20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 216511 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #120 på: 02. Jan. 2006, 13:36 »
Vi kan ikke forvente at Luque skal komme rett inn fra skade og spille som en gud og gjøre Newcastle titusenvis av ganger bedre. Vi må gi Luque en hel sesong før vi vurderer ham. Jeg kan gå med på å vurdere om han er en flopp eller ikke i mai. Men ikke i desember/januar. Når du ikke er kommet i form enda, og i tillegg skal slite med å tilvenne deg PL, så blir det fort veldig vanskelig å overbevise.

Unge spillere, som N'Zogbia og Chopra, er gjerne mer fandenivolske i spillestilen enn de mer "etablerte" spillerne. Det er veldig ofte sånn. Synes heller ikke Owen og Shearer er så ekstremt fandenivolske. De er litt mer stillestående begge to. Unge spillere gir gjerne absolutt alt hele tida, for å overbevise mest mulig, og for å få prøve seg på førstelaget. Jeg tror dette er grunnen til at de fremstår som mer innsatsvillige enn Luque.

Nå må vi også huske at det blir langt vanskeligere å venne deg til PL og en ny spillestil, når laget du spiller på ikke engang har en spillestil. Og i den grad man har det, så går det bare på å pole ballen opp til spissene, som både skal ta imot den, vende opp, og drible seg veg mot mål. Helst alene. Aller helst skal resten av laget ligge på egen halvdel og kunne forsvare seg mot en evt. kontring. Jeg tør garantere at omstillingsprosessen hadde gått fortere om dette hadde vært i Sir Bobbys tid. Han hadde en plan for hvordan laget skulle spille, og han ville gjerne involvere vingene mest mulig. Det vet vi godt at ikke Souness vil. Han kjøper dem bare fordi det skal se så bra ut. Det skal se ut som at vi har et bra lag. Souness vil at skinnet skal bedra.

Så når vi da har oppsummert Souness' spillestil. Gjør det da saken enklere for Luque? NEI! Selvsagt ikke. Utfordringen blir bare enda større.

Håper Luque nå får tillitt som spiss, med Zoggie på venstrekanten. Men jeg frykter at Ameobi fortsatt får beholde venstrevingen. Kanskje plasserer han Chopra på topp, før Luque.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #121 på: 02. Jan. 2006, 18:09 »
Z`zogbia startet desverre ikke i dag, men var frisk når han kom innpå, han fikk også, som du kanskje ikke forventer en del tid med ballen på vingen. Luque kunne neppe gjort den samme jobben.

Og når du nevner Luque som spiss, så fikk du jo se det i dag og. For andre eller tredje gang denne sesongen om jeg ikke tar feil. Og en så grov bom, og lav innsats.... det har ingenting med omstilling til en annen liga å gjøre.. Jeg kan godt gå med på at selvtillit har noe med saken å gjøre, sammen med taktikken vi har som ikke involverer den samme flyten langs sidelinja som vi ser i de fleste klubber.
ancs and Scousers, go to H***!!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #122 på: 02. Jan. 2006, 18:14 »
Luque gjorde det bra etter mitt skjønn på topp idag... han skapte hele tiden uro for motstanderne... han klarte ihvertfall å skape store sjangser, han var frampå hele tiden, ingen som nevner shearer som virket litt anonym i denne kampen....

vi må virkelig slutte med å kappe hode av våre nye kjøp... gi dem en sjangse først...
Han kom, ble mett og dett var dett....

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #123 på: 02. Jan. 2006, 18:19 »
God i dag.

Han misser ein del, men kven gjer ikkje det? Big Al var feilplassert ein del gongar i dag, men me kappar ikkje hovudet av han.

Luque kjem, og vert betre og betre.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Floppen Luque?
« Svar #124 på: 02. Jan. 2006, 18:22 »
Må si det beveget seg litt i buksa da jeg så innlegget Luque hadde til Solano i andre omgang. Fytti grisen for en passning, men Solano headet (utrolig nok) over.. Men da innså jeg hva som bor i Luque.

Han er kommet for å bli, med mindre Souness føkker det opp.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #125 på: 02. Jan. 2006, 18:24 »
Enig, ingen kapper hodet av Shearer når han ikke kommer til sjanser eller scorer mål...mens Luque som har vært i klubben i en halv sesong, vært ute i 10-12 uker, spilt out of possition for det meste, som innbytter for Ameobi, han går vi etter med en gang han spiller en hel kamp på topp og ikke scorer!

Nei, det blir for dumt!

Bjørn - pro-Luque
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #126 på: 02. Jan. 2006, 18:25 »
Selvfølgelig kapper vi ikke hodet av shearer. Vi vet at han ikke er i toppform, og det meste avhenger i hvem han spiller sammen med. La oss se på Owen. Han gjør Shearer god fordi han har farten, hodet, og målinstinktet til å stikke i rom, dukke opp på farlige plasser, og viser iver i å¨gå på baller som Shearer stusser. Shearer har aldri vært god uten Owen denne sesongen, så derfor nevner jeg heller ikke han i dag!

Kort sagt kan vi si at Luque har helt andre egenskaper en Owen, og det er Owen som har de fordelene som trengs best på spissplass.

Luque brente en "101%" sjangse, sto i offside ca 2 ganger så ofte som Shearer, hadde to-eller tre elenige cornere, men ok han skal få litt kreditt for at det så ut som han ville LITT mer i dag enn tidligere.

Hvorfor skal vi kappe hodene av alle sies det her? Hvem andre har fått gjennomgå enormt i det siste uten å fortjene det? Alle vet at Babayaro, Faye og Ameobi får gjennomgå, men det er jo og ganske berettiget.

Her er det snakk om ren frykt for å innse at Luque fortsatt ikke passer inn, og kanskje ikke kommer til å gjøre det.

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #127 på: 02. Jan. 2006, 18:27 »
selvfølgelig bor det masse i han! men får han fiksa selvtilitten?

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #128 på: 02. Jan. 2006, 18:29 »
Så lenge han får spille og får tillit fra ledelsen, så fikser han selvtilliten...det er jeg ganske sikker på!

Men skal ikke se bort fra at Souness klarer å føkke det opp!

Bjørn - håper og tror
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #129 på: 02. Jan. 2006, 18:31 »
Det at NUFC fekk ein sein utligning, og redda poeng, trur eg gjorde masse. Han gjorde ein grei figur, fekk prøvd seg i eit derby, og laget tapte ikkje. Eit lite confident boost.

No er det berre å håpe at Souness klarer å heve han mentalt på trening, slik at han har meir enn 100% lyst til å spele fotball for Newcastle...

Det vil løsne...

Sitat
pro-Luque

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #130 på: 02. Jan. 2006, 18:31 »
kan jo i det minste innrømme at til og med ameobi har vært bedre enn Luque til nå i sesongen! 8)

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #131 på: 02. Jan. 2006, 18:32 »
skulle helst sett at noen andre enn Souness trener Newcastle til neste kamp da;)

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #132 på: 02. Jan. 2006, 18:37 »
Sitat fra: "molala"
kan jo i det minste innrømme at til og med ameobi har vært bedre enn Luque til nå i sesongen! 8)

Nei. Kan ikkje. klarer ikkje. vil ikkje. Kan ikkje. NEI!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Floppen Luque?
« Svar #133 på: 02. Jan. 2006, 18:38 »
Sitat fra: "molala"

Det er det dummeste og mest latterligste jeg har hørt hittil i år! Ameobi er P.L dårligste spiller hittil i år. Ingen tvil.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #134 på: 02. Jan. 2006, 19:10 »
Er enig mange her, selvom Luque bommet på den store sjansen var han et friskt pust forran idag.. Alltid et uromoment og til tider mer arbeidsvillig enn Shearer(kanskje noe med at Shearer ikke kan løpe). Tror han kan bli god, kanskje enda bedre spiller han sammen med Owen med Sheaqrer som backup spiss..

Synes forøvrig at Bramble var bra idag, gjorde jobben greit, bortsett fra den ene feilpasningen som gjorde at Boro kontret inn en utligning...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...