20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366479 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2700 på: 28. Aug. 2010, 19:58 »
Smith kom på noen løp mot Villa. Men fikk sikkert beskjed om å holde seg på vår banehalvdel i dag. Nolan har mistet mye av bevegeligheten dessverre. Er alt for treig. Likevel hadde han to gigamuligheter og serverte Carroll på sølvfat. Hadde han bare tatt av seg noen kilo.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2701 på: 29. Aug. 2010, 01:11 »
Sitat
But the Republic of Ireland captain may prefer to move instead to St James’ Park, where he is guaranteed regular football every week.

Bullshit...sånn vi spiller formasjonsmessig for øyeblikket, og med signeringen av Ben Arfa, så ser jeg ikke noen annen løsning enn at Robbie Keane tar setet til Peter Løvenkrands på innbytterbenken.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

MortenM

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2702 på: 29. Aug. 2010, 01:39 »
Vedr. Ashley. Før han bestemte å selge gjorde han noe bra for klubben. Klubben ble kvitt en del gjeld fra tidligere eier og tidligere managere som slenge millioner etter daukjøtt.

Etter at han bestemte seg for å ikke selge kan det virke som om han for første gang driver med skikkelig oppbygging av klubben. Ikke bare å få det økonomiske litt på fote, men også drive mer fornuftig enn en har gjort tidligere. Jeg er sjeleglad for at vi har Ashley, fremfor en eller annen sjeik, som sender millioner ut i spillermarkedet, og at det er det eneste tiltaket for suksess. Sjelen til Newcastle er nærmere en eier som Ashley, med konflikt, frustrasjon og spenning, enn en pengesterk tulling som kjøper alt som har en prislapp med nok nuller. Ben Arfa-signeringen er det håndfaste beviset på at en klarer å være tøff, og ikke gi etter. Tidligere feite styreformenn hadde kanskje slengt pengene på bordet, tatt det på avbetaling og sett hvordan det gikk.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2703 på: 29. Aug. 2010, 04:11 »
Helt greit oppsummert!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2704 på: 29. Aug. 2010, 09:29 »
Enkelt valg:p villa 0 - 6 Newcastle. Keane bør komme:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2705 på: 29. Aug. 2010, 09:51 »
tar jo litt tid å tilgi personen som alene er ansvarlig for nedrykket.

Alene? Flr Ashley tok over hadde Sheppard ført en fullstendig uansvarlig innkjøpspolitikk i flere år. Han hadde tom. brukt sponsorpenger på forskudd for å finansiere driften. Vi kjøpte in Owen uten å ha økonomisk grunnlag til det. Mao satset vi alt på at en skadeutsatt spiller skulle redde oss. Vi hadde en stall fullt av umotiverte spillere, mange gamle, null fokus på talentutvikling og vi hadde det 3. høyeste lønnsbudsjettet i PL, uten å ha tatt en eneste stor pokal siden 60 tallet. Fokuset var på å få inn "store" navn, uten i det hele tatt fokusere på om spillerene passet inn i laget, om vi hadde rå til dem og om de hadde de rette holdningene. Vi sparket managere i øst og vest: Brukte £5 mill bare på å løse Big Sam fra kontrakten. Langsiktighet var mao fraværende.

Nå: Unge motiverte spillere. Fokus på talenter. Carroll i storform og lønnsutgiftene og utgiftene i sjakk. Langsiktighet har endelig blitt en del av hverdagen. Å si at MA alene var årsak til nedrykket er å blande årsaksrekkefølgen fullstendig. MA kom til en klubb i kaos, med en økonomi på trynet. Han gjorde noen feil, ja. , sannsynligvis pga at han og hans støtteapparat ikke hadde erfaring med å drive en fotballklubb, Dete BIDRO til nedrykket, det er jeg enig i.

Men faktum er hvis Fat Fred hadde kjørt en fornuftig drift fra begynnelsen av, og ikke overlatt en på trynet kjørt klubb til MA, ville nedrykket sannsynligvis vært unngått. Konklusjon: MA bido til nedrykket, men hovedskylden ligger på Fat Fred.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2706 på: 29. Aug. 2010, 10:19 »
Fantastisk, Chris Hughton!
Hatem Ben Arfa, og rykter om Robbie Keane på lån? Jeg mener at det nesten ikke får blitt bedre! Takket være Hughton begynner vi nå å få en VELDIG god bredde i nesten alle lagdeler.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2707 på: 29. Aug. 2010, 10:55 »
Keane blir ikke førstevalg for oss. Da er det i så fall Nolan som må vike, noe jeg ikke tror. Jeg har hele tiden tenkt at en spiss ikke var SÅ nødvendig.. Men etter disse kampene tenker jeg på faren for en langtidsskade på Carroll.

Shola Ameobi klarer ikke å lede angrepet i 3mnd. Det ville blitt katastrofe. Da har jeg mer troen på Keane som klarer å slå pasninger.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2708 på: 29. Aug. 2010, 11:59 »
Fantastisk, Chris Hughton!
Hatem Ben Arfa, og rykter om Robbie Keane på lån? Jeg mener at det nesten ikke får blitt bedre! Takket være Hughton begynner vi nå å få en VELDIG god bredde i nesten alle lagdeler.

Det er faktisk helt utrolig. Hvem hadde sett for seg dette før sesongen?

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2709 på: 29. Aug. 2010, 12:21 »
Er ikke fantastisk bare av CH, men også av MA. Klubben har oppført seg profesjonelt og ryddig i transfermarked. Og MA har holdt sitt ord: Han spytter inn penger så lenge de RETTE (ungt, lovende med videresalgsverdi) dukker opp. Som f.eks Ben Arfa og Gosling.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2710 på: 29. Aug. 2010, 12:31 »
Ben Arfa:

The 23-year-old, who has been promised a central playmaker role at St James’ Park, was at Wolves yesterday to see his new side come away with a battling point. 

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2010/08/29/newcastle-united-keen-on-robbie-keane-79310-27159127/?

Postet det i feil tråd istad. Slettet det nå.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Simmio

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2711 på: 29. Aug. 2010, 12:51 »
Keane blir ikke førstevalg for oss. Da er det i så fall Nolan som må vike, noe jeg ikke tror. Jeg har hele tiden tenkt at en spiss ikke var SÅ nødvendig.. Men etter disse kampene tenker jeg på faren for en langtidsskade på Carroll.

Shola Ameobi klarer ikke å lede angrepet i 3mnd. Det ville blitt katastrofe. Da har jeg mer troen på Keane som klarer å slå pasninger.
Vi har jo Løvenkrands da... ;) og jeg foretrekker også Xisco foran Ameobi. Men så spørs det om Hughton er enig med meg :P

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2712 på: 29. Aug. 2010, 13:00 »
Ben Arfa:

The 23-year-old, who has been promised a central playmaker role at St James’ Park, was at Wolves yesterday to see his new side come away with a battling point. 

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2010/08/29/newcastle-united-keen-on-robbie-keane-79310-27159127/?

Postet det i feil tråd istad. Slettet det nå.

Og det tror vi på? At spillere som kommer hit blir lovet ditt og datt om spilletid og posisjon...

Hughton sa i intervjuet etter kampen i går at Ben Arfa kan spille i alle de offensive posisjonene i laget. Selvsagt ingen manager som bestemmer seg for nøyaktig hvor og hvordan han skal spille før han ser han på feltet heller.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2713 på: 29. Aug. 2010, 15:11 »
Det er jo noe av det mest posetive med Ben Arga egentlig, at han kan bekle mange posisjoner.  :D

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2714 på: 29. Aug. 2010, 15:47 »
Ben Arfa:

The 23-year-old, who has been promised a central playmaker role at St James’ Park, was at Wolves yesterday to see his new side come away with a battling point. 

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2010/08/29/newcastle-united-keen-on-robbie-keane-79310-27159127/?

Postet det i feil tråd istad. Slettet det nå.

Og det tror vi på? At spillere som kommer hit blir lovet ditt og datt om spilletid og posisjon...

Hughton sa i intervjuet etter kampen i går at Ben Arfa kan spille i alle de offensive posisjonene i laget. Selvsagt ingen manager som bestemmer seg for nøyaktig hvor og hvordan han skal spille før han ser han på feltet heller.

Det er jo uten tvil mer eller mindre fast plass som lokket Ben Arfa til oss. Med tanke på Ben Arfas begeistring for Hughton, og at han så veldig ønsket seg til oss, kan det nok tenkes at Hughton har kommet med visse lovnader. I hvilket ordlag disse kom er en annen ting.