20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5/12 Newcastle - Arsenal  (Lest 32740 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #210 på: 06. Des. 2007, 19:31 »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øystein Solbjørg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #211 på: 06. Des. 2007, 19:40 »
Endelig var det en fornøyelse å se Newcastle spille igjen! Igår viste vi hva som bor i laget igjen, og heldigvis fikk vi betalt i form av et særdeles fortjent poeng mot et meget godt Arsenal lag.

Gledelig å se at Sam har begynt å bruke Smith der han hører hjemme, som spiss. Smith har sett ut som et bomkjøp slik vi har brukt han, men som spiss kommer han mer til sin rett og ikke minst gir han laget mer trøkk. Smith jobber knallhardt og skaper trøbbel, stikk motsatt av når Viduka spiller, han blir alt for stillestående og sinker spillet når han står med hoftefeste og venter på å få ballen i kroppen.

Håper dette var starten på bedre tider. Igår var innsatsen både på banen og på tribunene meget bra. Måtte det fortsette slik.


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #212 på: 06. Des. 2007, 20:59 »
Eg skal ikkje klage så lenge vi vinner. Først og fremst må vi lære å vinne fotballkampar, så kan vi først begynne å tenke på finspelet spør du meg. Vil også påpeike at det var ein særdeles morsom kamp til tross for lite finspel.

Enig. Tror finspillet kommer med poengene og selvtilliten.
Dessuten er jo det mye av det som kjennetegner PL, det er ikke bestandig like fin teknisk fotball, men et herlig tempo og innsatsnivå som gjør det spennende og fartsfyllt. Slik var også Rovers-kampen som også var en tidvis forrykende fotballkamp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Arnebleie

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 65
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #213 på: 06. Des. 2007, 21:11 »
Det første som sjokkerte meg i går var at Zog og Milner var satt opp på samme side... Jeg ble forundret over at Enrique ikke fikk plassen på backen.
Men hvorfor Zog og Milner på samme side? Og selvom midtbanen igår la ned en enorm jobb er jeg en smule forundret over at Emre ikke får sjansen engang.
Smith har virkelig overrasket positivt som spiss og en spissrekke med han som target og Michael og Oba som jobber rundt ville vært interessant å se.

Men må igjen uttrykke min enorme lettelse over innsatsen, viljen og poenget som kom utav kampen igår!!!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #214 på: 06. Des. 2007, 21:15 »
Har absolutt ingen problemer med å se Milner på venstresiden, der han har klart seg meget bra svært ofte for oss. Men jeg syns rett og slett Zog bør benkes til fordel for Enrique. Syns Zog har vist en viss formsvikt over en lengre periode nå, og har nødvendigvis ikke vondt av å hviles litt, på samme måte som jeg syns Milner kom sterkt tilbake etter litt tid på benken for noen kamper siden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #215 på: 06. Des. 2007, 21:40 »
Eg har. Så lenge me ikkje har ein ving på høyre. N Zog-Barton-Emre-Milner ka som er galt med den mitbana ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #216 på: 06. Des. 2007, 21:56 »
Eg har. Så lenge me ikkje har ein ving på høyre. N Zog-Barton-Emre-Milner ka som er galt med den mitbana ?

Mot gode lag blir den oppstillingen alt for offensiv. Alle de fire er offensive midtbanespillere. Det er ingen av de andre topplagene som stiller uten defensive midtbanespillere. Arsenal spiller enten med Gilberto eller Flamini, Chelsea har tidligere brukt Makelele, Liverpool stiller enten med Mascherano, Sissoko eller Alonso, Manu med Anderson, Carrick eller Owen H.

an sparker ikke Bobby Robson??

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #217 på: 06. Des. 2007, 22:24 »
Zoggy har ikkje vist formsvikt. Problemet er at han ikkje passar inn på backen, han var bare i kanonform i serie starten. Zoogy viser på sine offansive bidrag at det er der han skal vere heile tida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #218 på: 06. Des. 2007, 23:06 »
Eg har. Så lenge me ikkje har ein ving på høyre. N Zog-Barton-Emre-Milner ka som er galt med den mitbana ?

Mot gode lag blir den oppstillingen alt for offensiv. Alle de fire er offensive midtbanespillere. Det er ingen av de andre topplagene som stiller uten defensive midtbanespillere. Arsenal spiller enten med Gilberto eller Flamini, Chelsea har tidligere brukt Makelele, Liverpool stiller enten med Mascherano, Sissoko eller Alonso, Manu med Anderson, Carrick eller Owen H.


er Barton så jysla offansive ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #219 på: 06. Des. 2007, 23:44 »
Ja, han er det. Selv om han er en ballvinner-type, så er han offensiv anlagt i tankegang. God bevegelse, god med ball, og i mine øyne er det å kaste bort talentet hans å bruke ham som anker. Dessuten har Barton historisk sett vært en habil målscorer. Jermaine Jenas var overhodet ikke noe anker han heller, og jeg kan ikke huske at vi noen gang lyktes med kombinasjonen Dyer-Jenas på midtbanen under Robson.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #220 på: 07. Des. 2007, 00:56 »
Mitbanen under Robson var jo ein drøm. Få lag hadde samme klikk klakk spillet som Newcastle hadde da. Nå kan me knappt senda ein enkel pasning i beinå på ein medspiller :o
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #221 på: 07. Des. 2007, 03:28 »
Da er jeg tilbake fra Newcastle, og 1-1 mot Arsenal var en herlig opptur! All ære til Allardyce og gutta som har begynt å tro på at vi faktisk kan SPILLE fotball, og det mot de aller beste!

Tenkte jeg skulle fortelle litt fra kampen, som tv-seere ikke fikk med seg. Det var ganske dramatisk før kampen faktisk, da Obafemi Martins ankom St.James Park i sin Porsche Cayenne, kom han i veldig stor fart og var ikke langt unna å kjøre ned en kvinnelig funksjonær, men en skikkelig bråstopp fra Oba hindrer det som kunne vært en ganske kjedelig sak...Idiotisk kjøring! :o

Kampen i seg selv starter elendig. For det første så ble Blaydon Races spilt da spillerne kom inn på banen(få tilbake Local Hero!!), som er en elendig "tune"...Tror gamlingen på 70 år et par seter bortenfor meg var den eneste som likte den sangen....Så kom selvsagt målet til Adebayor etter snaue fire minutt, og det var en stor smell og få den såå tidlig...Men det er da Toon Army skal vise seg på sitt beste!! Ca.30 sekunder etter arsenal har scoret og mens arsenal spillerne feirer nedenfor Milburn Stand, så reiser det seg flere ivrige sjeler overalt på tribunene og drar i gang resten av fansen...Og før Newcastle har tatt avspark etter scoringen runger "United, United, United" over HELE St.James Park...det synes jeg var helt fantastisk!!

Og jeg synes også spillerne svarte bra, sett bortfra 10 min etter 1-0 scoringen, hvor spillet bølget frem og tilbake, så synes jeg vi dominerte resten av omgangen..Vi vant faktisk possesion-statistikken også, 52-48 ifølge Chronicle, og det er ikke mange som "vinner" den mot Arsenal!

I andre omgang bestemte jeg meg for at jeg skulle ta  av meg jakken(det var jævli kaldt og det blåste brutalt!) og få frem 27 - Taylor drakta mi(det funka så godt mot spurs, da vi vant 3-1)....Tilfeldig at Taylor da scoret?....JA SELVFØLGELIG er det det(herregud!)...Stadion eksploderte selvsagt og det var en helt fantastisk opplevelse, moro var det også at jeg satt rett bak målet der scoringen kom også...Og hvis et lag skulle vunnet denne kampen så var det oss! Vi spilte meget bra, vi terroriserte fireren til arsenal med høyt press og forsvaret var solid for en gangs skyld også. Milner var vår beste offensivt igjen, mens Smith stadig imponerer med sin styrke..Martins fikk derimot nok ikke den kampen han ønsket, med to stoppere og en back som var veldig oppmerksomme på hans fart, men Martins kompenserte med hard jobbing og gjorde en god kamp fordi han hele tiden var med på å terrorisere forsvaret til arsenal, sammen med spissmakker Smith.. Midtbanen var bra med Butt i spissen, mens Geremi og Barton var på det jevne.

Noe av det som gjorde meg veldig glad var Allardyce sin noe overraskende innstilling underveis i kampen..Han manet hele tiden spilleren framover i banen, han tok ut en defensiv midtbane spiller og satte inn en spiss, og i det hele tatt tror jeg faktisk Allardyce har lært litt. Han har skjønt at det ikke nytter å bare legge seg bakpå og forsvare..Ville han f.eks tatt av en midtbanespiller og satt inn en spiss for noen uker siden? NEI, aldri i livet...det beviste han mot Derby da han satte på Faye og Beye når vi trengte scoring...Et .eks på Allardyce sin offensive innstilling på onsdag da Arsenal hadde innkast på 20m på sin høyreside....BigSam jaget spillerne opp for å "låse" kastet, vi skulle vinne ballen høyt, vi skulle holde ballen i laget...litt av en kontrast til hva vi så mot Liverpool?? Når det gjelder Allardyce tror jeg fansen er ganske splittet i sitt syn, MEN når Arsenal fansen begynte å synge "You'll be sacked in the morning" responderte deler av Toon Army med "Big Sam, Black and white army".....Og jeg pratet både med folk som ville gi han tid, og folk som ville ha han på hodet og rævva ut av St.James Park så fort som mulig..Men jeg tror de fleste er enige om at vi HVERTFALL skal gi han desember til å bevise hva han er god for...

Når kampen var ferdig kom endelig Local Hero, herlig! Men når er det utrolig VIKTIG at vi slår Birmingham på lørdag.....veldig vitkig, ikke minst for BigSam..

Dagens NUFC spiller: Steven Taylor
Dagens TUFS: Obafemi Martins, bilkjøring?
Dagens kjekkas: Nicky Butt som tok av seg på bar overkropp midt i kampen for å kaste undertrøyen.
Dagens MISS: Emanuel Adebayor, på oppvarmingen hvor han i en øvelse bare skal score på åpent mål, men isteden dundrer ballen LANGT opp på SJH stand.
Dagens SURPOMP: Jens Lehmann som ikke gidder å varme opp, men som bare står og er sur på hele oppvarmingen ;D
Dagens WAG: Dama til Shay Given.....speechless ;)
Dagens MOTE MISS: Etter 15 kamper i PL, har ikke Bacary Sagna skjønt ENNÅ at de bleke rastaflettene IKKE er no kult??
Dagens BIL: Sam Allardyce, strøken sølvgrå Bentley.
Dagens AHA opplevelse: undertegnede som først etter 70min fant ut av at det var Diarra som var han 8'ern  på midten der.... :D
Dagens MEST USPORTSLIGE: Kolo Toure, var det EN dommeravgjørelse han ikke klaget på?

« Siste redigering: 07. Des. 2007, 03:52 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #222 på: 07. Des. 2007, 12:52 »
N'Zogbia har slitt, i takt med lagets prestasjoner den siste tiden, og virker slapp og til tider uinteressert. Synes vi kan gi ham en kamp på benken jeg, og sette Enrique inn der han hører hjemme, på venstrebacken. Vi kan selvfølgelig flytte opp Zog på venstrekanten, men jeg er usikker på om det utgjør all verdens til forskjell fra eller til.

Jeg er helt sikker på at Big Sam ønsker å spille like godt defensivt som Arsenal. Om ikke enda bedre. Og hvis han får tid på seg, så tror jeg vi etterhvert kan få et forsvar som ligner noe annet enn grisen.

Forøvrig var det ingen vakker kamp i går, og det ble noen langpasninger, likevel ser jeg ingen som klager. Merkelig hvordan man tilgir alt bare man får resultater. Er det virkelig sånn at vi kan spille Semb-fotball mot Birmingham, og ingen vil klage så lenge vi vinner kampen?

He he, ja det er merkelig ingen klager. Jeg synes enda vi savner en god plan fremover og vi skaper fortsatt for lite av de store sjansene. Jeg har ikke friskmeldt Newcastle enda, men håper å gjøre det denne helgen!!!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #223 på: 07. Des. 2007, 14:36 »
Leste gjennom VG live fra kampen nå, og kom over en morsom periode:

        85     Adebayor ordner corner for Arsenal.
   87    Ny corner.
   88    Newcastle kontrer igjen. Får corner.
   88    Ny corner.
   89    Og enda en...
   89    Fjerde corner på rad nå.


Og leste også på arsenal.no at de innrømmet at poenget var noget heldig.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #224 på: 07. Des. 2007, 15:43 »
Arsenal innrømmer at DERES poeng var heldig, håper jeg? Det hørtes ikke helt sånn ut på Arsenal-supporterne på Three Lions i Trondheim. "Møkkalag, forbanna møkkalag" var glosene som aldri stanset etter Taylors utlikning, og spesielt ikke etter at dommeren ikke ga Arsenal billige frispark helt på slutten.
Men det er klart, vi spilte jo den typen fotball som alle ballbesittende lag hater. Problemet er bare at vi var pokka nødt til å spille som vi gjorde, skulle vi ha nubbesjans til å hamle opp med Arsenal.

Det var faen meg nervepirrende på slutten, selv om vi hadde fire, fem cornere på rad. Var livredd for kontring imot.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon