20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 217291 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #765 på: 17. Nov. 2006, 15:55 »
Sitat
Et spørsmål: Synes du det er forsvarlig av Roeder å spille med en halvskadet Ameobi når han har Luque i bakhånd?

nei akkurat det var tåpelig!
ancs and Scousers, go to H***!!

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #766 på: 17. Nov. 2006, 16:41 »
Sitat fra: "molala"
nå har knapt lest en artikell fra Oliver da men..

noen spørsmål:

Hvordan er farten til Luque nå, kontra når han var i Depor?
Hvordan er touchen?
Hva er forskjellen på spillestilen i premier league kontra primera div?
Hva er backene og stopperene i primera div i forhold til de han møter nå?

Overbevis meg på disse spørsmålene så skal jeg og kjempe for at Luque blir brukt foran Sibierski, sammen med Martins eller Rossi.

Nå er Sibbe og Luque helt forskjellig, og Sibbe utfyller de to andre mye bedre.

Og nettopp pga dette blir luque kun brukt i uefa cupen hvor han mest sannsynlig finner seg bedre til rette. Men han må jo få mulighet til å tilpasse seg PL og!!!
Andreas Martins

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #767 på: 17. Nov. 2006, 16:44 »
Enig med deg der altså, men 1 år og 4 måneder er for meg nok tid til å tilpasse seg engelsk spillespil, man får også trening sammen med lagkameratene ¨på treningsfeltet!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #768 på: 17. Nov. 2006, 16:55 »
nå har knapt lest en artikell fra Oliver da men..

noen spørsmål:

Hvordan er farten til Luque nå, kontra når han var i Depor?
Hvordan er touchen?
Hva er forskjellen på spillestilen i premier league kontra primera div?
Hva er backene og stopperene i primera div i forhold til de han møter nå?

Overbevis meg på disse spørsmålene så skal jeg og kjempe for at Luque blir brukt foran Sibierski, sammen med Martins eller Rossi.

Nå er Sibbe og Luque helt forskjellig, og Sibbe utfyller de to andre mye bedre.

Akkurat nå har han eit langt stykke igjen før han er på høgde med det han viste i Deportivo. Men det hadde vel alle vert om det hadde vert ute av laget i eit år..Og med ein manager som hata deg.. Hadde Luque fått tillitt og støtte til og tilpasse seg spillestilen så hadde me hadt ein klassespiller. Men istede kaster me 10M i dass + at  lager eit helvete for ein grei og god Spanjol. Trist.
Personlig synes eg det er skammelig.

Tenkom Luque hadde fått tillitt etter den gode sesongoppkjøringa! Mannen hadde Rula, kanskje kunne han redda roeder ogso kem veit.

Er bare og satse på Roeder får sparken i god tid før Januar. Så kanskje. Kanskje blir han verande.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #769 på: 17. Nov. 2006, 17:15 »
ja bare å krysse fingrene

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #770 på: 17. Nov. 2006, 19:22 »
Dyktige managere ala Wenger og Benitez satser på slike selv om de ikke innfrir iløpet av sine første 15 minutter. Luque sier selv at han trenger flere kamper fra start. På bakgrunn av så ekstremt lite spilletid og tillit Luque har fått har han ikke vært så forbanna jævlig som alle skal ha det til. Da syns jeg vi skal begynne å bli en hel del mer kritisk til våre to førstevalg på topp, pluss et par stk venstrevinger, for å nevne noen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #771 på: 17. Nov. 2006, 20:27 »
hmm

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #772 på: 17. Nov. 2006, 20:28 »
Ja, nå er dette en tråd om Luque da, og ikke Duff eller Milner. Kunne ha veddet en del penger på at Luque ikke hadde blomstret under Wenger, og iallefall ikke under Benitez.

Jeg skjønner rett og slett ikke hva det er som ligger til grunn for at folk fortsatt ser på mannen som et for Newcastle. Kan noen virkelig med hånden på hjertet si at de har sett tegn på noe slikt?

To mål for reservelaget, og ett i Uefa-cupen der han ellers gjorde en middels kamp! Det kaller jeg ikke glimt av storhet, tatt i betraktning av at Palermo spiller i en liga mer lik det Luque er vant til.

Det er alt for stor forskjell på det Luque var vant til før og det han må kjempe mot nå, i verdens desidert beste liga. Man kommer ingen vei med et rulleblad som oser av fart og teknikk når man ikke spiller på lag, og attpåtil har mistet halvparten av disse ferdighetene i løpet av tiden hos oss. Jeg kan faktisk se for meg at han hadde gjort en bedre jobb enn det han kan nå, om han hadde vært i akkurat samme form som det han var i glansdagene i Depor, enn det han kan gjøre nå. Han har måttet ofre mye av sin stil som var bygd på 80 prosent teknikk, fart og individuelle ferdigheter, for å komme i takt med dem han befinner seg blant nå. Og da kan man med enkelhet se at det var nettop kun utelukkende det han hadde talent til. Jeg er overbevisst om at han kan klare noe igjen, men da må han tilbake til fedrelandet, kanskje til og med på Barcelona!

Om han får til noe nå, med eller uten hell, så kan det gjøre det vanskeligere for klubben å selge han om et tilbud kommer Januar. Og vips så er han ute i kulden igjen, og vi går glipp av de pengene vi kunne hatt for å dekke noe av flausen for at vi kjøpte han.

For dagen er det en spansk landslags ving/angriper som spiller i Premier League, og det er Garcia i Liverpool. Han har faktisk ikke vært så aller værst, men er kjent for litt andre kvaliteter enn Luque. Den mannen som kan sammenlignes litt mere med vår mann, er tidligere Arsenalspiller Reyes, som etter en god start dalte og dalte i form, ser dere forskjellen på han før tiden i England, og nå, kontra tiden i Arsenal?

Fellesnevneren er mostanderne våre spanske venner er vant til å møte. Engelskmenn kommer ikke godt over spanjolene spillemessig, og det finnes knapt enklere spillere å hanskes med for de engelske stopperene å hanskes med enn nettopp spanske angripere.

Jeg opprettet denne tråden med en gang jeg fikk følelsen av at han kunne bli ett bomkjøp, ett år etter med mer eller mindre spilletid for Luque, har den fortsatt like stor aktualitet, se på det som et tegn på at noe er galt, vær så snill.

Mest for Newcastles beste, men også for kunstneren Luque, som jeg vet det bor masse i, ønsker jeg han hjem til sørligere trakter, og en for han mer kjærkommen spillestil..!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #773 på: 17. Nov. 2006, 20:32 »
Som jeg har sagt 1000 ganger før. Det handler ikke om at Luque kommer til å ta over etter Shearer, men det handler om at Luque blir satt på benken og vi bruker en skadet Ameobi i stedet... Ser du logikken i det så kan jeg ikke ta deg seriøst desverre!!

Jeg, og mange andre av de dere "luque diggere" her er helt enig med deg i at Luque ikke har slått gjennom, han er ikke noen gud og han kommer 99% sikkert aldri til å få en stor karriere verken i Newcastle eller en annen klubb i England. Men betyr det at vi ikke kan bruke han i noen kamper når vi er i en så prekær situasjon som nå?? Har vi ikke råd til det ? Eller skal vi fortsette å bruke en halvskadet Ameobi?

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #774 på: 17. Nov. 2006, 20:41 »
Hvorfor lager du ikke en egen post om det da`?? Dette er en tråd som tar opp Luque som en først evnt.flopp, og nå en flopp.

1. Luque får prøve seg når Roeder måtte bestemme seg for det.
2. Han lykkes neppe.
3. Vi selger han i Januar for de han er langt fra god nok.
4. Sibierski bør komme foran.

Si deg enig i dette og jeg legger hele min argumentering død for denne gang!

Jeg har svart deg på det angående en halvskadd Ameobi, og der er jeg enig, har du ikke sett d?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #775 på: 17. Nov. 2006, 20:51 »
1. Selvfølgelig får han prøve seg når Roeder bestemmer seg for det. Det er han som tar ut laget... Så det betyr at han aldri får spille.
2. Enig, i og med at han aldri får spille kommer han ikke til å lykkes.
3. Vi selger han garantert i Januar. Som et resultat av at han ikke har fått sjansen til å vise seg frem, og derav "floppet", selvom ikke er mulig å floppe når du ikke spiller.
4. Nja, de to er helt forskjellige spillere. Skulle vi ha spilt med enten Luque eller Sibbe sammen med Ameobi hadde jeg helt klart gått for Luque. Men bortsett fra det kan Sibbe starte...

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #776 på: 17. Nov. 2006, 21:05 »
Latterlig, helt latterlig. sett det litt mer på spissen da om du klarer!

1. for å få spille må han ha overbevis på trening og gjerne i kamp, Luque har ikke prestert, iallefall ikke på trening (bortsett ifra en gang i følge Lee Clark som det ble sagt på nufc.co.uk som noen andre her nevner som en useriøs klide!!) , såppas føler jeg rimelig sikker på selv om mange måtte mene Roeder er helt blåst i pappen!

2. Når man først får sjangsen, så spill som om du vil noe da for guds skyld! og ikke lunte rundt som en hodeløskylling med betongblokker på beina!!!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #777 på: 17. Nov. 2006, 22:19 »
Kem satte ting på spissen Molola ? :|

"Latterlig, helt latterlig. sett det litt mer på spissen da om du klarer! "
Straigh back at yah. :oops:

Bare eit spm:

Er det bedre og springe rundt som ein gal hund etter ballen i 90 min og oppnå ingenting.!  Enn og daffe rundt som ein hodeløs kylling med betongblokker på beina og score mål ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #778 på: 17. Nov. 2006, 22:51 »
Latterlig, helt latterlig. sett det litt mer på spissen da om du klarer!

1. for å få spille må han ha overbevis på trening og gjerne i kamp, Luque har ikke prestert, iallefall ikke på trening (bortsett ifra en gang i følge Lee Clark som det ble sagt på nufc.co.uk som noen andre her nevner som en useriøs klide!!) , såppas føler jeg rimelig sikker på selv om mange måtte mene Roeder er helt blåst i pappen!

2. Når man først får sjangsen, så spill som om du vil noe da for guds skyld! og ikke lunte rundt som en hodeløskylling med betongblokker på beina!!!

Er DET å sette ting på spissen??

For meg virker det veldig opplagt!! Luque kommer ikke til å spille under Roeder igjen, derav vil han aldri slå gjennom. Noe som igjen resulterer i et salg i Januar måned! Hvor har jeg satt ting på spissen??

Om han har prestert på trening eller ikke aner jeg ikke, og det gjør ikke du heller. Men i kampene han har spilt har han gjort det han skal, nemlig å score mål. Både mot Lillestrøm og Palermo... Det er samme F. om han løper med bettongblokker på beina hvis han allikevel scorer mener nå jeg. Bedre det enn å ha spillere som løper til krampa tar dem men allikvel ikke får den jævla ballen i mål.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #779 på: 18. Nov. 2006, 00:29 »
Som kesse og flere prøver og få frem, at en halvskadet Ameobi spiller foran Luque er noe jeg faktisk vil kalle sensasjonelt. Det ville ikke skjedd med noen andre managere enn Roeder.
Å si at det er fordi Luque ikke jobber nok i 90 minutter er jo bare dumt å si, for det er vel ingen som jogger og spankulerer like mye rundt som Ameobi i løpet av en kamp. Nå er han jo skadet også = han beveger seg enda mindre.

For å ta litt kalde fakta:

Ameobi har 207 kamper for Newcastle (PL, FAC, LC, UC, CL) og dette har resultert i utrolige(!!) 39 mål. Riktignok har vi sett bedring i det siste, men det har fortsatt tatt stakkaren 4-5 sesonger å bli vant med PL. At Ameobi får bruke  4-5 sesonger er altså greit, men at Luque som først i år starter en sesong skadefri (for oss) ikke får lov til å engang forsøke å tilvenne seg blir altså dumt. Luque som har 3 mål på 25 kamper (15 av dem som innbytter der spilletiden har vært maksimalt 5-10 minutter) jo da riktignok fikk han en omgang nå nylig. woow
I tillegg har da Luque betydelig bedre CV å vise til enn både Ameobi, Rossi og Sibierski.
Luque har da også bevist at han kan herje med et engelsk forsvar. Han var da ypperlig god når Deportivo møtte Man Utd for noen år tilbake.

Også en ting til. Det er ikke sånn at Luque ikke har den "farten, touchen og teknikken" han hadde i Deportivo. Det funker ikke sånn for en fotballspiller at han plutselig mister ferdighetene sine. Det eneste man mister før man blir for gammel( noe Luque ikke er) kamptrening og selvtillit.

Poenget mitt er uansett (som de fleste andre her har nevnt) Luque bør da for Faen være prioritert som spiss foran en halvskadet Ameobi og alle midtbanespillerne våres. Muligens også Rossi men han er et kapittel for seg selv. Om han skal spille foran Sibierski er faktisk diskutabelt.

Uansett så kommer ikke Luque til å spille noe mer under Roeder, så når vi kommer til Januar kommer Luque til å dra til Barcelona og Roder til helvete.
Forhåpentligvis kommer vi aldri til å se Roeder igjen, mens Luque blir nok å se på Eurogoals et par ganger når vi nærmer oss påske.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic