vært på 3-5 plass, spilt festfotball med Pardew. Hadde vi ønsket at han hadde fått fyken da? Med bakgrunn i samme situasjon?

F.eks, Da Cantona tok karatesparket sitt til sammenligning. Tipper at om det var en spiller med en helt annen standing, så hadde kontrakten blitt terminert.

Just saying...
Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2521 på: 14. Mars 2014, 12:46 »
Du er inne på noe der nemiarwen. Jeg liker å se på meg selv som en som klarer å holde meg relativt objektiv i de fleste situasjoner, også når det gjelder Newcastle. Men jeg må samtidig innrømme at jeg tror terskelen ville vært høyere med Shearer/Keegan enn hva de er for Pardew. Kan selvsagt ikke si det sikkert ettersom at man i grunn må oppleve det for å vite. Jeg håper dog at jeg hadde hatt samme standpunkt da også, for jeg synes at slik oppførsel er tåpelig og bør straffes hardest mulig.

Når det gjelder punkt 2 ville jeg uansett sett han sparket. Antakelig enklere å si fordi han ikke har en legendarisk status i klubben, kontra de to nevnte i punkt 1.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2522 på: 14. Mars 2014, 15:43 »
Tror dere Kevin Keegan noensinne ville gjort slikt da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2523 på: 14. Mars 2014, 20:45 »
1. Dersom det samme hadde skjedd, og Alan Shearer/Kevin Keegan hadde vært manager, hadde vi ønsket at de hadde fått fyken da? Med bakgrunn i eksakt samme situasjon.

2. Om vi hadde vært på 3-5 plass, spilt festfotball med Pardew. Hadde vi ønsket at han hadde fått fyken da? Med bakgrunn i samme situasjon?

Dersom dette hadde skjedd i første sesongen vi endte på 5. plass ville jeg ikke at Pardew skulle blitt sparket nei.
Kan heller ikke si at dette er dråpen som får begeret til å renne over, for det skjedde vel i de tider han begynte å spille Cisse på kant og siden det har rent så mange dråper over det forbanna begeret vannet fosser ut av vinduene oppe i 5. etasje.

Isolert sett hadde jeg heller gitt han fyken etter 1-2 tapet for Reading (da han preserte å bytte inn Perch for Marveaux, Obertan for Anita og Biggie for Cabaye  :ler:) fremfor episoden mot Hull. Gleder meg til vi er kvitt tullingen.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2524 på: 14. Mars 2014, 20:58 »
Tror dere Kevin Keegan noensinne ville gjort slikt da?
Nei, men Shearer har og han slapp ikkje bare klar sparken han slapp til og med unna suspensjon..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2525 på: 14. Mars 2014, 21:51 »
Du tenker da han som spiller kicka Lennon i hodet?
Jeg tenker som manager da - men det var også en grunn til at jeg hovedsaklig dro frem King Kev alene. Kan ikke i min villeste fantasi se for meg King Kev gjøre noe slikt. Som person rater jeg jo også King Kev langt over Shearer da, selv om det kanskje er å banne i kirka.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2526 på: 14. Mars 2014, 23:28 »
Du tenker da han som spiller kicka Lennon i hodet?
Jeg tenker som manager da - men det var også en grunn til at jeg hovedsaklig dro frem King Kev alene. Kan ikke i min villeste fantasi se for meg King Kev gjøre noe slikt. Som person rater jeg jo også King Kev langt over Shearer da, selv om det kanskje er å banne i kirka.
Shearer var en legendarisk fotballspiller, men det er vel ingen som kan krangle på at han er en ganske kjedelig og uspennende person utenfor banen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2527 på: 14. Mars 2014, 23:32 »
Nettopp. Helt enig. Noen stor manager tror jeg heller aldri han hadde blitt. Han er en legende - men glad at vi nok aldri ser han som manager for klubben mer, for tror det kunne falmet bildet av han endel.

King Kev og Sir Bobby har for meg en særstillings i så måte i klubbens historie. Begge to fantastiske personligheter med en unik lidenskap og kjærlighet for spillet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2528 på: 15. Mars 2014, 09:53 »
Ville dåkke gitt han sparken om han sparka en fotballsko i trynet til en av spillerne våre? Hvordan skulle han da kunne respekteres i spillergruppa?

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2529 på: 15. Mars 2014, 12:13 »
Ville dåkke gitt han sparken om han sparka en fotballsko i trynet til en av spillerne våre? Hvordan skulle han da kunne respekteres i spillergruppa?

Hvem er "han"? Om det er Shearer, så ja, faktisk.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2530 på: 15. Mars 2014, 13:36 »
Ville dåkke gitt han sparken om han sparka en fotballsko i trynet til en av spillerne våre? Hvordan skulle han da kunne respekteres i spillergruppa?

Hvem er "han"? Om det er Shearer, så ja, faktisk.

Pardew! Og sikta til Ferguson/Beckham hendelsen

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2531 på: 15. Mars 2014, 14:52 »
Det kommer ann på om det er med vilje eller ei. Er det tilsiktet er det selvfølgelig helt uaktuelt å beholde en sånn fyr. Men uhell kan skje. Å sparke noe i frustrasjon og uheldigvis treffe noen blir noe helt annet, vøtt.
Nei.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2532 på: 15. Mars 2014, 15:09 »
Ville dåkke gitt han sparken om han sparka en fotballsko i trynet til en av spillerne våre? Hvordan skulle han da kunne respekteres i spillergruppa?

Og dette er det samme? Jaha...

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2533 på: 15. Mars 2014, 15:55 »
Ville dåkke gitt han sparken om han sparka en fotballsko i trynet til en av spillerne våre? Hvordan skulle han da kunne respekteres i spillergruppa?

Og dette er det samme? Jaha...

Spør du meg er det langt verre...

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2534 på: 15. Mars 2014, 16:59 »
De to hendelsene er jo totalt forskjellige, og i denne konteksten har de fint lite med hverandre å gjøre.

Å dra inn den hendelsen er jo helt usaklig, og lite å gjøre med at Pardew velger å "skalle" ned en spiller.