20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45  (Lest 33310 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #165 på: 29. Aug. 2013, 12:25 »
Veit ikke om jeg er for taktikk-nerd, men jeg så hva vi prøvde på i går, og det var ikke lange baller. Bigi møter sentralt . Backer trekker høyt samtidig som kantene trekker inn for å lage rom til backene. Bigi fikk ikke rom til å vende, så midtstopperne fikk ansvar for å tre opp Sammy og Marveaux som kan skape overtall på kant ved hjelp av backen.
På høyre følte jeg dette funka brukbart da Debuchy ofte var med fremover i første omgang. I andre var det Sammye og Dummet som fikk mer plass, og da hadde de noen fine kombinasjoner. Liker også at Gosling var veldig gira på å komme inn i boksen, liten Nolan type, det trenger vi. Bigi var dessverre ikke pasningssterk nok, noe som er viktig i den dype rollen på midten.
 Problemet var presisjonen, så der er jeg enig. At vi slo konsekvent langt er jeg uenig i, men som sagt, slike taktiske disposisjoner er jeg over gjennomsnittet interessert i.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #166 på: 29. Aug. 2013, 13:08 »
Rett og slett en elendig forestilling av alle på banen. Trenger ikke utdype noe mer!

Noe må gjøres!

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #167 på: 29. Aug. 2013, 13:43 »
 :phui:
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #168 på: 29. Aug. 2013, 13:50 »
Herregud så dårlig kampen i går var. Mbiwa, Debuchy, Bigi...jeg mangler ord.

At Ben Arfa kommer inn og snur hele kampen er selvfølgelig gledelig, men jeg hadde faktisk taklet et tap her om det ville bety at vi fikk en ny manager til neste kamp. Kampplanen om å slå langt på Gouffran/Sammy/Vuckic er noe av det verre jeg har sett.

Kan bare takke Gosling for at det ikke sto 2-0 til pause.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #169 på: 29. Aug. 2013, 13:52 »
Veit ikke om jeg er for taktikk-nerd, men jeg så hva vi prøvde på i går, og det var ikke lange baller. Bigi møter sentralt . Backer trekker høyt samtidig som kantene trekker inn for å lage rom til backene. Bigi fikk ikke rom til å vende, så midtstopperne fikk ansvar for å tre opp Sammy og Marveaux som kan skape overtall på kant ved hjelp av backen.
På høyre følte jeg dette funka brukbart da Debuchy ofte var med fremover i første omgang. I andre var det Sammye og Dummet som fikk mer plass, og da hadde de noen fine kombinasjoner. Liker også at Gosling var veldig gira på å komme inn i boksen, liten Nolan type, det trenger vi. Bigi var dessverre ikke pasningssterk nok, noe som er viktig i den dype rollen på midten.
 Problemet var presisjonen, så der er jeg enig. At vi slo konsekvent langt er jeg uenig i, men som sagt, slike taktiske disposisjoner er jeg over gjennomsnittet interessert i.

Vet ikke om det var dette vi prøvde på, men de gangene akkurat dette skjedde ble det mer trykk. Klarer vi dette oftere i serien så kan vi lykkes litt mer.
Synes ofte Tiote blir litt vel dyp når han møter. Blir ofte stående mellom stopperne. Dermed kommer motstanderen så høyt at midstopperne våre stresser og meier ballen opp eller sentrer til keeper som sparker langt.  Når det kommer til basisteknikk og hurtighet i avleveringene er nok Anita den desidert beste i den dype midtbanerollen etter min mening...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #170 på: 29. Aug. 2013, 13:59 »
Veit ikke om jeg er for taktikk-nerd, men jeg så hva vi prøvde på i går, og det var ikke lange baller. Bigi møter sentralt . Backer trekker høyt samtidig som kantene trekker inn for å lage rom til backene. Bigi fikk ikke rom til å vende, så midtstopperne fikk ansvar for å tre opp Sammy og Marveaux som kan skape overtall på kant ved hjelp av backen.
På høyre følte jeg dette funka brukbart da Debuchy ofte var med fremover i første omgang. I andre var det Sammye og Dummet som fikk mer plass, og da hadde de noen fine kombinasjoner. Liker også at Gosling var veldig gira på å komme inn i boksen, liten Nolan type, det trenger vi. Bigi var dessverre ikke pasningssterk nok, noe som er viktig i den dype rollen på midten.
 Problemet var presisjonen, så der er jeg enig. At vi slo konsekvent langt er jeg uenig i, men som sagt, slike taktiske disposisjoner er jeg over gjennomsnittet interessert i.

Vet ikke om det var dette vi prøvde på, men de gangene akkurat dette skjedde ble det mer trykk. Klarer vi dette oftere i serien så kan vi lykkes litt mer.
Synes ofte Tiote blir litt vel dyp når han møter. Blir ofte stående mellom stopperne. Dermed kommer motstanderen så høyt at midstopperne våre stresser og meier ballen opp eller sentrer til keeper som sparker langt.  Når det kommer til basisteknikk og hurtighet i avleveringene er nok Anita den desidert beste i den dype midtbanerollen etter min mening...
Blir han fulgt skal det åpne seg rom andre steder, ikke verre enn det. Men det krever forsvarsspillere med pasningsfot og overblikk. Føler Colo er den eneste vi har som kan bidra noe på den fronten.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #171 på: 29. Aug. 2013, 14:26 »
Ja helt sant. Men det fordrer også et visst innøvd bevegelsesmønster fra menn uten ball, noe som for meg tidvis virker altfor tilfeldig og fraværende...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #172 på: 29. Aug. 2013, 15:09 »
Ja helt sant. Men det fordrer også et visst innøvd bevegelsesmønster fra menn uten ball, noe som for meg tidvis virker altfor tilfeldig og fraværende...

Helt enig, det var et veldig synlig problem også hjemme mot West Ham. NULL bevegelse fremover, ingen som ville ha ball, ikke noe initiativ, og dermed skjønner jeg veldig godt hvorfor Ben Arfa prøvde seg mer og mer på egenhånd underveis i kampen. De få gangene han fant noen å spille på, så fikk han som regel ballen i retur igjen selv i neste trekk uansett.

Dette og alle slurvefeilene som blir gjort, føler jeg er det største problemet akkurat nå. Shola mister på helt enkle mottak, hvem var det som sa de berømte ordene om å ha et hardere mottak enn skudd igjen? Føler det gjaldt iallfall en gang under kampen mot West Ham? Ved andre tilfeller er det slurvete pasningsspill som gjør at vi mister ballen, spillere ser ut til å bare måkke ballen fra seg og være glad for å være kvitt den, og vi må se på spillerne våre bli løpt opp av motstandere og miste ballen altfor lett, uten å se ut til å bry seg nevneverdig. Spillere som tidligere har vært aktuelle for landslaget er nå bleike skygger av seg selv? Colo var stor for to sesonger siden, nå blir han gang på gang passert av motspillere på vei inn i boksen som vil ha innlegg og avslutte imot oss, DA våkner Colo og kommer sluntrende etter. Bra at han reagerer, bare synd det er for sent hver jævla gang.

For meg virker det dessverre som Pardew har mistet garderoben. Og det er synd. For jeg tviler på at vi får noen bedre manager som er villig til å ta Newcastle-jobben under de nåværende omstendigheter, og jeg er jævla redd for hva som skjer om Pardew blir sparket eller tar hatten sin og går...

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #173 på: 29. Aug. 2013, 15:44 »
For meg virker det dessverre som Pardew har mistet garderoben. Og det er synd.

Kva baserer du dette på? Eg ser frustrasjon i spelargruppa, eg ser at ting går trått ute på banen, men eg ser ikkje at dette er retta i særleg grad mot Pardew. Hadde dette vore tilfelle, så hadde vi garantert mista fleire av våre nøkkelspelarar allerede. Krul, Ben Arfa, m.fl. hadde ikkje hatt noko problem med å finne seg betre klubbar om dei så var innstilte på det. At Cabaye sin latterlege opptreden skal føre franskmennene ut i kollektiv streik er vel også blitt avfeid, då Sissoko visstnok er langt meir framtredande i den gruppa.

Samhaldet i gruppa trur eg også er betre enn det dystopiske anarkiscenariet. Vi scorar ikkje spesielt ofte, men når vi ein sjeldan gong får nettsus jublar alle i lag. Colo-festen etter sesongslutt såg jo også rett triveleg ut.

Hovudgrunnen til at vi ikkje lukkast trur eg ligg i at vi gjer ting for vanskeleg. Spelarane ser nervøse ut, heilt enkle ting blir omstendelege og går på tverke. I 2. omgang mot West Ham har vi brukbart trykk utan å skape noko, men dette kan snu om vi får litt flaks vår vei. Det er ikkje mykje som skil dette laget frå 5. plass-laget, trur eg. Meir det at vi må tilbake til elementære basics.

Litt flaks -> litt meir tru på eigne ferdigheiter -> litt fleire nøkkelspelarar som leverer på eit litt høgare nivå = og vips så har vi momentum som Pardew var flink til å utnytte 11/12-sesongen. Han er antakeleg like flink til å halde oss oppe i medgang, som han er planlaus i motgang.   

PS: Sitatet du siktar til, C-man, er for øvrig Ivar Hoff om Peter Werni.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #174 på: 29. Aug. 2013, 16:08 »
Det er vel en slags gjetning på hvorfor det ser ut som det er 11 spillere utpå der med samme drakt, i stedet for ett lag, basert på de enkle frustrerende slurvefeilene som gjør at kamper blir enda vanskeligere enn de allerede er fra før.

Og takk for at du hjalp meg med det sitatet. Har lite til overs for nevnte Hoff, men akkurat det sitatet er morsomt, og dessverre noen ganger treffende.
« Siste redigering: 29. Aug. 2013, 16:11 av chickenman »

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #175 på: 29. Aug. 2013, 23:08 »
Du gjetta faktisk. Det synes jeg vi kan holde oss for gode til :p Ser ingen tegn på at han har mista garderoben. Hadde han det ville du umiddelbart blitt en lekkasje ut til lokal presse.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #176 på: 30. Aug. 2013, 11:14 »
Notert!

Hjelper det litt at jeg i det minste hadde en begrunnelse? Om så en tynn en....

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #177 på: 30. Aug. 2013, 19:33 »
Jeg synes vi spiller piss for tida, men ser ikke noen klare trekk på at spillerne er så frustrerte som enkelte vil ha det til. Det er en samla gjeng som feirer målet til Shola og det viser i hvertfall bra samhold.