20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 20/21  (Lest 34162 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #180 på: 10. Mars 2022, 14:12 »
På lang sikt håper jeg dette tvinger gjennom en modell ala Tyskland på eierskap av klubber.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #181 på: 10. Mars 2022, 22:28 »
Sliter med å se at både Burnley og Leeds skal klare plukke 31 poeng, jeg. Watford og Norwich anser jeg som parkert vs oss. Tror Leeds rykker ned, dessverre. Ikke trua på Marsch.
Uansett - en seier til bør holde!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #182 på: 11. Mars 2022, 00:35 »
Sliter med å se at både Burnley og Leeds skal klare plukke 31 poeng, jeg. Watford og Norwich anser jeg som parkert vs oss. Tror Leeds rykker ned, dessverre. Ikke trua på Marsch.
Uansett - en seier til bør holde!

Dersom denne formen fortsetter så er jo faktisk topp 10 en reell mulighet nå. Det vil naturligvis bli vanskelig når man ser på kamp programmet. Men tenk for en bragd det ville vært!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #183 på: 12. Mars 2022, 17:55 »
Ser ut som at Brentford skal klare seg nå sammen med oss. Mest sannsynlig så står nå 18. plassen mellom Leeds, Everton og Burnley da. Watford har en liten sjanse, mens Norwich rykker ned.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #184 på: 12. Mars 2022, 23:58 »
Ser ut som at Brentford skal klare seg nå sammen med oss. Mest sannsynlig så står nå 18. plassen mellom Leeds, Everton og Burnley da. Watford har en liten sjanse, mens Norwich rykker ned.

Ja, Eriksen inn kan vise seg å ha vært et genitrekk fra Brentfords side! To kamper på rad nå der han dikterer hele spillet, og serverer lekre assist. Ser også at spillerne rundt han har hevet seg betraktelig siden han kom inn.

Minner om innvirkningen som Trippier hadde/har hatt på laget vårt da han ble hentet inn. 

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #185 på: 13. Mars 2022, 01:33 »
Ivan Toney tilbake fra skade med 5 mål på 2 kamper er nok enda mer relevant. Men ja, Eriksen har også hjulpet på i stor grad! Synes det blir spennende med Brentford i PL i en sesong til. Gjenstår å se om de om de vil lide av andre-sesong syndromet. Før sesongen tippet jeg Leeds som et av lagene som kom til å slite med å holde seg denne sesongen, nettopp på grunn av dette. Vi har sett det med Sheffield United og flere andre lag i fortiden.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #186 på: 13. Mars 2022, 10:46 »
Eriksen er den store forandringen i mine øyne. Det så man jo mot Newcastle også. Det var først da han kom inn at Brentford begynte å se ut som et habilt fotballag, og da spilte de med ti mann.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #187 på: 13. Mars 2022, 14:50 »
Forstår ikkje kvifor dei i Tv2-studio begynnar å blanda inn våre eigarar når det gjeld situasjonen i Chelsea. Dei forstår at det er britisk regjering som innfører desse sanksjonane med bakgrunnn i Russland sin invasjon av Ukraina og ikkje PL sjølve? Skal sjå Chelsea verte kjøpt av ein ny «skurk».
Og ein an ting, skjønnar at våre eigarar får kritikk, men eg har aldri sett dei disktuterer for eksempel City sine eigara før ein City-kamp. Og då snakkar me og om det beste laget i England med den beste manageren.
Kor lenge har dei eigd City? Kor lenge Roman eigd Chelsea?
« Siste redigering: 13. Mars 2022, 14:55 av lgrinde »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #188 på: 13. Mars 2022, 15:23 »
Problemet vårt her blir jo at enhver prat om onde eiere i PL nå må starte med oss. Rett og slett fordi våre er de aller verste. City-gutta er onde folk de også, men når fortsatt ikke opp til Saudi på den skalaen.

Så er det naturlig at nyere oppkjøp ligger lenger fremme i pannebrasken. Det var plenty av kritikk rundt oppkjøpet av city i sin tid også husker jeg, men begynner jo å bli lenge siden.

Jo mer snakk om onde eiere i PL, jo bedre i min bok! La oss ikke begynne å klage over at de snakker om våre nå.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #189 på: 13. Mars 2022, 16:52 »
Norwich utlignet mot Leeds på overtid.. Begynner å se virkelig stygt ut for Leeds. Klarer ikke å slå Norwich hjemme engang.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #190 på: 13. Mars 2022, 16:53 »
Jinxet det visst, 2-1 nå!

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #191 på: 13. Mars 2022, 17:02 »
Forstår ikkje kvifor dei i Tv2-studio begynnar å blanda inn våre eigarar når det gjeld situasjonen i Chelsea. Dei forstår at det er britisk regjering som innfører desse sanksjonane med bakgrunnn i Russland sin invasjon av Ukraina og ikkje PL sjølve?
Tar gjerne opp debatten om uetiske eiere, men dette handler om å fryse ut Putin og Russland fra hele verdenssamfunnet så ikke helt sammenlignbart. Lik det eller ikke situasjonen for Saudi er en helt annen.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #192 på: 13. Mars 2022, 17:16 »
Forstår ikkje kvifor dei i Tv2-studio begynnar å blanda inn våre eigarar når det gjeld situasjonen i Chelsea. Dei forstår at det er britisk regjering som innfører desse sanksjonane med bakgrunnn i Russland sin invasjon av Ukraina og ikkje PL sjølve?
Tar gjerne opp debatten om uetiske eiere, men dette handler om å fryse ut Putin og Russland fra hele verdenssamfunnet så ikke helt sammenlignbart. Lik det eller ikke situasjonen for Saudi er en helt annen.

Egentlig enig, det er vel en del av tiltakene som ble satt i gang av USA og Nato for å legge press på Putin. Og de følte vel at de måtte ramme alle oligarkene som hadde kobling til Putin, uavhengig av om de er fotballeier, direktør i et flyselskap eller en bank. Slik som jeg forstår det så var det USA som satte igang disse tiltakene, og at England fulgte etter? Det var ihvertfall en felles enighet mellom Natolandene. Kan forstå at det føles litt urettferdig dog. Vi kan man selvsagt diskutere om tiltak skulle blitt innført tidligere i relasjon til andre kriger, men nå har vel ikke USA og vesten heller alt på sitt rene når det kommer til kriger de senere årene, selv om det ikke er på nivå med Saudi og Russland.
« Siste redigering: 13. Mars 2022, 17:18 av Eriksen »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #193 på: 13. Mars 2022, 17:25 »
Situasjonen i Chelsea handler jo ikke om fotball eller etikk, men om Nato.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 20/21
« Svar #194 på: 13. Mars 2022, 17:39 »
Prøvd å lese meg opp litt på situasjonen i Jemen. Situasjonen der er langt mer kaotisk enn Ukraina - Russland. Saudi støtter en side, og Iran den andre i denne borgerkrigen. Så lenge Iran er den ene parten, kommer ingen vestlige land til å være i mot Saudi i denne saken. Tvert i mot er land som USA, Storbritannia og Frankrike dypt involvert.

https://www.fn.no/Konflikter/Asia/jemen

Ser jo at De forente arabiske emirater (Man City) også er hardt involvert i dette.

Vepsebol den konflikten der  :-X
« Siste redigering: 13. Mars 2022, 17:48 av Geordie »
No fate but what you make