20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 712806 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5190 på: 06. Sep. 2013, 19:12 »
Gled deg. Dette er saker  :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5191 på: 11. Sep. 2013, 11:25 »
Anathema gir ut livealbum med symfoniorkester i slutten av September, noe jeg gleder meg enormt til. Plateselskapet har allerede lagt ut en teaser-video og en av sangene og det høres rett og slett steinbra ut. Jeg synes lyden høres fantastisk ut, selv om noen nok vil synes at den er "overprodusert".

Trailer:


Sang:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5192 på: 12. Sep. 2013, 20:35 »
Nå har jeg spilt AM utallige ganger de siste døgnene. Herrefred for et deilig album.
I tillegg har det gått jævla mye i Ghost: Dog's første og eneste (siste) album - First Book Of Samuel. Mo-band som ble spådd en lys fremtid. Forståelig med et slikt debutalbum. Dessverre er vokalisten (forøvrig eksepsjonelt dyktig) gått av med døden under svært tragiske omstendigheter. Sjekk ut denne:

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Musikktråden
« Svar #5193 på: 15. Sep. 2013, 19:53 »
AM er et fantastisk album! Hørt igjennom fire ganger i løpet av helga, og blir bare bedre og bedre for hver gang. Terningkast 1000.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2643
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5194 på: 15. Sep. 2013, 21:57 »
AM er fantastisk!! Endelig fikk jeg skaffet meg det og har gått non-stop i hele dag. Kan de gjøre noen feil lengre Turner og co? Etter dette og Glastonbury stiller jeg meg tvilende :)

Forøvrig finfin plate fra Babyshambles, godt å se Doherty gjøre det han gjør best igjen!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5195 på: 20. Sep. 2013, 18:20 »


Kanskje 2000-tallets beste kvinnelige artist.




Og en cover av Norske Burzums "Black Spell of Destruction":
Herrefred, så mørkt og dystert. Latterlig bra!

Chelsea Wolfe er en artist med tonnevis av særpreg som blander litt forskjellige sjangere. Sykt bra saker!
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5196 på: 01. Okt. 2013, 18:02 »



Verdens beste jentegruppe. Sånn gjør man tyggegummipop.

Også den musikkvideoen, a.

Nei.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5197 på: 01. Okt. 2013, 18:55 »
Sier litt om jentegrupper når den er den beste.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5198 på: 01. Okt. 2013, 19:01 »
Koreanske jentegrupper er sjeft, og de som er uenige tar feil og har dårlig smak. :feiring:
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5199 på: 02. Okt. 2013, 00:13 »
Jeg lurer på, sånn helt bortsett fra det faktum at du har preferanser for disse jentene, hva som gjør at dette skiller seg ut positivt fra andre jentegrupper enten det gjelder vokalprestasjoner, lyrisk innhold eller produksjonsmessig? Klarer ikke se at det derre er noe bedre/verre enn Pussycat Dolls?  :ler:



Her er en låt av jentegruppe jeg faktisk syns er dritdigg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5200 på: 02. Okt. 2013, 06:04 »
Det er catchy, og det er den eneste grunnen jeg trenger, og det hjelper greit på og for det meste synge på koreansk. Har til gode å høre noe catchy fra f.eks Pussycat Dolls. Sugababes derimot var saker en gang i tiden. "Taller in More Ways" er jo krembra, men det er jo snart ti år siden nå.

Hva "mine preferanser" er har jævlig lite å si, så jeg skjønner ikke at du av alle gidder å dra opp noe sånt.
Nei.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5201 på: 02. Okt. 2013, 09:24 »
Koreanske jentegrupper er sjeft, og de som er uenige tar feil og har dårlig smak. :feiring:

Sånn det var ja, da beklager jeg ;)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5202 på: 02. Okt. 2013, 12:35 »
Jeg trodde du skjønte at det ikke var så forbanna alvorlig ment da :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5203 på: 02. Okt. 2013, 14:36 »
Eg har sansen for ekstremt mange jentegrupper. Når det gjeld Sugababes, så må eg innrømme at eg held "Overloaded" over den plata boris. trekk fram. Dei gruppene som virkar innanfor same segment har ofte ein tendens til å bli plukka ut meir på bakgrunn av blikkfang enn talent, men det er ingen grunn til å slakte sjangeren fullstendig. Sugababes er eit godt eksempel.

Ellers har ein jo ein del bra innanfor Rrrrriot Girrrrl-sjangeren. Frå Young Marble Giants, Delta 5 (bassriffet på låta "Mind Your Own Business" er klasse), The Slits, 7 Year Bitch fram til dei som har blitt inspirert av desse. Le Tigre er jo meir enn brukbart, spesielt "What's Yr Take on Cassavetes", som er ei absurd bra låt. Fint at feminismen kan få utslag i noko meir enn denne "Vi er undertrykt i patriarkatet"-sutringa.

Ellers har ein jo ubestridt kvalitet frå The Roches, samt ein del utsøkt popteft frå m.a. Bangles. For å nemne noko.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5204 på: 02. Okt. 2013, 17:11 »
Hans J nevner mye jeg må sjekke ut. Burde være mye spennende der.

Sånn eller er det her saker, da:

Stereopony:
Scandal:

quote author=Panzer Stormo link=topic=666.msg374091#msg374091 date=1380698695]
Sånn det var ja, da beklager jeg ;)
[/quote]

Er litt usikker på om jeg kan godta den unnskyldningen.

Jeg trodde du skjønte at det ikke var så forbanna alvorlig ment da :)

Næh. Må opp litt over 05:00 på onsdager, noe jeg ikke er veldig vant med enda, og da skjønner jeg svært lite. Kjomser rundt som en liten tulling så tidlig om morgenen. Spesielt i dag. Var helt kjørt. Smerter i store deler av kroppen og helt ferdig. :ler:

Men jeg har en tendens til å sjekke ut Franske (eller Canadiske, men da fransktalende band fra f.eks Quebec) eller asiatiske (japanske, koreansk og kinesiske) band/artister om synger på moderspråket. Noen ting funker bedre på språk X, mens andre ting funker bedre på språk Y.

Rap f.eks funker kun på engelsk for min del. Det funker ikke på norsk, japansk, koreansk eller fransk i det heletatt. Låter så jævlig banalt, og den attituden som trengs kommer ikke frem på disse språkene.

Men skal man synge er det fransk for nesten alle penga her i huset. For et språk!




Synes det flyter så jææææævlig bra. Nydelig saker.
Nei.