20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea - Newcastle  (Lest 36359 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #120 på: 19. Nov. 2005, 18:40 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Ameobi har spilt meget sterkt til nå.

Yea right. Han gjorde knapt enn dritt hele kampen!
Tragisk at vi ikke har noe bedre å stille med! Rett og slett enn skam!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #121 på: 19. Nov. 2005, 18:42 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Syns Ameobi var ein av dei mest positive eg. Banka Terry i mange dueller :D

Eg er ikkje skuffa over dinna kampen. Vi skulle hatt kanskje 2 straffer i første omgang( vertfall 1). Syns vi spelte til tider meget bra, og pressa Chelski. Synd at kampen blir avgjort av ein dum feil som Bramble gjer.

Ameobi er spiss og skal score mål, eventuelt skape sjangser. Han dømmes for det og ikke om han vinner en duell med Terry.
Han er ikke god nok. Tragisk formasjon, og tragisk at den beste spissen vi kan starte med er Ameobi!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #122 på: 19. Nov. 2005, 19:10 »
helt enig åsmund:D

for stikke ut og svelge tapet !

kommer nok sterkere tilbake med luque, dyer , shearer og owen framover =)
lt;3 Newcastle <3

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #123 på: 19. Nov. 2005, 19:20 »
Jeg synes det blir helt feil å slakte Ameobi på denne måten. Hva faen skal han gjøre da? Han møter to av PLs beste midtstoppere og skal spille dem ut helt alene. Ingen kan forvente det av han eller noen andre. Synes Ameobi hadde en bra første omgang, og en dårlig andre omgang i likhet med resten av laget, bortsett fra parker som var vår beste spiller i dag.

At vi spiller uten to spisser synes jeg er håpløst. Da er vi avhengige av at kantene fungerer. Det følte jeg ikke de gjorde i dag. Solano skuffet meg stort i dag. Husker ikke en gang han kom til innlegg fra kanten. N'Zogbia var helt grei, men savnet litt av det han har vist i tidligere kamper.

Første omgangen vår synes jeg vi er bra. Vi stresser Chelsea, er agressive og tvinger dem til å gjøre feil og kommer til noen halvsjanser. Samtidig unngår vi å gjøre altfor mange personlige feil. Det defensive satt stort sett og jeg hadde faktisk tro på et poeng.

Så kommer feilene vi ikke kan gjøre dersom vi vil ha poeng i slike kamper. En horibel feilpasning av Bramble som Chelsea selvfølgelig utnytter seg av. Så er det Solano som ødelegger for oss med en lilleputt feil. Etter dette føler jeg hele laget ramler sammen og Chelsea bare cruiser inn seieren.

Jeg kan vel ikke si jeg er direkte skuffet over at vi taper, men det er så frustrerende at vi taper på grunn av to drittmål som kommer i begynnelsen av andre. Men, men.. Vi får bare se fremover mot Everton kampen. Da har vi forhåpentligvis Owen, Shearer, Luque og Carr tilbake i troppen.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #124 på: 19. Nov. 2005, 20:15 »
Syns bare det blir litt komisk fokusering og si at Ameobi var god siden han vant noen dueller. Han skal jo lage sjangser og mål!

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #125 på: 19. Nov. 2005, 20:29 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Syns bare det blir litt komisk fokusering og si at Ameobi var god siden han vant noen dueller. Han skal jo lage sjangser og mål!

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan forvente det av han i denne kampen. Han stiller alene på topp og får knapp nok noen baller å jobbe med. De fleste av ballene han får, blir det ingenting ut av fordi han ikke har noen å spille til. En taktisk blunder av Souness å bare bruke en på topp.

I første omgang var Ameobi frisk og prøvde så godt han kunne. Han hadde en fin dragning på venstrekanten som fort kunne blitt farlig.

Jeg er overhode ikke noen fan av Ameobi, men synes absolutt ikke han var noen syndebukk i denne kampen. På innleggene dine Åsmund får jeg inntrykk av at du mener dette. Det blir feil å gi han skylden vær eneste kamp. Og hvert fall i denne. Souness gir han en nesten umulig oppgave som enslig spiss. Det skal også sies at dette er langt fra hans dårligste kamp. Skjønner ikke hvorfor du ikke heller trekker frem en spiller som Solano som leverte en langt dårligere kamp. Samme gjelder Bramble som virket veldig usikker i den bakre fireren.

Activ

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #126 på: 19. Nov. 2005, 20:47 »
Som thepaul har skrevet så er det ikke Ameobi sin skyld at laget ikke presterer for tiden, det er derimot hele laget sin skyld! det virker som om laget kom ut i fra garderoben i andre omgang og var fornøyd at de holdt nullen til pause, ga blaffen i resten av kampen. dessuten virker det ikke som om noen blør for klubben med noen unntak som sheare og given.
men det er jo det man får når man handler inn udugelig stal fyll som parker, viana, N'Zogbia og carr

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #127 på: 19. Nov. 2005, 20:54 »
Ja det er greit det at Solano og Emre, Bramble og til dels Boumsong også ikke spilte noe spesielt godt.

Men Ameobi gir oss ingen cutting edge. Og det er HELT tragisk av Souness å sette opp en 4-5-1 formasjon.

Det som er galt er at laget ikke har noe mål og mening. Det finns ingen spille stil. Det fins en formasjon. Men det virker som om ingen vet hvordan de skal spille. Greitt vi har mange skader, men vi må yte med dem vi har. Vi har spillte elendig i dag, og det har vært det samme i rundt ett år nå. Noen unntak med Owen. Men helt siden vi kvitta oss med sjauen i "the dressing room" og Bellamy virker vi veldig tamme framover på banen. Det er veldig tragisk for et lag som liksom skal være underholdende.
Vi trenger bedre spisser, Ameobi er ikkje god nok (i allefall ikke stabil nok), Chopra vet jeg ikke nok om. Vi trenger minst to nye PL-standard spisser!
Skulle betalt mye mellom for å bytta Souness med Bellamy.

Ångående å skryte av Ameobi vinner dueller, hvorfor spiller vi da ikke med Bramble som spiss. Hadde nok vunnet enormt mange dueller!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #128 på: 20. Nov. 2005, 01:01 »
Sitat fra: "Activ"
dessuten virker det ikke som om noen blør for klubben med noen unntak som sheare og given.
men det er jo det man får når man handler inn udugelig stal fyll som parker, viana, N'Zogbia og carr

Hehe. Hva i all verden har du fått i deg for no rart du? To av di spillerne du kaller udugelig stallfyll var to av våre beste spillere i dag. Førstnevnte var den klart beste. Også en kandidat til banens beste.
Parker er så absolutt ikke noe stallfyll. Han er årets kjøp i PL. Årets kupp, vil jeg kanskje si. Han har vært en av våre beste spillere i hver kamp han har spilt i år, og i dag gir han Chelsea juling så det holder. Taklingene han satte inn holdt særdeles høy standard. Men felles for dem alle, de var HELT RENE!

N'Zogbia er et av klubbens aller største talent, og et av frankrikes aller største talent. En meget bevegelig og teknisk god midtbanespiller, som trives like godt sentralt, som på kanten. Han tør å utfordre, og selv om han mislykkes noen ganger, så bor det gull i denne gutten. Han kan bli bedre enn Pires. Langt bedre enn Robert. Minner litt om Ginola, men er mye bedre i det defensive arbeidet. Denne gutten kan bli Newcastles beste venstreving noensinne. Det tør jeg faktisk si. Han viser det i dag igjen. Tør å utfordre. Tør å holde på ballen. God til å spille frem medspillere, og god til å komme i scoringsposisjon selv. Var sammen med Bowyer det eneste vi hadde å by på offensivt i dag.

Carr er ikke verdensklasse. Men han er en av få britiske/irske høyrebacker, som kan sies å være i toppklasse i PL. Han er meget god til å doble offensivt, og han er stødig og grei i det defensive arbeidet. Han gjør aldri det helt store. Og han er ikke ufeilbarlig. Men han er absolutt god nok for denne klubben. Og han er mye bedre enn Peter Ramage på høyrebacken.

For Ramage var særs svak i dag. Han sleit enormt. Duff lurte han trill rundt gang etter gang. Gudjohnsson gjorde ikke saken bedre. Han ga bort store rom, og hadde null og niks å bidra med offensivt. Han er ikke direkte skyld i noen baklengsmål, men han gir bort altfor mye rom. Kanskje vår dårligste, kampen sett under ett.
Bramble startet svakt, men kom seg utover i første omgang. Var dog litt utrygg, men grei nok. Rett etter sidebytte mister han konsentrasjonen og ødelegger dagen for oss. På egenhånd. Selv om den trolig hadde blitt ødelagt uansett. Vi hadde egentlig aldri en reell sjanse.

Dette var en minst like flau opptreden fra laget vårt som mot Wigan og Bolton. Og vi ser nok en gang at vi lider under å ha en altfor tynn stall.
Jeg har sett Souness uttale at stallen er god nok til å ta fjerdeplass i PL. Feil. Stallen er altfor tynn. De første 16 er kanskje gode nok, men med vår skadefrekvens, så trenger du mer enn bare 16 gode spillere. Da trenger du minimum 22. Sannsynligvis flere.
Og vi blir ikke nr. 4, når vi er så til de grader ustabile og avhengige av enkeltspillere.

I januar må det handles backer (begge sider), stopper og gjerne en spiss, hvis pengene strekker til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #129 på: 20. Nov. 2005, 12:41 »
Tror ikke Åsmund mente tidligere her at Ameobi spilte så utrolig dårlig. Men at det var merkelig at han skulle få skryt for å vinne noen dueller... Han spilte helt greit i går syntes jeg. Det man burde forvente av han.,

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #130 på: 20. Nov. 2005, 14:13 »
Enig i det du sier Kesse, det man burde forvente av han. Det er bare det som er så domt at vi ikke kan forvente oss noe mer enn det han viste i går. Jeg fikk meg en skikkelig smell i går da jeg så lagoppstillingen. Ingen Owen, (visste jo at Shearer ikke kom med). Men Ameobi alene på topp mot Superlaget Chelsea. Det var jo dømt til å mislykkes. En mer dyster lagoppstilling (4-5-1) skal det letes lenge etter. Da er vi jo avhengig av at Bowyer eller Emre og Solano skal lage mål. Verken Emre eller solano var gode i går.

Alle Newcastle fans må vel snart se at godest treningsguden Shola ikke er god nok til å skyte oss til topp 6??? VI TRENGER MINST EN NY SPISS: HELST TO!!

Monty

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #131 på: 20. Nov. 2005, 22:22 »
de to første målene skylles ene og alene  2 forsvars tabber som ble lagt i nydelig harmoni med ramage og bramble... det er bare så sinnsykt tragisk at man merker skadene til taylor, og carr så godt...  med et toppet lag hadde vi hatt en fair sjanse i går...  og hadde vi fått det straffe vi skulle hatt etter noen minutt kunne det fort blitt et poeng med til St.James...

men vi kommer sterkere tilbake....  det kommer til og bli vist allerede neste kamp....
Howay the lads!

Toon, Toon, Black and White army!

DanMan

• Gjest
Chelsea - Newcastle
« Svar #132 på: 21. Nov. 2005, 08:52 »
Sitat fra: "Neil Farrington, The Sunday Sun"
But the context of the game should have changed in the fifth minute, when Newcastle were denied a stone-cold penalty.

The fit-again Lee Bowyer invited a challenge from John Terry, nicked the ball past the defender and had his legs taken from beneath him.

Referee Mark Halsey was in the wrong place to make a decision. His perfectly-positioned linesman bottled out of making any decision.

Unbelievably, there was a repeat scenario five minutes later, when Frank Lampard stuck out an arm to prevent the ball from reaching a black and white shirt in the home area.

Again, the man with the flag saw nothing untoward.

The same went for his partner on the opposite touchline when Celestine Babayaro blocked a cross midway through the first half.

But that did not stop Halsey from blowing for a free-kick despite Babayaro having been facing away from him.

It's some referee who can spot a handball from behind but not an elbow - that of Grimsby's Justin Whittle - delivered under his nose.

Så sant som det er skrevet.. Vanvittig lei av alskens dommeravgjørelser som går mot oss. Dommerstanden virker å digge å terge Souness. Det sies at slikt utjevner seg over en sesong, men det begynner jeg seriøst å tvile sterkt på. Håndballer i mål mot oss godkjennes, mål i vår favør dømmes ikke, straffespark vår vei dømmes ikke.. Det er snakk om mer enn en uskyldig offside i ny og ne, det er kampavgjørende situasjoner. Ja takk til videodømming, fort som f!

Daniel - som synes 0-3 var svært ufortjent

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #133 på: 21. Nov. 2005, 16:07 »
Jeg synes ikke 0-3 var så forbanna ufortjent. Jeg synes egentlig aldri vi hadde en sjanse, og når Bramble og Boumsong spiller så forbanna dårlig som de gjorde, så fortjener vi heller ikke bedre. Jeg hadde vært troende til å gi de to bot for å ha ødelagt kampen for oss med å spille ekstremt dårlig. Hadde det vært CM hadde jeg gjort det.

Jeg kan dog ikke noe for det, men jeg setter store spørsmålstegn ved hvorfor Souness velger å sette Ameobi alene på topp, og hvorfor han legger opp spillet på en annen måte enn ved å prøve å komme rundt på kant, og slå gode innlegg. Det er foran boksen Ameobi er farlig, ikke med ryggen til mål. Dessuten synes jeg ikke Ameobi har hurtigheten og fandenivolskheten som trengs for å spille alene på topp. Jeg spør også hvorfor han venter så lenge med å hive innpå Chopra, som jeg mener burde startet.

Og at slike dommeravgjørelser går imot oss er ingen tilfeldighet. De beste lagene blir mye oftere tilgodesett av dommere, enn svakere lag. Og når vi ligger såpass langt ned på tabellen som vi gjør, så vil vi oppleve at slike opplevelser stadig oftere går imot oss. Det er synd, men vi kan ikke gjøre noe med det før vi er der oppe vi skal være. Men dit kommer vi aldri med Greame Souness. Dessverre.

Nei, ikke misforstå. Det er ikke Souness' skyld at Bramble ødelegger kampen for oss. Det er ikke Souness' skyld at Chelsea er så forbanna effektive. Men Souness har ikke handlet reserver. Han har solgt unna alle gode reservene. Det er hans feil. Og det er en viktig grunn til at vi lider så voldsomt når stjernene er skadet, som vi nå gjør.
I tillegg gjør Souness en del taktiske feil, som er bidragsytende til at vi gjør dårlige kamper. Jeg mener det ville vært riktig med 4-5-1 med Owen på topp. Men når Owen ikke kan spille, mener jeg vi må ofre den ekstra midtbanespilleren, for å ha en kompanjong til Ameobi på topp. Uten at vi på noen måte skal ta noe som helst fra Bowyer, som var glimrende i første omgang. Og det er generelt sett på ingen måte tilfeldig at vi ligger der vi ligger under Souness. Det kan heller ikke ha vært tilfeldig at vi havnet der vi havnet i fjor. Souness er ikke god nok. Hent Hitzfeld før scums gjør det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #134 på: 21. Nov. 2005, 17:49 »
Det her en vel kanskje den eneste kampen jeg ikke syntes Souness gjorde noe galt. Det du sier Joakim med at han har solgt alle de gode reservene kan vel forklares i at han har kjøpt en 5-6 nye spillere for MYE penger, noe som gjør at andre må selges.

Vi hadde aldri noen sjans mot Chelsea på borte bane. Når de har tapt 1!!! av 41!!! kamper, så ser jeg ingen mulighet for å slå de på bortebane. Vi er ikke akkurat sterke på bortebane.

Syntes det laget vi startet med mot Chelsea, er det beste vi kunne ha startet med og jeg tror vi kunne fått enda mer slakt fra Chelsea hvis vi hadde startet i en mer angripende formasjon. Vi klarte oss jo bra i første periode, men når Chelsea har et 7 og 8 gir og vi har to kløner bak i forsvar så går det slik det gikk.