20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 341639 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2205 på: 14. Aug. 2011, 21:36 »
Ganske synd at han gang på gang gjennom karrieren sin har driti seg ut så mange ganger. 100% sikker på at Barton ville vært fast i England-troppen og en av PL beste spillere hadde han klart å kontrollere seg. Talentet han er det ikke mulig å sette spørsmålsstegn ved. Må vel si at jeg syns han er bedre enn "average" Souness ;)


Souness har jo ikke peiling på fotball! Og det er ikke kødd engang.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2206 på: 14. Aug. 2011, 21:44 »
Problemet er jo at alt tullet drar øydlegger så jævla mykje for han. Folk setter ikkje pris på ferdighetane hans nettopp pga det.

Disse menneskene er isåfall idioter... Maradona oppførte seg som en premie-tosk hele karrieren, og folk har alltid elsket ham.

Souness har null kredibilitet i min bok, fyren er viden kjent som en fjott helt fra Tyrkia til Merseyside.

"– Hvis han bruker hjernen litt så skjønner han hvor dumt det er. Alle snakker om ham, men han er en middels fotballspiller som klubben ønsker å bli kvitt, fortsatte Souness."

Eeh...nei? Barton var da tidvis fantastisk for oss i fjor, og som det har blitt skrevet før var han en av de desidert beste engelske midtbanespillerne forrige sesong. Hadde han vært en middelmådig fotballspiller som klubben ønsker å bli kvitt hadde ikke Pardew plassert han i førsteelleveren i årets første PL-kamp, det sier seg selv. Det er styret som vil ha Barton vekk.

 Alt som har med Barton å gjøre blåses opp ti tusen ganger, det være seg Twitter-kommentarer eller småknuffing på banen. Det er skremmende å se at de fleste nettaviser vier masse oppmerksomhet til det faktum at Barton falt lett når han ble klapset i fjeset i går, før de i små notiser nevner at Song med fullt overlegg tråkket på Joey med full kraft mens han lå nede. ¨

Jeg setter ikke bare pris på ferdighetene til Joey, men også på det faktum at han er en kriger full av lidenskap som tør å si det han mener,  i motsetning til andre media-polerte sølvgutter ala Stevie G.. "Yeee I'm satisfied with the win eeeeeee i'm always glad to score but the important thing is the team eeeee we'll just take on match at a time eeeeeee and hopefully it will be enough"

Edit : Forresten kan han umulig være en så forferdelig person som enkelte skal ha det til, Pardew har jo forsvart han gang på gang nå. Det er godt nok for meg, i motsetning til visse skinnhellige folk som helst vil at spillerne skal oppføre seg som kristne leirdeltakere.
« Siste redigering: 14. Aug. 2011, 21:58 av Tommy Sten »
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

OLEZZ

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 61
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2207 på: 14. Aug. 2011, 21:53 »
Nothing worse than wasted talent...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2208 på: 14. Aug. 2011, 21:59 »
Godt innlegg Tommy Sten. Må si meg enig i det du skriver. Det er Barton som ender opp med 95% av den negative oppmerksomheten etter gårsdagen, selv om Gervinho filmet og slo, og Song tråkket på Barton med fullt overlegg. Det Barton gjorde var å stramme opp og filleriste en juksemaker, og kaste seg for å få dommeren til å foreta en riktig beslutning. Jeg hadde foretrukket at han hadde holdt seg unna alt sammen, men av de tre så synes jeg at han i går var "the lesser evil".

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2209 på: 14. Aug. 2011, 22:14 »
Souness hiver forøvrig bautastein i glasshus her, mannen var jo selv en grisespiller som aktiv. For ikke å glemme episoden etter en cupfinale i Tyrkia der han løp ut på banen etter kampslutt og plasserte et klubbflagg i midtsirkelen, på motstanderlagets hjemmestadion. Noe som naturlig nok fikk motstanderlagets supportere fly forbanna og til syvende og sist satte igang et helvetes til tribuneopprør...

Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2210 på: 14. Aug. 2011, 23:00 »
Shearer fortjener da av og til litt oppstramming han også - er da faen ingen spesielt god ekspertkommentator, han...
Ellers et godt innlegg, Tommy. Hva i guds navn skulle det uansett vært å se på nytt av videobevis mot Barton etter gårdagens kamp uavhengig av det gule kortet han fikk? Dersom det hadde blitt slike etterspill etter at Barton røsket Gervinho opp - hadde det ene og alene ihvertfall bevist at fotballforbundet har en agenda mot han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2211 på: 14. Aug. 2011, 23:31 »
Godt innlegg Tommy Sten. Må si meg enig i det du skriver. Det er Barton som ender opp med 95% av den negative oppmerksomheten etter gårsdagen, selv om Gervinho filmet og slo, og Song tråkket på Barton med fullt overlegg. Det Barton gjorde var å stramme opp og filleriste en juksemaker, og kaste seg for å få dommeren til å foreta en riktig beslutning. Jeg hadde foretrukket at han hadde holdt seg unna alt sammen, men av de tre så synes jeg at han i går var "the lesser evil".

JA, Song var verre, JA, Gervinho var verre, JA, de burde hatt mer fokus på dem i media fremfor Barton, men hvordan kan du forsvare det der? Han falt da vitterlig for sitt eget sverd uansett hvordan du vrir og vender på det.

Hadde han bare reagert vanlig, holdt seg til ansiktet uten å falle som en potetsekk på banen og ynke seg som om han var blitt slått med balltre, så hadde nok dommeren vist Gervinho ut fordet om. Han prøver å bortforklare seg med at han måtte falle, for han kunne jo ikke slå tilbake. Det er den teiteste unnskyldningen jeg har hørt.

Alle som forsvarer han gjør det bare fordi de er lei av heksejakten på Barton (ja, jeg synes også det er unødvendig av media). Sett dere ned å tenk hva han faktisk gjorde, uten å tenke på hva hverken Song eller Gervinho gjorde. Tenk om f.eks en annen motspiller hadde gjort slik i en kamp mot oss. Fortsatt helt greit?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2212 på: 14. Aug. 2011, 23:37 »
Forstå meg rett - jeg forsvarer på ingen måte den ene handlinga. Filminga var pinlig.
Det er jo dog også slik at Tiote hadde ei patetisk filming forrige sesong uten noe annet enn at man bemerket seg at gud, dette var pinlig, og gikk videre. Når folk begynner å prate om det kan bli etterspill rundt hva Barton gjorde fra forbundets side - da blir det for dumt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2213 på: 14. Aug. 2011, 23:38 »
Flott artikkel i The Guardian :
http://www.guardian.co.uk/football/2011/aug/14/joey-barton-arsenal-arsene-wenger

 "Tayls is not the sharpest tool in the box." hahah
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2214 på: 14. Aug. 2011, 23:45 »
Forskjellen er vel her at Tiote ikke dro noen opp fra bakken og kjeftet på en annen spiller fordi han filmet, for så å gjøre det selv like etterpå.

Tåpelig dersom det i det hele tatt vurderes etterspill for Bartons del. Da er det isåfall kun fordi det er Barton, og det er ikke bare diskriminerende, det er jo fullt ut mobbing. Song og Gervinho burde få 3 kampers karantene, og for Bartons del så holder det med det gule kortet han fikk. Hvis Bartons sak blir tatt videre, så håper jeg klubben har såpass ryggrad at de er villige til å kjempe i retten for han.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2215 på: 15. Aug. 2011, 00:13 »
Jeg vil ikke sammenligne Gervinhos filming og Bartons såkalte filming. Du må gjøre et tydelig utfall for å være sikker på at dommeren ser hva som har skjedd, og Barton er så aldeles ikke den eneste som har kastet seg ned etter et lite klaps på kinnet eller hva det nå er. Det er en helt naturlig måte å reagere på, selv om han overdriver vel mye.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2216 på: 15. Aug. 2011, 00:20 »
er det ikke sånn at FA ikke kan overbestemme dommerens avgjørelse? altså har barton fått gult har han fått gult.? og at det er hendelser dommeren ikke ser, som kan bli straffet? mener det var en lignende hendelse med rooney sist år.

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2217 på: 15. Aug. 2011, 00:23 »
Jeg vil ikke sammenligne Gervinhos filming og Bartons såkalte filming. Du må gjøre et tydelig utfall for å være sikker på at dommeren ser hva som har skjedd, og Barton er så aldeles ikke den eneste som har kastet seg ned etter et lite klaps på kinnet eller hva det nå er. Det er en helt naturlig måte å reagere på, selv om han overdriver vel mye.


Han er langt ifra den eneste som har kastet seg ned etter et lite klaps på kinnet, men kan ikke huske at noen har gjort det rett etter at de har revet en motspiller opp i sinne fordi han filmet. You live by the sword, and die by the sword.

Blir like dumt som Gerrard som gikk ut i media og snakket om at han hadde hatt en prat med Torres etter at Torres hadde filmet, og sagt at det ikke var slik man gjorde i England, selv om Gerrard er en av de verste i klassen selv.

 ::)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2218 på: 15. Aug. 2011, 00:34 »
Jeg mener det er forskjell på å filme for egen vinnings skyld, slik Gervinho gjorde, og å ta litt hardt i, bare for å få dommeren til å ta en korrekt avgjørelse, og for å markere at han har blitt "slått". Jeg karakteriserer ikke det som filming, i samme betydning av begrepet som for det Gervinho gjorde. Det er forskjell på å prøve å lure dommeren til å ta en gal avgjørelse til egen vinning, og å "markere" at en annen spiller har gjort noe ulovlig, for å være sikker på at dommeren tar en korrekt avgjørelse.

Det holder vel at jeg har sagt nøyaktig det samme to ganger rett etter hverandre nå? Du skjønner hva jeg mener.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2219 på: 15. Aug. 2011, 00:43 »
Jeg skjønner hva du mener, men jeg mener det er en billig unnskyldning. Ser du ikke dobbeltmoralen i det?