20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423925 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2715 på: 29. Aug. 2010, 16:01 »
Newcastle close in Celtic nemesis Ricky van Wolfswinkel from Utrecht:

Newcastle are planning a pre-deadline swoop for Dutch goal ace Ricky van Wolfswinkel.
The 21-year-old striker netted a hat-trick last week as Utrecht sent Celtic crashing out of the Europa League with a 4-0 home leg triumph.
Van Wolfswinkel, who recently made his senior international debut for Holland in a 1-1 draw against Ukraine, has scored 12 goals in all competitions this season.

Dutch sources claim the Geordies have been monitoring the player in recent weeks and are ready to launch a bid to take him to Tyneside.
Liverpool were recently linked with an £8 million move for van Wolfswinkel and since then the two clubs have been drawn in the same Europa League group.
Newcastle also had a scout at Portsmouth?s 2-0 home defeat by Cardiff to check on skipper Marc Wilson, although Fulham, Stoke, West Ham and West Brom are also interested.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1307166/Newcastle-close-Celtic-nemesis-Ricky-van-Wolfswinkel-Utrecht.html?#ixzz0y0HAcUqf
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2716 på: 29. Aug. 2010, 16:07 »
Van Wolfswinkel er sisteman på ryktebørsen. 21 år fra Holland. Klassenavn, men vet ikke mye om spilleren.....

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2717 på: 29. Aug. 2010, 16:13 »
Vi er visstnok interessert i Manchester Citys Cunningham.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2718 på: 29. Aug. 2010, 16:46 »
tar jo litt tid å tilgi personen som alene er ansvarlig for nedrykket.

Alene? Flr Ashley tok over hadde Sheppard ført en fullstendig uansvarlig innkjøpspolitikk i flere år. Han hadde tom. brukt sponsorpenger på forskudd for å finansiere driften. Vi kjøpte in Owen uten å ha økonomisk grunnlag til det. Mao satset vi alt på at en skadeutsatt spiller skulle redde oss. Vi hadde en stall fullt av umotiverte spillere, mange gamle, null fokus på talentutvikling og vi hadde det 3. høyeste lønnsbudsjettet i PL, uten å ha tatt en eneste stor pokal siden 60 tallet. Fokuset var på å få inn "store" navn, uten i det hele tatt fokusere på om spillerene passet inn i laget, om vi hadde rå til dem og om de hadde de rette holdningene. Vi sparket managere i øst og vest: Brukte £5 mill bare på å løse Big Sam fra kontrakten. Langsiktighet var mao fraværende.

Nå: Unge motiverte spillere. Fokus på talenter. Carroll i storform og lønnsutgiftene og utgiftene i sjakk. Langsiktighet har endelig blitt en del av hverdagen. Å si at MA alene var årsak til nedrykket er å blande årsaksrekkefølgen fullstendig. MA kom til en klubb i kaos, med en økonomi på trynet. Han gjorde noen feil, ja. , sannsynligvis pga at han og hans støtteapparat ikke hadde erfaring med å drive en fotballklubb, Dete BIDRO til nedrykket, det er jeg enig i.

Men faktum er hvis Fat Fred hadde kjørt en fornuftig drift fra begynnelsen av, og ikke overlatt en på trynet kjørt klubb til MA, ville nedrykket sannsynligvis vært unngått. Konklusjon: MA bido til nedrykket, men hovedskylden ligger på Fat Fred.

Jo da, er enig i at det ikke var noe Everton han tok over. Men om man klarer å huske det drivet klubben hadde med Keegan tilbake, den nye optimismen osv. så er det soleklart at Ashleys besluttninger alene fikk Keegan til å trekke seg, som igjen med stor sannsynlighet er en direkte årsak til en totalt demotivert spillergruppe. Såklart blir en gjeng spillere som endelig føler fremgang og stabilitet, i en klubb som (som du sier) har vært preget av kaos og rot, demotiverte, når alt bare raser sammen nok en gang. Når vi i tillegg selger Milner (Ashleys feil, via Wise) tar inn mediokriteter som f.eks Xisco for sinnsyke summer er jo katastrofen et faktum. Men som sagt har klubben holdt en stø kurs mot kaos før Ashleys tid, men ansettelsen av Wise mm. ser jeg på som den utløsende årsaken til nedrykk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2719 på: 29. Aug. 2010, 16:57 »
Godt å se at vi jobber med flere alternativer samtidig, så vi ikke står der når klokka slår 12 natt til onsdag, med Carroll skadet og Ameobi som førstereserve.

Som trønder er man ikke så vant til slikt. Der satser man alt på ett eneste kort, og slår det feil, så står man der med buksa på anklene, og skjønner ikke hva i all verden det var som skjedde.

Robbie Keane er kanskje ikke all verden, men han er langt bedre enn Shola Ameobi. Og det er det viktigste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2720 på: 29. Aug. 2010, 17:05 »
Van Wolfswinke virker spennende.
Herlig å se et transfermarked endelig gå greit. Gosling og Ben Arfa er to meget gode forsterkninger som vi vil dra nytte av. Tiote blir også en spennende tilvekst sammen med Campbell. Er meget fornøyd med dette vinduet.

Når det gjelder å bekle Be Arfa synes jeg vi burde vrake Smith til fordel for han. Og evt han bytte med Nolan.

Carroll
Ben Arfa
Jonas-Nolan-Barton-Rout

Synes det virker bra.

Ser også Given leter etter ny arbeidsgiver. Reunion?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #2721 på: 29. Aug. 2010, 17:07 »
Linket til enda en spiss. Satser på at Robbie Keane og Ricky van Wolfswinkel kommer inn, samtidig som Best og Ameobi forlater klubben  :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2722 på: 29. Aug. 2010, 17:17 »
Du må ikke glemme hvem som er manager for Liverpool og bestemmer innkjøpene der i gården, Christian. Roy Hogdson har bevist utallige ganger at han er komplett udugelig på overgangsmarkedet.

For å sitere speider Stig Torbjørnsen: "Når en manager har hentet Toni Kallio, Bjørn Helge Riise og David Elm til Premier League, mister jeg troen på hans kunnskap på overgangsmarkedet" (kilde: Dagbladet.no)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2723 på: 29. Aug. 2010, 17:21 »
Sitat fra: Romance
Når det gjelder å bekle Be Arfa synes jeg vi burde vrake Smith til fordel for han. Og evt han bytte med Nolan.
Hva med Cheick Tiote da? Og jeg tror du har glemt at det er urtolig viktig med en defensiv midtbanespiller i dagens Premier League. Uten et ordentlig anker på midten er man sjanseløse. Det er derfor Tiote er hentet inn. Fordi han forhåpentligvis er bedre enn Smith.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2724 på: 29. Aug. 2010, 17:28 »
Artig om vi snapper enda en spiller foran liverpool :D

Det hadde vært helt fantastisk om vi hadde fått en reuniom med Given! da har vi plutselig et klart top 10 lag :D

Men utifra det jeg har lest, er vel given på vei til fulham? isåfall, synes jeg vi burde kaste oss inn i kampen, men vi har vel ikke råd til å ta over lønnen hans nå, etter at han har vært i city.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #2725 på: 29. Aug. 2010, 17:57 »
Given kan få dra til Fulham. Vil ikke ha han i klubben, vi har gode nok keepere fra før.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2726 på: 29. Aug. 2010, 18:03 »
Artig om vi snapper enda en spiller foran liverpool :D

Det hadde vært helt fantastisk om vi hadde fått en reuniom med Given! da har vi plutselig et klart top 10 lag :D

Men utifra det jeg har lest, er vel given på vei til fulham? isåfall, synes jeg vi burde kaste oss inn i kampen, men vi har vel ikke råd til å ta over lønnen hans nå, etter at han har vært i city.

Hva? Given? Herregud, nei.

Jeg ønsker derimot at Krul skal ta over plassen til Harper asap.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2727 på: 29. Aug. 2010, 18:29 »
Jeg vil også at krul skal overta for harper, men jeg hadde absolutt ikke sagt nei takk til PLs beste keeper!

Peter

• Gjest
« Svar #2728 på: 29. Aug. 2010, 18:32 »
Hvis Given hadde kommet ville Krul eller Forster aldri fått sjansen. Da ville Given kanskje spilt 5 år til og da hadde de vært 26-27 og borte for lenge siden.
Håper Harper får denne sesongen som 1.keeper og at Krul overtar neste sesong en gang.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2729 på: 29. Aug. 2010, 18:53 »
Nå ville det ikke vært aktuellt å kjøpe given uansett, for det har vi ikke penger til, det ville isåfall ha vært et lån. Og da kunne krul fått sjansen neste sesong. Men det hadde jo selvfølgelig vært kjipt gjort mot Harper, så tror ikke Hughton har given i tankene engang.