20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton 5/11 kl 13.45  (Lest 53747 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton 5/11 kl 13.45
« Svar #360 på: 05. Nov. 2011, 18:22 »
Noen som så manu kampen?  Hvordan var de?

Chelsea og Liverpool imponerte ikke idag :)

Gleder meg til  Qpr - City.. Greit å se hva vi har i vente.

Manutd imponerte ikke, de gjorde det de skulle, og Sunderland var ikke akkurat noe superlag de heller...en JÆVLIG kjedelig kamp!

Er ikke akkurat ofte manu imponerer.. Jævla drittlag
Same old Shearer, always scoring!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 05. Nov. 2011, 18:27 »
Finner nok typisk nok formen til de skal møte oss :thumbd:

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #362 på: 05. Nov. 2011, 18:31 »
Er ikke akkurat ofte manu imponerer.. Jævla drittlag

I starten av sesongen imponerte dem meg, i flere kamper, og 8-2 mot Arsenal sier vel sitt.
Blir du ikke imponert av det så sier vel det mest om deg, men i det siste har Manutd hangla, og dem har vært relativt dårlig.
Et par skader i landslagspausen og den "dårlige formen" fortsetter så kan vi øyne noe på old trafford!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 05. Nov. 2011, 18:59 »
Jeg kommer med poenget ja hver gang Tayls gjør slike feil. Og siden han nå har hatt fem store i løpet av 11-spilte, så sier det seg selv at det blir litt diskusjoner rundt det.

Her beviser du vel egentlig at du har en agenda mot S. Taylor da du teller de personlige feilene han gjør.......
Eller har du lignende statistikker på noen andre av NUFC spillerne også?

Jeg tror at når du tenker deg om blir det litt feil å kritisere S. Taylor i den nevnte situasjonen. Når i tillegg Simpson også faller av og du sier at det også er S. Taylor sin feil blir det...... ja... et eller annet tull...... Det tror jeg du skjønner selv.

At du ikke har sansen for S. Taylor er en ærlig sak det, men det blir feil å prøve å forsvare det ved å tillegge han skyld for alt mulig.
Faktum er jo at NUFC har et av de beste forsvarene i PL for øyblikket. Motstanderne slipper omtrent ikke til og samhandlingen mellom leddene sitter utrolig godt. Jonas er fantastisk i den defensive delen hver bidige kamp og Coloccini og S. Taylor er bunnsolide uansett hvem som spiller sentralt på midtbanen. Det defensive har sålangt sittet utrolig godt, selv med Pardew sin 4-4-2 formasjon. Er jo uten tvil mye mer krevende å spille soneforsvar i enn formasjonen (4-3-3/4-5-1) flere av de andre topplagene bruker.

På den offensive biten har vi en del å gå på fremdeles. Men tror det vil bedre seg når/om vi får Ben Arfa tilbake i storslag og spillerne har fått litt flere kamper sammen.
Savnet av Obertan var så absolutt tilstede idag, og jeg håper inderlig han rekker den neste kampen mot ManCity. Da er jeg ganske sikker på at hans hurtighet kan være til stor nytte. Typisk at han ble skadet etter sin kanskje beste kamp for NUFC i forrige runde mot Stoke. Ellers så trenger vi også Cabaye og Tiotè når vi nå skal møte de 3 "store" på rekke og rad.

Så langt denne sesongen er det veldig morsomt å følge NUFC og det er absolutt ingen lag jeg direkte frykter å møte. ManCity i neste kamp kan forsøke å ta skalpen på NUFC, men jeg er ganske sikker på at de ikke vil få noen enkel kamp. De imponerer heller ikke nevneverdig mot QPR nå.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 05. Nov. 2011, 20:52 »
Jeg kommer med poenget ja hver gang Tayls gjør slike feil. Og siden han nå har hatt fem store i løpet av 11-spilte, så sier det seg selv at det blir litt diskusjoner rundt det.

Her beviser du vel egentlig at du har en agenda mot S. Taylor da du teller de personlige feilene han gjør.......
Eller har du lignende statistikker på noen andre av NUFC spillerne også?

Det grovheten på feilene jeg reagerer på. Alle kan gjøre småfeil av og til. Tayls gjør mye godt, men enten du liker det eller ikke så er det taylor som har gjort de groveste feilene i forsvaret vårt. Colo var f.eks ikke 100% patent på målet mot Villa, men jeg kategoriserer ikke det som en grov feil. Grove feil er for meg målsjanser som oppstår pga av at forsvaret ikke er fokusert 100% og slipper til en mulighet som lett kunne vært unngått:

La meg ta eksempler:

* La den ENESTE wiganspilleren innenfor 16m gå opp UPRESSET fordi Tayls så  på ball i stedet for å fokusere på spilleren innenfor sin sone
* Felle en Wolves-spiller som var på veg vekk nede ved dødlinja. Soleklar straffe som vi slapp unna. Tayls skulle selvsagt bare ha presset spilleren vekk fra 16m.
*Følger ikke Colo som har ansvar for å sette offsidelinja og slipper på denne måten Saha gjennom. Og følger han ikke linja, så skal hvertfall ikke prøve å sette Saha offside i siste sekund.
*Ruser inn i Adebayor når han allerede har slått ballen alt for langt foran seg. Cabaye må ta på seg delskylden her.
*Slipper Bent gjennom fordi han rett og slett bommer på ballen

Alle disse situasjone kunne glatt vært unngått om Tayls hadde KONSENTRERT seg litt mer. Han bryter elementære regler i fotball: midstopperen vendt mot ballen setter linja, aldri takle en spiller som er på vei bort fra mål, og fokuser på spiller i stedet for ball. Eller mener du disse glippene var bagateller?Mener du det, så er det greit. Da er vi bare uenige i definisjonen av grove feil. Uansett tifeldigheter, litt flaks og udyktighet fra motstanderens side som gjør at vi ikke har blitt straffet hardere for de feilene. Og da ville ikke forsvaret vårt sett så patent ut. I nedrykssesongen husket jeg at vi alltid ble straffet for disse tabbene.
« Siste redigering: 05. Nov. 2011, 21:08 av Thomas »

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 05. Nov. 2011, 21:04 »
Det greit nok at Taylor har småfeil av og til. De alle fleste mål i fotballkamper kommer av at forsvarerne gjør feil. De som gjør minst feil pleier ofte å vinne. Hvis vi skal finne en stopper som ikke gjør de feilene du nevner i ny og ne må vi kjøbe en verdensklassestopper.

Noen som vet noe mer om skadene idag?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #366 på: 05. Nov. 2011, 21:34 »
Synes Saylor har gjort det veldig bra.
Søte, søte blekkspruter.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 05. Nov. 2011, 21:37 »
Det greit nok at Taylor har småfeil av og til.

Det er nettopp det jeg er uenig i. Feilene jeg har nevnt ovenfor er GROVE, som han kunne ha unngått. Men ellers, som King P sier, var Taylor strålende. Han må bare luke vekk de konsentrasjonsglippene. Bedre lag straffer oss brutalt for slike feil.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #368 på: 05. Nov. 2011, 21:42 »
Tilogmed Vidic har store feil på repertoaret. Det gjelder bare å ha flaks nok så det ikke gjør noe på poengfangsten.
Søte, søte blekkspruter.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 05. Nov. 2011, 21:42 »
Hva med baklengsmålet mot Fulham? Elendig duellspill av Coloccini. Og hva med baklengsmålet mot Villa?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #370 på: 05. Nov. 2011, 21:53 »
De er ikke Taylor sitt ansvar og er dermed antageligvis ikke grove feil eller verdt å fokusere på.  ::)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 05. Nov. 2011, 21:53 »
Hva med baklengsmålet mot Fulham? Elendig duellspill av Coloccini. Og hva med baklengsmålet mot Villa?

Fortsatt ikke abc-feil. Som Claus sa - og jeg er enig i hans evaluering - Colo kunne ha gjort bedre, men det var heller ikke en grov forsvarsglipp. Ballen spratt inn i Colo og ramlet rett ned i føttene på Anglabanglahor. Tayls tabber er like unødvendig som Tiotes driblinger innenfor egen 16meter. Han også han gjorde en kardinalfeil: aldri drible innenfor egen 16m. I fjor ble vi straffet for den feilen mot Burn. I år slapp vi unna, takket være Krul. Og jeg blir like forbannet når Tiote gir bort slike sjanser, fordi de er så forbanna unødvendige.

Juma

• Gjest
« Svar #372 på: 05. Nov. 2011, 21:56 »
Hallo??? Hvem bryr seg??

STFU og nyt seieren. 3 seiere på rad nå og 3.plass i serien :thumbu: :thumbu: :thumbu: :thumbu: :thumbu:

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 05. Nov. 2011, 22:00 »
La meg ta eksempler:

* La den ENESTE wiganspilleren innenfor 16m gå opp UPRESSET fordi Tayls så  på ball i stedet for å fokusere på spilleren innenfor sin sone
* Felle en Wolves-spiller som var på veg vekk nede ved dødlinja. Soleklar straffe som vi slapp unna. Tayls skulle selvsagt bare ha presset spilleren vekk fra 16m.
*Følger ikke Colo som har ansvar for å sette offsidelinja og slipper på denne måten Saha gjennom. Og følger han ikke linja, så skal hvertfall ikke prøve å sette Saha offside i siste sekund.
*Ruser inn i Adebayor når han allerede har slått ballen alt for langt foran seg. Cabaye må ta på seg delskylden her.
*Slipper Bent gjennom fordi han rett og slett bommer på ballen

Alle disse situasjone kunne glatt vært unngått om Tayls hadde KONSENTRERT seg litt mer.

Jeg husker ikke den situasjonen mot Wigan så den kan jeg ikke ta, men kan svare deg på resten.
Den med Adebayor er veldig vanskelig for han. Laget er på vei fremover og Cabaye roter bort ballen 20 meter fra egen 16 meter. Det setter forsvaret vårt på stor prøve. Adebayor er et "tusendelsekund" før Taylor på ballen da han får den rett etter Cabaye mistet den. I ettertid kunne vi sagt at han skulle avventet da Adebayor fikk et dårlig "touch" på ballen, men det kunne ikke S. Taylor vite på forhånd da det plutselig oppstod en 1 mot 1 situasjon innenfor egen 16 meter etter Cabaye rotet vekk ballen 2 sekunder før. Så den fratar jeg S. Taylor ansvaret for. Det å miste ballen rett utenfor egen 16 meter er alltid farlig, og det er ikke første gang det skjer for NUFC. Tiotè har 1 denne sesongen som førte til mål mot da vi møtte Wolves og han hadde en lik forrige sesong da vi møtte Blackburn, begge med mål imot som resultat.

Den med Bent er en glipp, men han skal ha for at han ryddet godt opp i egen feil der. Den mot Wolves er jeg enig i at han er litt for aggresiv og er en situasjon han skal unngå. Der hadde han tid og anledning og sikring til å skjerme motspiller vekk fra egen 16 meter, det hadde han ikke mot Tottenham og Adebayor.

Den idag skriver du at Coloccini har ansvaret for å sette Saha i offside. Men faktum er at Simpson også falt av da Jagielka fikk føre ballen upresset fra egen banehalvdel og slå en ball i bakrom. Da kan nettopp det at S. Taylor også lå litt tilbake da være det som reddet NUFC fra baklengs siden S. Taylor fikk presset Saha såpass at skuddet hans gikk både over og til side for målet.
Hvem som har skyld når 2 av 4 mulige i forsvarsfireren trekker seg tilbake på en slik ball er vanskelig å si,  så jeg vil ikke fordele skyld der på noen før jeg får se situasjonen en gang til. Men hele kollektivet fungerte vel dårlig i den situasjonen med dårlig press på ballfører (Jagielka) fra spissene/midtbanen og en firer som ikke ligger på linje.

Så sånn foreløpig er jeg enig i en og en halv av de fem eksemplene du her drar fram, + at det er en situasjon jeg ikke husker. Ikke sånn veldig krise det. Både idag mot Saha og i sitasjonen mot Bent så endte det jo med at han til syvende og sist fikk presset frem en dårlig avslutning uansett.
Etter min mening så har S. Taylor vært en av våre 3-4 beste spillere denne sesongen. Har levert på et høyt stabilt nivå i alle kampene. Mot QPR var Coloccini helt på bærtur flere ganger, da var det S. Taylor som var den store i forsvaret med viktige blokkeringer og redninger på strek. Han har vært helt strålende til nå denne sesongen, i likhet med de aller fleste som har fått spilletid.

NeN

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #374 på: 05. Nov. 2011, 22:15 »
Jeg bryr meg, hehe, nyter seieren godt jeg :)
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)