20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness forsvarer Bruce  (Lest 7640 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« på: 04. Nov. 2005, 18:59 »
Souness forsvarer Bruce

Skrevet av Asbjørn, 4 november 05

Graeme Souness innrømmer til den offisielle Newcastle siden nufc.uk.co, at han har sympati for den omdiskuterte Birmingham manageren Steve Bruce. Han føler at enkelte dømmer managerene for kjapt.

Souness sier følgende: ?Man har sympati for alle managere som er i hardt vær, men man må likevel konsentrere seg om sin egen jobb. Man kan ikke bekymre seg for alle andre.?

?Når det gjelder Birmingham, har antall skader helt klart skylden for de svake resultatene denne sesongen. Ser man på stallen til Steve Bruce, skjønner man at Birmingham har hatt det samme problemet som oss.?

?Stiller man med reservelaget, kan man glemme å vinne kamper. Hvor mange ganger har man ikke hørt at Manchester United ikke er det samme laget uten Wayne Rooney eller Ryan Giggs. Tar man for eksempel Arsenal, sies det ofte at de ikke er det samme laget uten Henry.?

?Steve Bruce har, som oss, manglet 5-6 av sine beste spillere. Det er grunnen til de svake resultatene. De gode spillerene som sitter på tribunen kan ikke hjelpe laget med å vinne kamper. Det fotball handler om er gode spillere. Jeg skulle ønske enkelte mennesker kunne våkne og forstå nettopp dette.?

?Det er ikke noe mysterium, og det har ikke noe å gjøre med taktikk eller personer som ikke gjør jobben sin. Når de viktigste spillerene er skadet er man langt fra det samme laget. Bruker man sunn fornuft, sier det seg selv.?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Souness forsvarer Bruce
« Svar #1 på: 04. Nov. 2005, 19:13 »
Bruce har, som Souness poengterer her, hatt uhell med skader i troppen sin. Tror også at vår kjære manager kjenner seg igjen i Bruce sin situasjon. Uansett, så får vi håpe at Birminghams uflaks fortsetter, og at vi fikser tre enkle poeng hjemme på St. James Park.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #2 på: 04. Nov. 2005, 22:14 »
Souness forsvarer seg selv gjennom B'ham og Bruce nå?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #3 på: 04. Nov. 2005, 23:06 »
Sitat fra: "chickenman"
Souness forsvarer seg selv gjennom B'ham og Bruce nå?

Hvorfor skal han forsvare seg selv etter 1 tap på de 8 siste?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #4 på: 05. Nov. 2005, 00:16 »
Det er jo indirekte et slags forsvar på seg selv og et skudd mot kritikerne fra tidligere denne sesongen, da vi hadde akkurat samme bedritne problemet og spilte med et høyst middelmådig par sentralt på midten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #5 på: 05. Nov. 2005, 01:28 »
Nå detter Souness til 6 poeng på ambisjoner på FM.. Ikke bra ass!!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #6 på: 05. Nov. 2005, 10:06 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Det er jo indirekte et slags forsvar på seg selv og et skudd mot kritikerne fra tidligere denne sesongen, da vi hadde akkurat samme bedritne problemet og spilte med et høyst middelmådig par sentralt på midten.

Jepp!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #7 på: 05. Nov. 2005, 14:41 »
Synes dette er tåpelig jeg. Rett og slett tåpelig. Dette er en svært dårlig unnskyldning. Og de fleste burde vite at skal du kjempe i toppen, så må du ha en sterk og bred stall, og du må gjøre regning med at du kan få skader. Får du skader må du ha spillere som kan gjøre jobben i de faste spillernes fravær. Jeg forstår at Birmingham kan ha problemer med dette. Men i Newcastle er det intet annet enn uakseptabelt.

Dette er bare en tåpelig unnskyldning fra Souness, som desperat forsøker på en eller annen måte å vinne troverdighet etter å ha gjort store feil. Den eneste måte feilene dine kan rettes opp på, Souness, er å begynne å få laget til å prestere stabilt godt over lang tid, og å få oss mye mye nærmere enn e-cup-plass enn vi er per dags dato.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #8 på: 05. Nov. 2005, 15:50 »
Sitat fra: "Joakim"
Synes dette er tåpelig jeg. Rett og slett tåpelig. Dette er en svært dårlig unnskyldning. Og de fleste burde vite at skal du kjempe i toppen, så må du ha en sterk og bred stall, og du må gjøre regning med at du kan få skader. Får du skader må du ha spillere som kan gjøre jobben i de faste spillernes fravær. Jeg forstår at Birmingham kan ha problemer med dette. Men i Newcastle er det intet annet enn uakseptabelt.

Dette er bare en tåpelig unnskyldning fra Souness, som desperat forsøker på en eller annen måte å vinne troverdighet etter å ha gjort store feil. Den eneste måte feilene dine kan rettes opp på, Souness, er å begynne å få laget til å prestere stabilt godt over lang tid, og å få oss mye mye nærmere enn e-cup-plass enn vi er per dags dato.

Regner med at det er like uakseptabelt at Man Utd og Arsenal ikke har spillere som kan erstatte nøkkelspillere. Arsenal har scoret 7 mål  på de 7 siste. Grunn er selvsagt at Henry er ute. En skam at de ikke har en like god spiss som kan erstatte Henry.

Hvor mange kamper har Man Utd vunnet de siste 6 ukene? Her snakker man om kanskje verdens rikeste klubb.

Jeg mener Souness har et meget godt poeng.

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #9 på: 05. Nov. 2005, 17:54 »
Arsenal med å uten Henry? Man Utd Med å Uten Ferdinand? sånn som man utd sliter nå så skulle jeg gjerne sett dem uten ferdinand :twisted:
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #10 på: 05. Nov. 2005, 18:39 »
Det er klart at det har noe å si at spillere er skadet! Det sier seg selv. Men det som er med Souness er at han skylder på skadene for at Newcastle spiller dårlig. I Arsenal er det ikke slik. Der er det media som sier det. Wenger går ikke ut å skylder på at Henry er skadet. Det er media som gjør det! I Newcastle er det ikke media som skylder på skadene men Souness. Det er forskjellen!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #11 på: 05. Nov. 2005, 20:24 »
Ferguson klager ikke på at Solskjær er skadet. Wenger klager ikke på at Henry er skadet. De vet nemlig hva dette dreier seg om. Laget må fungere selv om nøkkelspillere er ute. Souness har ikke skjønt det, og skylder utelukkende på skader for at laget har spilt dårlig og ikke tatt verdifulle poeng.

Ja, Arsenal er avhengige av Henry. Og ja, det er ikke helt bra at de ikke har noen som kan erstatte ham, men igjen, hvem f.... kan erstatte Henry? Knapt nok Ronaldo.

Man Utd har en mer enn god nok stall for tida. Selv om de bruker en del unggutter. Og selv om en del spillere langt ifra er like gode som de som er skadet. Men de har fortsatt Giggs, Ronaldo, Park, Rooney og Van Nistelrooy. For ikke å glemme Rio Ferdinand og Van der Sar. Jeg mener ManUs største problem er Sir Alex Ferguson. Som har holdt på altfor, altfor lenge. Og en maktsyk Roy Keane.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #12 på: 05. Nov. 2005, 22:29 »
Jeg er forsåvidt enig med både Asbjørn og Joakim her!
Asbjørn har helt rett i at Souness har ett poeng når han skylder på skader, som jo helt klart har plaget oss i meget stor grad så langt i år. Ingen tvil om at vi har tapt opptil flere poeng på at spillere som Emre, Luque, Solano osv har vært ute med skader. I en drømme verden så skulle vi selvsagt hatt spillere på benken som kunne spasert rett inn på laget og gjort en like god jobb som de skadede spillerne, men slik er ikke den virkelige verdenen desverre. I Chelski er det kanskje slik, men så er ikke de helt virkelige heller...

Samtidig så er jeg helt klart enig med Joakim i at forskjellen er at feks Wenger ikke bruker så mye tid på unnskylde seg med at Henry er skadet, mens Souey til stadighet er ute og messer om hvor ille det er med alle skadene. Dette har med riktig og gæernt fokus å gjøre, det er på slike områder de beste skiller seg fra de mindre gode. For samme hvor mye man klager og unnskylder seg med skader, så blir det ikke bedre av den grunn. Man bør i stedet bruke tiden og kreftene på det man kan gjøre noe med, og det er de spillerne man til hver tid har til rådighet. Å kaste bort tiden på å sutre over spillere man ikke har tilgjengelig er bortkastet, i tillegg brer dette seg til resten av spillerne og gjør egentlig ting bare værre enn de er fra før. Så Souness har helt klart ting å lære på hvordan håndtere slike saker.

Så konklusjonen min blir at skader helt klart er en av hovedgrunnene til vår treige start på sesongen, men at Souy burde fokusert mer på det han kan gjøre noe med i stedet for å sutre over alle skadene. For selv om skadene har hindret oss mye, så blir ikke det bedre av at manageren til stadighet klager over det i media.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness forsvarer Bruce
« Svar #13 på: 06. Nov. 2005, 00:14 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "Joakim"

Regner med at det er like uakseptabelt at Man Utd og Arsenal ikke har spillere som kan erstatte nøkkelspillere. Arsenal har scoret 7 mål  på de 7 siste. Grunn er selvsagt at Henry er ute. En skam at de ikke har en like god spiss som kan erstatte Henry.

Hvor mange kamper har Man Utd vunnet de siste 6 ukene? Her snakker man om kanskje verdens rikeste klubb.

Jeg mener Souness har et meget godt poeng.

Såklart har han en meget godt poeng. Problemet er at Souness ikke har lov å ha gode poenger....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Souness forsvarer Bruce
« Svar #14 på: 06. Nov. 2005, 09:09 »
Hvordan kan Wenger få tid til å klage over skader når han bruker all sin tid til å klage over Chelsea. Wenger bruker langt mer tid på Chelsea og Jose enn sitt eget lag. Begynner å bli mer og mer latterlig denne Wenger. Før var det Man Utd og Sir Alex han slang dritt til stadig vekk, nå er det russerene som gjelder.

Så har man Sir Alex som skylder på skader (som Souness), dårlige baner, dårlige dommere, og spillere som ikke klarer å holde kjeft til media (Roy Keane).

Ellers så tror jeg dette utspillet fra Souness var langt mer for å forsvare kollega Bruce enn seg selv. Souness forsvarte også Bruce til Sky Sports etter kampen igår.

Ellers så er jeg glad for at Steve Bruce takket nei til Newcastle jobben.