20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Kieron Dyer selges?

JA ... for faen
14 (26.9%)
NEI ... for Guds skyld (sikkert frisk snart nå)
38 (73.1%)

Stemmer totalt: 49

Avstemning er avsluttet: 25. Mai 2006, 19:34

Skrevet av Emne: Kieron Dyer  (Lest 58354 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Kieron Dyer
« Svar #30 på: 27. Mai 2006, 14:03 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sitat fra: "André Sylthe"
Tok det ikke personlig jeg... Poenget mitt var at selv om jeg selv ikke hadde gjort det, så ser jeg ikke noe stort problem med at andre gjør det... Det finnes langt dummere ting du kan gjøre i fylla...


Det er såklart uheldig om det forekommer, men når noen vurderer dette som like ille som å to ganger ha klart å slått ned kvinner på bar, må jeg le, for i mine øyne kan ikke det sammenlignes.

Nei, det er en ganske annen sak, og vi vet vel alle hvordan det er med de som har behov for å slå kvinner....
Uansett for å kommentere til A.Sylthe: det er et større problem at en person med kjendisstatus som PL spiller gjør noe sånn en at "mann i gata" gjør det!

Til Kristoffer (vigler litt frem og tilbake her nå): det som er gjort på russetreff (eller andre steder i heller *tvilsomme tilstander*) er gjort, og om ikke noe sånt så har også undertegnede sine svin på skogen for å si det sånn...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Kieron Dyer
« Svar #31 på: 27. Mai 2006, 14:10 »
Hehe, ja, slikt skjer :P
Men jeg forstår vel poenget ditt, og er helt enig at det ikke skal forekomme for en offentlig person som Kieron Dyer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Kieron Dyer
« Svar #32 på: 27. Mai 2006, 16:59 »
Det er selvsagt ikke heldig for omtalen hans, men han kunne gjort mye verre ting... Det er ingen som tar skade av det, og for å være helt ærlig tror jeg dama likte synet av kølla til Dyer. Om hun i det hele tatt har sett den...

Som nevnt tidligere, det hadde vært mye verre om han hadde slått ei dame eller voldtatt eller noe i den dur...

folesvert

  • Gjest
Kieron Dyer
« Svar #33 på: 27. Mai 2006, 17:44 »
... synes nå dette var dumt og det sier mye om Dyer som person. Selvfølgelig er det verre å voldta noen eller banke opp damer (og menn), men nå burde Dyer være mann nok til / og moden nok til å konsentrere seg å spille fotball igjen ... framfor å gå i offside med kølla framme.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Kieron Dyer
« Svar #34 på: 27. Mai 2006, 19:31 »
Kanskje vi burde selge Dyer hvis vi får en grei pris. Han går jo skadet mesteparten av tiden og har vært borti så mye rart utenfor banen at det bør være nok. Jeg tror kanskje at han blir solgt og. Hadde jo fått en grei pris for ham og Fat Fred sa jo at ''neste gang er det nok!'' da han ikke møtte opp på den æres-middagen til Sir John Hall (var det ikke det?).
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

folesvert

  • Gjest
Kieron Dyer
« Svar #35 på: 27. Mai 2006, 20:49 »
Vi får gjøre som denne supporteren gjorde for to år siden ... han la ut Dyer for salg på eBay http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/funny_old_game/3577000.stm

Journalisten

  • Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1221
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Kieron Dyer
« Svar #36 på: 28. Mai 2006, 15:49 »
Får vi £7-8 mill for Dyer bør vi være fornøyde. En skadeplaget, skandaleombrust, millionlønnhevende spiller, er ikke meg imot å selge. Selvfølgelig bør han få fortsette hvis han klarer å spille bra fotball i mer enn 30 kamper i året. Men da må han først begynne å gjøre det! Fremtiden hans nå etter den siste tidens hendelser, kombinert med andre ting som har skjedd tidligere, ser nok ganske mørk ut for vårt aldrende talent.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Kieron Dyer
« Svar #37 på: 28. Mai 2006, 17:13 »
Dyer er så god at jeg mener det vil være helt feil å gi bort en så forbanna god spiller til en av våre motstandere, bare fordi han alltid har hatt store skadeproblemer.

Men hvis vi tenker etter, hvor mange ganger har det egentlig skjedd at Dyer har vært så mye skadet at han knapt har spilt en kamp?
Det nærmeste vi kommer er sesongen 01-02, da han kun startet 15 kamper. Men Dyer var ikke den første som fikk sine skadeproblemer EKSTREMT forverret under Souness forrige sesong. Jeg blir direkte sjokkert om ikke dette bedrer seg under Roeder neste sesong. Og jeg vil med andre ord også bli sjokkert dersom ikke Dyer spiller rundt 20 kamper neste sesong. Og det er, for Dyer, et brukbart antall kamper. Og nok kamper til at han vil vise hvor god han er.

Jeg oppfatter Dyer i liten grad som en troublemaker. Han kan sikkert være litt vanskelig iblant, men jeg oppfatter han som en ærlig type som stort sett vil alt og alle godt. Presset på sentralmidtbanen vil bli mindre om vi vet vi har skikkelig god backup. Jeg ser for meg en spennende duell mellom Dyer og Emre om plassen ved siden av Parker neste sesong.

Jeg vil under ingen omstendigheter cashe inn på en så vanvittig god spiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

folesvert

  • Gjest
Kieron Dyer
« Svar #38 på: 28. Mai 2006, 17:37 »
Jeg regner med at Dyer tjener omtrent 30 millioner kroner. Pr. idag tjener han det for å sitte på en egometersykker og vifte med pikken i tide og utide. Skal han spiller bare 20 kamper vil det si 1,5 millioner pr. kamp. Det mener jeg andre klubber kan betale han. Vi kan bruke penger på seriøse spillere som trener og vil spille fotball. Dyer blir jo mer og mer lik han nederlenderen på Chelsea som tjente masse millioner i året og kun lå på treningsstudioet og pumpa jern og damer.

Agurksaft

  • Gjest
Kieron Dyer
« Svar #39 på: 28. Mai 2006, 17:59 »
Det er utruleg vanskeleg å setta ein pris på Dyer med tanke på potensialet, bråket og skadane.
Men med tanke på at me ein gong kunne få 25 mill pund for han så må me vertfall uansett skrekk scenario få MINST det siste sifferet no.
Med tanke på at Vieira og Nistelrooy no ligg i ein prisklasse på 6-8 mill pund om eg ikkje tek feil.

folesvert

  • Gjest
Kieron Dyer
« Svar #40 på: 28. Mai 2006, 19:07 »
... tenkt hadde vi solgt Dyer for 25 millioner pund! Det hadde vært århundrets salg med tanke på alle skadene, bilturene, gruppesexhistoriene, voldtektsanklagene og blottingen.

... den som bare hadde visst da det vi vet i dag!

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Kieron Dyer
« Svar #41 på: 28. Mai 2006, 19:48 »
Sitat fra: "Joakim"
Dyer er så god at jeg mener det vil være helt feil å gi bort en så forbanna god spiller til en av våre motstandere, bare fordi han alltid har hatt store skadeproblemer.

Men hvis vi tenker etter, hvor mange ganger har det egentlig skjedd at Dyer har vært så mye skadet at han knapt har spilt en kamp?
Det nærmeste vi kommer er sesongen 01-02, da han kun startet 15 kamper. Men Dyer var ikke den første som fikk sine skadeproblemer EKSTREMT forverret under Souness forrige sesong. Jeg blir direkte sjokkert om ikke dette bedrer seg under Roeder neste sesong. Og jeg vil med andre ord også bli sjokkert dersom ikke Dyer spiller rundt 20 kamper neste sesong. Og det er, for Dyer, et brukbart antall kamper. Og nok kamper til at han vil vise hvor god han er.

Jeg oppfatter Dyer i liten grad som en troublemaker. Han kan sikkert være litt vanskelig iblant, men jeg oppfatter han som en ærlig type som stort sett vil alt og alle godt. Presset på sentralmidtbanen vil bli mindre om vi vet vi har skikkelig god backup. Jeg ser for meg en spennende duell mellom Dyer og Emre om plassen ved siden av Parker neste sesong.

Jeg vil under ingen omstendigheter cashe inn på en så vanvittig god spiller.

Vel vel.... I forhold til det Dyer tjener, vist det som står her stemmer noenlunde, er han en enorm utgift for klubben vår i forhold til det klubben tjener på ham som en ressurs...
Jeg tror at sånne som Dyer må bort og de utgiftene brukes på andre og mer fornuftige måter dersom Newcastle skal bli en av de aller beste klubbene i England igjen (det begrunner vel også delvis hvorfor jeg er imot å hente tilbake Woodgate, selv om vi tar det på en annen tråd).

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Kieron Dyer
« Svar #42 på: 28. Mai 2006, 21:48 »
Jeg gir blanke faen i hva Dyer tjener.
For meg er han verdt hvert pund.
Og han er i mine øyne uerstattelig sportslig sett.

Men hvis Dyer er like mye skadet neste sesong får vi se om jeg kanskje kan vurdere å endre syn. Men det nekter jeg å tro at han er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Kieron Dyer
« Svar #43 på: 29. Mai 2006, 11:05 »
Helt enig J
Han er en enorm ressurs når han spiller. rett å slett uerstattelig.
Who else...... Alan Shearer

Journalisten

  • Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1221
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Kieron Dyer
« Svar #44 på: 29. Mai 2006, 13:34 »
Sitat fra: "NUFranC"
Han er en enorm ressurs når han spiller. rett å slett uerstattelig.


Jeg vil ikke gå så langt som å si at han er uerstattelig. For det er han nok ikke. Men jeg må jo innrømme, etter å ha lest diverse argumenter her, at det kan være lurt å beholde en Kieron Dyer i klubben som vil kjempe om plassen på sentral midtbane. Men hvis det overhodet ikke fungerer for Dyer neste sesong, ser jeg ikke noe poeng i at det er Newcastle som skal betale lønna hans. Det mener jeg helt ærlig.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!