20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366472 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #210 på: 25. Feb. 2010, 01:19 »
Vil ikke Remy og Sissoko bli fryktelig dyre? Med Mike Ashley som eier har jeg ingen tro på at vi kommer til å bruke mye penger.

Med Remy så snakker vi nok opp i mot 10 mill tenker jeg. Men det må vi antagelig ut med for en klassespiss. Sissoko er jeg mer usikker på.4-7 mill kanskje. Tror han ville grepet en sånn mulighet og han er vel ikke så "hypet" enda. Hovedpoenget mitt er at vi må regne med å bruke litt penger for å hente klassen vi absolutt trenger. Houghton har allerede signalisert at han vil styrke kraftig hvis det blir opprykk og det er jo lov å håpe at Ashley støtter opp. Jeg tipper Remy, Sissoko og Sosa hadde kostet ca 15 mill til sammen, men da hadde vi også forsterka med klasse som vi absolutt trenger i PL. Jeg er helt enig med de som vil ha ut Smith. Han kan vi muligens cashe inn litt på også. La oss si at vi hadde solgt Barton,Smith og Amøben til sommern, da hadde vi fort hatt 6-7 mill inn tror jeg. Sosa er den spilleren jeg ser på som mest spennende for laget vårt. Jeg tror han hadde kommet og jeg tror han hadde vært forholdsvis billig. Kunne tilført oss masse!

Tror du er litt for optimistisk hva angår prisene du bruker. Sissoko under £10m i dagens overgansmarked? No way !

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #211 på: 25. Feb. 2010, 01:47 »
Hehe, jeg tviler sterkt på at vi får 6-7mill(regner med det er pund det er snakk om) for Barton, Ameobi og Smith altså.
Barton har ei sinnsyk lønn og har vært skada nesten sammenhengende i 2 år, Smith blir ikke yngre og har vel heller ingen dårlig lønn, samtidig som han spiller varierende i CCC.
Ameobi har vist i flere år qat han er god en gang i blant og at han vel aldri blir noen stjerne.
Hvem som skulle punge ut for disse tre lurer jeg fælt på.
Jeg skal være enig i at Smith har vært viktig og ofte god i år, og at vi kanskje kan få et par mill for han da.

Matuzalem

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 116
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #212 på: 25. Feb. 2010, 09:12 »
ifølge internett har tottenham luftet et bud på 15,5 mp på sissoko, uten at klubben ville selge, så tviler på vi har råd eller sissoko har lyst, vi må kanskje lete etter en "ny sissoko" som ikke er så kjent enda..

Håper vi kan få inn noen gode spillere på lån den første sesongen i pl,

noen som vet hvor lang kontrakt amøba har igjen?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #213 på: 25. Feb. 2010, 11:14 »
Hvorfor skal vi drive å selge unna i stor stil? I mine øyne må vi i veldig liten grad selge unna, kun det som kan kalles dødkjøtt i stallen. Alan Smith er en særs viktig brikke i dagens stall, og sammens med Butt det eneste rene ankeret vi har. Når vi da bør se oss nødt til å ikke signere ny kontrakt med Butt bør vel ikke salg av Smith være veldig aktuelt.
Ellers kan kanskje salg av Ameobi dersom vi får inn en ny goalgetter forsvares. Ellers vil jeg nødig at vi selger unna i veldig stor grad, men heller bygger på stallen med god kvalitet. Vi har nå et fint fundament å bygge ut fra, og et godt kollektiv. Da trenger vi ikke leke FM.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #214 på: 25. Feb. 2010, 12:43 »
Hvorfor skal vi drive å selge unna i stor stil? I mine øyne må vi i veldig liten grad selge unna, kun det som kan kalles dødkjøtt i stallen. Alan Smith er en særs viktig brikke i dagens stall, og sammens med Butt det eneste rene ankeret vi har. Når vi da bør se oss nødt til å ikke signere ny kontrakt med Butt bør vel ikke salg av Smith være veldig aktuelt.
Ellers kan kanskje salg av Ameobi dersom vi får inn en ny goalgetter forsvares. Ellers vil jeg nødig at vi selger unna i veldig stor grad, men heller bygger på stallen med god kvalitet. Vi har nå et fint fundament å bygge ut fra, og et godt kollektiv. Da trenger vi ikke leke FM.

Det handler da ikke om å leke FM. Det handler om å klare seg og eventuelt hevde seg i PL. Spillere som Ameobi, Butt ++ er rett og slett ikke gode nok for PL, og da ser jeg heller ingen grunn til at vi skal ha dem med videre i all den grad de faktisk også innehar altfor høye lønninger iforhold til kvalitet.

Smith bør ikke selges derimot, det er jeg sterkt imot.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #215 på: 25. Feb. 2010, 12:51 »
Syns ikke vi skal kvitte oss med Ameobi selv om han ikke er i verdensklasse. Syns han er soleklart den 2 beste spissen etter Løven (som heller ikke er mer enn en ok PL spiss), og Carroll rett bak. Får vi derimot en erstatter inn så er det greit.

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #216 på: 25. Feb. 2010, 15:31 »
Synes og huske at det ikke var mange som ville selge ameobi i starten på sesongen da han hamret inn mål i kamp etter kamp!  Synd han ble skadet og satt tilbake da han var i "tidenes form", ihvertfall så lenge jeg har sett han på banen.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #217 på: 25. Feb. 2010, 15:49 »
Synes og huske at det ikke var mange som ville selge ameobi i starten på sesongen da han hamret inn mål i kamp etter kamp!  Synd han ble skadet og satt tilbake da han var i "tidenes form", ihvertfall så lenge jeg har sett han på banen.

Det er forskjell på the Championship og PL. Han har vist flere sesonger at han ikke er god nok i PL.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #218 på: 25. Feb. 2010, 16:16 »
Kommer han seg i form, har han nokke han skulle ha sagt i PL også. Såg det bla.a under Roeder då han i alle fall kom seg over 10 mål om eg ikkje huska feil. Problemet er jo at han sjeldent komemr seg i form, pga alle skadene

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #219 på: 25. Feb. 2010, 16:28 »
Kommer han seg i form, har han nokke han skulle ha sagt i PL også. Såg det bla.a under Roeder då han i alle fall kom seg over 10 mål om eg ikkje huska feil. Problemet er jo at han sjeldent komemr seg i form, pga alle skadene

Han hadde 9 mål på 30 kamper i 05/06 sesongen.  Siden dét hadde han 7 mål på 40 kamper. Ikke spesielt imponerende med andre ord. At han i tillegg er skadeutsatt gjør det ikke bedre.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #220 på: 25. Feb. 2010, 16:37 »
Hovedpoenget mitt er at vi må regne med å bruke litt penger for å hente klassen vi absolutt trenger. Houghton har allerede signalisert at han vil styrke kraftig hvis det blir opprykk og det er jo lov å håpe at Ashley støtter opp. Jeg tipper Remy, Sissoko og Sosa hadde kostet ca 15 mill til sammen, men da hadde vi også forsterka med klasse som vi absolutt trenger i PL. Jeg er helt enig med de som vil ha ut Smith. Han kan vi muligens cashe inn litt på også. La oss si at vi hadde solgt Barton,Smith og Amøben til sommern, da hadde vi fort hatt 6-7 mill inn tror jeg. Sosa er den spilleren jeg ser på som mest spennende for laget vårt. Jeg tror han hadde kommet og jeg tror han hadde vært forholdsvis billig. Kunne tilført oss masse!

Helt enig i at vi må bruke penger for å forsterke, men som sagt så er jeg i tvil om hvor mye vi kommer til å bruke. De fleste nyopprykkede lagene i PL de siste sesongen har brukt rundt £10m på nye spillere så hvis bruker såpass skal vi være fornøyde. Kjenner ikke godt nok til spillerne for å si om prisene er realistiske, men en ny midtbanespiller vil jeg gjerne ha inn. Smith derimot skal bli.

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #221 på: 26. Feb. 2010, 17:11 »
Jeg synes Ameobi desverre må ut, han har hatt sine sjanser til å imponere i PL..
Han er ikke framtiden lenger, vi har spillere som Carroll/ranger som er relativt like.
Trenger ikke enda en stor, treg spiller  :P

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #222 på: 26. Feb. 2010, 18:51 »
Trur Ranger har rimlig bra fart.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #223 på: 26. Feb. 2010, 20:42 »
Problemet med Ameobi er at han ikke er så smart på fotballbanen. Mannen står jo og sover halvparten av tiden. Han går i offsidefella hele tida, og han er heller ikke i stand til å følge med forsvaret ut slik at han står onside hvis en ball kommer raskt tilbake på ham. Han er rett og slett ubrukelig utenfor 16meteren. Men innenfor har han faktisk vist brukbar klasse i år. God til å holde på ballen med mann i rygg, og er i stand til å vende forsvarere vekk i trange situasjoner. Problemet er selvsagt at han så ofte stopper opp angrepene våre før vi er i stand til å få ballen inn i 16m (les offside). Tror han kan gjøre det meget godt i Wanker, men han holder overhodet ikke mål i PL. Selg.

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #224 på: 27. Feb. 2010, 13:47 »
Trur Ranger har rimlig bra fart.
Ja vet, Ranger er både raskere og jobber mer :P