20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager

Klopp
15 (65.2%)
Remi Garde
1 (4.3%)
Frank De Boer
7 (30.4%)

Stemmer totalt: 23

Skrevet av Emne: Hvem vil du se som vår neste manager?  (Lest 193418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #30 på: 06. Des. 2010, 22:26 »
Jeg kan ikke fatte om Oneil eller Jol vil ha jobben uten å fa garantier om penger til forsterkninger.
Tipper at begge går ut imorgen å sier at de har vært i samtaler med klubben men at lønnen var for lav, og at de ikke vil støtte treneren med transferpenger. Så ender vi opp med Beardsey fremover til Kinnear til slutt står igjen.

Einig. Viss mi skal ha O`Neill eller Jol so kjem dei til å setja fleire krav, med anna krav til ein viss sum pengar til kjøp. Og lønningane deiras vil eg tru er ganske so høge.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #31 på: 06. Des. 2010, 22:31 »
SOm jeg skrev i CH tråden, så vil jeg bli veldig overrasket hvis MON tar over. Husk at Fat Mike sparket Big Sam pga for kjip fotball...

Theo

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 583
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #32 på: 06. Des. 2010, 22:34 »
Håper vi en gang får vår versjon av denne :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #33 på: 06. Des. 2010, 22:35 »
SOm jeg skrev i CH tråden, så vil jeg bli veldig overrasket hvis MON tar over. Husk at Fat Mike sparket Big Sam pga for kjip fotball...

Husk at Fat Mike åpenbart ikke har sportslig kompetanse whatsoever.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #34 på: 06. Des. 2010, 22:46 »
Vel - det er ikke lett å glemme...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #35 på: 06. Des. 2010, 22:47 »
Takker. Martin O'Neill ville åpenbart vært en god ansettelse.

Støttes. Han er en helt fantastisk manager.

Jeg er ikke enig. Mener Martin O`Neill er en veldig oppskrytt manager.
Bare noen enkle stats fra tidligere Villa managere:
Ron Atkinson 43,26 i seiersprosent
Brian Little 41,46 i seiersprosent
John Gregory 43, 16 i seiersprosent
Graham Taylor 31,67 i seiersprosent
David O`Leary 35,88 i seiersprosent
Martin O`Neill 42,11 i seiersprosent

PS! Graham Taylor hadde en seiersprosent på 45,77 i sitt første opphold som manager i Villa på slutten av 80 tallet.

Greit at O`Neill løftet Villa litt etter svake perioder under Taylor og O`Leary, men faktum er at Villa stort sett alltid har vært og finne på øvre halvdel av tabellen, gjerne rett rundt UEFA cup plass, så O`Neill var ikke stort bedre enn hva Little og Gregory var. Little vant i tillegg Liga cupen med dem, noe Atkinson også gjorde. Sistenevnte førte dem også til 2. plass i serien om jeg ikke husker helt feil.

Kan også ta med at O`Neill brukte mye mer i transfermidler enn sine forgjengere. Gjerne på overprisede engelske spillere. Summene han brukte på transfermarkedet er ikke sammenlignbart med klubbens tidligere managere.
« Siste redigering: 06. Des. 2010, 22:50 av Frode »

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #36 på: 06. Des. 2010, 22:50 »
Fordelen med Jol er vell at han har en relativt høy stjerne i Nederland?
Vil kanskje styrke våre sjangser på å få gode spillere fra Nederland. Det samme kan vell sies om O`neill og britiske spillere.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #37 på: 06. Des. 2010, 23:06 »
Er fullt klar over at Martin O'Neill har brukt mye penger på overgangsmarkedet uten å få fantastiske resultater. Kunne godt også sluppet til flere unggutter som nå har fått flere sjanser. Så ser på han ikke som noen ideel manager.

Men etter en helt ufortålig sparking av Hughton så ville jeg vært positiv til en ansettelse av O'Neill. Mye bedre kandidat enn f.eks. Pardew som jeg er redd vi kan ende opp med. Har erfaring og fått gode resultater i flere klubber. Uansett så vil han  nok igjen ha mye penger å kjøpe for så jeg tviler på at det blir aktuelt.

maik assly

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #38 på: 06. Des. 2010, 23:23 »
Vil egentlig bare ha Hughton tilbake  ::) Men siden det ikke går er Jol det beste alternativet IMO.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #39 på: 06. Des. 2010, 23:26 »
http://www.dagbladet.no/2010/12/06/sport/fotball/premier_league/newcastle/peter_beardsley/14601802/

Tor-Kristian Karlsen med noen gode synspunkter rundt sparkinga og nyansettelse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #40 på: 06. Des. 2010, 23:32 »
Når det gjelder signeringer er vel Jol strået vassere enn Oneill. Berbatov alene slår jo alle Villas signeringer under Oneill.
I tillegg skal det sies at Oneill mistet garderoben på slutten og at det var flere spillere som var glad å se ryggen hans. Oneill har vel egentlig bare prestert skikkelig godt med Celtic, annet enn det som er å regne med han. I Leicester var han god, likt som CH. Står det mellom disse ville jeg lett valgt Jol, og ser det er flere Villa supportere som mener det ville vært katastrofe for oss om Oneill signerte.

I tillegg kan man jo ta med at denne twisten er planlagt. CH og Jol slutter i jobbene sine med timers mellomrom, klart dette har vært planlagt til minste detalj.

Håper MIke gir Jol pemnger så vi ender på en 10.plass-omkring, så får han heller selge klubben til en rik sjeik i sommer  ;D

Må ærlig innrømme at Jol letter litt på trykket for CH. Jeg så for med Pardew et øyeblikk her. Man blir depresiv av mindre

Edit: Ja jeg vet det staves O´Neill, men orket ikke å styre med disse bokstavene i hytt og gevær :P
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #41 på: 06. Des. 2010, 23:44 »
Må si jeg ikke er overbegeistra for MON kontra Jol ihvertfall. O'Neill brukte i Villa masser av peng på mer eller mindre etablerte britiske navn. På fire sesonger brukte han tilsammen 83 millioner pund - som er ganske heftig. Sjekk lista her!
I tillegg - Jol står også for en fotball langt mer attraktiv enn MON.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #42 på: 06. Des. 2010, 23:51 »
Når det gjelder signeringer er vel Jol strået vassere enn Oneill. Berbatov alene slår jo alle Villas signeringer under Oneill.

Må ærlig innrømme at Jol letter litt på trykket for CH. Jeg så for med Pardew et øyeblikk her. Man blir depresiv av mindre

Angående signeringer Jol gjorde i Tottenham tror jeg det var Damian Comolli som sto for dem, som på daværende tidspunkt hadde ansvar for det slike ting i Spurs. Jol maste jo i flere sesonger om å få inn en ving uten å får det.
Når det gjelder O`Neill mener jeg at han er grusom på overgangsmarkedet. Henter gjerne spillere han tidligere har trent og åpner sjelden opp for spillere utenfor de britiske øyene. Synes han betaler en voldsomt overpris for flere av spillerne han henter, men også O`Neill henter enkelte gode spillere. Jeg er bare ikke noe fan av måten lagene hans spiller på, og er heller ikke spesielt begeistret for han forutsigbare laguttak og bytter underveis og taktikk.

Pardew ville vært en katastrofe! Da tror jeg faktisk jeg ville blitt mindre misfornøyd med Kinnear. Men for all del, jeg håper begge disse 2 ikke blir nevnt mer om den ledige manager jobben hos NUFC.
« Siste redigering: 06. Des. 2010, 23:54 av Frode »

Snusflekk

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 426
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #43 på: 07. Des. 2010, 00:14 »
Jol, Defoe og Sneijder :o
Ja heia gutta!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du som vår neste manager?
« Svar #44 på: 07. Des. 2010, 00:15 »
Takker. Martin O'Neill ville åpenbart vært en god ansettelse.

Støttes. Han er en helt fantastisk manager.

Jeg er ikke enig. Mener Martin O`Neill er en veldig oppskrytt manager.
Bare noen enkle stats fra tidligere Villa managere:
Ron Atkinson 43,26 i seiersprosent
Brian Little 41,46 i seiersprosent
John Gregory 43, 16 i seiersprosent
Graham Taylor 31,67 i seiersprosent
David O`Leary 35,88 i seiersprosent
Martin O`Neill 42,11 i seiersprosent

PS! Graham Taylor hadde en seiersprosent på 45,77 i sitt første opphold som manager i Villa på slutten av 80 tallet.

Greit at O`Neill løftet Villa litt etter svake perioder under Taylor og O`Leary, men faktum er at Villa stort sett alltid har vært og finne på øvre halvdel av tabellen, gjerne rett rundt UEFA cup plass, så O`Neill var ikke stort bedre enn hva Little og Gregory var. Little vant i tillegg Liga cupen med dem, noe Atkinson også gjorde. Sistenevnte førte dem også til 2. plass i serien om jeg ikke husker helt feil.

Kan også ta med at O`Neill brukte mye mer i transfermidler enn sine forgjengere. Gjerne på overprisede engelske spillere. Summene han brukte på transfermarkedet er ikke sammenlignbart med klubbens tidligere managere.

Når var 12-16 plass euro league?? Syns jeg kan huske villa lå et stykke ned før MON, og etter han stakk datt dem ned igjen..