20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Landslaget om 5 år +  (Lest 31166 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #30 på: 11. Sep. 2007, 21:45 »
Trur ikkje Myhre er sterk nok i hodet. På landslaget må ein klare å holde kodet kaldt, slik som Grodås og Thorstvedt. Myhre har gjort ein del tabber på landslaget før også. Vi ser jo også korleis det går med Robinson i England, helt tydelig det at han ikkje taklar presset. Trur heller ikkje Opdal er psykisk sterk nok til å spele for Norge i EM. Har mest tru på Jarstein eg.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #31 på: 11. Sep. 2007, 21:56 »
Har ikkje sagt at Myhre er ein dårlig keeper, det er han ikkje, MEN synes ikkje han er god nok for landslaget, du skjønnar det er andre eg har meir trua på, Eg meinar Myhre har gjort sitt på Norges landslag.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #32 på: 11. Sep. 2007, 22:12 »
Har ikkje sagt at Myhre er ein dårlig keeper, det er han ikkje, MEN synes ikkje han er god nok for landslaget, du skjønnar det er andre eg har meir trua på, Eg meinar Myhre har gjort sitt på Norges landslag.

kan godt være enig med deg, men tror det Myhre prester nå i høst er avgjørende for hans framtid som Landslagspiller!
Er han spillern som er avgjørende til at Viking kommer bra på tabellen, har ikke Norge noe valg.
Men Myhre kan godt hende ikke klarer å komme inn på landslaget igjen!

Er selvfølgelig enig der. Det er jo helt avhengig av om Myhre klarer komme i form igjen.
Dersom ikke, er jeg enig med Øyvinden i at Jarstein vil være beste alternativet. Han er en særdeles trygg keeper, og gjør svært sjeldent tabber i forhold til sine utfordrere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #33 på: 11. Sep. 2007, 23:52 »
Trur heller ikkje Opdal er psykisk sterk nok til å spele for Norge i EM.

Veldig spent på å høre hva du baserer det på.

Opdal hadde en VELDIG tung tid i Brann i starten. Han ble hengt ut i alle avisene ofte, og ble til stadighet hetset av "supportere". Selv om det blåste mer og mer rundt han, gjorde han færre og færre tabber. Han trosset alle de vonde elementene og vokste seg inn i en landslagsrolle. Hvis ikke det viser sterk psyke så vet ikke jeg!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #34 på: 12. Sep. 2007, 19:12 »
På sikt vil nok Jarstein være det beste alternativet, men akkurat her og nå er nok Opdal det beste alternativet i kvalikkamper. Han begynner å opparbeide seg stor rutine i Tippeligaen nå, og har spilt en og annen sjelden e-cupkamp for Brann i tillegg. Og med de landskampene han har bak seg er han et tryggere valg enn Jarstein, som har en del å lære når det kommer til å styre temperamentet sitt. Og jeg kunne tenkt meg å sett ham spille for et bedre lag enn Odd.

Jeg er ikke så sikker på at Myhre faktisk er ferdig på landslaget, og dersom han skulle få keeperplassen tilbake en gang, så vil jeg på ingen måte føle meg utrygg. Myhre er fremdeles en solid keeper. Hvorfor han gjorde de tabbene han gjorde er ikke godt å si, men manglende kamptrening er nok en viktig årsak, selv om tabbene mot Tyrkia var så grove at det ikke skal være mulig å gjøre om igjen, uansett om man ikke har spilt kamper på flere år.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #35 på: 12. Sep. 2007, 22:28 »
Opdal vil nok bli fast i en lang stund nå. Det tror jeg, og det håper jeg. Han var god mot Hellas til tross for to baklengs. Ingen kjempeforestilling av Brann-målvakten selvfølgelig, men det var mer enn godkjent syntes jeg.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #36 på: 12. Sep. 2007, 23:28 »
Enig. I forkant av det siste målet til Hellas viste Opdal sine ufattelige reflekser. Synd at han ikke fikk snappet returen. (Og jeg mener at det så ut som et selvmål fra Carews side???)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #37 på: 14. Sep. 2007, 16:28 »
Nei, jeg tror ikke det var selvmål. Var han grekeren som skøyt via Carew tror jeg. Uheldig mål egentlig...

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #38 på: 14. Sep. 2007, 17:40 »
Uenig. Hadde følt med tryggere med Jarstein etter Opdals kamp mot Hellas. Rett før han slapp inn eit par langkudd også. Og eg bare føler på meg Jarstein hadde tatt 2-1 målet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #39 på: 14. Sep. 2007, 17:58 »
Tror Jarstein hadde greid å fiste ballen utenfor på 2-1 jeg og. Oppdal er en bra keeper, men setter Jarstein foran. Virker som han har mer potensial.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #40 på: 15. Sep. 2007, 04:09 »
Eh, Fredd? Hvordan i helvete skulle det vært mulig å slått den utenfor? Med mindre han heter Clark Kent da. Noe han slett ikke gjør.

Og Benson: Foreslår at du ser på kampen istedet for å sitte å høre på den noe uortodokse kommenteringen til Golden og Elvestad hvis du ikke klarer å skille virkelighet fra kødd. Hvilke langskudd holdt på å gå inn?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

  • Gjest
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #41 på: 15. Sep. 2007, 11:14 »
Og eg bare føler på meg Jarstein hadde tatt 2-1 målet.

Haha ;D

Rett og slett legendarisk!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #42 på: 15. Sep. 2007, 13:12 »
Det kan jo faktisk godt hende at han hadde tatt den, vi vet jo ikke. Men å klage på Oppdal for Hellas andre mål er bare dumt. Første redningen var av klasse, nydelig redning. Så blir han liggende en stund å se på at ballen går i retur-rommet. Der gjør han feilen. Som keeper burde han vite at man etter en redning må opp med EN GANG. Allikevel dekker han store deler av målet sammen med Carew på returen, og det er utrolig uheldig at den går i mål.

Alt i alt kan man ikke klandre Opdal for det målet. Bra at han reddet det første skuddet på mål i det hele tatt.

Men jeg er enig i at Opdal har litt dårlig rekkevidde på langskudd. Tror at både Jarstein og Myhre ville håndtert de to langskuddene i starten av 1.omgang bedre enn det Opdal gjorde. Han stod kanskje litt langt ute, uten at jeg kan huske situasjonene helt. Men jeg har også opplevd slike situasjoner en million ganger, og da kommer det alltid av at jeg står for langt ute.

Syntes allikevel at Opdal gjorde en god kamp. Husker spesielt da han presset en greker ut mot kanten da det var 1 mot 1-situasjon. Det er i slike situasjoner Opdal er meget god, i hvert fall utfra det jeg har sett fra ham. Bedre rekkevidde på langskudd, og vi har en meeget god keeper i Haakon Opdal.
« Siste redigering: 15. Sep. 2007, 13:13 av geordie-olav »

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #43 på: 16. Sep. 2007, 22:26 »
Selv ikke Supermann hadde kommet seg opp på den returen, Olav.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #44 på: 16. Sep. 2007, 22:43 »
Se på målet en gang til. Du ser at Opdal blir liggende å glane i en god stund før han reiser seg opp. Det kaller jeg en liten feil.

Nei vent, glem det. Så bare sånn ut på reprisen. Ser man det i normal fart kan man se at det ikke stemte allikevel. Sorry.
« Siste redigering: 16. Sep. 2007, 22:45 av geordie-olav »