20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan 2-2 - POST MATCH  (Lest 10880 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 2-2 - POST MATCH
« Svar #45 på: 17. Okt. 2010, 02:31 »
Sure. Ingen av våre skal brenne, men de kan godt få sitte på trbunen...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 17. Okt. 2010, 08:29 »
Vi kontrollerte den sentrale midtbanen fullstendig kø1. Det er ikke der problemet ligger. Nolan beveger seg så lite uansett at han i mindre grad er i stand til å komme ned for å hjelpe dem. Barton og Tioute hadde ballen ofte sentralt. Problemet var fravær av BEVEGELSER og løp. Wigan lå med alle man bakom ballen. Da er vi avhengig av et ving og backspill som fungerer. Høyresiden vår var pratkisk talt død. Og Jonas gjorde det for tungvint. I 1. omgang var det kun ETT godt innlegg. CH må ha åpenbart ha påpekt dette i pausen, for i 2. omgang kom innleggene mye oftere. Dette skapte 1. mål pluss et par andre brukbare situasjoner. Vi har en god sentrallinje i Colo, Tioute, Williamson, og Barton. Det er kantene og høyrebacken som det må gjøres noe med i transfervinudet. Ballen rotes vekk hver gang den spilles ut dit. Og siden kantene ikke er i stand til å komme rundt eller legge tilbake slik at Barton får vridd til motsatt side, blir alt forbanna vanskelig

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 17. Okt. 2010, 09:54 »
Vi kontrollerte den sentrale midtbanen fullstendig kø1.

Gjorde vi virkelig det?
Om man ser på match stats til BBC synes jeg det er ganske jevnt.
Possession : Newcastle 51% Wigan 49%
Attempts on target: Newcastle 4 Wigan 4
Attempts off target: Newcastle 5 Wigan 4
Corners: Newcastle 6 Wigan 3
Fouls: Newcastle 13 Wigan 14
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_prem/9093223.stm

Nå så ikke jeg den første halvtimen men har fått med meg at den ikke var noe særlig imponerende.
Jeg synes heller ikke at NUFC i noen grad kontrollerte midtbanen. Når Wigan fikk ballen hadde de jo enorme rom å boltre seg på og kunne nesten spasere igjennom midtbaneleddet. Verken Tiotè eller Barton hadde noen god kamp og spesielt Barton hadde mange feilpasninger.

Bremstern

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #48 på: 17. Okt. 2010, 10:29 »
PERCH KAN BRENNE EN VISS PLASS

Her er vi Newcastle supportere, eller prøver du å drite ut det sjæl?

Jeg slakter Perch sin prestasjon som bare det, men det er kanskje teit å opptre modent?
Sorry... Følelsene tok overhånd... :( Ser at det ikke var riktig å ta så hardt i... Men ble så utrolig skuffet over den horrible forestillingen.. Men beklager mitt uybrudd  :'(

Bremstern

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #49 på: 17. Okt. 2010, 10:30 »
Utbrudd skulle det stå :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 17. Okt. 2010, 12:19 »
Vi kontrollerte den sentrale midtbanen fullstendig kø1.

Jeg kan ikke se at vi klarte å skape noe som helst sentralt i banen i går. Et godt eksempel er jo Villa kampen, selvfølgelig. Selv med dårlige ballspillere som Smith og Nolan, så er det utrolig hvor mye det går an å utnytte av at man skaper overtall sentralt i banen. Det blir bla.a lettere å sette opp vegger, man får flere alternativer, vi vinner flere andreballer, man blir dessuten liggende mer kompakt defensivt. I går mot Wigan så gir vi de store rom, og vi sliter med avstandene i laget. Det blir også litt feil for Tiote i går, som åpenbart er et midtbaneanker. Det var som å se Alan Smith på sitt værste.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #51 på: 17. Okt. 2010, 12:39 »
Jeg tror ikke det var formasjonen som var problemet, det var mer at spillerne ikke virket å være mentalt påslått. Det gikk altfor sakte, de sto og sov ved flere anledninger både offensivt og defensivt. Altfor mange spillere var langt under pari. Og de som skal dra lasset i dårlige tider, var blant disse. Savnet også Nolans arbeidsinnsats og ferdigheter uten ball. En som kan åpne rom for medspillerne, og som aldri viker en tomme i dueller defensivt.
Veldig enig! Som jeg sa i kamp-tråden. Det virker som om laget var på fylla kvelden før kampen og bare håper den snart skal være over.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 17. Okt. 2010, 12:51 »
Wigan fikk først og fremst rommene gjennom kontringer. Og da spesielt på den katastrofale høyresiden. Jeg hadde faktisk vært helt enig i bruken av Nolan så lenge innleggene kommer. For i boksen er han suveren. Problemet er at han ellers bidrar for lite. Han er ikke oppspillspunkt (jfr farlige brudd mot City) og han er ikke tilrettelegger (jfr 0 assist i år). Han kan bidra på defensive dødballer. Men han er dårlig førsteforsvarer, noe Carroll også er. Tevez og Rooney legger f.eks ned et enormt arbeid på å presse motstanderens forsvar for å forhindre oppspill i midten. En slik spiss har ikke vi. Løven er god til å time løp, men han skulle hatt enda mere bevegelighet. Men vi har et stort problem i at vingene er ikke -eksistrende i det offensive spillet. Hvis vi skal bruke Nolan og Carroll på topp er vi helt avhengige av velfungerende vinger i stand til å legge inn, og backer som kommer på overlapp. Får vi til den biten så kommer både Nolan og Carroll til å bøtte inn mål.  I

Ideelt sett skulle vi hatt Bellamy på topp. Hadde passet perfekt med Carroll fordi da blir det en klar rolleinndeling. Dvs at Carroll stusser mens Bellamy går i bakrom. Dermed må en forsvarer støte på Carroll og en må ha fulgt Bellamy. Dette fører mao til strekk i motstanderforsvaret. Med Nolan og Carroll på topp blir det lite av slike bevegelser. To mindre bevegelige spisser betyr at midstopperne kun har behov for å stå i rygg på våre spisser fordi det vet at det ikke kommer bakromsløp. Dermed blir det lettere å holde offsidelinja også. Det er nettopp derfor Colo og Williamson fungerer godt sammen også. Førstnevnte dekker bakrom mens Williamson går opp i hodedueller.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 17. Okt. 2010, 13:06 »
Uten at eg fikk sett kampen i går, så høres det ut som fra kommentarene til folk at vi mangla dybde i beggge firerene og på topp. Skal man spille 442 er det heilt avgjørande med dybde på midtbana, og at spissane har konsekvent fordelte roller der den ene møter mens den andre jager bakrom. Med Guthrie på høgrekant og en Jonas som alt for ofte befinner seg for djupt i bana, ser eg for meg at dette blei et problem. Mot West Ham håpa eg vi vinnfører 451 eller kjører 442 på Rout på høgre og Shola med Carroll på topp. I 451 veit eg rett og slett ikke kem eg vil bruke av Shola og Carroll. Det som favoriserer Shola er at han er mye mer composed med ball i beina, og har tyngden Carroll mangler. Carroll er rå i lufta og har en god fot, men langs bakken er han foreløbig ganske dårlig synst eg. Hvertfall for lett...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 17. Okt. 2010, 15:32 »
Akkurat Sebastian. Forøvrig ser jeg på evertonkampen. Thompson påpeker noe som skjedde i vår kamp også. Og som jeg påpekte ovenfor. Liverpoolspillerne var stillestående 1 .omgang . 4 midtbanespillere stående på linje. Han sa da at det viktige i sånne slike situasjoner hvor spillerne ikke helt hvor de skal sentre, er at de BEVEGER seg. Bevegelser skaper rom. Hos oss også var det null bevegelse hvilket gjorde at Barton nesten ikke hadde konstruktive pasningsalternativer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 17. Okt. 2010, 16:02 »
Etter denne kampen ser ihvertfall jeg faktisk at Rout bidrar med nettopp bevegelse. Alt for lite effektiv - ja, men han holder bredden på høyrekant og er veldig god til å komme på løp inn i boksen som da også skaper rom. Dette var fraværende på høyrekant i går.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 17. Okt. 2010, 19:17 »
Da er referatet ute, litt treigt. Feiret kretsmesterskap i går og spilt fotballturnering i går, beklager!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 17. Okt. 2010, 19:19 »
Når Wigan og Blackpool kan slå oss på vår heimebane, kan vel vi like godt slå dei på deira heimebane? Sjølvsagt er poengfangsten i dei tre kampane mot Stoke, Blackpool og Wigan bekymringsverdig, men vi må hugse på at vi fortsatt har mange poeng å kjempe med desse laga etter.

Det virkar som om ein det blir litt forknytt på heimebane, medan vi i større grad kan sleppe oss laus/få meir rom å boltre oss i, på bortebane. Kampane mot City og Everton var vi aldri i nærleiken av i nedrykkssesongen, 6-0 mot Villa likeså.  Med 0-2 i sekken mot Wigan hadde Owen og co. (08/09-laget) kapitulert lenge før halvtimen.

Vi er langt betre enn det vi var då, men alt dette Europa-pratet skremmer enkelte her inne til å tru at 1/9 p mot middelmådig motstand, er einsbetydande med nedrykk. Eg hugsar eit Boro-lag under McClaren som nesten kvar sesong tok omtrent like mange poeng mot gode lag som dei gjorde mot dårlege lag.

Så må folk sjølvsagt få lov til å vere bekymra over at vårt lågaste nivå er såpass lågt (2x45 mot Stoke, 2x45 mot ManU, 1x45 mot Wigan, 1x45 mot Blackpool), men totalt sett har vi såvidt eg kan sjå gjort fleire gode/godkjende (2x45 mot City, 2x45 mot Villa, 2x45 mot Everton, 1x45 mot Wigan, 1x45 mot Blackpool) omgangar enn dårlege. Det var vi heller aldri i nærleiken av i 08/09.

Utifrå at målet vårt bør vere ein 17. plass (noko ALLE nyopprykka lag, det være seg oss eller Burnley/Blackpool/Derby, bør ha som første post), kan eg ikkje sjå korleis totalinntrykket av sesongen hittil nødvendigvis indikerer total fortapelse.

Å komme før ein kamp og kreve seier i PL er naivt og ekstremt. Wigan har vore i PL ei god stund no, det same har Stoke. 2. omgang mot Blackpool, som spelte jamt mot City så seint som i dag, var einvegskøyring mot Gilks sitt mål. Det er berre eit år sidan vi tapte kampar mot Scunthorpe og Blackpool (!!!!), og under eit halvår sidan vi gjorde det same mot Derby. 1-6 mot Leyton Orient viser kor mykje laget har utvikla seg, utan at det nødvendigvis betyr at vi kan kreve sigrar mot kven som helst.

Vi må kjempe oss til kvart einaste poeng vi vil ha. 

« Siste redigering: 17. Okt. 2010, 19:23 av Hans J »

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 17. Okt. 2010, 20:01 »
Når Wigan og Blackpool kan slå oss på vår heimebane, kan vel vi like godt slå dei på deira heimebane? Sjølvsagt er poengfangsten i dei tre kampane mot Stoke, Blackpool og Wigan bekymringsverdig, men vi må hugse på at vi fortsatt har mange poeng å kjempe med desse laga etter.

Det virkar som om ein det blir litt forknytt på heimebane, medan vi i større grad kan sleppe oss laus/få meir rom å boltre oss i, på bortebane. Kampane mot City og Everton var vi aldri i nærleiken av i nedrykkssesongen, 6-0 mot Villa likeså.  Med 0-2 i sekken mot Wigan hadde Owen og co. (08/09-laget) kapitulert lenge før halvtimen.

Vi er langt betre enn det vi var då, men alt dette Europa-pratet skremmer enkelte her inne til å tru at 1/9 p mot middelmådig motstand, er einsbetydande med nedrykk. Eg hugsar eit Boro-lag under McClaren som nesten kvar sesong tok omtrent like mange poeng mot gode lag som dei gjorde mot dårlege lag.

Så må folk sjølvsagt få lov til å vere bekymra over at vårt lågaste nivå er såpass lågt (2x45 mot Stoke, 2x45 mot ManU, 1x45 mot Wigan, 1x45 mot Blackpool), men totalt sett har vi såvidt eg kan sjå gjort fleire gode/godkjende (2x45 mot City, 2x45 mot Villa, 2x45 mot Everton, 1x45 mot Wigan, 1x45 mot Blackpool) omgangar enn dårlege. Det var vi heller aldri i nærleiken av i 08/09.

Utifrå at målet vårt bør vere ein 17. plass (noko ALLE nyopprykka lag, det være seg oss eller Burnley/Blackpool/Derby, bør ha som første post), kan eg ikkje sjå korleis totalinntrykket av sesongen hittil nødvendigvis indikerer total fortapelse.

Å komme før ein kamp og kreve seier i PL er naivt og ekstremt. Wigan har vore i PL ei god stund no, det same har Stoke. 2. omgang mot Blackpool, som spelte jamt mot City så seint som i dag, var einvegskøyring mot Gilks sitt mål. Det er berre eit år sidan vi tapte kampar mot Scunthorpe og Blackpool (!!!!), og under eit halvår sidan vi gjorde det same mot Derby. 1-6 mot Leyton Orient viser kor mykje laget har utvikla seg, utan at det nødvendigvis betyr at vi kan kreve sigrar mot kven som helst.

Vi må kjempe oss til kvart einaste poeng vi vil ha. 

100% enig! godt sagt/skrevet ;)

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 17. Okt. 2010, 20:05 »
Sitat
Skjønner ikke hvorfor folk bekymrer seg sånn. Wigankampen er den første kampen (forruten mot manu) hvor vi spiller dårlig. De andre kampene har vi sett bra ut, men vi har vært uheldige med resultatene. Fortsetter vi å spille bra, vil marginene snu seg til vår forddel, og jeg er helt sikker på at kommer til å sanke nok poeng til å holde oss.
Jeg hadde forstått folks bekymring, dersom vi hadde spilt slik vi gjorde igår, hver gang. Kampen igår var rett og slett bare en dårlig dag på jobben.

Skrev dette innlegget under Shola Ameobi-tråden, men det hører nok mere hjemme her ;)