20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272123 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #450 på: 30. April 2009, 00:14 »
Bolanos kunne jeg tenkt meg til Newcastle dersom vi rykker ned da. Muligens allerede TLs beste spiller!


Kunne tenkt meg Bolanos dersom vi ikke rykker ned og jeg, så god er han faktisk. Er du god nok for Liverpool, så er du god nok for Newcastle.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #452 på: 30. April 2009, 08:46 »
Jeg vil ikke ha Huseklepp. Han er god i tippeligaen, og har blitt mye mer stabil de siste årene, men god nok for PL/CCC?
Jeg antar at vi rykker opp etter en sesong i ccc.. Han kan være en billigere løsning å ha på benken en f.eks løvendkrans m.t.p lønninger.
Ville heller hatt Per Ciljan eller Moa til newcastle. Bolanos og Hueklepp er vell like gamle? 24 år. Man kommer til en punkti  karrieren hvor man ikke kan bli så veldig mye bedre. Du kan justere nivået et par hakk opp, og tilpasse spillet ditt til et høyere tempo men det finnes begrensninger.

Men Huseklepp krever sikkert bare 1/4 av lønna til Duff.. Og når man tenker på hvor "god" Duff har vært for oss, så tror jeg Huseklepp hadde klart å prestere på minst samme nivå etter hvert.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #453 på: 30. April 2009, 09:16 »
Ikke helvete om jeg vil ha Huseklepp. Mannen er alt for lite sterk fysisk. Han er rask hvis man sammenligner hans tempo med den gjennomsnitlige tippeligaspiller, men jeg tror han kommer til å falle fullstendig sammen i PL hvor alt går mye raskere. Dessuten er han jo vaksinert mot å score mål og innleggene er heller ikke av dem beste.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #454 på: 30. April 2009, 11:49 »
Seks kamper i gul trøye var alt som skulle til for at europeiske storklubber begynte å snuse på Cristian Bolaños (24).

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article137009.ece

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #455 på: 30. April 2009, 18:48 »
Ikke helvete om jeg vil ha Huseklepp. Mannen er alt for lite sterk fysisk. Han er rask hvis man sammenligner hans tempo med den gjennomsnitlige tippeligaspiller, men jeg tror han kommer til å falle fullstendig sammen i PL hvor alt går mye raskere. Dessuten er han jo vaksinert mot å score mål og innleggene er heller ikke av dem beste.

Hadde han vært Tippeligaens raskeste og beste spiller, så kunne jeg forstått det. Men det er han milevis unna å være, og da er det bare å glemme Huseklæbb først som sist, så kan vi heller la Brann-fansen leve i sin egen, sedvanlige drømmeverden, og tro at samtlige av deres spillere er verdensklasse. Når de tror Jan Gunnar Solli er en god fotballspiller, så får de bare ha det så godt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #456 på: 30. April 2009, 22:34 »
Ikke helvete om jeg vil ha Huseklepp. Mannen er alt for lite sterk fysisk. Han er rask hvis man sammenligner hans tempo med den gjennomsnitlige tippeligaspiller, men jeg tror han kommer til å falle fullstendig sammen i PL hvor alt går mye raskere. Dessuten er han jo vaksinert mot å score mål og innleggene er heller ikke av dem beste.

Hadde han vært Tippeligaens raskeste og beste spiller, så kunne jeg forstått det. Men det er han milevis unna å være, og da er det bare å glemme Huseklæbb først som sist, så kan vi heller la Brann-fansen leve i sin egen, sedvanlige drømmeverden, og tro at samtlige av deres spillere er verdensklasse. Når de tror Jan Gunnar Solli er en god fotballspiller, så får de bare ha det så godt.

Huseklepp kommer t å nå langt. bare vent å se.

Mariusen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 309
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #457 på: 01. Mai 2009, 01:36 »
Ikke helvete om jeg vil ha Huseklepp. Mannen er alt for lite sterk fysisk. Han er rask hvis man sammenligner hans tempo med den gjennomsnitlige tippeligaspiller, men jeg tror han kommer til å falle fullstendig sammen i PL hvor alt går mye raskere. Dessuten er han jo vaksinert mot å score mål og innleggene er heller ikke av dem beste.

Hadde han vært Tippeligaens raskeste og beste spiller, så kunne jeg forstått det. Men det er han milevis unna å være, og da er det bare å glemme Huseklæbb først som sist, så kan vi heller la Brann-fansen leve i sin egen, sedvanlige drømmeverden, og tro at samtlige av deres spillere er verdensklasse. Når de tror Jan Gunnar Solli er en god fotballspiller, så får de bare ha det så godt.

Vel, etter mitt syn er den verdenen mye lik som RBK fans sitt syn på Skjelbred, men OK. Jeg tror Huseklepp kunne gjort det helt greit over tid.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #458 på: 01. Mai 2009, 02:37 »
Huseklepp kommer ikke til å gjøre det spesielt bra i PL.
Ok hurtighet i forhold til de beste. Ikke spesielt god fysisk. Sluttproduktet hans er langt ifra godt nok i TL. Så han vil ikke jeg ha!
Selv om jeg er en aldri så liten RBK-hater, må jeg innrømme at jeg godt kunne tenke meg Ciljan. Han har en utrolig løpsstyrke, ok teknikk og et enormt potensiale. Avslutningene er ikke gode nok, men det kan komme. Ciljan kunne blitt var Fletcher. Så jeg mener at de fleste RBK-fans ikke har et forvridd syn på han, som jeg mener de fleste brann-fans har på Huseklepp.
Bolanos mener jeg må prestere over lengre tid enn 6(?) kamper. Følger ikke med tippeligaen, men at gutten er god, har Ivar Hoff skreket inn i hodet mitt. Men at man legger 6 kamper, og noen treningskamper i vinter til grunnlag for at han er god nok for PL er litt overdrevet for min del. Men at han kan bli veldig god, det tror jeg.
Blir litt motsiende til det ovenfor, men hvor mange her var det som ville ha Hangeland når det var diskusjonstema? Mange sa han ikke var god nok, osv. Nå ville flesteparten her ha drept for han, det er jeg sikker på... Men han gikk gjennom Danmark, og fikk god matching på et høyt nivå der. Det hjalp han veldig. Hvis vi skal kjøpe Huseklepp, DFH, Bolanos, Ciljan eller noen fra TL, må vi for guds skyld ha de på prøve først. Teste de i noen treningskamper mot akseptabel motstand. Se om de holder nivået.. Som vi gjorde med Bassong...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #459 på: 01. Mai 2009, 12:25 »
Er både Brann fan og Newcastle fan. Og Huseklepp i Newcastle, ikke faen. Han har fart, teknink, men mangler baller og hode styrke. Er utrolig frustrerende å se en fotball spiller som aldri går opp i hodeduel og som trekker seg hver gang han kommer for nær en spiller.
Jeg vil heler se Skjelbred i Newcastle trøyen, men først og fremst vil eg se vår kjære lag i Premier League neste sesong og.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #460 på: 02. Mai 2009, 15:40 »
Hvorfor skulle ikke Huseklepp kunne gjøre det bra i PL?
Er det de samme personene som mente at Carew, Gamst, J.A. Riise og Hangeland ikke er gode nok for NUFC som mener det samme om Huseklepp?
Hvorfor skal det være så mye vanskligere for norske spillere å gjøre suksess i PL (eller en annen stor liga for den saks skyld) fremfor spillere fra andre nasjoner?
Gjelder ikke kvalitet lenger? Kan ikke spillere som er litt "spede" gjøre suksess i en stor liga? Må alle spise èn elg, èn hest og to elefanter til lunsj for å være fysisk klare for PL? (Da er det rart at spillere som Fabregas, Lennon, SWP, Scholes, Defoe, Tevez, N`Zogbia, Geovanni, Ireland, osv klarer seg brukbart).
Til slutt synes jeg det er på tide å legge vekk Janteloven, den kommer vi ingen vei med!


Jeg følger ikke spesielt med på noen lag i norsk fotball, ei heller ser jeg kamper fast fra Tippeligaen, men noen kamper har det blitt igjennom årene så jeg er ikke helt ute av hva som skjer i vår hjemlige liga.
Når det kommer til Huseklepp så synes jeg han virker som en spennende og lovende spiller. Han har vel igrunn det meste som skal til for å kunne bli en god fotballspiller. Han er rask, og det virker som han er enda raskere så fort han får ballen i bena, han har veldig god teknikk og dribbleferdigheter og virker til å ha et godt overblikk. At han scorer mål jevnt og trutt er heller ikke noe man skal forakte.

Nå ligger det vel fotballferdigheter i genene til Huseklepp, eller? Er det ikke slik at hans far også var en brukendes spiller på et rimelig høyt nivå?
Noen har fotball i genene, mens andre må jobbe litt mer med ferdighetene som f.eks. Leonhardsen.  ;)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #461 på: 02. Mai 2009, 16:31 »
Jævlig bra innlegg, Frode. Folk her hjemme undervurderer generelt Tippeligaen altfor mye når de skal vurdere enkeltspillere i forhold til større ligaer. Spillere som briljerer her hjemme er som oftest gode nok for langt større oppgaver. Paul Scharner var ikke alltid fast på Brann, Hangeland har jeg sett gjøre mange dårlige kamper på Tippeliga-nivå, begge klarer seg helt ypperlig i Premier League.

Og litt ironisk at enkelte mener at Huseklepp vil falle gjennom på et høyere europeisk nivå, da de tre beste kampene jeg har sett han i (og jeg har sett de aller fleste Brann-kamper han har spilt) er ute i Europa, mot Club Brügge, Wigan og Rennes. Han var ikke så verst hjemme mot Deportivo i fjor heller, om noen husker det...

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #462 på: 02. Mai 2009, 16:45 »
Helt enig med dere. Er hvertfall jævli mange på dette forumet som må svelge en del kameler mtp Hangeland. Det er egentlig bare å lese fra begynnelsen i denne tråden :P

Da Gamst reiste til England var det første han fikk beskjed om å legge på seg muskler, og det klarte han vel fint. Skjønner ikke hvorfor ikke Huseklepp skulle klare det samme. Det er flere spillere i PL som ikke har fysikken på sin side.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #463 på: 02. Mai 2009, 17:11 »
Punkt 1: Vi har allerede en rask og teknisk god ving, totalt uten sluttprodukt. Likevel er sluttproduktet til vår venn Jonas i PL mye bedre enn sluttproduktet til vår venn Huseklepp i TL. Joda, Huseklepp har scoret et par mål. Men det skulle da bare mangle, så lenge han er Branns beste spiller, og ALT Brann skaper skal gå gjennom eller til Huseklepp. Likevel, han mangler elementære ferdigheter fysisk sett, til at han kan lykkes i PL. Det er selvfølgelig en myte at man må være råsterk for å takle PL. Det handler om smartness, mer enn styrke. Men likevel. Huseklepp har klare fysiske mangler, som gjør at han ikke blir noe mer enn en middels TL-spiller. Det gjelder styrke og balanse spesielt, men også luftstyrke. Samtidig er IKKE Huseklepp i nærheten av å være Tippeligaens raskeste spiller. Han er rask, men ikke raskest. Han har god teknikk, men ikke veldig god. Når du ikke klarer å prestere mer enn på middels nivå i TL, og aldri er oppe og snuser på de beste, så er du rett og slett ikke god nok for Premier League.

Hangeland har lyktes fordi han også i Viking var en veldig god midtstopper, en av Norges aller beste. Definitivt blant Tippeligaens beste. Deretter fikk han en trener i Viking, som forberedte han på større oppgaver, og han spilte en sesong i Danmark, på et høyere nivå enn TL, for å gradvis tilvenne seg større oppgaver. Når han nå briljerer i Fulham, så handler det om at han har det han trenger av ferdigheter. Han har ok fart, ok styrke, god balanse. Ok teknikk til forsvarsspiller å være, og han er en jævel i lufta. For å si det mildt.
Dessuten har han veldig god kjemi med sin manager, som også har vært hans trener i Norge. Hangeland var i mine øyne selvskreven på landslaget også før han kom til Fulham. Og han var en av våre beste og mest talentfulle stoppere også før han forlot Norge.

Gamst hadde bare såvidt rukket å vise seg frem i Tippeligaen, før han var klar for Blackburn. Det er dog kjent at han manglet mye fysisk han også, men han var fra før av rask nok, hadde god nok teknikk og var en ok hodespiller, i tillegg til at han hadde en meget følsom venstrefot, som han hadde satt inn mange herlige mål med også for Tromsø. Han herjet ikke villt i Tippeligaen, men det var åpenbart at han var et stort talent. Men han trengte da også en god del fysisk trening i Blackburn før han virkelig kunne begynne å herje i PL. Men samtidig skal Gamst takke høyere makter for at Newcastle var dumme nok til å ansette Graeme Souness like etterpå. Gamst hadde overhodet ikke blitt så god om ikke Souness hadde dratt, og Hughes kommet inn. Du skal ha flaks for å lykkes i PL. Den flaksen hadde definitivt Gamst.

John Carew er sterk som en okse, han er veldig rask, også etter PL-standard. Han har meget god teknikk og er en meget god hodespiller. Han skyter som en hest sparker, og alt John Carew noensinne har trengt er en dyktig manager, som han selv har god kjemi med, og som kan utvikle ham som fotballspiller. Læretiden i Spania, Tyrkia, Italia og Frankrike var jo også veldig nyttig for Carew, som kanskje ikke var PL-materiale da han forlot Rosenborg i 99, men som definitivt har blitt det med tiden. Samtidig har han fått Martin O'Neill som manager. Det er ikke akkurat noen ulempe. Og valget av klubb var ikke mindre vellykket. Det er ikke sikkert at Gamst og Carew hadde lyktes i fangedrakt.

John Arne Riise gikk til talentfabrikken fremfor noen som 17-åring, og fikk veldig god opplæring i Monaco. Uten den opplæringen hadde han aldri blitt Liverpool-spiller. Når folk mener han ikke er god nok for Newcastle, så er det fordi han ble vraket av Liverpool, og det er liksom umiddelbart et tegn på at du ikke er god nok. Samtidig har en dårlig reservekeeper i Liverpool, som fansen og manageren ikke har noen problemer med å hive til første og beste klubb som byr et par pence, blitt lansert som "kanskje vi kan kjøpe han her". Det er bare sånn man må finne seg i.

Men det betyr ikke at Huseklepp skal nevnes i samme setning som Riise, Hangeland, Gamst Pedersen og John Carew. Han er ikke i NÆRHETEN av å kunne nå opp på det nivået. Han mangler altfor mye basiselementer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #464 på: 02. Mai 2009, 17:35 »
Huseklepp har tatt store steg fysisk, han er langt fra noe pinnedyr lengre. Om man klarer å holde Kippe og Riseth unna seg når man er på raid så har man definitivt fysisk potensiale nok til å klare seg i PL. Det fysiske nivået i Tippeligaen er ikke dårlig, og Husekleppen takler det helt ypperlig. Jeg har vanskelig for å se hva den store fordelen er Gamst skal ha på Huseklepp. Huseklepp er raskere (faktisk den raskeste sammen med Helstad på forrige landslagssamling ifølge en reportasje), og han er bedre teknisk. Gamst er en bedre avslutter, og pasningsfoten til Gamst imponerer nå og da, men det gjør jammen meg Erik sin også. MGP er sikkert en bedre hodespiller enn Huseklepp, men ikke kom og si at det var derfor han ble kjøpt til Premier League. Jeg vil si at Huseklepp har langt større potensiale enn Gamst totalt sett.