20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-fansen måtte kastes ut av JJB Stadium i går  (Lest 4025 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-fansen måtte kastes ut av JJB Stadium i går
« Svar #15 på: 02. Des. 2005, 21:24 »
Sitat fra: "Jarle"
Graeme Souness tilhører den "gamle skolen" fra tiden da fotball ikke var så utpreget kynisk. Om ikke annet så har han selskap av flere andre store personligheter, blant annet Alex Ferguson. For slike managere har tiden gått! For Graeme Souness har den egentlig heller aldri kommet, ettersom han har svakheter også langt utover manglende taktisk ferdigheter.

Han tilhører også den gamle skolen på den måten at han var en god spiller i sin tid. Om du tar Wenger, Benitez og Mourinho så har ingen av disse hatt spillerkarrierer som man kan skryte av. Disse har først og fremst bygd seg opp et navn ved å ta over mindre klubber og gjøre suksess med disse. Med andre ord har de sakte, men sikkert klatrer på managerstigen. Noe annet som er felles for disse er at de har gode taktiske egenskaper, selv om Wenger og Mourinho ikke står for samme spillestil. Disse har med andre ord kommet langt fordi de er dyktige managere og ikke tidligere storspillere.

Den tiden da du måtte ha vært spiller på høyt nivå for å bli manager er heldigvis over. Når du nevner Sir Alex så vil jeg fortsatt si at han er en god manager. Glimrende i Aberdeen og han har gjort det meget godt med Manchester United, selv om klubben sin storhetstid er over. Ingenting varer evig...
Carr har altfor få landskamper for England!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 02. Des. 2005, 23:55 »
Sitat fra: "Joakim"
Selvfølgelig. Alt galt er Souness' feil :lol:

Nei. Det er ikke sånn det foregår. Problemet er at det er to, maks tre stykker her inne, som nekter å innse realiteten. NEWCASTLE UNITED BLIR ALDRI I VERDEN GODE NOK TIL Å KLATRE PÅ TABELLEN UNDER GREAME SOUNESS' LEDELSE!!!!!!
Grunnen til det har Souness vist utallige ganger. På tross av uhell med dommere og skader. HAN GREIER ALDRI Å FÅ DET BESTE UT AV HVER ENKELT SPILLER!!!
Greit, vi har aldri spilt med et helt toppet lag. Og har fortsatt til gode å få oppleve alle stjernene i storform. Men selv om vi ikke har Owen eller Emre på banen, så skal det være mulig å vinne fotballkamper. Og vi trenger ikke gi opp selv om motstanderen kommer foran.

OMTRENT ALT BOBBY ROBSON STO FOR ER BORTE!!! Ja, faktisk. Det offensive samhandlingsmønsteret er totalt borte. Ingen løper uten ball. Bare Dyer og delvis Bowyer. Men vitsen er liten selv for dem. De får jo uansett ikke ballen før de har ryggen mot mål eller er i offside. Det er ingen andre enn Parker og Given som jobber ræva av seg i hver forbanna kamp, for laget. Alle andre tenker på seg selv. Selv Emre, selv om mannen er en gudsbenådet fotballspiller. Hvor er de smarte pasningene? Hvor er de smarte løpene? Hvor er gjennombruddene? Hvor er kontringene og HVOR I HELVETE ER DØDBALLENE?

Vi har ikke et offensivt spill. Souness legger laget paddeflatt på egen 16-meter i hver forbanna bortekamp. Og spesielt mot Wigan, som ikke har en eneste dugandes målskytter på laget. Vi inviterer motstanderen inn i kampene. Vi tar ikke kontrollen selv. Vingspillet er fraværende. Solano og Luque må jobbe mer sentralt, og havner ofte i veien for Emre. Owen og Shearer er mutters alene på topp. Owen er den eneste som kan gå på løp, men han får ikke ballen før han er i offside.

Laget har ikke et spillemønster. Ballen slås på måfå hver jævla gang. Hvorfor tror dere at Shearer aldri kommer opp og får møtt de lange ballene? 1. De er upresise. 2. Shearer venter ikke at de kommer. og 3. De kommer når motstanderen er i full balanse. Når motstanderen er i ubalanse og vi har kontringssjanse er det ingen som løper. Ikke en sjel. Spillerne eier ikke sidesyn, og vi får ingen innlegg fra kant, som kan åpne muligheter for en spiss som Shearer, som ikke er verdens kjappeste.
Tradisjonelle vinger har gått av moten, sier Souness. Men hvordan i helvete skal vi få Shearer til å score da? Ved å spille på ham med mann i rygg og ryggen mot mål? Eller satse på et straffespark vi aldri får?

Vi må spille hverandre gode. Det innebærer at vi må legge opp spillet slik at ALLE, inkludert lagkapteinen, har gode muligheter til å være aktiv og involvert. Nå blir Shearer bare stående på 20 meter, og er nødt til å plante albuen i motstanderen for å ha en sjanse til å nå ballen. For ballen går langt forbi ham, eller på hodet til motstanderen. Skuddene er ufarlige og vi har nesten ikke headinger på mål (med unntak av Owens første mål og Ameobis to mot Scumberland).

Vi har den femte beste stallen i ligaen. Vi har den tredje beste startelleveren (når alle er friske og raske. Vi kan til og med mangle et par, og likevel være gode nok). Likevel har vi underprestert så til de grader.
Ja, vi har hatt skader. Men det er ingen unnskyldning når Parker, Emre, Solano, N'Zogbia og Shearer alle er med.
Alle er gode nok til å score mål. Alle er gode nok til å sørge for at andre i laget scorer mål. Men flertallet underpresterer. Og mot Wigan legger vi oss altfor langt bakpå i begge kampene, og glemmer å støte. Det blir for stor avstand mellom leddene, OG VI GREIER FAEN IKKE Å SLÅ EN ENKEL TREMETERSPASNING TIL MEDSPILLER, uten at motstanderen bryter.

ER souness god nok? NEI!
Kan Souness få fortsette? NEI!
Kan han gjøre noe med dette overhodet?  NEI!

Så hvorfor skal vi da hedre Souness og la være å kaste dritt på ham? Han er PLs dårligste manager! Hans meritter gir jeg blanke i. Han har fått sparken i hver bidige klubb han har vært i (med unntak av Blackburn), og gjort det bra i kun 2 av ørten klubber. De to er Rangers (på et tidspunkt hvor Celtic var dårligere enn dårligst og alt var avgjort på forhånd), og Blackburn (som kom opp i det gode selskap igjen og vant en ligacuptittel men som etterpå ikke har gjort en dritt). Er det en god merittliste? Ikke faen! Da er det bedre å være i semifinalen i CL med Leeds. Et lag fullt av en gjeng ungdommer.

Står veldig mye bra her, som jeg er veldig enig i. Jeg annonserte tidligere her at jeg trodde vi kunne være topp-4 eller 5 tidlig i sessongen, men der tok jeg feil. Liverpool haltet litt, det samme gjorde Arsenal og senere litt ManU. MEN, disse klubbene kommer nå. Det gjør ikke vi. Selv om vi hadde en bra periode. Men den er nok over igjen. For nå er det 3 strake tap. Over topp 10 for det Newcastle vi har sett til nå i sessongen må vi nok pent være fornøyd med.

Hvis det er bra nok, JA, la oss holde fast på Souness. Men spør du meg: NEI, det er ikke bra nok. Jeg syns at Souness nå har brukt mer enn nok tid på å bevise at han ikke er en god nok leder for Newcastle. 14 plass var skuffende ifjor, men skal Souness sitte ut sessongen tror jeg ikke vi er langt unna den plasseringen da sessongen er over i år heller. Og kom ikke her å bruk skadene som unnskyldning nå igjen!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 03. Des. 2005, 00:43 »
Vi burde ligget på topp 6, selv med skadeproblemene våre. Det mener selv Andy Gray, SkySports' Arne Scheie (dessverre ikke noen link til artikkelen). Men Gray er så merkelig at han mener vi ikke skal klage på Souness, og mener at vi ikke kan skifte manager. Men likevel burde vi, selv med skadeproblemene, ligget på topp 6? Henger det på noen måte på greip?

Souness gjør oss dårligere. Få mannen ut før han gjør større skade.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 03. Des. 2005, 00:48 »
The Times:

Some of the fans are calling for Martin O?Neill, but he has domestic issues with his wife?s illness. There have been rumours suggesting that Glenn Roeder, now working with the junior teams at Newcastle, could fill in as a caretaker.

Glenn Roeder: NEI TAKK
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 03. Des. 2005, 01:27 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Glenn Roeder: NEI TAKK

>> Enig, han presterte å rykke ned med spillere som Jermaine Defoe, Joe Cole og Michael Carrick... Den prestasjonen - kombinert med et lite tillitsvekkende utseende - gjorde at han greide å begrave sin managerkarriere en gang for alltid på den ene sesongen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 03. Des. 2005, 01:57 »
Utrolig at Wigan fansen kan kritisere spillere og klubben etter årets sesongstart.

PAUL JEWELL has slammed Wigan supporters for criticising the players.

The Latics lie fifth in the Premiership despite predictions they would struggle following promotion from the Championship.

The Wigan boss also turned on stay-away fans, with the JJB Stadium enjoying only one sell-out so far in the campaign.

He said: "We've lost twice, the first against Arsenal who we pushed all the way in front of 25,000.

"Then we play Spurs and lose 2,500 fans. How come?

"If people criticise the players they need a good long look at themselves."

On Wednesday, they progressed to the last eight of the Carling Cup with an impressive 1-0 win over Newcastle with mostly a second-string side.

Jewell added: "I think some people can be a bit harsh against this football club at times and some of them are our own supporters.

"It's not about me, but one or two things have been coming back to me that some of the players have been criticised.

"I find that unbelievable.

"I just think if there's any criticism from the supporters towards this team then we may as well all pack up and go home now."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 03. Des. 2005, 02:32 »
Mirror:

Should Souness go, Newcastle could have problems finding a replacement.

Sam Allardyce was one of the first interviewed when Sir Bobby Robson was sacked but turned down the job, something sources say would count against him this time. Steve McClaren has signed a new deal at Middlesbrough, former Celtic boss Martin O'Neill is caring for his sick wife, and United skipper Alan Shearer is showing no appetite to jump straight into management.