20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1072541 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8790 på: 29. Aug. 2011, 15:21 »
Ser at folk tar av helt når det gjelder Santon. Jeg er veldig fornøyd hvis vi henter han, men jeg tror ikke han er den "guden" flere her tror han er. Ihvertfall ikke hvis vi planlegger å bruke han på venstreback.

En 20-åring som har spilt 40 kamper for a-laget til Inter Milan og 7 landskamper(om mine kilder er korrekte), virker som en "Gud" sammenlignet med R. Taylor og Danny Simpson.
Men det må jo være en grunn til at Inter velger å selge han for "vekslepenger"?

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8791 på: 29. Aug. 2011, 15:26 »
Ser at folk tar av helt når det gjelder Santon. Jeg er veldig fornøyd hvis vi henter han, men jeg tror ikke han er den "guden" flere her tror han er. Ihvertfall ikke hvis vi planlegger å bruke han på venstreback.

En 20-åring som har spilt 40 kamper for a-laget til Inter Milan og 7 landskamper(om mine kilder er korrekte), virker som en "Gud" sammenlignet med R. Taylor og Danny Simpson.
Men det må jo være en grunn til at Inter velger å selge han for "vekslepenger"?

Zanetti og Maicon?

Nei, den er vel litt tynn. Zanetti som snart er 40 år :p

Men ja ok.. Han er sikkert ikke noe særlig. Da får vi kose oss med Simpson - R. Taylor resten av sesongen :) Har jo gått greit hittil!
Same old Shearer, always scoring!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8792 på: 29. Aug. 2011, 15:28 »
Hehe, jeg sier ikke at han ikke er noe særlig. Jeg er bare litt småskeptisk til hvorfor Inter velger å selge en spiller for en såpass lav sum hvis han er så enormt god, spesielt med tanke på at han kun er 20år.

Men potensiale er så absolutt der!

TegneserieSkjære

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 635
  • Toon till I die
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8793 på: 29. Aug. 2011, 15:29 »
Alt jeg har lest og sett av Santon virker uhyre spennende! Tvinner tomler og legger for at han er signert før deadline.
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8794 på: 29. Aug. 2011, 15:30 »
Kanskje Santon ønskjer speletid, og derav "cut price"? Nå er det vel heller ikkje slik at italienerane priser spelarane sine slikt som i England. Ein skal også huske at Ben Arfa gjekk for peanuts.
Men ja, vi kan få inn eit spennande talent i Santon, som heilt klart er best som høgreback. Eg håper han tar plassen til Simpson, og at Cissokho blir signert som venstre back. Vi får vente og sjå, tør ikkje å håpe på begge.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8795 på: 29. Aug. 2011, 15:30 »
Ser at folk tar av helt når det gjelder Santon. Jeg er veldig fornøyd hvis vi henter han, men jeg tror ikke han er den "guden" flere her tror han er. Ihvertfall ikke hvis vi planlegger å bruke han på venstreback.

En 20-åring som har spilt 40 kamper for a-laget til Inter Milan og 7 landskamper(om mine kilder er korrekte), virker som en "Gud" sammenlignet med R. Taylor og Danny Simpson.
Men det må jo være en grunn til at Inter velger å selge han for "vekslepenger"?

LEs denne artikkelens om Eivind la ut

http://blogs.thescore.com/footyblog/2011/04/05/bandini-davide-santons-fall-from-stardom/

Husk at mannen er bare 20 år, og å komme seg inn på inters lag er jammen meg ikke enkelt..Det faktum at han i det hele tatt har spilt fast på et så godt lag i en alder av 18 år bør jo være en sensasjon..Inter er et lag som alltid kjemper om medaljer, ergo tar de seg ikke råd til å bruke unge spillere som av og til gjør feil fordi dette kan medføre tap av seriegull eller clavansement..Vi på den annen side kan tilby ham den spilletiden han trenger for å utvikle seg..Og han får lov til å gjøre feil..Enrique var jo bare 20 da han kom til oss, og var på langt nær et ferdig produkt.Men vi ga ham spilletid og det gjorde ham til den spilleren han er i dag.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8796 på: 29. Aug. 2011, 15:31 »
Da får vi bare vente å se :) Første bud er jo at vi må få han!

Men høres bra ut det Barton7 sa : Santon er utrolig profesjonell og pålitelig. Ikke noen "Barton" med andre ord. (Oh, the irony)
Same old Shearer, always scoring!

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8797 på: 29. Aug. 2011, 15:33 »
Men det må jo være en grunn til at Inter velger å selge han for "vekslepenger"?

To grunner som jeg kan tenke på i farta iallefall. Den ene er manageren Gasperini som liker å spille sin talismanske 3-5-2 taktikk. Den andre heter Marco Davide Faraoni som de virker til å ha stor tro på der nede, han kan som Santon spille både høyre og venstreback, samt at han har blitt brukt på ving.

Men det er litt pussig ja, de mener vel at han har stagnert eller noe.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8798 på: 29. Aug. 2011, 15:34 »
Når vi først henter en kvalitet spiller så skal man pirke?
Santon er en solid forsterkning i forhold til de vi har nå. Han har fart og teknikk noe som ikke finnest i back leddet nå. Sefølgelig det kommer ikke noen Maicon i Santon. Til det er vi en for liten klubb til. Men sånn klubben ligger ann nå så er Santon av det bedre vi kunne ha fått tak i.

Barton7

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 76
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8799 på: 29. Aug. 2011, 15:38 »
7 kamper for Italia, 40 for Inter. 20 år.

Blir å blomstre hos oss med mye spilletid. Mye ungt og spennende i Newcastle nå.

Sier som jeg sier hvert år, we're going to europe.

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8800 på: 29. Aug. 2011, 15:39 »
ser at nettavisen linker oss med Santon og Maiga, selv håper jeg på førstnevnte og ikke så mye på han siste der. Virker for meg, av det folk som kan litt om den franske ligaen sier, at han er en type som er stor og svær, med ikke så mye fart.

Minner vel litt for mye på det vi allerede har i alle fall. :)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Barton7

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 76
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8801 på: 29. Aug. 2011, 15:45 »
Når vi først henter en kvalitet spiller så skal man pirke?
Santon er en solid forsterkning i forhold til de vi har nå. Han har fart og teknikk noe som ikke finnest i back leddet nå. Sefølgelig det kommer ikke noen Maicon i Santon. Til det er vi en for liten klubb til. Men sånn klubben ligger ann nå så er Santon av det bedre vi kunne ha fått tak i.

Enig. Dette ville vært en kanonsignering!!

LazyLeif

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 246
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8802 på: 29. Aug. 2011, 15:56 »
Tom Adams

Davide Santon now flying to England and will undergo Newcastle medical on Tuesday, according to our Italian desk.

aggietoon

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8803 på: 29. Aug. 2011, 15:57 »
Tipper faktisk vi gaar for Santon og Cissokho, da det vil styrke begge backene. For er umulig for oss aa gaa gjennom en sesong uten skader og jeg tror Pardew vet det.. Uansett er vi linka til mye bra paa backplass, kan ikke akkurat si det samme paa spissplass..
Veni Vidi Vici

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8804 på: 29. Aug. 2011, 16:07 »
Er det for radikalt å si at vi kan vente til januar med spisskjøp hvis maiga er det beste vi kan få?

Hadde vi fått Santon og Cissokho, men ingen spiss kunne jeg faktisk ventet til januar med ny spiss i håp om at noe bedre en maiga skulle dukke opp.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /