20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Florian Thauvin  (Lest 20360 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #15 på: 09. Des. 2015, 16:42 »
Jeg mener at Florian Thauvin trenger tid. Jeg synes det er et spennende kjøp og samtidig et kjøp som viser litt ambisjoner. For et år siden ble han i en eller annen avis/blad kåret til en av Europas 10 største talenter, og ble sammenlignet med Franck Ribery.

Jeg synes kjøpene av Thauvin, Mitrovic og Mbemba er meget spennende. Alle er unge, alle er gode og med spisskompetanse. Alle har de forskjellige ferdigheter, og jeg tror de kommer til å prestere veldig godt bare de får litt mer tid, litt mer rutine og samtidig litt drahjelp i starten.

Er dessverre helt feil å hente denne type spillere til Newcastle om dagen. Slik prestasjonene har vært de siste årene trengs det spillere som kan prestere umiddelbart. Når/hvis man får dette laget til å prestere stabilt igjen, kan man begynne å hente inn en blanding av rutine og talent.

Nei, jeg synes ikke det. Man skal ikke kun hente eldre erfarne spillere, ikke kun yngre heller for den saks skyld. Vi må hente både óg, litt ungt og litt rutine. Må ikke la noen glippe under hendene bare på grunn av at de ikke har riktig alder eller erfaring.

Det som blir feil er når man henter såpass mange av de unge og tror at det er disse som vil heve laget fra første spark på ballen. Ayoze Perez klarte det fra første stund. Der var vi griseheldige. Mitrovic og Mbemba har klart seg helt greit stort sett, mens Thauvin helt klart sliter litt mer.

Kanskje det vanskeligste men også det viktigste er å hente riktige spillere/personligheter til de mer sentrale rollene i laget. Savnet etter lederskikkelse har nok vært det største savnet i all motgangen. Ingen Shearer, Speed, Lee, Woodgate, Bellamy, etc i dette laget.
Men jeg ble positivt overrasket over Siem de Jong. Synes han dirigerte og kommuniserte godt mot LFC. Colback, Coloccini og Wijnaldum er også slike typer, men ingen av de jeg nevner der er i nærheten av de jeg nevnte først.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #16 på: 09. Des. 2015, 17:43 »
Jeg mener at Florian Thauvin trenger tid. Jeg synes det er et spennende kjøp og samtidig et kjøp som viser litt ambisjoner. For et år siden ble han i en eller annen avis/blad kåret til en av Europas 10 største talenter, og ble sammenlignet med Franck Ribery.

Jeg synes kjøpene av Thauvin, Mitrovic og Mbemba er meget spennende. Alle er unge, alle er gode og med spisskompetanse. Alle har de forskjellige ferdigheter, og jeg tror de kommer til å prestere veldig godt bare de får litt mer tid, litt mer rutine og samtidig litt drahjelp i starten.

Er dessverre helt feil å hente denne type spillere til Newcastle om dagen. Slik prestasjonene har vært de siste årene trengs det spillere som kan prestere umiddelbart. Når/hvis man får dette laget til å prestere stabilt igjen, kan man begynne å hente inn en blanding av rutine og talent.

Nei, jeg synes ikke det. Man skal ikke kun hente eldre erfarne spillere, ikke kun yngre heller for den saks skyld. Vi må hente både óg, litt ungt og litt rutine. Må ikke la noen glippe under hendene bare på grunn av at de ikke har riktig alder eller erfaring.



Var vel i bunn og grunn det jeg sa, var det ikke? Det er henta for mange uten PL-erfaring til et lag som ikke funker, må være en god blanding, ergo må de neste være av kaliberet som kan gå rett inn og forsterke/stabilisere.
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #17 på: 06. Jan. 2016, 01:54 »
Gode dødballer i går! Håper at de i boksen også klarer å omsette dette i mål mot kvalifisert motstand.
Videre håper jeg fyren får tillit. Erfaringsmessig vil offensive franskmenn svinge i prestasjonene i starten (og utover). Håper McClaren har litt tålmodighet selvom det skulle gå skeis et par ganger.

Det "må" han. Han sitter selv i transferkomiteen, og jeg forventer at han i det minste har vært enig i å hente inn sommerens spillere :)

Jeg tror nok ganske sikkert McClaren kommer til å ha tålmodighet med Thauvin. I motsetning til sin(e) forgjenger(e) har jo den nye sjefen en langt større innflytelse på hvilke spillere vi skal kjøpe. I tillegg står han for en mye mer ballbesittende spillestil, noe som innebærer at Thauvin vil ha en mye større rolle i laget, enn hva tilfellet var for Ben Arfa under Pardew/Carver.

Litt vittig å lese disse nå. Hittil har dere tatt grundig feil av McClaren.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #18 på: 06. Jan. 2016, 11:19 »
Lett å være etterpåklok... Dessuten har ikke akkurat Thauvin vært stor denne høsten, selv om han har vist mye bedre takter i det siste.......
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #19 på: 06. Jan. 2016, 19:30 »
Er fullt klar over det! Derfor jeg la med en liten "hittil".

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #20 på: 07. Jan. 2016, 08:36 »
Hittil har Thauvin dessverre sett ut som et verre kjøp en Albert Luque da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #21 på: 07. Jan. 2016, 10:05 »
Ja, og det er klubben sin egen skyld. Jeg fatter virker ikke hvordan man kan forsvare å bruke godt over £10m på en spiller og ikke engang gi han er real sjanse til å vise seg frem. Snakk om elendig behandling. Akkurat det samme vi så med Cabella. Thauvin sin selvtillit er mest sannsynlig helt fucka nå og hver gang han kommer innpå siste 5min så føler han at han må overprestere for kanskje å få spille 10min i neste kamp.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #22 på: 07. Jan. 2016, 11:30 »
Enig. Noen ganger som manager må du nesten bare si at "nå skal du få sjansen de fem neste kampene og så får vi ta det derfra".

Gouffran må jo ihvertfall ha fått denne beskjeden en del ganger...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #23 på: 07. Jan. 2016, 11:39 »
Jepp. Jeg er enig. Og et tegn på at modellen i Newcastle heller ikke funker i nærheten av optimalt.
Nok en manager som ikke benytter en mann som Carr har jaktet i lengre tid.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #24 på: 07. Jan. 2016, 11:49 »
Har de ikke tenkt til å gi han sjansen noen kamper nå på nyåret, er det bare å selge han i nåværende vindu.
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #25 på: 07. Jan. 2016, 11:52 »
Det er jo heilt likt med Siem De Jong! Han har i tillegg vore ute med skade i ca 1 år. Dei får vel begge sjansen frå start i cupen. Der me møter eit reserveprega Watford og me ryke på hovudet ut. Og dei neste 10 kampane får dei kunn 5-10 minutt på slutten av ein kamp her og der.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #26 på: 07. Jan. 2016, 11:59 »
Føler kanskje Siem De Jong er litt annerledes. Siem De Jong spiller på den plassen vi er klart best besatt denne sesongen - og han har dessverre vært alt for mye skadd det siste året. Jeg tenker at dersom han ikke hadde vært så mye skadd ville han spilt betydelig mer det siste året. Thauvin er i utgangspunktet en spillertype laget skriker etter, og spesielt Mitrovic og Cisse hadde kunne blitt bedre utnyttet med en velfungerende Thauvin på kant.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #27 på: 07. Jan. 2016, 13:34 »
Jo, det er sant. Eg tenkte meir på at begge må få fleire heile kampar på rad for å kunne finne seg til rette i laget og finne formen. Me skåra jo altfor lite mål, slik sett sviktar alle dei offansive spelarane som verte brukt. Då bør kanskje både Thauvin og SDJ få sjansen.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #28 på: 07. Jan. 2016, 17:32 »
Siem startet jo kampene mot Liverpool, Spurs og Villa, og gjorde en god figur der synes jeg! Burde få flere muligheter, og hvis det er fra benken, lengre perioder på banen.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Florian Thauvin
« Svar #29 på: 07. Jan. 2016, 17:39 »
For meg virker det som han ble straffet for bommen mot Villa. Hadde han scora der hadde han garantert starta den neste også.