20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva nå Norge?  (Lest 16693 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #15 på: 08. Okt. 2009, 17:51 »
Jeg syns Semb er en god ekspertkommentator, og at han var en veldig undevurdert landslagstrener. Eneste er jo om vi kommer til å utvikle oss i synet på hvordan fotball skal spilles er en annen sak. Men Semb vil, veldig smart, satse på fotballspillere i mye yngre alder.

Er det ikke Smeb som skal ansette de som skal bestemme hvilke spillerevi skal satse på? Uansett syntes jeg at Semb er en god løsning. Syntes han har vist at han har peiling og siden det er NFF det er snakk om kunne det vre noe mye verre.

Having A Laugh

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 361
  • Tyne-Wear 2010-2011
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #16 på: 08. Okt. 2009, 17:57 »
Alan Shearer er på markedet......... ;)

Roy Hodgson er mannen! 8)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #17 på: 08. Okt. 2009, 20:41 »
Jeg syns Semb er en god ekspertkommentator, og at han var en veldig undevurdert landslagstrener. Eneste er jo om vi kommer til å utvikle oss i synet på hvordan fotball skal spilles er en annen sak. Men Semb vil, veldig smart, satse på fotballspillere i mye yngre alder.

Jeg har også problemer med å se hva som er det store problemet med Semb. Han hadde et fantastisk år som landslagstrener, før det riktignok stupte nedover, og han virket helt handlingslammet. Men jeg har inntrykk av at han har veldig mye kompetanse.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #18 på: 08. Okt. 2009, 21:07 »
Glad eg slepp å høre meir av han som kommentator. Finner ikkje meir kjedelig fyr. Sjølv om han var en elendig landslagstrenar kan han sikkert gjere ein grei jobb som toppfotballsjef.

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #19 på: 08. Okt. 2009, 22:36 »
Helt enig med Berntsen og Øivinden her :) Tror Semb egner seg i denne rollen og det viktigste av alt var jo å få en toppfotballsjef på plass fortest mulig. Nå må han se å få ansatt en og med det budsjettet han har (3mill i følge tv2sporten) så er Drillo ett godt alternativ syns eg  8)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #20 på: 09. Okt. 2009, 01:26 »
Jeg skjønner ikke hvorfor tidenes nest beste landslagstrener kan ha vært så elendig, jeg? Hareide var elendig og alt det derre, Semb gikk ivaffal ut etter et kvalikktap mot Spania.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #21 på: 09. Okt. 2009, 16:31 »
Semb fikk jo oss til å spille tidenens dårligste fotball da...

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #22 på: 09. Okt. 2009, 18:03 »
Og så overtok han et meget godt landslag, mens han gav det fra seg i elendig forfatning. Det at landslaget etterkvart vart så dårlig har ødelagt utrulig mykje for både for norske klubbar og spelarar. Vegen til profflivet for norske spelarar er uendelig mykje lenger enn før, og det skal det håplause landslaget vårt ha mykje av skulda for.

Uten at eg skal legge all skyld på Semb, men det er ingen tvil om at han har hovedansvaret for at landslaget plutselig blei rævva.

Ser egentlig mange likhetstrekk med Newcastle  :-\

Drillo = Keegan
Semb = Dalglish
Gullit = Hareide
« Siste redigering: 09. Okt. 2009, 18:08 av Øyvinden »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #23 på: 09. Okt. 2009, 19:04 »
Er jo begrensa hvor mye Semb kunne styre av generasjonsskiftet som kom over ham. Vi spilte vel forøvrig aldri så dårlig og ideløst som under Hareide spør du meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #24 på: 10. Okt. 2009, 15:10 »
Semb fikk jo oss til å spille tidenens dårligste fotball da...

Du har tydeligvis ikke sett kvalikkampene til EM 2000. Beste og mest suverene fotballen Norge har spilt noengang.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #25 på: 10. Okt. 2009, 18:09 »
Semb fikk jo oss til å spille tidenens dårligste fotball da...

Hareide er svaret på det spørsmålet.

Peter

  • Gjest
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #26 på: 10. Okt. 2009, 18:35 »
Semb fikk jo oss til å spille tidenens dårligste fotball da...

Du har tydeligvis ikke sett kvalikkampene til EM 2000. Beste og mest suverene fotballen Norge har spilt noengang.



Hva gjorde Semb bra for Norge. Drillo fikk oss i det minste på 2.plass på FIFA rankingen. Nederland/Belgia EM var jo direkte flaut!

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #27 på: 10. Okt. 2009, 18:35 »
Tror Semb kan være rett man for jobben. Han forhandlet lenge, og han har fått mer makt en noen annen toppfotballsjef. Han kjenner landslaget fra g16 til A-landslaget. Han vet hvordan det drives med spillerutvikling i klubbene, og bør derfor ha gjort opp en mening om hva vi kan gjøre bedre.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #28 på: 11. Okt. 2009, 04:25 »
Semb fikk jo oss til å spille tidenens dårligste fotball da...

Du har tydeligvis ikke sett kvalikkampene til EM 2000. Beste og mest suverene fotballen Norge har spilt noengang.



Hva gjorde Semb bra for Norge. Drillo fikk oss i det minste på 2.plass på FIFA rankingen. Nederland/Belgia EM var jo direkte flaut!

Alikevel slo vi Spania 1-0. At folk ble bortskjemte må ta sin del. Jeg gleda meg over landslaget under Semb, jeg. Vi var direkte digge under den kvalikken Berntsen nevner. Hareide gjorde landslaget vårt miserabelt. Kunne heller gått alle disse årene med Semb som sjef.

Å sammenligne noen med det Drillo oppnådde blir som å be Coldplay spille Pride like etter at U2 har spilt den.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #29 på: 11. Okt. 2009, 10:21 »
Irriterande at dei yngste ikkje sleppe til i steden for Brenne osv.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.