20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 85915 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ameobi

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #225 på: 11. Juni 2010, 21:53 »
Ignacio Gonzáles inn for Uruguay :P
Patrick Walker: "Det er ingen jævla kuk i dem!"

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #226 på: 11. Juni 2010, 23:43 »
Han har aldri vært i nærheten av god nok for Newcastle. Hvordan han da kan være god nok for Uruguay skjønner ikke jeg. Personlig kan jeg ikke skjønne annet enn at Sebasien Eguren for eksempel, er betraktelig bedre.

Så har heller ikke du sett veldig mye av Gonzales, han kom vel innpå i to kamper for Newcastle og jeg nekter å tro du har fulgt han i Sør Amerika eller i Monaco.

Hvis du så kampen i dag så er det ikke poeng i å sammenligne rollene til Gonzales og Eguren da Gonzales hadde en offensiv rolle bak spissene i motsetning til Eguren som er en mer defensiv midtbanespiller.

Forøvrig var Frankrike - Uruguay en bedriten kamp å se på. To lag som manglet plan over spillet sitt, og Frankrike sitt laguttak virker helt bak mål med Henry og Malouda på benken etter min mening.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #227 på: 11. Juni 2010, 23:57 »
Frankrike under Domenech er faen synonymt med planløs drittfotball. Herregud det er en liten prestasjon å få det spillermaterialet han har til rådighet til å være så sinnsykt gørr å se på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #228 på: 12. Juni 2010, 00:34 »
Bare meg som synes Urugay far ufattelig gode i pasningsspillet sitt offensivt til tider? Og det mot et lag som var meget godt orientert defensivt. Det skyldtes i stor grad spillere som gjorde helhjertede løp i HVERT angrep. De imponerte meg med evnen til å blø for laget sitt, noe jeg som oftest ikke er veldig bortskjemt med å se i mine egne favorittlag...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #229 på: 12. Juni 2010, 00:59 »
Ble ikke spesielt imponert over Uruguay. Selv om de trilla mye ball, så var det ingen fremdrift, kreativitet eller sjanseskapende. De sjansene som Uruguay skapte var det som regel Diego Forlan som ordna omtrent på egenhånd. Skal være enig i at de jobbet godt, men de hadde en grei oppgave i å forsvare seg mot et ufattelig tamt Frankrike.

Mexico derimot synes jeg var mye bedre, selv om de møtte et dårligere lag. Spesielt Giovani Dos Santos var god, og i den 1.omgangen så skapte de masse sjanser og spilte fin underholdende fotball.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #230 på: 12. Juni 2010, 01:13 »
Er nok ikke helt enig, kø1. ;)

Hele Urugay-laget synes jeg til tider var utrolig gode til å plassere seg offensivt, og som sagt til å gå på helhjertede og riktige løp offensivt. Hadde det ikke vært for han Ajax-nissen (husker ikke navnet?) som gikk i offside hele tiden, ville de skapt flere store sjanser og sikkert vunnet. De er ingen vidundere teknisk, men gjorde det overraskende enkelt for seg selv mot et godt defensivt Frankrike-lag med iherdig jobbing og en god plan offensivt.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #231 på: 12. Juni 2010, 01:28 »
Luis Suarez ja.. Jeg hadde store forhåpninger til han, men han var drit rævva i dag. Dagens store skuffelse, sammen med et elendig Frankrike-lag. Jeg tror Uruguay hever seg og tar seg videre, men da kan de ikke ligge så lavt med midtbanen som de gjorde i dag, for det var virkelig ikke mye dem skapte.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #232 på: 12. Juni 2010, 09:02 »
Bare meg som synes Urugay far ufattelig gode i pasningsspillet sitt offensivt til tider? Og det mot et lag som var meget godt orientert defensivt. Det skyldtes i stor grad spillere som gjorde helhjertede løp i HVERT angrep. De imponerte meg med evnen til å blø for laget sitt, noe jeg som oftest ikke er veldig bortskjemt med å se i mine egne favorittlag...

Jeg er enig med deg der. Uruguay var jo uten tvil det laget som prøvde mest, men mot et utrolig defensivt Frankrike lag var det ikke altfor mye rom å få.
La merke til at Rekdal før kampen sa at Frankrike ikke angriper med mer enn 4 spillere, og det stemte ganske så nøyaktig også.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #233 på: 12. Juni 2010, 13:21 »
Håpa Sør Korea sler Hellas.

Ameobi

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #234 på: 12. Juni 2010, 15:31 »
Jonás starter som back for Argentina.
Patrick Walker: "Det er ingen jævla kuk i dem!"

Ameobi

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #235 på: 12. Juni 2010, 15:51 »
Ok, sto at de skulle ha en 4-3-3 formasjon på TV2, med Jonás som forsvarspiller. Men da regner jeg med at dette var en feil fra TV2's side. Stusset litt over at de hadde satt Jonás på backplassen.
Patrick Walker: "Det er ingen jævla kuk i dem!"

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #236 på: 12. Juni 2010, 15:58 »
Han skal jo primært ha den "ryddegutt"-rollen på høyresiden, samt bli med offensivt..
Men blir nok mer vingback, enn back ja...

Er Martins på benken el?
« Siste redigering: 12. Juni 2010, 16:01 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #237 på: 12. Juni 2010, 16:18 »
Han skal jo primært ha den "ryddegutt"-rollen på høyresiden, samt bli med offensivt..
Men blir nok mer vingback, enn back ja...

Er Martins på benken el?

Ja, jeg leste at Martins var på benken.

Jonas imponerte meg ikke i løpet av 1. omgang, får håpe han ikke blir bytta ut og at han får fart på sakene i 2. omgang.
« Siste redigering: 12. Juni 2010, 16:52 av Offe87 »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #238 på: 12. Juni 2010, 17:00 »
Vil no sei han spelte meir høgre back enn noko ving back, var ikkje mykje med fram. Dessutan er han ein ving, og ser jo at han slite defansivt og bomma på 4 headinga på rad :P Lure på om Alsaker og Semb veit kva posisjon han spelar i på Newcastle, høyre ikkje slik ut.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #239 på: 12. Juni 2010, 17:08 »
Nei, de var veldig negative til Jonas :P
Men man ser at Jonas er mye bedre offensivt, enn defensivt. Skulle gjerne ha sett han som en ren ving/kant.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒