20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366462 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #300 på: 10. Mars 2010, 17:23 »
Tror nok heller Llambias mener overganger som Luque, Owen og Boumsong når han sier ''huge transfer fees'' og big names. Tror faktisk O'Hara er akkurat slik vi ser etter.

Akkurat. Og jeg synes det ikke er noe å rope dessverre for heller. UEFA har jo påpekt at engelske klubber er gjeldsdynget. Cardiff sliter nå, Plymouth er på trynet og Pompey er jo fullstendig skakkjørt. Så det er ingen tvil om at det bør strammes inn. Og dette er en veldig fornuftig politkk. Hvis castle nå kjøper smart og ikke overbruker, så kan klubben være meget godt rustet når flere PL-lag begynner å gå på trynet. Det vil jo være f.eks katastrofe for Pool hvis de ikke kvalifiserer seg til CL neste år.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #301 på: 10. Mars 2010, 19:44 »
O`Hara og Cleverly inn, Barton og Butt ut. Da tørr jeg påstå at laget blir bedre, samtidig som lønningslisten blir godt slanket.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #302 på: 10. Mars 2010, 19:52 »
Men hvordan er han som spiller? Det vi først og fremst trenger er en god defensiv midtbanespiller. Jeg innbiller meg at O Hara er litt lik Guthrie. Hvis han er lik, mener jeg han ikke skal kjøpes. Vi bør satse på Guthrie og det blir feil å sette O Hara på benken. Der vil han stagnere.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #303 på: 10. Mars 2010, 20:01 »
O´hara er ikke som Guthrie. Han er forsåvidt liten, men han er mer punch i duellene og er mye mer enn terrier enn hva Guthrie er. Guthrie er bedre med ballen selv om O´hara også har en brukbar venstrefot. Dessuten kler O´hara både venstreback plass og kantrolle og sentral midtbane.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #304 på: 10. Mars 2010, 20:04 »
O´hara er ikke som Guthrie. Han er forsåvidt liten, men han er mer punch i duellene og er mye mer enn terrier enn hva Guthrie er. Guthrie er bedre med ballen selv om O´hara også har en brukbar venstrefot. Dessuten kler O´hara både venstreback plass og kantrolle og sentral midtbane.

Glimrende, da er jo han en utmerket erstatter for Smith da  ;D ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #305 på: 10. Mars 2010, 20:31 »
Vet ikke nødvendigvis det. Skal vi erstatte Smith, skal vi ha inn en rendyrket DM, som er knallgod i den rollen, og mye bedre enn Smith og Butt til sammen.
En mann som kan spille venstreback, kant og sentral midt er kjekk å ha, men jeg vil nødig se på ham som en erstatter for Smith, med mindre han er født og oppvokst som DM.

Hjelper ikke å bare være tøff i duellene, du må kunne så mye, mye mer. Og at du kan spille venstreback betyr ikke at du kan spille DM.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #306 på: 10. Mars 2010, 20:59 »
Andvenlighet er jo helt vanlig hos unge spillere da, og du finner veldig få spillere som har spilt i en og samme posisjon gjennom hele sin profesjonelle karriere. Tvert imot er det kanskje et pluss at han har spilt på litt forskjellige plasser hvis han skal spille sentralt. Det betyr jo på mange måter erfaring.

Egentlig virker det som du har lite kjennskap til Jamie O´hara, og da blir det bare for dumt å komme med de konklusjonene dine..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #307 på: 10. Mars 2010, 23:18 »
Uansett trenger vi jo i større grad en UTFORDRER til Smith da. Da bør O'Hara være en spennende spiller. Dessuten - å få inn en spiller lik Guthrie vil vel ikke være helt innforjævlig - sett at vi selger Barton.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #308 på: 10. Mars 2010, 23:39 »
Jeg ser først og fremst på Ohara som en glimrende erstatter for badboy Barton. Spør du meg så bør vi selge Barton fort som fanken før det skjer en ny skandale. Ohara er allerede en ganske komplett spiller, uten utpregete svakheter og han virker å ha hjernen med seg ;). Jeg mener hans største styrker er at han er en moderne box to box player med scoringsegenskaper/skuddfot og stor aggresivitet i spillet sitt. han kan fortsatt utvikles og vil være et sikkert kjøp for fremtiden. At han er anvendelig er bare et stort pluss, men jeg håper vi slipper å bruke han på kant. På kant bør vi ha mer utpregede alternativer. Ohara inn hadde uansett vært et kjempekjøp tror jeg.

som erstatter for Butt kunne vi hentet Moussa Sissoko. Det hadde vært drømmen! uansett spennende å lese at NUFC skal fortsette med sin arsenal-light mentalitet og hente ungt og lovende fremover! Blir utrolig spennende å se hva vi henter av spillere tim sommeren


kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #309 på: 10. Mars 2010, 23:51 »
Kung_zlatan:

Ganske drøyt å kalle O´hara en komplett type midtbanespiller. Han mangler veldig mye offensivt, har riktignok en bra venstrefot og kan glimte til med noen scoringer, men han mangler veldig mye på kreativitet og et virkelig godt pasningsspill. Derfor så blir han en midtbanespiller som er avhengig av å ha bedre ballspillere rundt seg, evt en Nolan type som scorer mål.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #310 på: 11. Mars 2010, 08:43 »
Hva med Long hos Reading. Han var jo strålende mot Liverpool, noe som beviser kanskje at han i form er god nok for å spille i PL? Han ligger vel på toppen på spillerbørsen også..

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #311 på: 11. Mars 2010, 09:56 »
Kung_zlatan:

Ganske drøyt å kalle O´hara en komplett type midtbanespiller. Han mangler veldig mye offensivt, har riktignok en bra venstrefot og kan glimte til med noen scoringer, men han mangler veldig mye på kreativitet og et virkelig godt pasningsspill. Derfor så blir han en midtbanespiller som er avhengig av å ha bedre ballspillere rundt seg, evt en Nolan type som scorer mål.

Les hva jeg skriver. Jeg skriver ganske komplett, ikke komplett. HUge difference.  Jeg er enig med deg i at han mangler en del på kreativiteten, men pasningsspillet hans er jevnt over ganske solid etter hva jeg har sett. Vi må huske på at han har spilt for et Pompey-lag som har hatt en MEGET varierende midtbane i år. Hadde Ohara kommet hadde han kanskje vært vår beste sentrale midtbanespiller. Der har du dagens påstand ;)

Mine drømmer for sommerens vindu med begrunnelse:

Inn:

Ohara - erstatter for Barton. Box to box med jevnt over gode egenskaper. Perfekt alder, trygt kjøp. 3 mill

 Moussa Sissoko -  Ung lovende, og målfarlig midtbanespiller i toulouse som etter alt å dømme ville ha hoppet etter sjansen om å spille for et større lag, nemlig nufc ;) 5 mill?

Jose Ernesto Sosa - Kreativ argentiner ute i kulden i Bayern M. Kan spille kreativt sentralt og høyre ving. Hadde derfor passet oss perfekt som dekning på flere plasser. 4 mill?

Carlos Vela - Inn på lån fra Arsenal. Får svært lite spilletid og hadde nok passet meget godt inn på topp sammen med våre hitmen! Jeg tror han fort kan være tilgjengelig når Chamakh entrer scenen i Arsenal!

Patrick Van Aanholt - Gjorde det utmerket for oss under låneoppholdet. Virker å være en "star in the making" og har også de rette holdningene. Noe sier meg at det vil ta tid før han får noe særlig spilletid i chelsea og kanskje er han tilgjengelig allerede til sommeren!?

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #312 på: 11. Mars 2010, 11:03 »
Hva med Long hos Reading. Han var jo strålende mot Liverpool, noe som beviser kanskje at han i form er god nok for å spille i PL? Han ligger vel på toppen på spillerbørsen også..

Shane Long? Av det eg har sett av han, er eg veldig positiv!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #313 på: 11. Mars 2010, 12:05 »
Men O´hara er ikke ganske komplett heller, så det handler ikke om at jeg ikke leser det du skriver. Du sier han ikke har utpregede svakheter, jeg mener han mangler veldig mye offensivt. Han er en ganske begrenset fotballspiller, og det er helt tullete hvis noen her tror han skal kunne springe opp og ned å bidra med defensiv trygghet og scoringer. Han er ikke den typen som scorer mye mål eller setter opp andre scoringer, så derfor er han ikke den box til box spilleren vi er ute etter. Derimot ville han fungert godt som en defensiv terrier på midten. God ballvinner, løper mye og er aggressiv, men trenger en offensiv type ved siden av seg.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #314 på: 11. Mars 2010, 21:54 »
Championship leaders Newcastle United are said to be the latest club keen on signing Motherwell defender Mark Reynolds.
http://www.eatsleepsport.com/newcastle-united/toon-now-eye-well-ace-1036231.html
Aldri hørt om han, men forsvarsspiller iallefall.
Han har jo potensiale ser det ut til for spiller på Scotland Under-21 international
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.