20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 524985 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2580 på: 03. Sep. 2013, 13:38 »
Akkurat nå har jeg den innstillinga at jeg er litt skitt au. Vi fikk ingen, men vi mistet ingen heller. Nå er det på tide å stille seg bak de vi sender utpå når kampene sparkes igang, og jeg vil igjen vri min frustrasjon over på at Jonas har klippekort, og at ameobi løper like raskt som en palle med stein.  :toon:

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2581 på: 03. Sep. 2013, 13:40 »
Så noen folk er fornøyd med stallen altså og noen har forsatt trua på pardew. Samme stall som var innblandet i nedrykkstriden sist sesong. Det burde jo ringt en bjelle i hue til Ashley at enten så er stallen for dårlig og må forsterkes eller så må treneren gå fordi han gjorde en for dårlig jobb med de spillerne vi har. Nå er jo ingenting skjedd med unntak av Remy.

Fornøyd og fornøyd. Stallen pr dags dato er IKKE optimal, langt ifra,  men den bør være for god til å rykke ned også. Newcastle United skal selvfølgelig sikte mye høyere enn bare å overleve i PL, men sånn som forrige sesong utartet seg, så måtte jo det bli målsetningen, og det ble jo også gjort grep i januar. Så får man heller bygge videre på det denne sesongen.

Det er jo liksom måte på hvor mye man skal svartmale også!
Hva var egentlig folks realistiske forventninger til deadline day?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2582 på: 03. Sep. 2013, 14:57 »
Dagbladet skriver om oss:

Kinnear-flopp
Det er nok vanskeligere å slukke raseriet blant Newcastle-supporterne.

Tidligere i sommer var de, for å si det meget forsiktig, skeptiske til ansettelsen av Joe Kinnear som sportsdirektør. Men Kinnear fnøs av kritikken da han ga et friskt radiointervju i midten av juni. Kinnear mente han var rett man til å ha øverste ansvar for spillerkjøp i klubben.

- Jeg hørte en dum kommentar om «hvem kan jeg få tak i?» Jeg kan åpne døre til hvilken som helst manager i verden, alle, det er forskjellen. Jeg har brukt hele livet mitt på å snakke med Alex Ferguson, uke inn og uke ut. Jeg kan plukke fram telefonen når som helst på døgnet og snakke med Arsene Wenger, eller hvilken som helst manager i ligaen. I alle divisjoner, sa Kinnear.

Fasiten i løpet av sommeren er franske Olivier Kemen, som fylte 17 like etter at han kom til klubben i juli, og et sesonglangt lån av Loic Remy, som rykket ned med QPR sist sesong.

Det er kanskje en trøst at klubben klarte å beholde Yohan Cabaye - eller «Kebab» som Kinnear kalte ham i nevnte radiointervju - til tross for at franskmannen har nektet å spille kamper i forsøket på å bli solgt. Nå sitter manager Alan Pardew igjen med jobben med å motivere Cabaye til å prestere videre i Newcastle-drakta.

Tremblem

• Gjest
« Svar #2583 på: 03. Sep. 2013, 15:08 »
Hadde ikke store forventninger til dette vinduet, men ut fra uttalelser gjort av Kinnear og Pardew i sommer, er det helt rimelig å kunne forvente signeringer. Når man har x-antall hundre millioner i ekstra inntekter med den nye avtalen, og klubber som Cardiff, Norwich, Southampton og Swansea henter spillere av god kvalitet, må man kunne forvente at en klubb som Newcastle viser litt ambisjoner.

Personlig hadde jeg vært kjempefornøyd med Douglas inn som free transfer, han må da være bedre enn Williamson og Saylor, samt en spiss til. Fatter ikke at Newcastle ikke prøvde seg på Bony, eller prøvde å få tak på Lukaku i går?

Må også ærlig innrømme jeg ble skuffet over at vi ikke klarte å kvitte oss med Cabaye! Men, må ha vært en reality-check for han og, når Arsenal ikke gidder by mer enn ca. 10 mill. Han er ikke så god, og midtbanen med Sissoko og Anita mener nå jeg viser lovende takter.
« Siste redigering: 03. Sep. 2013, 15:18 av Tremblem »

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2584 på: 03. Sep. 2013, 15:30 »
Det som forbanner meg mest med JoKe er at klubben var enig med Douglas, og han sa nei til han pga andre transfersmål. Nå sitt me her 3.september uten nokon av dei tranfersmålene til JoKe, da blir den "nei" til Douglas berre heilt på tryne. Da han var gratis, og hadde gitt oss ein god bredde i forsvaret. S.Taylor er skadet rett som det er, og Willy holder ikkje nivået.

Mortinho

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2585 på: 03. Sep. 2013, 16:09 »
Hvordan er klausulene til Remy? Har vi opsjon der uansett om qpr rykker opp eller ikke? Føler denne signeringen har gått litt i glemmeboken fordi han er på lån. Hadde vi kjøpt en 10mp++ spiss so måtte vel han bli brukt som første valg og tviler på cisse,Remy eller gouffran vil sitte så veldi lenge på benken før det blir sutring. Føler selv vi stiller meget sterkt i angrep uansett hvilken formasjon vi bruker. Men rekner med det vil ta litt tid å finne ut hvordan ben arfa,Remy,gouffran og cisse(og ameobi's) skal fungere best sammen. Men alt i alt har vi minst 15 meget gode spillere og vi har kvittet oss med mye daukjøtt som gjør stallen litt tynn og skadeutsatt. Men ser heller at unge talent kommer inn enn perch og Willy når vi får en skade. Vi har f.eks 4 gode backer nå og 2midtstoppere som kan spille back i tillegg(+Anita). På sentral midt har vi også veldi mye kvalitet og flust i landslagsspillere. Rene vinger er vel kanskje tynnest men også der har vi mange spillere selv om flere er ute med skade for tiden. Vi har vel og 5 spisser?  Føler det er midtstopper plassen det er tynnest for tiden. Menmen eg dømmer ikke laget etter 3 kamper. Ser mange pool fans har startet å feire seriegullet allerede

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2586 på: 03. Sep. 2013, 16:41 »
Nå som skuffelsen etter manglende spisskjøp har begynt å legge seg, så har jeg landet på å fokusere på det positive: Vi har en gruppe spennende unge spillere som vil kunne få muligheten til å vise seg frem i år! Det teller da i det minste noe :)

StP

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2587 på: 03. Sep. 2013, 16:50 »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2588 på: 03. Sep. 2013, 17:27 »
Sesongen eg blei Nufc fan brukte Newcastle desidert mest penger i PL. Årets sesong har nufc brukt desidert minst :-\  Men men er bare knappe 30-40 millioner pund opp til transferbudskjettet til Southamton og Cardiff :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2589 på: 03. Sep. 2013, 21:42 »
Problemet slik jeg ser det er at vi har måttet tåle å bli utmanøvrert av en klubb som Swansea for en spiss som Bony. Det er litt tungt å svelge.

Ellers - forøvrig var det ikke slik at man kunne forvente at det skulle regne spillere med det januarvinduet vi har. Men ansettelsen av f'ings JoKe og de uttalelsene den udugelige idioten presterte komme med gjør alt til en ren vits når vinduet er stengt. Det kommer en ikke bort fra. Og irritasjon over hvor forbanna unødvendig det var å ansette en slik fjott legger seg ikke med det første. At han åpna med å sperre overgangen til Douglas sier vel en hel del. En udugelig vits.

Ellers er det samme visa. En Pardew som åpenbart selv ønsker flere forsterkninger, men som gradvis nedjusterer ambisjoner og antall transfermål i løpet av vinduet. Og selvfølgelig står han i skjærsilden og forsvarer vinduet vårt i en slik flau pressemelding som vi ser ovenfor her. Stakkars mann.

Generelt sett er det en komedie vi har sett før. Men etter en viss mengde etterfølgere daler etterhvert kvaliteten til det flaut dårlige. Intet unntak her altså :)

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2590 på: 03. Sep. 2013, 23:07 »
Godt oppsummert Kristoffer!

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2591 på: 04. Sep. 2013, 09:15 »
Mladen Petrić står forsatt uten kontrakt. Kan han være noko? Hugser han var meget god for Fulham i starten verdt fall.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2592 på: 04. Sep. 2013, 10:30 »
Har også tenkt litt på Petrić. Kan godt vere eit alternativ.

Benayoun er vel også free agent, og det er ikkje så lenge sidan han var ein svært solid spelar. Tenk tilbake på 4-4-kampen mot Arsenal då han var heilt enorm. Skadeutsett dei seinare åra, men risikoen er minimal om vi gir han ei kontrakt ut sesongen. Kreativ, smart og med PL-erfaring? Ja til Yossi, seier denne observatøren.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2593 på: 04. Sep. 2013, 18:05 »
Petric hadde vært super på en ett års signering tror jeg. Gjør han suksess kan han være aktuell for et år til. Det som hadde gjort den signeringen bra er at han jo er en god fotballspiller, samt at denne sesongen er en stor gulrot. Masse erfaring har han også. Positiv!

Hva med Craig Gordon! Hadde det ikke vært litt deilig å hente en eks-sunderland spiller (dyr var han dessuten) og gjøre han til en suksess? ;)

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2594 på: 04. Sep. 2013, 20:02 »
Som Pardew sier :There is no point bringing in new players unless they can improve us and take us forward.

Kan ikke se at noen spillere som er uten kontrakt for øyeblikket kan styrke oss.