20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotballregler  (Lest 27394 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #30 pć: 22. Juni 2006, 15:51 »
Jeg VAR skrÄsikker, men sÄ ble jeg jekket ned noen hakk. Dette innlegget er nÄ grunnlaget for min mening:

"Jeg har sett tonnevis av cornerspark som har endt opp med offside. Om det er offside eller ikke pÄ hjÞrnespark vil jeg ikke henge meg altfor mye opp i, men jeg er 150% sikker pÄ at flere dommere blÄser for nettopp det."

Leslie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 527
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #31 pć: 22. Juni 2006, 16:20 »
BlÄser dommeren for det nÄr det er en regel som sier at det ikkje kan bli offside pÄ corner?? tror de fleste som dÞmmer, pÄ ett noelunde hÞgt nivÄ, ikkje blÄser for offside pÄ corner!!
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #32 pć: 22. Juni 2006, 18:01 »
Man skulle jo nesten tro det ja. Ikke skyld pÄ meg, jeg er ingen dommer.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #33 pć: 22. Juni 2006, 19:04 »
Herregud, latterlig denne diskusjonen Olav. Gi deg.
Tror ikke noe pÄ at det er blitt blÄst offside pÄ corner. Tror det ikke fÞr jeg fÄr se det. Nesten teknisk umulig at det skal forekomme, og nÄr det i tillegg er en regel som sier at det ikke kan bli offside pÄ corner, er vel saken dÞd?

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #34 pć: 22. Juni 2006, 19:29 »
Herregud, tror du kanskje at jeg finner pÄ dette for moroskyld? Slike tragiske beskyldninger og anklager burde ikke forekomme. Det er dine beskyldninger som er urkomiske, tragiske og basert pÄ et-eller-annet-rart. Diskusjonen var dÞd som en sild fÞr du skÞyt inn.

Jeg har sett enkelte dommere som praktiserer offsideregelen pÄ cornere, eller i hvert fall trodde at de gjorde det. Men hva selve regelen gÄr ut pÄ har jeg ikke argumentert noe imot. NÄ hÄper jeg diskusjonen er dÞd, men selvfÞlgelig kommer noen til Ä blÄse det hele opp igjen og gjÞre en fjÊr til 100 hÞnsefarmer.

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #35 pć: 22. Juni 2006, 20:08 »
Hvordan skal det gÄ an Ä fÄ en offside pÄ corner? For det fÞrste mÄ ballen gÄ 3 cm framover, det kan ikke stÄ noen pÄ stanga Ä keeperen mÄ vÊre helt rÊva som ikke tar ballen nÄr den kommer rett mot han...

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Fotballregler
« Svar #36 pć: 22. Juni 2006, 21:17 »
Ja der har vi konklusjoen folkens!

"Det kan bare bli offside pÄ corner om keeperen er rÊvva"

Ehh?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonÊr nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen mÄ brenne pÄ et bÄl for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #37 pć: 22. Juni 2006, 21:20 »
Ja. For ballen mĂ„ jo gĂ„ forover for at det skal bli offside... Det er jo totalt umulig Ă„ fĂ„ offside pĂ„ corner, hvis ikke keeperen er rĂŠva. Å det skal en enormt presis skytter til for Ă„ slĂ„ en sĂ„nn corner. Å det kan ikke stĂ„ folk ved stolpen, alle mĂ„ vĂŠre bak spilleren. Å keeperen mĂ„ vĂŠre rĂŠva Ă„ ikke klare Ă„ ta ballen.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Fotballregler
« Svar #38 pć: 22. Juni 2006, 21:25 »
Hvor god keeperen er, er jo irrelevant med tanke pÄ offside-regelen!!!

Om han som tar corneren legger ballen sÄ langt ut fra streken som mulig, og slÄr den helt inn mot mÄl hvor det kun befinner seg en medspiller og keeperen, sÄ er det offside!

En keeper er ikke "rÊvva" kun fordi han glipper en ball nÄr han gÄr ut, eller om han velger Ä stÄ helt inne pÄ streken, eller om den som tar corner rett og slett slÄr den OVER keeperen og til sin medspiller. DA er det offside.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonÊr nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen mÄ brenne pÄ et bÄl for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #39 pć: 22. Juni 2006, 22:30 »
Dette er noe av det dummeste jeg har hÞrt pÄ lenge... Selvsagt gÄr det ikke an Ä blÄse offside pÄ corner...

1. Det er en regel som sier at det ikke er lov Ä blÄse offside pÄ corner...

2. Det er ogsÄ sÄ godt som fysisk umulig Ä fÄ det til om det sÄ hadde vÊrt mulig. Ikke en gang et lag i norsk 4 divisjon for kvinner er sÄ klÞnete at det hadde latt seg gjÞre...


Den som kan vise meg at det noen ganger har vÊrt blÄst offside pÄ en corner skal jeg sende en fin gave i posten... Eller en sum penger om jeg ikke finner noe fint Ä gi bort...

Dag Riise

  • Scouser
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #40 pć: 22. Juni 2006, 23:03 »
Offside pÄ corner finnes ikke, det er teoretisk umulig. Ballen blir slÄtt utover uansett siden den skal bli plassert pÄ streken. Det gÄr ikke ann Ä slÄ en corner fremover uten at ballen enten passerer linjen eller at den blir slÄtt litt utover. NÄr det ogsÄ finnes en regel som sier at offside pÄ corner ikke finnes sÄ kan vi vel si at den diskusjonen er avsluttet.

Men dersom en corner fÞrst blir slÄtt ut og sÄ kommer legget sÄ er det fullt mulig med offside. Men da er det ikke offside pÄ corner sÄ....
iverpool FC

plebbster

  • Gjest
Fotballregler
« Svar #41 pć: 23. Juni 2006, 00:41 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Offside pÄ corner finnes ikke, det er teoretisk umulig. Ballen blir slÄtt utover uansett siden den skal bli plassert pÄ streken. Det gÄr ikke ann Ä slÄ en corner fremover uten at ballen enten passerer linjen eller at den blir slÄtt litt utover. NÄr det ogsÄ finnes en regel som sier at offside pÄ corner ikke finnes sÄ kan vi vel si at den diskusjonen er avsluttet.


HjÞrnesparkmannen har 1/4 av en sirkel Ä legge ballen pÄ. Se tegningen min i fÞrste innlegg. Det hadde gÄtt hvis regelen hadde vÊrt slik.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #42 pć: 23. Juni 2006, 02:02 »
Det er i sÄnne trÄder som dette ein kan forstÄ koffer me blir kalla "SnÞaper" makan til idioti som enkelte har kommet med her er direkte flaut og pinligt hadde det vert pÄ Manu forum eller noe men her. Flaut.


Det er ikkje offiside direkte fra corner. Er det virkelig noken som forsatt har kapasitet til og nekte for dette ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Dag Riise

  • Scouser
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #43 pć: 23. Juni 2006, 03:27 »
Pleb; det skal jo utrolig mye til Ä slÄ en corner fremover fra - nesten - dÞd vinkel. Faktum er at jeg aldri har sett det skje. Og om det skulle skje sÄ spiller ikke det noen rolle. Siden det ikke er offside pÄ corner. Som Benson sa, er det noen som fortsatt tror det er offside pÄ corner?
iverpool FC

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Fotballregler
« Svar #44 pć: 23. Juni 2006, 13:51 »
Jeg tror det.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonÊr nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen mÄ brenne pÄ et bÄl for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.