20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 455139 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2595 på: 04. Sep. 2013, 20:25 »
Vil nok rangere Petric foran Ameobi, ergo forsterker han oss.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2596 på: 04. Sep. 2013, 20:33 »
 :gp:

Kanskje ikkje sjokk at eg er enig med Anders, da eg lanserte Petric i denne tråden. Problemet er JoKe neppe ser det sånn.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2597 på: 04. Sep. 2013, 20:49 »
Haha. Uansett føler jeg det vil være en vits av en signering når vi burde kjøpt spillere som kan forsterke førstelaget vårt, ikke folk som kan overta som back-up for Ameobi.
Petric ville vært bedre enn Ameobi, men jeg kjenner jeg ville blitt trist over hvordan vi opererer i transfervinduet da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2598 på: 04. Sep. 2013, 21:29 »
Jeg tar gladelig imot en free transfer hvis vedkommende forsterker troppen. At vi har operert jævlig dårlig i vinduet er så sin sak, da får vi heller redde stumpene på gratismarkedet, hvis det er det som trengs for å unngå katastrofen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2599 på: 05. Sep. 2013, 14:47 »
Ble desverre ikke overrasket av transfersommeren igjen. Regner det blir panikk i januar. Forhåpentligvis ett like vellykket som januar i år.
Who else...... Alan Shearer

roxdaddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 450
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2600 på: 06. Sep. 2013, 07:22 »
Beklager om dette allerede er diskutert...

Hva tenker folk om at vi de to siste sesongene egentlig har forsterket mer januar enn på sommeren. Er dette ren tilfeldighet, eller kan det tenkes at Ashley i tillegg tenker han kan få mer "bang for the buck" i januar? Da er ikke så mange klubber er like aktive, noe som igjen fører til at priser ikke kan presses opp på samme måte.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2601 på: 06. Sep. 2013, 11:15 »
Da er ikke så mange klubber er like aktive, noe som igjen fører til at priser ikke kan presses opp på samme måte.

Snu det på flisa. Det er færre klubbar som er aktive, og derav har selgande klubb (gitt at dei ikkje er i ein prekær økonomisk situasjon) eit større rom for å presse prisen opp. Jf. Carroll til Liverpool, som var desperate og der Newcastle fekk pressa opp prisen 10 mill pund på få timar. "Too much money chasing too few goods" i økonomitermar. 

Eg trur Ashley handlar utifrå kvar Newcastle kan forvente å ende opp på tabellen. Cissé inn for å sikre oss Europa-cup (= meir inntekter), transferbonanza sist januar for å unngå nedrykk (for å sikre Ashley frå gigantisk inntektstap).

Ligg vi trygt plassert midt på tabellen rundt nyttår blir det nok mindre aktivitet, enn dersom vi ligg rundt 6-7. plass eller 16.- 17. plass.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2602 på: 06. Sep. 2013, 22:59 »
Carroll salget var jo en direkte effekt av at Torres gikk til Chelsea. Det vil alltid være dominoeffekter, som f.eks. teorien om at Wenger slapp Gervinho til Roma så Lamela kunne bli tilgjengelig for Spurs så de kunne selge Bale til Madrid og åpne opp for Ozil til Emirates.

Tror nok det er enklere å få billigere spillere i januar, spesielt de som har 1,5 år igjen av kontrakten og uttrykker ønske om å dra kontra om de har 2 år igjen og er på vei inn i starten på en sesong. Men generelt er nok hvert overgangsvindu noe spesielt. Denne sommeren har nærmest vært unik pga dominoeffekter og voldsomt mange nye managere i storklubber. Når hele Premier League har titalls millioner på bok så er det klart at å hive seg inn i kampen mot Bony, Wolfswinkel osv vil presse prisen opp.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2603 på: 09. Sep. 2013, 10:24 »
Det lukter litt ønsketenkning for meg at Januar-vinduet er et bedre vindu å handle i enn sommervinduet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2604 på: 09. Sep. 2013, 10:42 »
Ikke når man jakter spillere med 6mnd igjen av kontrakten og som man kan få for småkroner.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2605 på: 09. Sep. 2013, 10:48 »
Greitt nok. Men det spørs hvor mange av disse som passer klubbens transfer policy OG ikke får et bedre tilbud fra enn mer attraktiv klubb.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2606 på: 09. Sep. 2013, 11:01 »
Fikk hentet jo to av de i januar som var. Skal ikke se bort i fra at vi blir enige med Gomis om en pre-kontrakt for så å tilby Lyon noen mill for å hente han med en gang.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2607 på: 09. Sep. 2013, 12:20 »
Newcastle jobbet også iherdig med å få på plass folk i tide. Og da fortrinnsvis franskmenn, slik at integreringen ville gå enklere enn med engelskmenn. Nå forteller Bafetimbi Gomis at han var klar for en overgang til Tyneside, men så ønsket Newcastle at han skulle gå ned i lønn for at overgangen skulle gå i orden. Dermed gikk det hele i vasken, skriver Le 10 Sport.


NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2608 på: 09. Sep. 2013, 12:22 »
Sjekk Bilder av denne målmaskinen vi blir linket med.

Alfred Finnbogason

Shearer 2
Who else...... Alan Shearer

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2609 på: 09. Sep. 2013, 14:30 »
Når jeg ser nederlandske spisser med god målscoringstatistikk tenker jeg alltid på Alfonso Alves. Men jeg har ikke sett spilleren så skal ikke dømme han. Det er jo mye bra som har kommet fra Nederland. En type jeg gjerne skulle sett i PL er Jordan Rhodes, men det virker jo ikke som vi vil kjøpe slike spillere dyrt.