20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 85914 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #300 på: 13. Juni 2010, 23:39 »
Imponerande av Tyskland...Noe andre som syns dommeren va ræva? Må si at Mesut Özil va god. Han ha potensiale altså...

Nei, det var nok bare deg.

Jeg digger at dommerne tør slå ned på hardt spill. Taklingen til Cahill er med overlegg og med overdreven kraft, så rødt kort er riktig bestraffning. I tillegg er de filmingene han tar helt fantastisk bra sett.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #301 på: 13. Juni 2010, 23:41 »
Blir nok Tyskland - England i enten åttendedels- eller kvartfinale. Det kan jo bli interessant. Håper Tyskland da knuser engelskmennene, gjerne i straffespark konkurranse.

Ja, jeg ønsker England ut så fort som mulig. Kvalmende hvordan folk i det landet gjør det de kan for å ødelegge livene til "syndebukkene" i mesterskapene deres.

Taklingen til Cahill synes jeg absolutt ikke kvalifiserer til rødt. Da skulle Carragher hatt mange av dem i går...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #302 på: 14. Juni 2010, 00:34 »
Imponerande av Tyskland...Noe andre som syns dommeren va ræva? Må si at Mesut Özil va god. Han ha potensiale altså...

Nei, det var nok bare deg.

Jeg digger at dommerne tør slå ned på hardt spill. Taklingen til Cahill er med overlegg og med overdreven kraft, så rødt kort er riktig bestraffning. I tillegg er de filmingene han tar helt fantastisk bra sett.

Sjukt at du mener han gir korrekt gult kort for filming, når det ikke er snakk om filming i det hele tatt! Begge filmingene han dømmer på er feil og er fullstendig mangel på spilleforståelse! Da spesielt den siste, som Cacau får for å kaste seg unna en takling fra en australier, helt forferdelig dømming. Den özil skal heller ikke dømmes på, man må tenke på at det går an å falle uten at det er frispark eller filming.

Det røde kortet er tøft dømt, men kan forsvares siden det er en håpløs takling bakfra. Synes dog det hadde holdt med gult kort der..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #303 på: 14. Juni 2010, 00:38 »
Bra at du sitter med den universelle sannhet da, som du som regel gjør når noen diskuterer med deg. Sånn som jeg ser det er det filming, og om du ser situasjonen der Özil senere kommer alene med keeper som han runder merker du veldig tydelig at han holder seg på beina i en situasjon han fort kunne lagt seg på, mon tro hvorfor?

Cacau mener jeg også filmer, sånn som jeg ser det, ettersom det ikke er kontakt og han hopper ganske teatralsk.

Greit om du er uenig med meg, men du trenger kanskje ikke snakke i så store bokstaver.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #304 på: 14. Juni 2010, 00:46 »
Jeg synes bare dommeren viste sjokkerende dårlig spilleforståelse i dag, og som sagt så synes jeg Cacau sin er et skrekkeksempel på en dommer som ikke har nok innsikt i hvordan en spiller tenker på banen. Den med özil skjønner jeg at man kan ta feil av, det går veldig fort der osv..men jeg mener allikevel det er for tøft dømt og jeg stussa veldig da jeg så han dro opp det gule i den situasjonen.

Har ikke påstått at jeg sitter med noen universell sannhet jeg :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #305 på: 14. Juni 2010, 07:26 »
Özil sin er en soleklar filming i mine øyne. Cacau sin er litt mer tvilsom, men han trenger da for faan ikke kaste seg som om han skulle vært skutt bare for å komme seg unna taklingen.

Cahill sitt røde er latterlig. Håper det blir trukket tilbake og at han spiller de to siste kampene også.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #306 på: 14. Juni 2010, 08:09 »
Fy faen! Måtte Tyskland BRENNE!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Ja, det kuleste laget i VM liker vi ikke. Teit når lag spiller festfotball.

Hvem sa at det var teit å spille festfotball? Ingen. Sa ikke at Tyskland spilte kjedelig, og ikke sa jeg at Tyskland spilte dårlig. Men jeg liker ikke Tyskland. Ikke nå, og ikke for 1 uke siden. Og det spiller ingen rolle om de spiller festfotball eller ei, jeg liker ikke Tyskland uansett, på samme måte som jeg misliker Manchester United selv om de til tider spiller festfotball. Det er fult mulig du skifter favorittlag etter hvem som spiller festfotball, men en del folk har lag de liker, og lag de misliker, uavhengig om et lag spiller fin og flott fotball eller ei.

Og dommeren var KRISE. Makan til klovn!
Nei.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #307 på: 14. Juni 2010, 09:40 »
Vesentlig forskjell på det og å be et land om å brenne. Jeg har faktisk ikke noe favorittlandslag bortsett fra Norge som jeg holder med uansett. VM er underholdning og sånn sett ser jeg gjerne at de lagene jeg mener spiller morsom fotball gjør det bra.

Etter å ha sett flere repriser av Cahills takling er jeg litt mer i tvil. Rødt kort kan forsvares ettersom han kommer inn med altfor stor kraft bakfra, men på den andre siden trekker han seg såpass at gult nok hadde vært mer riktig.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #308 på: 14. Juni 2010, 12:30 »
Cahill sitt røde er latterlig. Håper det blir trukket tilbake og at han spiller de to siste kampene også.

Jeg har også et håp om dette. Det bør definitivt bli gjort ihvertfall. Tror Australia kunne gitt fair kamp mot begge sine gjenværende motstandere med sin beste spiller på banen. Synd dårlige dommeravgjørelser skal ødelegge slikt i et VM, spesielt for de mindre lagene.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #309 på: 14. Juni 2010, 14:21 »
Danmark har gjort en god 1. omgang mot Nederland, sjølv om Nederland ikkje akkurat har vært på topp.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #310 på: 14. Juni 2010, 15:42 »
Elia virker som en utrolig morsom spiller. Fikk sjelden ballen, men vartet opp med herlige tekniske detaljer hver gang han hadde den. Håper å se han fra start mot de andre lagene i gruppa før Robben er klar.

Danmark får det vanskelig nå. Dette er vel VM's beste gruppe?

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #311 på: 14. Juni 2010, 16:40 »
Keisuke Honda! ;D
Nei.

Ameobi

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #312 på: 14. Juni 2010, 17:39 »
TV2 kommentatoren:
Geremi! har du fart til å rekke den!?... nei...

Er det et spørsmål?
Patrick Walker: "Det er ingen jævla kuk i dem!"

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #313 på: 14. Juni 2010, 17:42 »
Tenkte for meg selv at det kunne jeg ha fortalt han (kommentatoren) i fjor høst at han ikke hadde rukket den :P
Selv ikke om han sto der ballen havnet, hadde han hatt fart nok :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #314 på: 14. Juni 2010, 17:43 »
Danmark får det vanskelig nå. Dette er vel VM's beste gruppe?

Synes ikke Danmark er i en spesielt vanskelig gruppe, du finner grupper som er tøffere enn denne i VM. Japan og Kamerun er ikke toppnasjoner, tvert imot er det lag Danmark burde ha god mulighet til å slå.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM