20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07  (Lest 41019 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #285 på: 09. Des. 2007, 06:37 »
.......

Du har så altor rett i det innlegget der! Støtter det 110 % og jeg er fullstendig enig. Vi kan alle ha våre meningner, men som fans så står vi bak laget. Og så lenge resultatene ikke er verre enn de er og desember måned går sånn noenlunde (7-9 poeng på de 3 neste kampene) så er det bare å si

Howay!
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

howie

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #286 på: 09. Des. 2007, 09:34 »
Det er en ting jeg sitter å undrer meg over når jeg sitter hjemme i sofaen og ser på Newcastle - Birmingham: Birmingham trengte èn sjanse til score, men Newcastle trengte minst to-tre 100% sjanser. F.eks. mot Birmingham som scorer på den første sjansen de får. Da forstår Newcastle at de faktisk må score mål. Martins får en kjempesjanse, men gjør det ikke bedre enn at han sitter ballen midt på keeperen fra 2-meters hold. Litt etter skjer akkurat det samme med Milner. Deretter får Martins straffe og scorer. Minutter etter skyter Milner i tverrliggeren, et herlig skudd som hadde fortjent å gå inn. Heldigvis reddet Beye oss helt på tampen, men det at vi ikke klarer å sette sjanser som nevnt kan koste oss dyrt i kamper hvor vi ikke har så mange sjanser.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #287 på: 09. Des. 2007, 09:59 »
Spillemessig dårligere enn mot Arsenal, men vi tar 3 poeng og det er viktigere enn noe annet. . Beye og Milner imponerer mot tydlig dårligere motstand igår. vi fikk i hvertfall rettet på fjordårets flause mot b'ham. .

Geremi og Butt var kampens svakeste spillere, og jeg synes Big Sam gjorde helt rett i å bytte disse ut. Får håpe Geremi begyner å prestere bedre etterhvert.  . Butt har vært bra for oss.  Nå er det bare å se fremover å satse på at vi tar npen fortjente poeng i jule strida.

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #288 på: 09. Des. 2007, 09:59 »
Effektivten var helt forferdelig ja. Martins og Milner må score når de får slike sjanser. Heldigvis vinner vi så da tenker jeg ikek for mye på disse situasjonene, men effektivten bør bli bedre mot Fulham ellers kan vi bli straffet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #289 på: 09. Des. 2007, 11:33 »
Taylor er Taylor, på godt og vondt. Han hadde vel et par småstygge misser defensivt i dag, etter det jeg hørte, men retter opp for dem i stor stil, ved å rydde opp for en svak Rozenhal.

Både Taylor og Rozehnal var smårustne mot Birmingham igår. Den største og mest merkbare forskjellen var bare så enkel som at ved Rozehnals miss ble vi straffet med baklengsmål mens Taylor slapp med skrekken. Begge gjorde småfeil flere ganger og begge ryddet også fint opp for hverandre. For meg så det rett og slutt ut som de var veldig usikre på hvor de hadde hverandre der bak i midtforsvaret igår, og det er urovekkende.

Over til midtbanediskusjonen: ut ifra det jeg så igår så mener jeg att Geremi, Barton og Emre bør utgjøre trioen på midten i neste kamp. Geremi syns jeg gjorde sine saker bra etter at han overtok Butt sin deffansive rolle, han er flink til å lese spillet og plasserer seg stort sett riktig både foran forsvaret vårt og i forhold til motstanderen. I tillegg spiller Geremi på det trygge og sikre og det er viktig i den rollen. Videre bør Barton og Emre være indreløperne våre. Her har vi en kreativ hjerne og ballfordeler i Emre, mens Barton blir "midtbane-motoren" vår.

Jeg er også enig med howie i at vi må begynne å sette sjanser. At det "drømmeskuddet" til Milner fra 16-meter går i treverket i stedet for inn kan jeg akseptere, fordi det ikke er en etthundreprosent sjanse, men både Milner og Martins hadde igår store sjanser som de burde satt.

Lars Arild syns jeg også har ett godt poeng i at vi bør ha folk på bakerste stolpe når innleggene kommer, også det henger vel litt sammen med mangelen på effektivitet.
Men at Milner spiller som en Gud innebærer ikke bare kokrrekthet. Han var meget livlig og skapte mye igår, men han har tidvis irriterende dårlige avleveringer!

bråkebøtta

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 278
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #290 på: 09. Des. 2007, 13:03 »
Håper virkelig gutta klarer å bygge videre på denne seieren...
At spillet ikke var så veldig bra betyr ikke så veldig mye...
Nå var det viktigste å ta en trepoenger igjen og det klarte de  :D
Samtidig ser vi at laget har mange store mangler, men dette klarer vel Sam å gjøre noe med...
Tenker først og fremst i angrep og på midtbanen...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #291 på: 09. Des. 2007, 13:35 »
urovekkende at vi må ha straffe for å klare å skore!!
Ikke så rart når vi bruker Donkey Kong og Alan "just over the bar" Smith på topp. To stk som ALDRI treffert mellom stengene... Og når BS skal bruke Martins på kanten er det ikke mange som kan score igjen framme.

Hehehe, denne kommentaren var det klasse over Ulf!  ;D
Men er enig i dette også, skulle så gjerne hatt en mer målfarlig spiller ved siden av Smith. Smith gjør jo alt grovarbeidet i den formen han er i nå.....

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #292 på: 09. Des. 2007, 13:51 »
Vi skulle hatt Shearer som avslutningstrener for spissene. Viduka er nok den beste avslutteren, men han er tydeligvis ikke i form og begynner å gå ut på dato

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #293 på: 09. Des. 2007, 14:42 »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #294 på: 09. Des. 2007, 22:54 »
Barton sliter med å legge uvesentligheter bak seg og "get on with it". Istedet lar han småting plage seg, og reagerer med slike taklinger som den mot Sunderland, og den i går. Burde hatt rødt kort ved begge tilfeller (uten at jeg har sett taklingen i går med egne øyne), men jeg synes vi skal være glade for at han slapp unna med gult i begge tilfellene. Vi trenger en Barton i fremgang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #295 på: 10. Des. 2007, 16:15 »
Ja, eller f.eks de to (nå tre) siste innleggene som ikke har noe som helst m topic å gjøre :s!!