Reyes er ute hvis det er noe trøst, så har de oxo hatt en kamp i mitduken, som kanskje betyr at de er slitne? :lol:
Nå hvilte store deler av Arsenals A-lag, så at de er slitne er vel usannsynlig, dessverre. Hverken Dennis Bergkamp, Robert Pires, Sol Campbell, Gilberto Silva, Freddie Ljungberg eller Jens Lehmann spilte vel i går?
Jeg har ingen forutsetning for å kunne sette opp et lag til denne kampen (men gjør det likevel :lol: ), da jeg ikke vet hvem som er skadefri eller ikke. Luque fikk da noen få min sist mot Villa, han ble vel ikke skadet da?
Forutsetter at de skadde er som følger:
Taylor
Carr
Babayaro
Moore
Emre
Dyer
N'Zogbia
Owen
Mitt lag mot Arsenal 10/12-2005:
Keeper:
Given - Denne posisjonen hersker det ingen tvil om. Givens matchvinnerredninger vil vi trolig ha sårt behov for mot Arsenal.
Forsvar (fra høyre):
Brittain - I mangel av høyreback kan Brittain få sin PL-debut fra start. Litt usikker på om denne plassen burde tilfalt Solano som har tilstrekkelig rutine, men føler Solanos offensive bidrag veier tyngst.
Ramage - Imponerer med sin vilje og duellstyrke, og i en midtstopperposisjon kommer ikke hans offensive mangler særlig til syne. Ser ingen betenkelighet med å la Ramage overta for en Bramble som bør være sjeleglad for benkeplass etter sin siste eskapade mot Villa. Sannsynlig motspiller: Van Persie.
Boumsong - Skal stå for sikkerheten og rutinen der bak, og hadde bra tak på sin landsmann Henry i åpningskampen på The Library. Viser stadig bedring. Begge midtstopperne er gode å ha på både defensive og ikke minst offensive dødballer.
Huntington - Galskap? Trolig, men jeg får meg ikke til å skrive Elliott, som man bare VET vil kludre det til, på en eller annen finurlig måte. Pires må stoppes fra å slå innlegg og arrangere lekestue, enkelt og greit.
Midtbane (fra høyre):
Solano - Høyrevingspillet vil være avgjørende mot Arsenal som for tiden må benytte midtstopper Cygan på venstreback i Coles og Clichys skadefravær. Solanos offensive kvaliteter håper jeg derfor vi får se mye mer av. Tar også dødballer som skal legges inn i feltet (cornere og frispark fra siden), og bytter på å skyte med Shearer på frispark i skuddposisjon(der skru og presisjon passer best tar Solano frisparkene).
Faye - Den defensive av de sentrale midtbanespillerne (åpenbart, da offensive kvaliteter i Faye ikke er særlig fremtredende). Bør få fornyet tillit etter godkjent+ mot Villa.
Parker - Inntar nå en mer offensiv rolle, lik den han hadde før han kom til klubben. Har et godt skuddbein, og vil kunne skape trøbbel dersom formen er inne. Også god til å jobbe defensivt dersom det skulle knipe.
Luque - Den eneste venstrebente midtbanespilleren vi har skadefri(?). Uansett i særklasse best egnet til å ikle venstrekanten, selv om formen er et godt stykke unna. Må bidra endel hjemover, noe som det kan bli spennende å se om han takler.
Spisser (fra høyre):
Shearer (c)- Møter sannsynligvis Campbell, en interessant duell. Sannsynlig å forvente mye kriging, og særlig "mat" fra høyresiden bør være grunnen til det. tar som nevnt frisark der det passer.
Ameobi - Møter sannsynligvis Toure, og da er det bra å ha en som både kan få og gi litt juling. Bør få beskjed om å møte Luque for å gi støtte på venstrekanten, de gangene ballen kommer derfra. Luque må som sagt jobbe hjemover endel, og siden Luque ikke er i form, er støtte veldig nødvendig.
Benk:
Harper - Ingen tvil. Reservekeeper av høy klasse.
Bramble - Kan settes inn for en offensiv spiller for å trygge en ledelse. Kan også settes inn som midtstopper dersom Solano må/bør ut, slik at Brittain skyves frem og Ramage tar over høyrebacken.
Bowyer - Mulig erstatter for resten på midten. Er uhellet ute (høyere makter forby) er Bowyer klar. I tillegg er han mer løpsvillig hjemover enn Luque, og dersom venstresiden blir overkjørt bør Bowyer inn på venstreving (enten direkte for Luque, eller for en spiss som bytter plass med Luque). Dersom Faye svikter kan Bowyer ta over Parker-rollen, og Parker tar tilbake rollen som defensivt anker. Bowyer kan også ta over for Parker direkte.
Clark - Alltid beredt dersom han trengs. Kan i nødstilfelle bekle en kantrolle, men bør først og fremst være aktuell som midtbanestbilisator.
Chopra - Klart alternativ til toppduoen. Føler at rutine vil være viktig i denne kampen, derfor vrakes Chopra. Likevel et godt alternativ dersom vi må endre til en mer offensiv formasjon, eller i et rent spissbytte.