20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shearer fortsetter støtten til Souness  (Lest 21481 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Shearer fortsetter støtten til Souness
« Svar #75 på: 02. Nov. 2005, 18:50 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "John Marius"
Har han ikke evnen til å få de til å spille sammen? Så du 2 omg mot WBA?

Jeg har heller ikke sett ett skikkelig spillemønster før for ett par dager siden. Men nå som jeg har sett det, ser det veldig bra ut i mine øyne.

Det er ikke lett til å få laget til å spille sammen når alle de kreative spillerene er ute. Med spillere som Solano, Dyer, Emre og Luque tilbake på midtbanen vil det bli noe helt annet. At ikke folk skjønner det er for meg en gåte.

Hvilket spillemønster? Du får da ikke et spillemønster etter å ha spilt bra fotball i 30 minutter. Vi sleit med å slå Sunderland hjemme! Vi hadde ikke verdens beste kamp mot Grimsby(!) og med litt "flaks" kunne WBA tatt med seg 3 poeng på søndag.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #76 på: 02. Nov. 2005, 18:50 »

Alle liker ikke samme typen trener, men HELE NEWCASTLE er bak Souness og støtter han

Det har da ingenting å si om han er god til å organisere et lag og få det beste ut av det spillermateriellet man har til rådighet? De fleste likte sikkert ganske godt Roy Evans i Liverpool eller Gianluca Vialli i Chelsea, men vil du kalle disse to managerene gode til å organisere? Å organisere, få til et skikkelig fungerende spillermønster og få det beste ut av spillermaterialet krever mer enn at du er godt likt av spillergruppa. Gode managere som Mourinho og Ferguson har vist at de greier å skape et vinnerlag. Dette har Souness aldri gjort(bortsett fra Rangers, men det er en ikke-sammenlignbar situasjon).

Henning Berg ble da vraket av Sir Alex også, men furtet han av den grunn og kom med negative kommentarer?

Jeg vet ikke om Henning Berg har særlig mer peil enn Souness da det krever litt mer taktisk dyktighet for å lede en storklubb i England, men Henning Berg har vist seg å være en dyktig trener sålangt i Lyn. Henning Berg har spillt under store navn som Drillo og Ferguson, så han bør ha lært litt i løpet av karrieren sin.

Poenget er at Souness aldri kommer å føre Newcastle noe særlig langt. Kanskje en cup eller to, men han kommer aldri til å skape et storlag ut av Newcastle. Se på hvordan det gikk i Liverpool sier nå jeg. Tok over Englands kanskje beste lag og kjørte det i grøfta.

Tror du at Souness hadde fått særlig med managerjobber om det ikke hadde vært for at han var en knallgod spiller i sin tid?

Litt ros skal Souness ha, han har greidd å få inn en disiplin som ikke var tilstedeværende under Sir Bobby. Og fått ut urokråker som Robert og Bellers, men that's it.
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 02. Nov. 2005, 18:54 »
Sitat fra: "Mushans"
Har han ikke evnen til å få de til å spille sammen? Så du 2 omg mot WBA?

Jeg har heller ikke sett ett skikkelig spillemønster før for ett par dager siden. Men nå som jeg har sett det, ser det veldig bra ut i mine øyne.

Det er ikke lett til å få laget til å spille sammen når alle de kreative spillerene er ute. Med spillere som Solano, Dyer, Emre og Luque tilbake på midtbanen vil det bli noe helt annet. At ikke folk skjønner det er for meg en gåte.

Hvilket spillemønster? Du får da ikke et spillemønster etter å ha spilt bra fotball i 30 minutter. Vi sleit med å slå Sunderland hjemme! Vi hadde ikke verdens beste kamp mot Grimsby(!) og med litt "flaks" kunne WBA tatt med seg 3 poeng på søndag.

Og med "normale" dommere hadde vi tatt med oss poeng mot Arsenal og Wigan.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 02. Nov. 2005, 19:03 »
Det artige er at flere Souness kritikkere sier at vi bør ta med oss 3 poeng mot et skadeutsatt Birmingham til lørdag, men samtidig sier de at Souness burde gjort langt bedre selv med samtlige av de kreative spillerene ute.

Når det gjelder spillemønster så kan man ikke vente allverden med en midtbane uten Dyer, Emre, Luque, Solano for å nevne noen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 02. Nov. 2005, 19:06 »
Hvis Robson hadde et mye bedre lag i 02\03 sesongen, hvem hadde han som backup på Høyremidtbane? På venstre midtbane? Spiss?Midtstopper?

Laget som slo Chelsea 2-1 hjemme 1. mars 2003...

Given

Hughes, Woodgate, O`Brien, Bernard

Solano, Dyer, Speed, Viana

Shearer, Bellamy

På venstre midtbane? Robert
Spiss? Ameobi, Lua-Lua, Cort
Midtstopper? Bramble, Caldwell
Høyremidtbane? Ambrose

Et mye bedre lag..

Spiller for spiller:

Given 05 vs. Given 03 = Given 03, 0-1

Carr vs.  Hughes = Carr, 1-1
Boumsong vs. Woodgate = Woodgate, 1-2
Taylor vs. O`Brien = Taylor, 2-2
Babayaro vs. Bernard = Bernard, 2-3

Solano 05 vs. Solano 03 = Solano 03, 2-4
Parker vs. Speed = Speed, 2-5
Emre vs. Dyer = Dyer, 2-6
Luque vs. Robert = Luque, 3-6

Shearer 05 vs. Shearer 03 = Shearer 03, 3-7
Owen vs. Bellamy = Owen, 4-7
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #80 på: 02. Nov. 2005, 19:11 »
Det er det dummeste jeg har lest på lenge...Er Viana og Robert bedre enn Luque og Zog? Vi har jo også Viana, men vi låner han ut. Er Ambrose bedre enn Dyer? JO, hva enn du sier kan Dyer spille på vingen...Er Ameobi, Lua Lua og Cort bedre enn Ameobi, Chopra og Luque?

Og når du sammenligner, hvordan kan du si at Given 03 er bedre enn Given 05?Og det samme mked Solano? Speed bedre enn Parker?Og Dyer bedre enn Emre? Jeg klarer ikke se hvordan du har fått til dette, og det blir for dumt.

Sorry, men jeg kan ikke ta dette innlegget seriøst.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #81 på: 02. Nov. 2005, 19:15 »
Siden denne tråden handler om støtte til Souness må jeg bare skyte inn dette fra kamprapporten til Nufc.com:

"Newcastle fans were noisy and some golden oldies featured in the second half. Chants for Souness to wave were followed by "Souness, Souness" and "walking in a Souness wonderland"."

De sang også Souness sitt navn for full hals da vi spilte ræva på Reebok og tapte 2-0 for Bolton, så det er hvertfall ingen tvil om at The Toon Army er tålmodige og støtter Souness i tykt og tynt - noe jeg er glad for. Mannen har knapt sittet et år som sjef, og han har ikke engang sittet en hel sesong enda. Døm Souness etter denne sesongen, sier jeg bare.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #82 på: 02. Nov. 2005, 19:21 »
Døm Souness etter denne sesongen? Han kom på 14. plass med et lag som burda ha kjempet om Champions Leauge. Jeg har dømt Soonmess og jeg har kommet frem til at han kan å kjøpe spillere og kjefte på dommerne og komme med artige kommentarer i media.. Der slutter det dessverre!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #83 på: 02. Nov. 2005, 19:25 »
Det er det dummeste jeg har lest på lenge...Er Viana og Robert bedre enn Luque og Zog? Vi har jo også Viana, men vi låner han ut. Er Ambrose bedre enn Dyer? JO, hva enn du sier kan Dyer spille på vingen...Er Ameobi, Lua Lua og Cort bedre enn Ameobi, Chopra og Luque?

Og når du sammenligner, hvordan kan du si at Given 03 er bedre enn Given 05?Og det samme mked Solano? Speed bedre enn Parker?Og Dyer bedre enn Emre? Jeg klarer ikke se hvordan du har fått til dette, og det blir for dumt.

Sorry, men jeg kan ikke ta dette innlegget seriøst.

Hvor mange plasser spiller Luque? Skal du dele han opp i to?

Jeg skriver jo at Luque er bedre enn Robert, men dette var et vanskelig valg. Robert var meget god i 2002\2003. Til tross for at han var lenge skadet i starten. Given i 2003 var en av verdens beste keepere. Han holder nok dessverre ikke samme nivået i dag.
Dyer var helt utrolig god denne sesongen. Han var ønsket av Man Utd som hadde et bud på £25m inne på han.. Emre er god, men han har et stykke til klassen Dyer hadde den sesongen. Solano var jo selvsagt bedre i 2003 enn hva han er nå, men toppnivået til Solano kan enda nås. Parker fyller ikke skjorta til Speed, det trur jeg de aller fleste mener!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #84 på: 02. Nov. 2005, 19:29 »
For noko tøv, rett og slett. Og det meine eg.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #85 på: 02. Nov. 2005, 19:34 »
Helt ærlig.. Trur du dagens lag har sjans på en 3. plass?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #86 på: 02. Nov. 2005, 19:50 »
Mener du at vi har stilt med en bedre startellever i de første 10 PL kampene enn vi har hatt tidligere? Jeg mener startelleverene i disse kampene har vært flere hakk dårligere enn startelleverene vi har hatt de siste sesongene. Snakker man om startelleveren i den siste PL kampen så begynner vi å snakke om et bra lag, og faktisk en bra benk også. Mange tror kanskje at det var tilfeldig at vi leverte årsbeste i 2. omgangen mot WBA. Jeg tror aldri vi hadde prestert det om vi hadde spilt med samme ellever som for 2-3 uker siden.

Har du forresten funnet uttalelsene til Shepherd?

Jeg er klar over at vi har hatt store skadeproblemer i sesonginnledningen. Jeg synes også det er tris, om du skulle være i tvil om det. Men Souness har vært manager i over et år nå, og jeg ville forventa mer av Newcastle forrige sesong. Jeg likte ikke at vi ansatte Souness. Jeg var kanskje litt mot han helt fra starten. Jeg vet at vi ikke kunne velge blant hvem som helst. Ja, vi har et bedre lag nå enn tidligere denne sesongen. Jeg må allikevel, uavhengig av uflaks og skader, komme med konklusjonen om at vi har gjort det for dårlig. Jeg mener Souness skal ha en god del av skylden da jeg tror vi kunne gjort det bedre med en annen manager.

Om jeg gidder å leite etter noen, for diskusjonens del, lite viktige uttalelser? Nei!

La meg stille deg følgende spørsmål. Mener du Souness gjorde en god jobb som manager i Liverpool?
Toon, Toon,
Black and white army

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #87 på: 02. Nov. 2005, 20:08 »
Gjorde Tom Nordli en bra jobb i Vålerenga?
FVM

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #88 på: 02. Nov. 2005, 20:24 »
Heh! Han fikk ihvertfall Rekdal til klubben. Og det har ført til seriegull.  :lol:

Alt kan ses på litt forskjellig måte.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 02. Nov. 2005, 20:58 »
Faktisk noe av det dummeste jeg  har lest også. Tenker på vurderingen av spiller for spiller av Mushans.