20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Legger alltid skylden på dommeren  (Lest 13716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torstein86

• Benkvarmer
  • **
  • Torstein
    • Vis profil
Legger alltid skylden på dommeren
« på: 21. Nov. 2005, 11:41 »
Siden Souness kom har han hatt en tildens til å ALLTID legge skylden på dommeren. Riktignok kan dommeren ha tatt avgjørende avgjørelser, men at dette blir noe å legge skylden på etter HVER ENESTE kamp blir for dumt.

Dette håper jeg klubben og manageren legger av seg snart. Det blir nesten komisk når d skjer etter hver kamp, i hvert intervju med Souness...

En ting tilslutt!
Denne tråden er ikke til å diskutere Chelsea kampen ellr enkelt kamper. Det er generelt for kampene vi ikke har vunnet. Det er ikke bare dommeren sin feil at Newcastle ikke har vunnet alle kampene sine.
Torstein Vik Sundsfjord
Facebook gruppe "Newcastle Supportere avd. Bodo"

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1 på: 21. Nov. 2005, 12:16 »
Helt enig det blir for dumt. Dommerne vil alltid gjøre feil, så lenge vi ikke snakker om Collina. Det slår som regel jamnt ut over sesongen. Han er en syte. Han må heller fokusere på laget og spillerne!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21. Nov. 2005, 13:48 »
Det skjer faen heller ikke hver kamp, men det er i mine øyne helt legitimt å være forbanna når du blir snytt for soleklar straffe på Stamford Bridge på stillinga 0-0. Det ville garantert en hver annen manager klaga på, og Souness gjør også dette. Problemet deres er heller at det akkurat er Souness som gjør det, og ikke en annen rødsprengt skotte eller en klagenede liten Crouch-elsker eller en konstant sytende franskmann.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21. Nov. 2005, 13:59 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Det skjer faen heller ikke hver kamp, men det er i mine øyne helt legitimt å være forbanna når du blir snytt for soleklar straffe på Stamford Bridge på stillinga 0-0. Det ville garantert en hver annen manager klaga på, og Souness gjør også dette. Problemet deres er heller at det akkurat er Souness som gjør det, og ikke en annen rødsprengt skotte eller en klagenede liten Crouch-elsker eller en konstant sytende franskmann.

TRUE.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

DanMan

• Gjest
« Svar #4 på: 21. Nov. 2005, 14:04 »

Hyll! Hyll! For min egen kommentar om dette, se kamptråden.

Daniel - som synes synd på Souness

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Legger alltid skylden på dommeren
« Svar #5 på: 21. Nov. 2005, 14:25 »
Sitat fra: "torstein86"
Siden Souness kom har han hatt en tildens til å ALLTID legge skylden på dommeren. Riktignok kan dommeren ha tatt avgjørende avgjørelser, men at dette blir noe å legge skylden på etter HVER ENESTE kamp blir for dumt.

Dette håper jeg klubben og manageren legger av seg snart. Det blir nesten komisk når d skjer etter hver kamp, i hvert intervju med Souness...

Om du hadde vert manager for newcastle og hadde blitt snytt for eit/to straffespark i første omgang. Slik at ditt lag Newcastle hadde kunnet lede 2-0 til pause. Og kanskje vunnet borte mot Chelsea :shock: .
Men gjør ikkje det for det går ikkje vegen i 2 omg.
Hadde du da i kommenarane dine etter kampen. Ikkje brydd deg noko om straffesparka ? Og jatta med me var ikkej gode nok i idag men me komme sterkare tebake i neste kamp blabla når fakta er om dommaravgjørelsane hadde ver fair så kunne kampresultatet vore eit heilt anna resultat.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21. Nov. 2005, 15:06 »
Er som regel alltid en straffesitasjon i fotballkamper, blir bare lei av å høre på sytet om de hver eneste gang!

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21. Nov. 2005, 15:40 »

Nå fikk vel Chelsea anullert et mål i første omgang på en meget tvilsom offside. Dessuten synes ikke jeg straffesituasjonen var så opplagt som mange skal ha det til. Men det kan selvsagt diskuteres og det gidder jeg ikke nå. Kampen er spilt og Chelsea vant fortjent. Synes dommeren var helt grei i denne kampen. Han hadde mange gode avgjørelser. For eksempel på Parker sine stygge, men rene taklinger (verdens beste taklinger med andre ord :) ). Jeg vet om flere dommere som hadde blåst frispark. Meget bra dømming. Synes det er mer riktig å skylde på oss selv ikke dommeren..

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21. Nov. 2005, 15:49 »
Sitat fra: "thepaul"
Nå fikk vel Chelsea anullert et mål i første omgang på en meget tvilsom offside. Dessuten synes ikke jeg straffesituasjonen var så opplagt som mange skal ha det til.

Offsiden var klar, noe som ble påpekt av Tjernås i Canal+ studioet i pausen. Så lenge ballen blir spilt i retning Crespo (som var offside), så var det greit å vinke. Ang. straffesituasjonen så er det ingen tvil om at det skulle vært blåst. Terry er ikke i nærheten av ballen, men siden dette skjedde så tidlig i kampen så turde vel ikke dommeren å blåse tenker jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21. Nov. 2005, 15:54 »
Mark Halsey er vanligvis en grei dommer. Gjør få feil. Så også mot Grimsby. Men feilene han gjør er som regel svært avgjørende eller meget kontroversielle. Mot Grimsby overså han et brutalt overfall på Shearer, selv om han bare sto et par meter unna, og burde se det hele meget godt. Mot Chelsea overså han minst én, kanskje to straffesituasjoner, men ellers gjorde han en god kamp, og jeg synes ikke det er spesielt mye grunn til å legge skylda på dommeren.
Det er riktig å kommentere situasjonene og du skal ha lov å være skuffet over at dommeren overså to så avgjørende situasjoner. Men du får ikke straffe etter fem minutter mot Chelsea på Stamford Bridge, med mindre laget ditt heter Manchester United. Og med Mark Halsey som dommer får du det ihvertfall ikke.

Forresten, noen som har fått med seg at Halsey utelukkende viser ut folk dersom de "hindrer en klar scoringssjanse"? Han har vært borti flere slike situasjoner som albuen til Grimsby-kapteinen, og han har aldri gitt rødt kort i slike situasjoner. Aldri.

Så kanskje skulle vi heller ikke forvente at vi skulle få straffespark?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21. Nov. 2005, 18:35 »
enig at det er dumt og legge skylden på dommerne i alle kamper vi taper.

Men mot wigan var det faktisk dommeren sin feil.

Taylor var sårt savnet i kampen . akkurat som owen!
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21. Nov. 2005, 18:46 »
Han legger jo heller ikke hele skylden på det. Han bare antakeligvis svarte ærlig på spørsmålet om det var straffe, og han har all rett til å være bitter. Han sa faktisk også at vår egne amatørmessige feil ødela for oss, uten at man tydeligvis er så interessert i å merke seg det faktumet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21. Nov. 2005, 19:17 »
Straffa så klar ut, men jeg er ganske sikker på at Newcastle hadde tapt kampen uansett...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 21. Nov. 2005, 19:37 »
Er også lei at managere klager på dommeren etter kampen! Men det er ikke bare Souness som gjør det... ALLE, gjør det! Ferguson er jo guden av suttring etter tap! han klager jo tilogmed på at matchballen var for dårlig!!

Syntes dommeren gjorde en grei kamp. Denne gangen gikk det mot oss... Kanskje neste gang så får vi en tvilsom straffe.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 21. Nov. 2005, 21:06 »
Sitat fra: "kesse"
Er også lei at managere klager på dommeren etter kampen! Men det er ikke bare Souness som gjør det... ALLE, gjør det! Ferguson er jo guden av suttring etter tap! han klager jo tilogmed på at matchballen var for dårlig!!

Syntes dommeren gjorde en grei kamp. Denne gangen gikk det mot oss... Kanskje neste gang så får vi en tvilsom straffe.

haha minner meg om daglish da han klaga på matchballen dei brukte i stevenage kampen. litt synd for daglish at han hadde vert med å godta ballen sjøl eller ka nå det var.