20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45  (Lest 38681 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Morecambe (b) Ligacupens 2. runde 28. aug 20:45
« Svar #150 på: 28. Aug. 2013, 22:50 »
Han kommentatoren i dag satt ikke akkurat med Newcastle-skjerf rundt halsen. Greit at vi er veeeldig tamme framover, men synes vi styrer kampen veldig greit fra halvtimen og ut. Trist at Hatem må inn for at vi skal vinne mot et League 2-lag, men det får nå så være. Alt i alt en decent kamp med tanke på laget vi stilte med.
« Siste redigering: 28. Aug. 2013, 23:24 av DurinVIII »

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #151 på: 28. Aug. 2013, 22:57 »
Litt gøy å se at Everton sliter mot Stevenage  :)

De har vi sliti mot selv også!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 28. Aug. 2013, 23:02 »
Tror ellers at Marve kunne utretta masse av det HBA gjorde mot slutten om han og fikk prøvd seg mer sentralt i en kamp som i dag. I en kamp som det her mot ganske treige spillere, tror eg en trio med Sammy - Marve - Obertan hadde funka bra. Marve har hvertfall ingenting på en kant mot et sånt knokkellag.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 28. Aug. 2013, 23:04 »

Akkurat det som var pointet.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #154 på: 28. Aug. 2013, 23:07 »
Hjemmekamp mot Leeds i nedte runde

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #155 på: 28. Aug. 2013, 23:08 »
Må sei at eg blir bra gal av dette... Vi halter oss igjennom 80 minutt der vi så vidt held 0-en, så får vi 2 flaksemål på slutten. For å vere ærlig så fortjente vi ikkje dei måla, og Morecambe hadde fortjent å vinne ikveld! Istaden får Pards stå for pressekorpset og sei noke slik som "We did a pretty good match, we won with 2 goals didn't we? So the lads can be proud of 'em selfs tonight", når the lads kan være alt anna enn stolt av eigen innsats, og Pards burde tatt hatten og gått etter en slik katastrofekamp som dette her var. Hadde han hatt 2 år istaden for 7 år igjen på kontrakta hadde han måtte gått på dagen... 2-0 ser bra ut på papiret, men alle som såg kampen vil nok sei at vi matcha Morecambe ganske bra, vi spelte jevnt, men med en gong Morecambe begynner å satse for å ta igjen 1-0 ledelsen raknar det.. Vi har ingenting å være stolte over, heller en del å gremmes over.

Har ikkje lest stort i tråden her, men vil tru Cabaye er skreve side opp og side ned om. Eg må sei eg forstår han godt, kvifor skal han kaste bort talentet sitt i den drittklubben vi har blitt?! Greit nok at det han gjær no er ufint, men frustrasjonen hans er høgst forståelig. Sjøl om ingen spelar skal svikte fansen ved å "streike" samme kva han vil oppnå. Men han vil spele på eit lag med høgt nivå, gjerne EL/CL kvart år, då er ikkje NUFC klubben for han, og det må vi bære innsjå.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #156 på: 28. Aug. 2013, 23:08 »
Jeg vet ikke hvor jeg skal starte, men "here goes":
Alan Pardew -Get Rid!!!

Nuff said!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 28. Aug. 2013, 23:15 »
Herregud, det her blir for dumt. Se over denne runden og se hvor mange lag som har valset over motstanderene sine. Vår kamp er en erketypisk 2/3 rundekamp i Carling Cup, med et PL lag borte mot et lag fra lavere divisjoner. Morecambe fyker ut av startblokkene, og gir110%. Etterhvert som kampen setter seg, og vi rir av, har vi grei kontroll uten å skape det store. Vi stiller og med flust av spillere som holder middels championsship-nivå, og blant dei to som debuterer fra start. Hadde vi klart å ungå å måtte bruke HBA hadde det her vert en perfekt bortekamp i cupen. Avansement, null skader, null baklengs og to goller fra Ameobies!

Ellers fortjener vel Pards litt skryt for å treffe med byttene, eller? :p

Toonlife1983

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #158 på: 28. Aug. 2013, 23:59 »
Herregud, det her blir for dumt. Se over denne runden og se hvor mange lag som har valset over motstanderene sine. Vår kamp er en erketypisk 2/3 rundekamp i Carling Cup, med et PL lag borte mot et lag fra lavere divisjoner. Morecambe fyker ut av startblokkene, og gir110%. Etterhvert som kampen setter seg, og vi rir av, har vi grei kontroll uten å skape det store. Vi stiller og med flust av spillere som holder middels championsship-nivå, og blant dei to som debuterer fra start. Hadde vi klart å ungå å måtte bruke HBA hadde det her vert en perfekt bortekamp i cupen. Avansement, null skader, null baklengs og to goller fra Ameobies!

Så enig!

Makan til klaging her inne skal man lete lenge etter, jeg blir regelrett dårlig av å lese dette forumet med all denne negativiten!! Jeg har fire ord til dere: Get behind the team!!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 29. Aug. 2013, 01:13 »
Cup er cup. De skaper to av sine største sjanser på dødball. De har større lag enn oss, så ikke overraskende. De gir 110, vi gir det vi tror vi må gi, som ofte er for lite. Fikk brukt stallen, og kvalitetsforskjellen synes ikke overraskende mest hvor lenger tid som går. De som regner med vi SKAL overkjøre slike lag i cupen må skjønne at slike ting ikke er svart/hvitt. Mange faktorer som gjør det jevnere enn det på papiret bør være.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 29. Aug. 2013, 10:47 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/-jeg-hadde-sendt-cabaye-og-suarez-ut-doera-saa-fort-som-mulig-4111535.html

Dette er riktignok skrevet før kampen i går, men fikk veldig lyst til å bytte Pardew med denne karen. Ikke bare da jeg leste artikkelen, men også da jeg så kampen. Morecambe prøvde faktisk å spille fotball, og fikk det ganske bra til også.

Dessverre er det vel en grunn til at han er manager i League Two og ikke Premier League, når han mener å kunne dra superstjernene etter håret og ut av klubben. Han hadde nok dessverre raskt funnet ut at det ikke var fysisk mulig. Men jeg liker tankegangen hans.

Enda bedre liker jeg han når han uttaler følgende:
Sitat
Han hadde heller ikke akseptert å jobbe under Joe Kinnear, mannen som feilaktig omtalte Cabaye som «Kebab».

? Om du er en slik stilling så må du sørge for at du sier navnet riktig. Selv når jeg skriver lagoppstillingen sørger jeg for å dobbeltsjekke, fordi jeg synes det er respektløs, sier Bentley.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 29. Aug. 2013, 11:06 »
Over til selve kampen.
Jeg er enig i alt dette med at cup er cup, at vi ikke gir mer enn vi må, og at sånne kamper ofte blir jevne.

Greit det. Helt greit. Jeg har ingen problemer med det. Jeg forventer ikke at millionlønnede Premier League-spillere skal gi 110% i hver eneste duell, for hver eneste ball i samtlige 90 minutter i en kamp som denne. Det viser seg gang på gang at Premier League-lag får problemer mot dårligere motstand i disse kampene, rett og slett fordi det er noe med anledningen.

Likevel er det umulig å være fornøyd med annet enn sluttresultatet mot Morecambe. Det er så ekstremt tydelig i denne kampen at vi sliter. Å få det tøft mot antatt mye dårligere motstand er én ting, å bli direkte rundspilt og pissa på, og ikke ha et eneste jævla skudd på mål i løpet av hele første omgang er laaaaaaaaaaaaaaaaaangt under pari. I førsteomgang holdt vi ballen i laget i knapt to-tre trekk før vi mistet den. Ballen ble nesten konsekvent slått L A N G T og H Ø Y T fra vår back til motstanderens stoppere. Det er mulig at ballen skulle slåes mot hurtige, tekniske Gouffran, som det muligens var meningen at de samme meningsløse lange ballene mot West Ham liksom skulle være ment for Cissé. Jeg aner ikke hva vi gjør på treningsfeltet, om vi øver på å løpe langt og lenge eller om vi øver på å bake boller. For det siste de gjør på treningsfeltet, er å spille ball. Eller trene på enkle innsidepasninger på mindre enn fem meter. De kan umulig ha noen form for formasjonstrening. For det var et lag som var totalt uforberedt som møtte til kamp. Et lag som ikke hadde peiling på hvordan de skulle finne veien til mål.

Å se på Newcastle i første omgang var omtrent som å se på Monty Python-sketsjen der tyske filosofer møter greske filosofer i fotball. Alle går rundt på banen og tenker på sitt, mens ballen står helt i ro i midtsirkelen. Ingen har den fjerneste anelse om hvordan man spiller fotball.

Er ikke det selve definisjonen på planløst, så vet ikke jeg. Dette handler naturligvis ikke så mye om bare kampen i går, og handler svært lite om motstanderen eller anledningen. Men det handler om at vi ikke har den fjerneste anelse om hvordan vi spiller fotball, og hvordan vi får det beste ut av hver enkelt spiller. Og det gjelder like mye for denne kampen, som for kampene mot City og West Ham. Og kommende kamp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #162 på: 29. Aug. 2013, 11:21 »

Akkurat det som var pointet.

aaah:)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 29. Aug. 2013, 11:45 »
Pardew eller ikkje, me har ein elendig historikk i cupane so slik sett kan ein vel ikkje klaga. Det største problemet er at me har spelt i dårleg i øve 1 år no og Pardew og Co greier ikkje å snu det. Har i vertfall ikkje gjort det til no. Kor lang tid skal han få på seg til å få det til å fungera? Det er jo berre å gå tilbake til WH-kampen og dei fleste kampane forrige sesong. Det er so mykje som ikkje fungerar at eg ikkje ser korleis me skal overleva i ein ekstremt tøff liga.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 29. Aug. 2013, 12:22 »

Dette har du forsåvidt helt rett i. "Vi" gikk videre uten å anstrenge oss altfor mye.

Klagingen og skepsisen derimot skyldes nok heller det store og hele bildet tre kamper inn i sesongen. Vi har scoret to mål, begge mot Morecambe og det tok LITT for lang tid mot et lag fra tredje(?) nivå, og uten at noen ble overbevist.

Eksempelvis så registrerte jeg noen andre sammenlignet med at Liverpool slet hjemme kvelden før. De har til gjengjeld vunnet sine to åpningskamper i PL og får automatisk mer arbeidsro av den grunn.

Newcastle-fansen venter på en opptur nå, og både trenger og fortjener det. Dessverre kom den ikke igår, 2-0 seieren til tross. Neste mulighet nå er Fullham på lørdag, så får vi se hvordan det går.