20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 184157 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #675 på: 26. April 2012, 14:39 »
Jeg er overbevist om at Bayern tar Chelsea. Tror Chelsea hadde stått bedre til Real Madrid.

Bare nysgjerrig; noen grunn til at du tror dette? Spesielt med tanke på det suspensjonsgrunnlaget som ligger hos Bayern nå...

Chelsea sliter mer med suspensjoner enn hva Bayern gjør.

Om som nevnt over her, hjemmebanefordelen gjelder ikke bare publikum. De kjenner banen, de kjenner garderobene osv.

Men det viktigste punktet til hvorfor Bayern mest sannsynlig vinner, er jo fordi de er det klart beste laget!

Men cup er cup. Vinner Chelsea så har de fortjent det... På sin måte. Så får vi heller grine oss til søvns de neste ukene om vi skulle klare 4. plassen.
Same old Shearer, always scoring!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #676 på: 26. April 2012, 15:17 »
"Hands-diskusjonen" burde vel vært i denne tråden ::p

Men ja, var feil i begge ender. Dommeren virka god ellers, men noen avgjørende feil. Som Alaba nå får svi for, ved ikke å få spilt finalen
Same old Shearer, always scoring!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #677 på: 26. April 2012, 16:20 »
Det jeg så av situasjonen med Alaba, synes jeg det er straffe. Unaturlig posisjon. Men gult er jeg uenig i..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #678 på: 26. April 2012, 16:21 »
Jeg er overbevist om at Bayern tar Chelsea. Tror Chelsea hadde stått bedre til Real Madrid.

Bare nysgjerrig; noen grunn til at du tror dette? Spesielt med tanke på det suspensjonsgrunnlaget som ligger hos Bayern nå...

er Chelsea noe mindre rammet enn Bayern da?
Du vet at fotball er et spill på 2x45 hvor tyskerne vinner til slutt? :-)

roxdaddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 450
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #679 på: 26. April 2012, 16:33 »
Noen som vet hvordan det ligger an med skadesituasjonen til Bayern? Kommer Rafinha tilbake som back til finalen kanskje? Da blir vel ikke Alaba savnet i stor grad. (Regner med Rafinha er skadet, da han ikke har spilt på en stund). Hva annet av backer og midtstoppere har Bayern som kan steppe inn?

Edit: Ser han var på benken mot Real, så da befinner han seg nok som høyreback i startoppstillingen mot Chelsea, mens Lahm blir venstre. På midtbanen kommer sikkert Tymoshchuk inn for Gustavo. Da gjenstår stopperplassen. Er Van Buyten i slag?
« Siste redigering: 26. April 2012, 16:38 av roxdaddy »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #680 på: 26. April 2012, 17:20 »
Så enkelt tar ikke jeg på. Blir vi nr 4 nå og ikke får Champions league så kommer jeg til å koke over. Er så viktig for oss få Champions league at jeg klarer ikke uttrykke hvor viktig det er.
Uansett hvem som hadde spilt i den finalen, så kunne ikke vi på noen som helst måte styrt utfallet av den kampen. En finale lever alltid sitt eget liv. Vi har overhodet ingen garanti for at Real Madrid ville slått Chelsea i finalen. Og vi har overhodet ingen garanti for at Chelsea slår Bayern. Det eneste vi kan gjøre er å konsentrere oss om vår egen skjebne. Det er helt og fullt i våre egne hender. Skulle vi få fjerdeplassen vil det være en stor seier, uansett hva som skjer i München den 19. mai.

Det vil være fantastisk om vi skulle få CL, men skulle det gå så ille at vi blir nummer fire og likevel bare får EL, så må vi ta det som det kommer. En skuffelse vil det helt klart være, men likevel langt over all forventning. Jeg for min del er strålende fornøyd med å bli dårligst nummer 6, og skulle vi bli topp 4 vil det være en helt vanvittig bra bonus.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #681 på: 26. April 2012, 17:38 »
Du vet at fotball er et spill på 2x45 hvor tyskerne vinner til slutt? :-)

Fin forklaring av selve spillet av Lineker det ja.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #682 på: 26. April 2012, 20:17 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3385074.ece

Synd at denne gutten ikke spiller finalen :(
Fantastisk spiller.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #683 på: 26. April 2012, 22:53 »
Jeg er overbevist om at Bayern tar Chelsea. Tror Chelsea hadde stått bedre til Real Madrid.

Det tror jeg også. Mourinho beviste nok en gang igår at han er særdeles forsiktig/defensiv når det gjelder som mest. Noen ganger lykkes det andre ganger ikke. Overraskende at Bayern Munchen over 2 kamper var såpass mye bedre spillemessig enn Real Madrid synes jeg. Hadde forventet meg mye mer av Real på Santiago Bernabeu.


Synes Bayern Munchen får altfor lite kred for det de gjør idag og har gjort opp igjennom tidene. Er jo uten tvil ett av Europas aller beste lag og er jo en klubb som alltid er å regne med i CL. Barcelona får mye skryt for talentsatsinga og måten de spiller fotball på, men jeg må si at Bayern Munchen ikke er så mye dårligere på de områdene. Med egenproduserte spillere som Muller, Contento, Kroos, Badstuber, Schweinsteiger og Lahm gror det jevnt og godt i de yngre rekker der også.
Spillemessig er Bayern Munchen et av de morsomste lagene å se. Angrepsrekka er kanskje den beste i verden med god støtte fra noen særdeles offensive backer.


Drømmefinalen hadde vært Bayern Munchen - Barcelona. 2 offensive lag som ikke er redde for å sende spillere i angrep. Men blir spennende å se hva Chelsea sine vikarer i forsvarsrekka vil klare å takle Robben, Ribery, Gomez og resten av det stjernespekkede Bayern laget.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #684 på: 26. April 2012, 23:53 »
Ribery/Robben vs Bosingwa. lol
Same old Shearer, always scoring!

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #685 på: 27. April 2012, 10:17 »
Jeg føler at det er chelsea sin tur i år til å vinne CL,, de hadde "uflaks" under Mourinho som ikke tok denne pokal med seg til london. Men håper at det er bayern som tar dette, men i en finale kan alt skje.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #686 på: 27. April 2012, 10:17 »
Sky Sports ‏ @SkySports

Pep Guardiola is telling the Barcelona players that he will be leaving his position as coach in the summer.

Trist..

Peter

  • Gjest
Sv: Champions League
« Svar #687 på: 27. April 2012, 12:34 »
Ohh, happy days! Naa faar vi se hvor god Messi er med en ny trener!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #688 på: 27. April 2012, 13:02 »
Wow! Du står virkelig på Peter

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #689 på: 27. April 2012, 13:29 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida